PDA

View Full Version : Kuntosali- ja ryhmäliikuntaharrastusketju.

Hugo Boss
27-01-11, 14:10
Liikunta- ja kuntokeskukset tarjoavat monipuolisia liikunta- ja kuntourheilupalveluita. Palvelut sisältävät muun muassa kuntosali, liikuntasali, Les Mills- konseptin ryhmäliikuntaa, tanssiliikuntaa, Zumba Fitness tanssitunteja, henkilökohtaista personal trainer-palvelua, kuntotestaus, sauna, solarium, lääkäri, hieronta, fysioterapiapalveluita ja paljon muita erilaisia palveluita.

Käytätkö liikunta- ja kuntokeskusten palveluita? Pidätkö kuntosali- ja ryhmäliikunnasta? Harrastatko kuntosali tai ryhmäliikuntaa?

Tässä ketjussa olisi tarkoitus keskustella kuntosali- ja ryhmäliikuntaharrastuksista yleensä.

Mace
27-01-11, 14:24
Juu harrastan. Meillä on kellarissa kaksi juoksumattoa, kiipeilykone, kaksi isoa nyrkkelisäkkiä sillä tavalla strategisesti asetettu laajan jumppamaton yläpuolelle riippumaan, että voi harrastaa kaksoisiskuja ja potkuja. Mies teki erikoisen kiinnitysjärjestelmän että ne roikkuvat neljästä pisteestä joten eivät lennä kovimmankaan iskun vaikutuksesta. Sitten on myös ns. cardioglide kuntolaite.

Olen käyttänyt sitä kiipeilykonetta ja olen huomannut koko kropan vahvistuvan.

Hugo Boss
27-01-11, 14:28
Minä olen harrastanut jo monta vuotta aktiivisesti Les Mills- konseptin ryhmäliikuntaa, tanssiliikuntaa, lihaskuntoliikuntaa muun muassa Vatsapeppu-treenejä ja Zumba Fitness tanssitunteja.

Stereotypisesti yleistäen kuntosali-ja liikuntastudiot jakautuvat aika selvästi eri ryhmille. Pelkästään naisille suunnatuissa kuntosaleissa ja ryhmäliikuntatreeneissä käy yli nelikymppiset, itsetunnoltaan ja ulkonäöltään epävarmat, uskovaiset, ujot ja hieman runsasmuotoisemmat naiset. Jotkut kuntosali ja ryhmäliikuntastudiot vetävät nuoria ja opiskelijoita. Kovimmat kundit ja mimmit liikuttelevat rautaa treeneissään keskittyneesti omissa suosikkipaikoissan. Näillä kovien kundien ja mimmien saleilla hiki haisee, testosteroni jyllää ja räkä lentää.

Trenditietoiset ja huippukuntoiset keskittyvät tiettyihin kuntosali ja liikuntastudioihin. Trenditietoisten ja huippukuntoisten paikkoihin keskittyvät urheilemaan erikoisesti fitnesskissat ja kollit. Nämä paikat saavat maineen eliittisaleina. Trenditietoiset erottaa muista kuntoilijoista jo liikunta-asujen perusteella. Trenditietoisten liikuntastudioissa saatetaan luoda pitkiä katseita, ei toki pahalla, virttyneeseen matkamuistopaitaan, jossa lukee rinnassa ”Teneriffa” ja lököhousuihin varustautuneisiin urheileviin kanssasisariin.

Kuntosali-ja liikuntastudioiden eri ryhmille on yhteistä se, että ne kuittailevat toisille ryhmille hieman samaan tapaan kuin eri ryhmiin jakautuneet uskovaiset toisiaan.

mymmis
27-01-11, 15:26
Kiipeilykone on tosi pätevä. Harmi vaan ettei sitä ole monellakaan salilla. Jos nyt puhutaan edes samasta laitteesta, mutta ainakin se mitä olen joskus kokeillut oli aika raskas ja kaikkia lihaksia rasittava.

hopealanka
27-01-11, 15:36
Saakos täällä mainita vesiurheilusta?
No ihan hiljaa: huomenna taas uimahalliin.

sinikka
27-01-11, 16:30
Kuntosali on tosi hyvä juttu monipuolisine mahdollisukksineen.
Samoin tykkään vesijumpasta ja uimisesta lähes yli kaiken liikuntamuodon.

Mace
27-01-11, 20:17
Kiipeilykone on tosi pätevä. Harmi vaan ettei sitä ole monellakaan salilla. Jos nyt puhutaan edes samasta laitteesta, mutta ainakin se mitä olen joskus kokeillut oli aika raskas ja kaikkia lihaksia rasittava.

Sen raskautta voi ainakin meilla muuttaa. Mutta joo siina saa koko kroppaan kunnon jumpan, tuntuu lahes samalta kuin olisi hiihtoladulla ja hiihtaisi oikein kovaa.

Ja jos ei siirra painoa jalalta toiselle, niin saa tosi kovan jumpan ja harjoitella ninja taitojaan.:cool:

Hugo Boss
28-01-11, 13:20
Minä harrastan aktiivisesti liikunta- ja kuntokeskusten tarjoamaa Les Mills-konseptin ryhmäliikuntaa, Zumba Fitness-ryhmiä, bailatinoa, bollywoodia, itämaista vatsatanssia, afro-dancea eli afrikkalaista tanssia, latinoa, bollywoodia ja niin edelleen.:)

v....
28-01-11, 13:37
*poistettu

Kari
28-01-11, 22:29
*poistettu Ei ollut ilkeyttä, van rehellinen utelu.

hopealanka
29-01-11, 08:02
Oli eilen tosi mukava vesijuokus uimahallissa.
Ensi viikolla taidan siirtyä 2x viikossa käynteihin.

Jos kuntoutuisi niin paljon, että ensi syksynä voisi sitten aloittaa kuntosalikäynnit. Se on tavoitteeni.

Karhu
29-01-11, 09:56
http://www.addemoticons.com/bm/11.gif

Kari
29-01-11, 13:22
Minulla ei nykyään riitä aika mihinkään ylimääräiseen vispailuun.

witness
29-01-11, 14:01
Nyt kun on aikaa, ostin viime syksynä vapaa-aikapalvelukeskuksen ryhmäliikunta-kortin, ja käyn kolmena iltana viikossa jumpassa (niska-hartia, keppi ja venyttely). Lihaskunto-osioissa on punnerrusta, pumppia, kyykkyä ym. Migreenikohtauksia ei ole ollut 3 kuukauteen.

Olen taipuvainen nopeisiin juttuihin liikunnassa, siksi yritän harrastaa myös pitkäkestoista liikuntaa. Vesijuoksu on ollut itselleni yllättävän hyvä. Aluksi en jaksanut puolta tuntia, mutta nyt menee 1 ½.

Kotona nostan päivittäin puntteja ja makkarissa ovensuussa on vatsatrimmeri - impulssiostos Prismasta. Sen on pakko olla näkyvillä, mutta tulee silti liian vähän käytetyksi. Laitteessa itsessään ei ole mitään vikaa...

Mace
29-01-11, 15:19
Minulla ei nykyään riitä aika mihinkään ylimääräiseen vispailuun.

Minä menen meidän kotikuntosalille yleensä vasta yhdeksän jälkeen illalla.

Mies on niin tehokas että menee juoksemaan 5 mailia seitsemältä aamulla. Minusta ei siihen ole.

Tiiliataalia
29-01-11, 15:41
http://www.addemoticons.com/bm/11.gif

Tulee mieleen kuntotesti palokunnalla, tästä kuvasta.. :D 45kg olisi pitänyt saada
22 kertaa penkistä tietyn ajan sisään.

mymmis
30-01-11, 20:50
Palomiehet ovat aika kovakuntoisia. Ei siinä hippulat pärjää.

Tiiliataalia
30-01-11, 21:31
Palomiehet ovat aika kovakuntoisia. Ei siinä hippulat pärjää.

Aivan ja palo-opistoon on vielä tiukemmat testit :)

Hugo Boss
02-02-11, 14:20
Meidän salillamme on alkanut StripBic-tanssitunnit. Rohkeasta nimestä huolimatta vaatteet pysyvät päällä ja helppojen askelsarjojen ansiosta kuka vaan voi tulla mukaan tehokkaseen tanssilliseen treeniin.:)

Hugo Boss
02-02-11, 14:58
Minä olen harrastanut jo monta vuotta aktiivisesti Les Mills- konseptin ryhmäliikuntaa, tanssiliikuntaa, lihaskuntoliikuntaa muun muassa Vatsapeppu-treenejä ja Zumba Fitness tanssitunteja.

Stereotypisesti yleistäen kuntosali-ja liikuntastudiot jakautuvat aika selvästi eri ryhmille. Pelkästään naisille suunnatuissa kuntosaleissa ja ryhmäliikuntatreeneissä käy yli nelikymppiset, itsetunnoltaan ja ulkonäöltään epävarmat, uskovaiset, ujot ja hieman runsasmuotoisemmat naiset. Jotkut kuntosali ja ryhmäliikuntastudiot vetävät nuoria ja opiskelijoita. Kovimmat kundit ja mimmit liikuttelevat rautaa treeneissään keskittyneesti omissa suosikkipaikoissan. Näillä kovien kundien ja mimmien saleilla hiki haisee, testosteroni jyllää ja räkä lentää.

Trenditietoiset ja huippukuntoiset keskittyvät tiettyihin kuntosali ja liikuntastudioihin. Trenditietoisten ja huippukuntoisten paikkoihin keskittyvät urheilemaan erikoisesti fitnesskissat ja kollit. Nämä paikat saavat maineen eliittisaleina. Trenditietoiset erottaa muista kuntoilijoista jo liikunta-asujen perusteella. Trenditietoisten liikuntastudioissa saatetaan luoda pitkiä katseita, ei toki pahalla, virttyneeseen matkamuistopaitaan, jossa lukee rinnassa ”Teneriffa” ja lököhousuihin varustautuneisiin urheileviin kanssasisariin.

Kuntosali-ja liikuntastudioiden eri ryhmille on yhteistä se, että ne kuittailevat toisille ryhmille hieman samaan tapaan kuin eri ryhmiin jakautuneet uskovaiset toisiaan.

Meidän salimme on hieman trenditietoisten eliittisalin maineessa. Jotkut kateelliset pilkkavat ohjaajiemme lookkia ”kuin discoon lähtisivät” meikeissään, hiuslookeissaan ja trendikkäine Les Millsin liikunta-asuineen.

Kuntourheilu on yleensä välineurheilua, ja meidän salilla lähinnä tekstiiliurheilua. Minulla on vaatekaappi täynnä erilaisia Les Mills-konseptin liikunta-asuja ja Zumba-asuja, kolmet eri Zumbahousut ja Zumbapaitoja pilvin pimein. Toissa viikolla sain uudet suoraan Les Millssiltä tilaamani BodyPump, BodyStep, BodyCombat ja BodyAttack-asuja.:)

Tavallinen
02-02-11, 18:09
Vielä noin puoli vuotta sitten meni yli 80 kiloa yhtään treenaamatta penkistä pari kertaa, mutta nyt jo 60 kiloa teki kipeää käsille ja hartioille sitä se sairaus teetättää ei tästä tule mitään enää:mad:

sinikka
02-02-11, 18:15
toivotaan että sairaus "hellittää"

vaikka sanon usein että käväisin punttisalilla, teen kaikkea muuta vempaimilla siellä kuin nostelen painoja. :)
no joskus tosin 3 kiloisilla nostelen sillain toinen jalka tuolilla ja samanpuoleisella kädellä muutamia nostoja peräkkäin.
Tai sitten kaksin käsin kii ja pään taakse samalla painolla.

nyrkkeilysäkkiä mätkin toisinaan.

mutta ne varsinaiset laitteet enemmän käytössä.

ja joskus jumppapallolla. :)

Hugo Boss
05-02-11, 14:02
Minä harjoitan pääsääntöisesti näitä kuntourheilulajeja 5-6 kerta viikossa.

Les Mills BodyPump -tunnilla treenataan levytangon avulla koko kehon päälihasryhmiä. Painoja voi vaihdella 2-32 kg välillä. Harjoittelu lisää lihasten kestävyyttä sekä kiinteyttää kehoa ja kohentaa ryhtiä. Treeni kestää 60 minuuttia.

BodyPump-video (http://www.youtube.com/watch?v=f-yUXoo2bf0&feature=related)

Les Mills BodyCombatissa yhdistetään aerobicia ja eri itsepuolustuslajien liikkeitä. Siinä on vaikutteita karatesta, kung-fusta ja thaiboxingista. Liikkeet perustuvat iskuihin ja potkuihin, joissa käytetään runsaasti voimaa. Potkut ja lyönnit on yhdistetty liikesarjoiksi, joita toistetaan useaan kertaan aina yhden musiikkikappaleen aikana. Koreografiat ovat melko yksinkertaisia ja toistoja on useita. Syke nousee korkealle ja treenistä saa kunnon hien pintaan. Tunti on jaettu osiin tuttujen ja innostavien musiikkibiisien mukaan, joista toiset on tarkoitettu sykkeen kohottamiseen, ja toiset tekniikan hiomiseen. Tunnin lopuksi on pieni lihaskunto-osuus ja venyttely. Treeni kestää 60 minuuttia

BodyCombat-video (http://www.youtube.com/watch?v=hVw5s8G0Jww)

Les Mills BodyAttack on intervallitreeni, joka koostuu yksinkertaisista, tehokkaista ja atleettisista askelsarjoista sekä lihaskunto-osuudesta, jossa käytetään kehon omaa painoa vastuksena. Treeni kestää 60 minuuttia.

BodyAttack-video (http://www.youtube.com/watch?v=zi99b8Tmaq4)

Les Mills BodyStep on lihaskestävyysharjoittelua ryhmässä, joka sisältää sopivan haastavia askelyhdistelmiä laudalle, jonka korkeutta voidaan nostaa tai laskea. Liikkumista tahdittaa askeleisiin täydellisesti sopiva menevä musiikki. Treeni kestää 60 minuuttia.

BodyStep-video (http://www.youtube.com/watch?v=7JfE3IZpKRU)

Zumba Fitness on tanssiin perustuvaa merengue, cumbia, reggaeton, salsa, hip hop, rumba, mambo, calypso ja salsaton ja flamencon erilaisia tanssimuotoja.

Zumba Fitness-video (http://www.youtube.com/watch?v=qwVdBH4vjLU&feature=channel)

Vatsa-peppu on tehotunti vatsalle ja pakaroille.

Diogenes
05-02-11, 14:58
Käyn salilla, mutta ryhmäliikuntaa en harrasta. Yksin tai kaverin kanssa vimputan jotain lähinnä aerobista.

Hugo Boss
07-02-11, 10:55
Kuntonyrkkeily on ryhmäliikuntaliikuntamuoto, jonka liikkeet on poimittu suoraan nyrkkeilystä. Kuntonyrkkeily on pelkästään liikunnallista, eikä siinä vahingoiteta ketään ja siinä lyödään pelkästään nyrkkeilysäkkiä, seinätyynyjä, maissipusseja tai päärynäpalloja.Kuntonyrkkeilyssä kehittyvät erityisesti hartia-, selkä-, ja pakaralihakset. Naiset ovat nykyisin aktiivisia kuntonyrkkeilyn harrastajia trendikkäine naisellisine kirkkaan punaisine nyrkkeilyhanskoineen. Vaimoni -sydan on innokas kuntonyrkkeilyn harrastaja, ja hän käy kaksi kertaa viikossa 1, 5 tunnin treeneissä.

Kuntonyrkkeilyvideo (http://www.youtube.com/watch?v=hHgrrZONoY8&feature=related)

mymmis
09-02-11, 21:20

Les Mills BodyPump -tunnilla treenataan levytangon avulla koko kehon päälihasryhmiä. Painoja voi vaihdella 2-32 kg välillä. Harjoittelu lisää lihasten kestävyyttä sekä kiinteyttää kehoa ja kohentaa ryhtiä. Treeni kestää 60 minuuttia.

.

Heh,Heh..kävin aamupäivällä tuollaisessa jumpassa ja täytyy sanoa, ettei ollut mun juttu.

Hugo Boss
10-02-11, 13:53
Heh,Heh..kävin aamupäivällä tuollaisessa jumpassa ja täytyy sanoa, ettei ollut mun juttu.
Vaikuttaisi siltä, että sinun ei kannattaisi harrastaa Les Millsin konseptin ryhmäliikuntaa, eikä Zumba Fitnessiä, koska sinulla tuota painoa on kertynyt, ja ennen niin hoikka pohje on muuttunut paksummaksi. Suosittelen lääkärin konsultointia ennen Les Millsin tai Zumba Fitness-tunneille tulemista. Luulisin, että vesijuoksuvyön kaa vesijuoksuryhmässä ohjaajan komennossa uimahallissa olisi sinulle se oikea kuntoilumuoto tällä hetkellä. Kun painosi on pudonnut ja paksu pohje muuttunut hoikemmaksi, niin lääkärin luvalla voit pikkuhiljaa aloittaa Les Millsin konseptin ryhmäliikunnan ja Zumba Fitnessin. Näin vältyt nivelongelmilta.

sinikka
10-02-11, 15:05
Ajattelin että tällä viikolla vois käydä 2 x salilla, mutta yhteen kertaan se jää.
Mutta jos ensi viikolla sitten.

Hugo Boss
10-02-11, 16:41
Zumba Fitness on tanssiin perustuvaa merengue, cumbia, reggaeton, salsa, hip hop, rumba, mambo, calypso ja salsaton ja flamencon erilaisia tanssimuotoja.

Zumba Fitness-video (http://www.youtube.com/watch?v=qwVdBH4vjLU&feature=channel)

Harrastan myös ryhmäliikuntaa Zumba Toning-ryhmässä. Zumba toning-tunnin rakenne on hieman erilainen kuin tavallisen Zumba fitness-tunnin. Zumba toning on hitaampaa, jotta liikkeet ehtii tehdä ”sticksien” eli painojen kanssa. Sticksit ovat marakasseja muistuttavia hiekalla täytettyjä käsipainoja, joiden avulla kehitetään ylävartalon lihaksia. Sticksit tuovat lisätehoa tunnille ja jotkut viihtyvät paremmin toning-tunnilla kuin tavallisella Zumba Fitness-tunnilla. Minä käyn vaihtelun vuoksi molemmilla tunneilla, tavallisella Zumba Fitness-tunnilla ja Zumba toning-tunnilla.

Zumba toning-video (http://www.youtube.com/watch?v=YwrwZwxCjy4)

mymmis
10-02-11, 22:06
Vaikuttaisi siltä, että sinun ei kannattaisi harrastaa Les Millsin konseptin ryhmäliikuntaa, eikä Zumba Fitnessiä, koska sinulla tuota painoa on kertynyt, ja ennen niin hoikka pohje on muuttunut paksummaksi. Suosittelen lääkärin konsultointia ennen Les Millsin tai Zumba Fitness-tunneille tulemista. Luulisin, että vesijuoksuvyön kaa vesijuoksuryhmässä ohjaajan komennossa uimahallissa olisi sinulle se oikea kuntoilumuoto tällä hetkellä. Kun painosi on pudonnut ja paksu pohje muuttunut hoikemmaksi, niin lääkärin luvalla voit pikkuhiljaa aloittaa Les Millsin konseptin ryhmäliikunnan ja Zumba Fitnessin. Näin vältyt nivelongelmilta.

no huh, omaksi onneksesi rajasit tuon paksuuden vain pohkeeseen muuten olisin suuttunut. Vain minä yksin saan marista kiloistani. Kyllä kunnon kuntosaleilta löytyy tarjontaa kaikille.

Matilda
11-02-11, 16:59
Minä harrastan israelilaista kansantanssia. Ja jos jonkin mielestä kuulostaa eläkeläisten liikuntamuodolta niin kaikkea muuta. Vaikka ikähaarukka onkin siinä lajissa aika laaja. Olen tanssinut moniakin tanssilajeja mutta israelilainen on kyllä sekä älyllisesti että fyysisesti eniten haasteellinen. Käyn kerran viikossa 2-3 tunnin treeneissä ja sen lisäksi muutaman kerran vuodessa leireillä. Nytkin kuun vaihteessa olin viikonloppuleirillä, jossa oli argentiinanjuutalainen opettaja ja tanssittiin kolmena päivänä ja kahtena päivänä siitä reilusti enemmän kuin kellon ympäri. Oli se vaan niin kivaa. Hava nagila.

Hugo Boss
25-02-11, 11:38
Huomenna lauantaina, jos Herra suo, niin menen BodyCombat tekniikkatunnille, jossa keskitytään opettamaan pelkästään itsepuolustuslajien karaten, taichin, taekwondon, kung-fun, thaiboxingin ja potkunyrkkeilyn tekniikoita. Tekniikkatunnin perään on BodyCombat-treeni.:)

mymmis
25-02-11, 20:28
Minä harrastan israelilaista kansantanssia. Ja jos jonkin mielestä kuulostaa eläkeläisten liikuntamuodolta niin kaikkea muuta. Vaikka ikähaarukka onkin siinä lajissa aika laaja. Olen tanssinut moniakin tanssilajeja mutta israelilainen on kyllä sekä älyllisesti että fyysisesti eniten haasteellinen. Käyn kerran viikossa 2-3 tunnin treeneissä ja sen lisäksi muutaman kerran vuodessa leireillä. Nytkin kuun vaihteessa olin viikonloppuleirillä, jossa oli argentiinanjuutalainen opettaja ja tanssittiin kolmena päivänä ja kahtena päivänä siitä reilusti enemmän kuin kellon ympäri. Oli se vaan niin kivaa. Hava nagila.

ohhoh, tuo kuulostaa aika rankalta? Pitää olla varmaan melkoisen hyvä kunto?

Claritas
13-03-11, 15:18
Minulla on suunnitelmissa mennä harrastamaan Israelilaista kontaktitaistelua Krav Magaa eräälle klubille, jahka selviän (jos selviän) kunto-ongelmista. Viime syksynä sitä jo aloitin, mutta lopulta tuli flunssa (sitä ennen myös kaikenlaisia kunto-ongelmia) ja homma jäi kesken.

http://www.youtube.com/watch?v=Fg8Dfzr5vpY
http://www.youtube.com/watch?v=VZoos7iFZ9w&feature=related

Tuossa kunnonkohotusta jostain ulkomaiselta salilta:
http://www.youtube.com/watch?v=YJ-z1ZnhiBo

Jos olisin vielä nuori ja hyväkuntoinen niin tää olis tosi ihquu:

http://www.youtube.com/watch?v=a9oxIxE4e1A&feature=list_related&playnext=1&list=SPBB5063D2BA9129BE

Kokemusta on hiukan potkulajista nuorempana (taekwondo), vaatii superkuntoa.

Diogenes
13-03-11, 15:49
Minä harrastan nykyään eniten kävelyä. Pohdin vähän tilannetta ja kuluttamatta oikeastaan minuuttiakaan aikaa nykyistä enempää, saan arkipäivään ympättyä 5 m kävelyä. Lisäksi yksi juoksulenkki viikossa, niin on se kumma jos juoksukunto ei siitä ala paranemaan. Lisäksi tietysti lasten kanssa riehumista ja painimista.

Mä olen niin inhorealisti että ei mun elämäntilanteessa jaksa aloittaa mitään "oikeaa" liikuntaharrastusta. Tai jaksaa aloittaa, mutta ehkä jatkaa vain n. kuukauden verran sitä. Ei vain jaksa, ja se kuormittaa myös perhettä. Arkielämään täytyy liikunta sijoittaa.

Hugo Boss
23-03-11, 13:19

BodyPump-video (http://www.youtube.com/watch?v=f-yUXoo2bf0&feature=related)

Les Mills BodyCombatissa yhdistetään aerobicia ja eri itsepuolustuslajien liikkeitä. Siinä on vaikutteita karatesta, kung-fusta ja thaiboxingista. Liikkeet perustuvat iskuihin ja potkuihin, joissa käytetään runsaasti voimaa. Potkut ja lyönnit on yhdistetty liikesarjoiksi, joita toistetaan useaan kertaan aina yhden musiikkikappaleen aikana. Koreografiat ovat melko yksinkertaisia ja toistoja on useita. Syke nousee korkealle ja treenistä saa kunnon hien pintaan. Tunti on jaettu osiin tuttujen ja innostavien musiikkibiisien mukaan, joista toiset on tarkoitettu sykkeen kohottamiseen, ja toiset tekniikan hiomiseen. Tunnin lopuksi on pieni lihaskunto-osuus ja venyttely. Treeni kestää 60 minuuttia

BodyCombat-video (http://www.youtube.com/watch?v=hVw5s8G0Jww)

Les Mills BodyAttack on intervallitreeni, joka koostuu yksinkertaisista, tehokkaista ja atleettisista askelsarjoista sekä lihaskunto-osuudesta, jossa käytetään kehon omaa painoa vastuksena. Treeni kestää 60 minuuttia.

Les Mills BodyStep on lihaskestävyysharjoittelua ryhmässä, joka sisältää sopivan haastavia askelyhdistelmiä laudalle, jonka korkeutta voidaan nostaa tai laskea. Liikkumista tahdittaa askeleisiin täydellisesti sopiva menevä musiikki. Treeni kestää 60 minuuttia.

BodyStep-video (http://www.youtube.com/watch?v=7JfE3IZpKRU)

Vatsa-peppu on tehotunti vatsalle ja pakaroille.
Minä harrastan pääsääntöisesti näitä edellämainittuja kuntourheilulajeja 5-6 kerta viikossa. Vaimoni -sydan on innokas kuntonyrkkeilyn harrastaja, ja hän käy kaksi kertaa viikossa 1, 5 tunnin treeneissä. Kuntonyrkkeily on pelkästään liikunnallista, eikä siinä vahingoiteta ketään ja siinä lyödään pelkästään nyrkkeilysäkkiä, seinätyynyjä, maissipusseja tai päärynäpalloja.Kuntonyrkkeilyssä kehittyvät erityisesti hartia-, selkä-, ja pakaralihakset. Naiset ovat nykyisin aktiivisia kuntonyrkkeilyn harrastajia.

Kuntonyrkkeilyä (http://www.youtube.com/watch?v=HHQonBlzy3M) video

Joskus käymme yhdessä Zumba Fitness tanssitunneilla ja BodyCombatissa, jossa yhdistetään aerobiccia ja eri itsepuolustuslajien liikkeitä.:)

Maraton
12-04-11, 18:37
judoa harrastin vielä jokunen vuosi sitten, mutta työ on niin vaihtelevaa työajoiltaan, että se oli pakko lopettaa, nykyään nostan voimannostoa, yleensä kunnan salilla, mutta kotoakin löytyy pikku sali, jalkalöaitteet, smiht laite, ylaa ja alatalja punnerruspenkki ja vatsalaite, vapaat painot, niillä tulee kanssa hyvin toimeen.

Maraton
12-04-11, 18:40
taisipa tulla hankittua vihreä vyökin tuossa judossa ja ainakin kaatua osaan nykyään :)

Maraton
16-04-11, 21:12
Ylläksen punttisalitilanne kartoitettu, Saaga hotellissa pieni, mutta ihan ok punttisali - siis tosi pieni, plussaa, perhe pääsee uimaan sillä aikaa kun itse hikoilee.
Äkäshotellissa isompi sali Davidin laitteilla, aivan ok, mutta penkkipunnerruspaikka puuttuu, pitää tehdä laitteella ja siitä en pidä.
Noh nopalla joutuu kuitenkin heittää kumpaan menee.

Maraton
17-04-11, 20:47
Tulipas käytyä Äkäshotellin salilla

gratia
10-07-11, 12:13
Kahvakuula on tosimiesten ja tosinaisten kuntourheilulaji. Kahvakuulatreeneissä hiki virtaa ja kilot karisee kuin myös vartalo kiinteytyy. Minä ja puolisoni käymme viikoittain kahvakuulatreeneissä.

Katso esittelyvideot:

Gymstick Kahvakuula (http://www.youtube.com/watch?v=rjfCowKQqhQ&feature=related)

3 x 6 minuutin ohjelma kahvakuulaamiseen (http://www.youtube.com/watch?v=4gA2gM27Taw)

Hugo Boss
12-12-11, 17:04
Liikunta- ja kuntokeskukset tarjoavat monipuolisia liikunta- ja kuntourheilupalveluita. Palvelut sisältävät muun muassa kuntosali, liikuntasali, Les Mills- konseptin ryhmäliikuntaa, tanssiliikuntaa, Zumba Fitness tanssitunteja, henkilökohtaista personal trainer-palvelua, kuntotestaus, sauna, solarium, lääkäri, hieronta, fysioterapiapalveluita ja paljon muita erilaisia palveluita.

Käytätkö liikunta- ja kuntokeskusten palveluita? Pidätkö kuntosali- ja ryhmäliikunnasta? Harrastatko kuntosali tai ryhmäliikuntaa?

Tässä ketjussa olisi tarkoitus keskustella kuntosali- ja ryhmäliikuntaharrastuksista yleensä.
Henkilökunnastaan vastuunsa tuntevat työnantajat tietävät, että Tyky- eli työkykyä ylläpitävä toiminta, jolla työnantajat, työntekijät ja yhteiskunta yhdessä pyrkivät parantamaan työntekijöiden terveyttä ja hyvinvointia työpaikoilla on kaikkien etu. Toimintakyvyn ylläpidolla voi ehkäistä työkyvyttömyyttä aiheuttavia sairauksia sekä säännöllinen liikunta vähentää sairauspäiviä.:)

Samoin säännöllinen liikunta ylläpitää yrityksen positiivista mielialaa sekä ilmapiiriä työpaikalla. Myös liikuntaa tukemalla yritys parantaa yrityskuvaansa. Monet henkilökunnastaan ja yrityskuvastaan vastuunsa tuntevat työnantajat solmivat Liikunta- ja kuntokeskusten, jotka tarjoavat monipuolisia liikunta- ja kuntourheilupalveluita, kanssa yhteistyösopimuksen, jossa mietitään yhdessä, mikä on paras tapa tukea henkilökunnan liikuntaharrastusta. Yritysten henkilökunnan omaehtoinen liikunnan tukeminen on verovapaa henkilöstöetu, jota ei katsota palkaksi, eikä työnantaja maksa siitä sivutuloja. Vuonna 2010 verovapaan tuen määrä on 400 euroa/työntekijä.

Hannele
12-12-11, 19:18
Kuntosalikortin otamme mieheni kanssa. Hänen lihaksiaan kuulemma pitää kasvattaa, minulla kuulemma ihan hyvät. Yritän saada meille ohjelmat jotta sitten tulee käytyä ja tehdä ne mitä pitäääkin. Jalkoja pitää saada vahvemmiksi. Miehet kuulemma nostavat liian suuria painoja ja vain muutama kerta kun taas pitäisi nostaa kevyempiä ja monta kertaa. Näin sanoi meille kuntosaliohjaaja joka oli todella mukava ja antoi ohjeita mitä tulee tehdä.

Oryx
12-12-11, 19:52
Ei tarvihe käyvä saleilla,kun töissa harrastetaan ryhmäliikuntaa 8-10 tuntia/päivä...

Maraton
12-12-11, 20:04
Kuntosalikortin otamme mieheni kanssa. Hänen lihaksiaan kuulemma pitää kasvattaa, minulla kuulemma ihan hyvät. Yritän saada meille ohjelmat jotta sitten tulee käytyä ja tehdä ne mitä pitäääkin. Jalkoja pitää saada vahvemmiksi. Miehet kuulemma nostavat liian suuria painoja ja vain muutama kerta kun taas pitäisi nostaa kevyempiä ja monta kertaa. Näin sanoi meille kuntosaliohjaaja joka oli todella mukava ja antoi ohjeita mitä tulee tehdä.

Tuo kilomäärä painossa, taas onkin hassu juttu, jos käytät pidempää sarjaa, saat isommat lihakset, mutta jos haluat silkkaa voimaa, pitää tehdä oikeasta isoilla painoilla ja lyhyttä sarjaa.

lonely-rider
12-12-11, 21:19
Kahvakuula on tosimiesten ja tosinaisten kuntourheilulaji. Kahvakuulatreeneissä hiki virtaa ja kilot karisee kuin myös vartalo kiinteytyy. Minä ja puolisoni käymme viikoittain kahvakuulatreeneissä.

Katso esittelyvideot:

Gymstick Kahvakuula (http://www.youtube.com/watch?v=rjfCowKQqhQ&feature=related)

3 x 6 minuutin ohjelma kahvakuulaamiseen (http://www.youtube.com/watch?v=4gA2gM27Taw)

tuo näyttää ihan muotipelleilyltä, sama nostella käsipainoja ja penkkiä

Hugo Boss
02-01-12, 18:12
Onko sinulle kertynyt lisäkiloja joulun aikana? Näkyvätkö jouluherkut ja lisääntynyt glögin nauttiminen vyötäröllä? Entä onko ennen niin hoikka pohje muuttunut paksummaksi? Heilahtaako vaaka kohdallasi suurempiin lukemiin kuin alkusyksystä?-hmm

Jos näin on päässyt tapahtumaan, niin ei hätää.:)

Korkeatasoiset ja laadukkaat monipuoliset kuntosali- ja ryhmäliikuntayritykset tarjoavat monipuolisia laihdutusryhmiä ylipainoisille. Korkeatasoisten, laadukkaiden ja monipuolisten kuntosali- ja ryhmäliikuntayritysten laihdutusryhmästä saat henkilökohtaisen ravitsemusterapeutin, lääkärin ja personal trainerin, jotka palvelevat sinua henkilökohtaisesti. Kuntosali- ja ryhmäliikuntayritysten laihdutusryhmistä on saatu hyviä tuloksia, ja monet ylipainoiset ovat saaneet avun ja kokonaan uuden terveellisen elämäntavan, sekä nyt on aika alkaa treenaamaan vartaloaan kesäksi biitsikuntoon.:)

Oryx
02-01-12, 20:45
Ei toinna maksaa ihtiään kipeeks turhasta...

Hugo Boss
07-01-12, 14:57
Näin vuodenvaihteessa kuntosali- ja ryhmäliikuntayritykset täyttyvät kokeilijoista jos jouluherkut ja lisääntynyt glögin nauttiminen näkyy vyötäröllä. Tämä ilmiö esiintyy joka vuodenvaihde, ja mielestäni kokeilijoiden ei pitäisi tulla pelkästään sulattelemaan jouluherkkuja, vaan nauttimaan hyvästä olosta ja maistelemaan, onko Zumba Fitness makeaa ja Bodypump suolaista. Vuodenvaihteessa korkeatasoiset ja laadukkaat sekä monipuoliset kuntosali- ja ryhmäliikuntayritykset tarjoavat ilmaisia maistiaisia kokeilijoille, joista kokeilijat voivat testata eri Les Millsin ryhmäliikuntalajeja veloituksetta. Niitä kannattaa hyödyntää, ja saatat löytää aivan uuden terveellisen elämäntavan liikunnan nautintojen ja ilojen maailmasta, ja voit keskittyä pysyvään hyvään oloon.:)

Mace
07-01-12, 15:13
Nostelin 27 pounan(reilut 12 kiloa) juttua 21 kertaa minuutissa 15 minuutin ajan illalla.
Se todella on hyvä aerobinen juttu sekä lihaksia vahvistava juttu.

Hugo Boss
13-01-12, 18:28
Korkeatasoiset ja laadukkaat monipuoliset kuntosali- ja ryhmäliikuntayritykset tarjoavat uutuutena Les Millsin Sh`bam tanssillisen ryhmäliikuntatunnin. Sh` bamin tanssilliset tunnit ovat menneet kaupaksi kuin kuumille kiville, ja tunnit ovat usein loppuunmyytyjä. Aina tietenkin kannattaa kysellä peruutuspaikkoja. Huomenna lauantaina, jos Herra suo, niin menen kokeilemaan Sh` bammia.:)

Les Mills Sh`bam (http://www.lesmills.com/nordic/fi/shbam/shbam-group-fitness-class.aspx)

Hugo Boss
14-01-12, 18:48
Tänään kävin kokeilemassa Les Millsin Sh`bamia, ja tunnin alussa oli alkulämmittelybiisi, jonka jälkeen oli trendikkäitä 12 tanssiliikettä hittibiisien rytmittämänä. Tanssiessa aika kului kuin siivillä, enkä huomannutkaan treenaavani samalla intervallitreeniä, kun sitten olikin jo loppuvenyttelyt ja pukkariin suihkuun. :)

piitsu
15-01-12, 08:34
Miten Sh`bam eroaa esim. zumbasta ja onko siinä vaikeita koreografioita? Tehdäänkö liikesarjat nopealla temmolla (pysyykö hitaampikin liikkuja mukana)? Tuosta videoklipistä ei oikein saanut käistystä siitä, mitä tunnit oikeastaan sisältävät.

mymmis
15-01-12, 08:53
Tuollaisissa fametyylisissä jutuissa pitää olla kai askeleen edellä muita muuten tulee törmäyksiä? Noissa on aina se vaara kun hirveesti mennää sivusuunnassa, että joku sekottaa koko kuvion ja jää alle;)

Hugo Boss
16-01-12, 12:54
Miten Sh`bam eroaa esim. zumbasta ja onko siinä vaikeita koreografioita? Tehdäänkö liikesarjat nopealla temmolla (pysyykö hitaampikin liikkuja mukana)? Tuosta videoklipistä ei oikein saanut käistystä siitä, mitä tunnit oikeastaan sisältävät.
Mielestäni Sh`bamin koreografiat ovat helpompia kuin Zumba Fitnessin koreagrafiat. Mymmis on aivan oikeassa siinä, että Sh`bamissa voi törmätä toisiinsa, minäkin Sh`bamissa törmäsin viehättävään neitokaiseen, toki onneksi vain hieman hipaisimme toisiamme.

Mielestäni Sh`bamin mahdolliset yhteentörmäykset ovat kuitenkin lähinnä juuri toisiinsa hipaisuja, eikä niissä ole mitään vaaraa. Suurempi vaara mielestäni on saada Les Millsin BodyCombatissa napakka takapotku vatsaan, isku kasvoihin tai hyppypotkussa saada potku päähän. BodyCombateissa on joskus liikkasalin peili saanut napakan takapotkun, mutta onneksi tähän saakka ei ole tapaturmia sattunut. Katso esittelyvideo Les Mills BodyCombat (http://www.lesmills.com/nordic/fi/bodycombat/bodycombat-group-fitness-class.aspx)

Hugo Boss
16-02-12, 10:16
Korkeatasoiset ja laadukkaat monipuoliset kuntosali- ja ryhmäliikuntayritykset tarjoavat uutuutena Les Millsin BodyJooga-tunteja, jotka ovat saaneet asiakkailta innostuneen vastaanoton.:)

Hugo Boss
31-12-12, 15:43
Onko sinulle kertynyt lisäkiloja syksyn ja alkutalven aikana? Näkyvätkö joulun herkut ja glögin nauttiminen vyötärölläsi? Entä onko ennen niin hoikka pohje muuttunut paksummaksi? Heilahtaako vaaka kohdallasi suurempiin lukemiin kuin alkusyksystä? Tiesitkö, että keskivartalolihavuus ja metabolinen oireyhtymä eli MBO on vaarallista? Oletko väsynyt, haluton ja masentunut? -hmm

Jos näin on päässyt tapahtumaan, niin no hätä eli ei hätää. Tee päätöksesi jo tänään, ja ota pirteä startti uuteen vuoteen menemällä tutustumaan yksityisiin liikunta- ja kuntokeskuksiin. :)

Laadukkaat ja korkeatasoiset liikunta- ja kuntokeskukset tarjoavat monipuolisia liikunta- ja kuntourheilupalveluita. Palvelut sisältävät kuntosali, liikuntasali, Les Mills- konseptin ohjattua ryhmäliikuntaa, ohjattua tanssiliikuntaa, ohjattua Zumba Fitness tanssitunteja, ohjattua kahvakuulatreeniä, ohjattua kuntonyrkkeilyä, ohjattua spinningiä, ohjattua vatsapeppu- treeniä, henkilökohtaista personal trainer-palvelua, kuntotestaus, sauna, solarium, lääkäri, ravitsemusterapeutti, hieronta, fysioterapiapalveluita ja paljon muuta liikunnallista kivaa. :)

Viihtyisällä ja monipuolisella kuntosalilla aloitat helposti ja tehokkaasti ohjaajan kaa, ja ryhmäliikunnassa on tarjolla myös kevyempiä tuntivalikoimia aloittelijoille. Kun kunto kohoaa, niin voit siirtyä haastavimpiin Les Mills- konseptin lajeihin, ja kesään mennessä oletkin kuin uusi mies tai nainen. :)

ElCaro
31-12-12, 20:33
Näyttäisi ja tuntuisi kertyneen

Kari
31-12-12, 20:56
Kun kertyisikin ees jotain.............

Mace
31-12-12, 21:52
Mun mies kokosi viikonlopulla fysioterapiapraktiikastaan kotiin tuoman monimutkaisen kuntoilulaitteen. Se on ollut pari vuotta lajassa ruostumassa autotallissa, mutta kylla sen kokoon saivat pojan kanssa. Kerran kaatui raskain osa pain lamminvesitankkia ja kauhea kolahdus kuului kellarista.

sinikka
31-12-12, 22:10
Multa on pudonnut painoa pienellä ajalla n. 4 ja puoli kiloa.
Vaikken edes ole yrittänyt pudottaa.

aksu521
03-01-13, 15:58
Sauvalenki heitetty.:o

Hugo Boss
03-01-13, 17:40
Sauvalenki heitetty.:o
-peukku Sauvakävely on yksi parhaimmista liikuntamuodoista. :)

Laadukkaat ja korkeatasoiset liikunta- ja kuntokeskukset tarjoavat myös ohjattua sauvakävelyä, missä ohjaaja neuvoo oikean tekniikan ja porukassa on mukavaa sauvailla. Sauvat saa talon puolesta. :)

Soltero
03-01-13, 17:53
Kävelen paljon.
Voimistelen myös säännölllisesti ohjelman mukaan.
Voimistelu tapahtuu yksinäisyydessä, makuuhuoneen lattialla.
Joitain liikkeitä ja venytyksiä teen ulkona, lähinnä rannalla.

Sain koulun voimistelutunneista pysyvän trauman kaikenlaiseen ryhmäliikuntaan.
En siis voimistele missään tapauksessa minkäänlaisissa ryhmissä.

Olen tosin käynyt joskus aktiivisemminkin kuntosalilla miesten vuorolla, mutta olen tehnyt siellä yksin
omaa ohjelmaani muutamalla laitteella.

SPES
03-01-13, 18:26
Kävelen paljon.
Voimistelen myös säännölllisesti ohjelman mukaan.
Voimistelu tapahtuu yksinäisyydessä, makuuhuoneen lattialla.
Joitain liikkeitä ja venytyksiä teen ulkona, lähinnä rannalla.

Sain koulun voimistelutunneista pysyvän trauman kaikenlaiseen ryhmäliikuntaan.
En siis voimistele missään tapauksessa minkäänlaisissa ryhmissä.

Olen tosin käynyt joskus aktiivisemminkin kuntosalilla miesten vuorolla, mutta olen tehnyt siellä yksin
omaa ohjelmaani muutamalla laitteella.

Varmaan sama tilanne monella muillakin,itse kanssa yläastee liikuntaa inhosin.
Aikuisena sitä sitten olen koko elämän ajan säälöllisesti harjoittanut.

Kari
03-01-13, 18:35
Reipas kävely koiran kanssa on sitä hyötyliikuntaa, ja pakollista kelillä kuin kelillä...............

aippo
04-01-13, 15:20
eii päässee salileekaaa eikkää raitiile

aksu521
19-01-13, 19:52
http://www.freesmileys.org/smileys/smiley-sport040.gif (http://www.freesmileys.org/smileys.php)tätä pitäää koittaaa vielä salilla:D

Hugo Boss
11-08-13, 16:42
Syksy saapuu pian, ja elo- syyskuun vaihteessa liikunta- ja kuntokeskusten ryhmäliikuntalukujärjestykset vaihtuvat syyslukkariin. Les Mills- konseptin ryhmäliikunta tarjoaa iloisella asenteella energiaa, voimaa ja onnellisuutta. :)