Ilmoitus

Supista
Ei tiedonantoja toistaiseksi.

Autoiluketju

Supista
X
  • Suodatin
  • Aika
  • Näytä
Tyhjennä kaikki
uudet viestit

• Sattuu sitä ...... peltiä saa, ihmishenkiä ei.
    Jeesus Kristus on Herra.

Kommentti

• Alun perin julkaissut Hopealanka Katso viesti
      Sattuu sitä ...... peltiä saa, ihmishenkiä ei.
      Niinpä. Poika otti sen melko rauhallisesti, vaikka on hänen aarteensa, se auto siis.
      Peltiä saa joo, ja minä maksan

Kommentti

• No sepä hyvä, fiksu poika.
        Jeesus Kristus on Herra.

Kommentti

• Yle

Suomalaisprofessorin idea mullistaa autoteollisuuden: "Ladattavien sähköautojen moottorien teho voidaan pudottaa viidesosaan nykyisestä"

Lappeenrannan teknillisessä yliopistossa tehtyjen laskelmien mukaan uudenlaisella sarjahybridillä autoilun kulut laskisivat murto-osaan nykyisestä. Nykyisin hyvin yleisesti käytössä olevat 110 kilowatin eli noin 150 hevosvoiman moottorit voitaisiin korvata pienillä 20 kilowatin moottoreilla. Samalla polttoaineen kulutus olisi vain 30–40 prosenttia nykyisestä.

– Polttomoottoria käytettäisiin vain autojen akkujen lataamiseen, ja sähkömoottori liikuttaisi autoa, sanoo sähkönkäyttötekniikan professori Juha Pyrhönen.
          Pyrhösen mukana akustoa lataavilla pienillä diesel-moottoreilla hyötysuhde olisi bensiinimoottoria parempi. Sähkömoottori tarvitsee noin 15 kilowatin tehon pystyäkseen kulkemaan tasaista 100 kilometrin nopeutta.
          https://yle.fi/uutiset/3-10024954
          ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tässä on järjen ääni mutta nyt pitäisi autotehtaan vainuta markkinarako ja tehdä pieni polttomoottori. Itse ehdotin täällä 3,5 tai 6hv "ruohonleikkurin moottoria" mutta ei se niin vaarallista ole vaikka tehoa olisi 20kw. Itse tykkäisin siitä 6hv mallista, meno olisi romanttista.

edit
          Meinasin unohtaa Suomen talven, kyllä moottorin pitää olla yli 10kw jotta lämmitys riittää 30 asteen pakkasella.
          Viimeisin muokkaaja RBee; 18-01-18, 23:45.
          Kuulun helluntaiseurakuntaan. Onneksi on Jeesus.

Kommentti

• Auto kannattaisi vaihtaa 3-4 vuoden välein, sanoi joku, liekö ollut autokauppias , aamuteeveessä äsken. Minun auto jo 6 v. vanha. Pitäisiköhän vaihtaa....ei ole oikein autonvaihtokuumetta. Arvo tietysti laskee. Hmmm.

Miten usein vaihdetta autoa? Vai surraatteko auton loppuun. Vanhassa autossa kalliit huoltokilometrit. Uusi auto ostettaessa kallis.
            Näen jo sieluni silmillä mitä Antte autoilusta kirjoittaa
            Jeesus Kristus on Herra.

Kommentti

• Minun teini-ikäinen autoni meni eilen laakista katsastuksesta läpi. (Rukoilin kyllä asian puolesta aika hartaasti.) Älypuhelimeni on hyvää vauhtia dementoitumassa. Aikalailla finaaliin asti käytän tavarat.
              "Vielä minä sanon: älköön kukaan luulko minua mielettömäksi; mutta vaikka olisinkin, ottakaa minut mieletönnäkin vastaan, että minäkin saisin hiukan kerskata."
              2.Kor.11:16

Kommentti

• Tuliko paljon korjauslaskuja vai oliko hyvin kestävä yksilö?
                Pitikö käyttää korjaamossa, vai oliko korjaajia omissa piireissä?
                Jeesus Kristus on Herra.

Kommentti

• ^En tehnyt ennen katsastukseen vientiä muuta kuin tarkistin valot ja öljyt. Viime vuonna piti vähän rempata öljyvuodon takia. Kyllä tuo on vahva auto - saksalaiset tekee asiat yleensä kunnolla. Korjaajia löytyy joissakin asioissa lähipiiristä, ja sitten tuossa naapurikaupungin puolella on yksi edullinen autokorjaamo.
                  "Vielä minä sanon: älköön kukaan luulko minua mielettömäksi; mutta vaikka olisinkin, ottakaa minut mieletönnäkin vastaan, että minäkin saisin hiukan kerskata."
                  2.Kor.11:16

Kommentti

• Se on hieno juttu!
                    Jeesus Kristus on Herra.

Kommentti

• Nykyään käytän autoni kasastuksessa, jonka jälkeen se menee vaihtoon....
                      Ajankin yli kymmenen vuotta vanhoilla autoilla, tulee loppujen lopuksi kaikista halvimmaksi ja voin ajaa
                      laadukkaimmilla autoilla, nyt on alla Volvo.....

Kommentti

• Alun perin julkaissut epäilevä Katso viesti
                        Nykyään käytän autoni kasastuksessa, jonka jälkeen se menee vaihtoon....
                        Ajankin yli kymmenen vuotta vanhoilla autoilla, tulee loppujen lopuksi kaikista halvimmaksi ja voin ajaa
                        laadukkaimmilla autoilla, nyt on alla Volvo.....
                        Pidän yleensä autoa pitkään, jos tietää mitä juttuja siinä on, ei isompia yllätyksiä todennäköisesti tule.

Kommentti

• Korjaatko Rbee autosi itse?
                          Jeesus Kristus on Herra.

Kommentti

• Alun perin julkaissut Hopealanka Katso viesti
                            Korjaatko Rbee autosi itse?
                            Joo, olen öljyt ja hihnat vaihtanut.

Kommentti

• hyvä hyvä
                              Jeesus Kristus on Herra.

Kommentti

Työstää...
                              X