Ilmoitus

Supista
Ei tiedonantoja toistaiseksi.

Kuntosali- ja ryhmäliikuntaharrastusketju.

Supista
X
  • Suodatin
  • Aika
  • Näytä
Tyhjennä kaikki
uudet viestit

• Kuntosali- ja ryhmäliikuntaharrastusketju.

Liikunta- ja kuntokeskukset tarjoavat monipuolisia liikunta- ja kuntourheilupalveluita. Palvelut sisältävät muun muassa kuntosali, liikuntasali, Les Mills- konseptin ryhmäliikuntaa, tanssiliikuntaa, Zumba Fitness tanssitunteja, henkilökohtaista personal trainer-palvelua, kuntotestaus, sauna, solarium, lääkäri, hieronta, fysioterapiapalveluita ja paljon muita erilaisia palveluita.

Käytätkö liikunta- ja kuntokeskusten palveluita? Pidätkö kuntosali- ja ryhmäliikunnasta? Harrastatko kuntosali tai ryhmäliikuntaa?

Tässä ketjussa olisi tarkoitus keskustella kuntosali- ja ryhmäliikuntaharrastuksista yleensä.

Juu harrastan. Meillä on kellarissa kaksi juoksumattoa, kiipeilykone, kaksi isoa nyrkkelisäkkiä sillä tavalla strategisesti asetettu laajan jumppamaton yläpuolelle riippumaan, että voi harrastaa kaksoisiskuja ja potkuja. Mies teki erikoisen kiinnitysjärjestelmän että ne roikkuvat neljästä pisteestä joten eivät lennä kovimmankaan iskun vaikutuksesta. Sitten on myös ns. cardioglide kuntolaite.

Olen käyttänyt sitä kiipeilykonetta ja olen huomannut koko kropan vahvistuvan.
    Viimeisin muokkaaja Mace; 27-01-11, 14:27.

Kommentti

Minä olen harrastanut jo monta vuotta aktiivisesti Les Mills- konseptin ryhmäliikuntaa, tanssiliikuntaa, lihaskuntoliikuntaa muun muassa Vatsapeppu-treenejä ja Zumba Fitness tanssitunteja.

Stereotypisesti yleistäen kuntosali-ja liikuntastudiot jakautuvat aika selvästi eri ryhmille. Pelkästään naisille suunnatuissa kuntosaleissa ja ryhmäliikuntatreeneissä käy yli nelikymppiset, itsetunnoltaan ja ulkonäöltään epävarmat, uskovaiset, ujot ja hieman runsasmuotoisemmat naiset. Jotkut kuntosali ja ryhmäliikuntastudiot vetävät nuoria ja opiskelijoita. Kovimmat kundit ja mimmit liikuttelevat rautaa treeneissään keskittyneesti omissa suosikkipaikoissan. Näillä kovien kundien ja mimmien saleilla hiki haisee, testosteroni jyllää ja räkä lentää.

Trenditietoiset ja huippukuntoiset keskittyvät tiettyihin kuntosali ja liikuntastudioihin. Trenditietoisten ja huippukuntoisten paikkoihin keskittyvät urheilemaan erikoisesti fitnesskissat ja kollit. Nämä paikat saavat maineen eliittisaleina. Trenditietoiset erottaa muista kuntoilijoista jo liikunta-asujen perusteella. Trenditietoisten liikuntastudioissa saatetaan luoda pitkiä katseita, ei toki pahalla, virttyneeseen matkamuistopaitaan, jossa lukee rinnassa ”Teneriffa” ja lököhousuihin varustautuneisiin urheileviin kanssasisariin.

Kuntosali-ja liikuntastudioiden eri ryhmille on yhteistä se, että ne kuittailevat toisille ryhmille hieman samaan tapaan kuin eri ryhmiin jakautuneet uskovaiset toisiaan.
      Viimeisin muokkaaja Hugo Boss; 27-01-11, 16:03.

Kommentti

Kiipeilykone on tosi pätevä. Harmi vaan ettei sitä ole monellakaan salilla. Jos nyt puhutaan edes samasta laitteesta, mutta ainakin se mitä olen joskus kokeillut oli aika raskas ja kaikkia lihaksia rasittava.

Kommentti

Saakos täällä mainita vesiurheilusta?
          No ihan hiljaa: huomenna taas uimahalliin.

Kommentti

Kuntosali on tosi hyvä juttu monipuolisine mahdollisukksineen.
            Samoin tykkään vesijumpasta ja uimisesta lähes yli kaiken liikuntamuodon.

Kommentti

Alun perin julkaissut mymmis Katso viesti
              Kiipeilykone on tosi pätevä. Harmi vaan ettei sitä ole monellakaan salilla. Jos nyt puhutaan edes samasta laitteesta, mutta ainakin se mitä olen joskus kokeillut oli aika raskas ja kaikkia lihaksia rasittava.
              Sen raskautta voi ainakin meilla muuttaa. Mutta joo siina saa koko kroppaan kunnon jumpan, tuntuu lahes samalta kuin olisi hiihtoladulla ja hiihtaisi oikein kovaa.

Ja jos ei siirra painoa jalalta toiselle, niin saa tosi kovan jumpan ja harjoitella ninja taitojaan.

Kommentti

Minä harrastan aktiivisesti liikunta- ja kuntokeskusten tarjoamaa Les Mills-konseptin ryhmäliikuntaa, Zumba Fitness-ryhmiä, bailatinoa, bollywoodia, itämaista vatsatanssia, afro-dancea eli afrikkalaista tanssia, latinoa, bollywoodia ja niin edelleen.

Kommentti

*poistettu
                  Viimeisin muokkaaja Mercedes; 29-01-11, 10:32. Syy: Ilkeydet poistettu

Kommentti

*poistettu Ei ollut ilkeyttä, van rehellinen utelu.
                    Viimeisin muokkaaja Kari; 29-01-11, 13:17. Syy: Ilkeydet poistettu
                    Epäiliä, ja siinä se.
                    Oman tiensä kulkia.

Kommentti

Oli eilen tosi mukava vesijuokus uimahallissa.
                      Ensi viikolla taidan siirtyä 2x viikossa käynteihin.

Jos kuntoutuisi niin paljon, että ensi syksynä voisi sitten aloittaa kuntosalikäynnit. Se on tavoitteeni.

Kommentti

Oulun helluntaiseurakunnan reserviin siirtynyt paimen, 62v.

Kommentti

Minulla ei nykyään riitä aika mihinkään ylimääräiseen vispailuun.
                          Epäiliä, ja siinä se.
                          Oman tiensä kulkia.

Kommentti

Nyt kun on aikaa, ostin viime syksynä vapaa-aikapalvelukeskuksen ryhmäliikunta-kortin, ja käyn kolmena iltana viikossa jumpassa (niska-hartia, keppi ja venyttely). Lihaskunto-osioissa on punnerrusta, pumppia, kyykkyä ym. Migreenikohtauksia ei ole ollut 3 kuukauteen.

Olen taipuvainen nopeisiin juttuihin liikunnassa, siksi yritän harrastaa myös pitkäkestoista liikuntaa. Vesijuoksu on ollut itselleni yllättävän hyvä. Aluksi en jaksanut puolta tuntia, mutta nyt menee 1 ½.

Kotona nostan päivittäin puntteja ja makkarissa ovensuussa on vatsatrimmeri - impulssiostos Prismasta. Sen on pakko olla näkyvillä, mutta tulee silti liian vähän käytetyksi. Laitteessa itsessään ei ole mitään vikaa...

Kommentti

Alun perin julkaissut cuppe Katso viesti
                              Minulla ei nykyään riitä aika mihinkään ylimääräiseen vispailuun.
                              Minä menen meidän kotikuntosalille yleensä vasta yhdeksän jälkeen illalla.

Mies on niin tehokas että menee juoksemaan 5 mailia seitsemältä aamulla. Minusta ei siihen ole.
                              Viimeisin muokkaaja Mace; 29-01-11, 15:43.

Kommentti

Työstää...
                              X