Ilmoitus

Supista
Ei tiedonantoja toistaiseksi.

Luontohavaintoja

Supista
X
  • Suodatin
  • Aika
  • Näytä
Tyhjennä kaikki
uudet viestit

• Luontohavaintoja

En ainakaan pikaisella etsinnällä löytänyt ketjua, vaikka ehkä täällä joskus on ollut luontoketju.
    Mutta aloitettakoon uusi.

Toissa iltana kuulin seka pöllön huhuilua että kajoottien vai onko ne kojoottien huutoa.
    Oli kiva tulla muistutetuksi villistä luonnosta.

Tunkevat nuo luontokappaleet jo vähän liian lähelle ihmisiä. Hiljan yksi häirikkökarhu kaadettiin meilläpäin, kun alkoi viihtymään erään talon pihapiirissä turhankin hyvin.

Kommentti

Monen sorttista elukkaa on työmatkoilla tullut nähtyä. Nimikkeistä löytyy ainakin hirvi, metsäkauris, ilves, kettu, supi. Susi on tullut kävelylenkillä vastaan. Karhu nähty marjastusreissulla.

Mää taidankin asua jossakin villieläinreservaatissa

Kommentti

Tänä aamuna parvekkeelle heräilemään mennyt tytär huusi, että tulkaa katsomaan, täällä on kettu. Ja toden totta, kävelytien toisella puolella, joen rannassa pieni kettu nuuhki kovasti maata. Saimme katsella rauhassa sen touhuja, ennen kuin katosi. Eipä ole ennen parvekkeelta käsin kettua nähty, työmatkalla bussissa, Viikin läpi ajettaessa kylläkin.

Kommentti

Ketut ovat kivan näköisiä, mutta minä olen vain nähnyt kun ne vilistää tien yli.

Kommentti

Minä näin tänään taas korpin.
            .

Kommentti

Korppeja lentelee taloni yli melkein päivittäin. Naakkoja täällä on ihan liikaa. Muuttomatkalla olevia isoja petolintuja menee tästä yli myös. Viime kesänä näin maakotkan.

Kommentti

vauh

Kommentti

Päätit sitten rikkoa rajojasi...

Kommentti

Joo. Tänä vuonna pitkästä aikaa näkyy pihatien varrella villiä viinimarjoja. Niissä on sitten voimakas tuoksu ja väri. Ovat varmaan hyvin terveellisiä....

Kommentti

Suomessa jättipalsami leviää jo uhkaavasti. Se on kauniskukkainen ja siksi varmaan saakin kasvaa rauhassa. Jokaisen pitäisi tehdä luonnonsuojelullinen teko ja nyhtää ne juurineen irti. Sen siemenet on luokiteltu ongelmajätteeksi.

Kommentti

Kyseessä on siis tulokaslaji joka hävittää paikalliset kasvit kasvupaikoiltaan. Ja vaikka onkin yksivuotinen, se leviää todella nopeasti, koska "ampuu" siemenet kauaksi kasvupaikastaan.

Kommentti

Olen joissain paikoissa nähnyt tuota jättipalsamia mutten ole tiennyt sen nimeä.
                          .

Kommentti

jättibalsami haisee pahalle

Kommentti

Mä en ole ollut jättipalsamia lähellä mutta autoillessani olen sitä mielestäni nähnyt.
                              Katsoin kuvahaulla kun Puuma laittoi tuon ja heti tuli muutama paikka mieleen jossa olen sitä ollut näkevinäni, isoja kasvustoja.
                              .

Kommentti

Työstää...
                              X