Ilmoitus

Supista
Ei tiedonantoja toistaiseksi.

Juoksuharrastus

Supista
X
  • Suodatin
  • Aika
  • Näytä
Tyhjennä kaikki
uudet viestit

  • #16
    Kivan näköistä tuo polkujuoksu, varsinkin noissa maisemissa. Kyllä olette reipas aviopari! Hieno juttu!
    Kunnia kuuluu Jumalalle.

    Kommentti


    • #17
      Alun perin julkaissut Koala Katso viesti
      Kivan näköistä tuo polkujuoksu, varsinkin noissa maisemissa. Kyllä olette reipas aviopari! Hieno juttu!
      Liikunnallinen elämäntapa parantaa elämänlaatuamme.

      Kommentti


      • #18
        Hyvin sanottu.

        35 min lenkki tänään edelleen sitä kävely-hölkkä vuorottelua.
        Kunnia kuuluu Jumalalle.

        Kommentti


        • #19
          Alun perin julkaissut Koala Katso viesti
          Hyvin sanottu.

          35 min lenkki tänään edelleen sitä kävely-hölkkä vuorottelua.
          Näin talvella ennen kevään juoksukoulua voit käydä vaikkapa kuntosalin juoksumatolla rakentamassa peruskuntoa. Peruskunto on kuin talon rakentamista, ja jos perustukset eivät ole kunnossa, niin koko talo romahtaa. Peruskunto kohoa parhaiten juosten matalasykkeisellä juoksuharjoituksella.

          Aloita alkulämmittelyllä takareisien venytyksellä seinää vasten. Lämmitä nilkan liikkuvuutta keinumalla. Lämmitä lonkankoukistajaa toinen jalka edessä ja työnnä lantio eteen takajalan kantapää irti lattiasta. Sen jälken kiertoja selkärangalle, missä löysät kädet ja lantio kiertää mukana.

          Sen jälkeen asetu juoksumaton reunoille seisomaan ja käynnistä laite ohjeiden mukaan. Kun laite on päällä astu varovasti matolle ja aloita kävely. Lisää laitteeseen nopeutta ja kaltevuutta kuntosi mukaan. Ota askel kantapää edellä käsien liikkuessa rytmin mukana kehon sivuilla. Syke pidetään koko ajan matalalla peruskestävyysalueella. Malta tehdä huolella jokainen peruskestävyysharjoitus, sillä tällä harjoittelulla rakennetaan perusta koko kestävyyskunnolle kevään juoksukoulua ajatellen.

          Harjoituksen jälkeen loppuvenyttelyt kuten alkulämmittelyssä.

          Juoksun ohella on hyvä muistaa harjoitella keskivartaloa, pakaroita ja takareisiä. Parhaiten harjoittelu tapahtuu ryhmäliikunnan ohjatussa vatsapakara - treenissä. Kehoa tulee myös huoltaa venytellen ja esimerkiksi rullaillen. Muista myös lepopäivät, sillä kehitys tapahtuu levon aikana. Samoin muista myös oikeanlaisen ravinnon merkitys, sillä terveellinen ravinto on terveytemme perusta.

          https://www.youtube.com/watch?v=oe4DMoVzpzg

          Videon sisältö: Juoksumatto

          Kommentti


          • #20
            Alun perin julkaissut antte Katso viesti
            Juoksun ohella on hyvä muistaa harjoitella keskivartaloa, pakaroita ja takareisiä. Parhaiten harjoittelu tapahtuu ryhmäliikunnan ohjatussa vatsapakara - treenissä. Kehoa tulee myös huoltaa venytellen ja esimerkiksi rullaillen. Muista myös lepopäivät, sillä kehitys tapahtuu levon aikana. Samoin muista myös oikeanlaisen ravinnon merkitys, sillä terveellinen ravinto on terveytemme perusta.
            https://www.youtube.com/watch?v=wEXNzW0T_dA

            Videon sisältö: Miksi putkirullaus toimii ja yleisimmät virheet?

            https://www.youtube.com/watch?v=2GJskJ0xJdg

            Videon sisältö: Spartan Gearin reisi-, vatsa- ja pakarajumppa. Tässä treenissä tehdään treeni joka vahvistaa alakroppaa ja myös keskivartaloa. Reisi- ja pakaraliikkeitä tehdään viisi erilaista ja tavoitteena viisi kierrosta. Keskivartalotreenissä tehdään vatsa- ja kylkilihasliikkeitä vahvistaen keskivartalo lihaksia. Liikkeet sopii lähes kaikille sillä ne tehdään kehonpainolla.


            Kommentti


            • #21
              Valtava määrä hienoja neuvoja. Kiitos oikein paljon. Katsotaan, jos Joulun jälkeen ensi vuonna perehtyisi kirjoitustesi ohjeisiin tarkemmin. Nyt Joulun alla ei aika meinaa riittää kaikkeen.
              Kunnia kuuluu Jumalalle.

              Kommentti


              • #22
                Alun perin julkaissut Koala Katso viesti
                Valtava määrä hienoja neuvoja. Kiitos oikein paljon. Katsotaan, jos Joulun jälkeen ensi vuonna perehtyisi kirjoitustesi ohjeisiin tarkemmin. Nyt Joulun alla ei aika meinaa riittää kaikkeen.
                Joulun pyhien jälkeen alkaakin härkäviikot ja reikäleivät, jolloin voit jatkaa kehittävää juoksuliikuntaa kohti kevättä ja juoksukoulua. Kevätauringon alkaessa paistaa porottamaan kannattaa ennen juoksuharjoittelua nauttia luomu porkkanamehua, koska porkkanan sisältämä karoteeni imeytyy tehokkaimmin mehun muodossa. Porkkanamehusta saatava karoteeni on hyvä ihon suoja ja kauniin rusketuksen edistäjä kevään auringossa. Myös silmät tulee suojata laadukkailla aurinkolaseilla.

                Kevätkesällä auringosta saa myös D- vitamiinia, mutta kasvot ja paljaat ihokohdat tulee suojata myös pilvisinä päivinä apteekista saatavilla ihotautilääkäreiden valmistamalla All Day suojakerroin 30 UVB+UVA aurinkosuojalla. Myös haarojen väliin väliin voit sipaista Linolan suojaavaa balsamia suojaamaan hiertymiltä ja hautumiselta. Nuo kaikki ovat lääketieteeseen perustuvia ihonhoitotuotteita. Kesällä muista laittaa valkoinen lippis päähän suojaamaan auringolta. Hyvät tekniset juoksuun suunnitellut treenivaatteet ja juoksukengät kuuluvat myös juoksuharjoitteluun, sillä ne ovat viikottaisessa käytössä ja niissä on mukavaa olla.

                Mielestäni fyysisestä kunnosta huolehtiminen onkin osa todellisen Jumalan lapsen kokonaishyvinvoinnista. Silloin todellinen Jumalan lapsi voi hyvin, kun hänen henkinen, hengellinen ja fyysinen ulottuvuutensa ovat tasapainossa, jolloin hyvä olo koostuu järkevästä liikunnasta, riittävästä unesta ja oikeasta ravinnosta. Pian oikein hohdat sisältä päin terveyttä ja hyvinvointia sekä lihaskuntoa, joka on fyysisen toimintakyvyn ja terveyden perusta. Ryhtikin oikenee ja vaatteet istuvat paremmin.

                Kommentti


                • #23
                  Kiitos. Siinäpä paljon ohjeita. Kiitos.
                  Kunnia kuuluu Jumalalle.

                  Kommentti

                  Työstää...
                  X