Ilmoitus

Supista
Ei tiedonantoja toistaiseksi.

Sana tälle päivälle

Supista
Tämä on pysyvä viestiketju.
X
X
  • Suodatin
  • Aika
  • Näytä
Tyhjennä kaikki
uudet viestit

• Ja sitä minä rukoilen,
    että teidän rakkautenne tulisi yhä runsaammaksi
    tiedossa ja kaikessa käsittämisessä,
    voidaksenne tutkia, mikä paras on,
    että te Kristuksen päivään saakka
    olisitte puhtaat ettekä kenellekään loukkaukseksi,
    täynnä vanhurskauden hedelmää,
    jonka Jeesus Kristus saa aikaan,
    Jumalan kunniaksi ja ylistykseksi.
    Fil 1:9-11
    Tehden rauhan hänen ristinsä veren kautta,
    Jumala sovitti hänen kauttaan itsensä kanssa
    kaikki sekä maan päällä että taivaissa. Kol. 1:20

**Kuulun vapaaseurakuntaan.

Kommentti

• -----------------------

Kommentti

• Jos siis on jotakin kehoitusta Kristuksessa, jos jotakin rakkauden lohdutusta, jos jotakin Hengen yhteyttä, jos jotakin sydämellisyyttä ja laupeutta,

niin tehkää minun iloni täydelliseksi siten, että olette samaa mieltä, että teillä on sama rakkaus, että olette sopuisat ja yksimieliset ettekä tee mitään itsekkyydestä tai turhan kunnian pyynnöstä, vaan että nöyryydessä pidätte toista parempana kuin itseänne ja että katsotte kukin, ette vain omaanne, vaan toistenkin parasta.

Olkoon teillä se mieli, joka myös Kristuksella Jeesuksella oli, joka ei, vaikka hänellä olikin Jumalan muoto, katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen, vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi, ja hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen;hän nöyryytti itsensä ja oli kuuliainen kuolemaan asti, hamaan ristin kuolemaan asti.

Fil. 2:1-8
        Sinun voimattomuutesi tarvitsee minun voimaani ja turvasi on siinä, että annat minulle mahdollisuuden taistella puolestasi.

Kommentti

• Aamen! Kiitos Jeesus!

Kommentti

• VALOSSA VAELTAMINEN

Ef.5:8-21
            8 Ennen te olitte pimeys, mutta nyt te olette valkeus Herrassa. Vaeltakaa valkeuden lapsina
            9 -sillä kaikkinainen hyvyys ja vanhurskaus ja totuus on valkeuden hedelmä-
            10 ja tutkikaa, mikä on otollista Herralle;
            11 Älköönkä teillä olko mitään osallisuutta pimeyden hedelmättömiin tekoihin, vaan päinvastoin nuhdelkaakin niistä.
            12 Sillä häpeällistä on jo sanoakin, mitä he salassa tekevät;
            13 mutta tämä kaikki tulee ilmi, kun valkeus sen paljastaa, sillä kaikki, mikä tulee ilmi, on valkeutta.
            14 Sentähden sanotaan: "Heräjä sinä, joka nukut, ja nouse kuolleista, niin Kristus sinua valaisee!"
            15 Katsokaa siis tarkoin, kuinka vaellatte: ei niinkuin tyhmät, vaan niinkuin viisaat,
            16 ja ottakaa vaari oikeasta hetkestä, sillä aika on paha.
            17 Älkää sentähden olko mielettömät, vaan ymmärtäkää, mikä Herran tahto on.
            18 Älkääkä juopuko viinistä, sillä siitä tulee irstas meno, vaan täyttykää Hengellä,
            19 puhuen keskenänne psalmeilla ja kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten ja laulaen sydämessänne Herralle,
            20 kiittäen aina Jumalaa ja Isää kaikesta meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä.
            21 Ja olkaa toinen toisellenne alamaiset Kristuksen pelossa.

Sananl.13:9

9 Vanhurskasten valo loistaa iloisesti, mutta jumalattomien lamppu sammuu.
            Sotilas, palvelee Jeesuksen todistajana

Kommentti

• Kommentti

• Pyhä Henki vuodatetaan

1 Kun sitten koitti helluntaipäivä*, he olivat kaikki yhdessä koolla. [Helluntaita vietettiin viidenkymmenen päivän kuluttua pääsiäisestä, ks. 3. Moos. 23:15--21.][ 2. Moos. 23:16; Ap. t. 20:16; 1. Kor. 16:8]
                2 Yhtäkkiä kuului taivaalta kohahdus, kuin olisi käynyt raju tuulenpuuska, ja se täytti koko sen talon, jossa he olivat. [Ap. t. 4:31]
                3 He näkivät tulenlieskoja, kuin kieliä, jotka jakautuivat ja laskeutuivat itse kunkin päälle. [Matt. 3:11]
                4 He tulivat täyteen Pyhää Henkeä ja alkoivat puhua eri kielillä sitä mitä Henki antoi heille puhuttavaksi. [Ap. t. 4:31, Ap. t. 9:17 | Mark. 16:17; Ap. t. 10:46]
                5 Jerusalemissa asui hurskaita juutalaisia, joita oli tullut sinne kaikkien kansojen keskuudesta, mitä taivaan alla on.
                6 Kun tämä ääni kuului, paikalle kerääntyi paljon väkeä, ja hämmästys valtasi kaikki, sillä jokainen kuuli puhuttavan omaa kieltään.
                7 He kysyivät ihmeissään: "Eivätkö nuo, jotka puhuvat, ole kaikki galilealaisia?
                8 Kuinka me sitten kuulemme kukin oman synnyinmaamme kieltä?
                9 Meitä on täällä partilaisia, meedialaisia ja elamilaisia, meitä on Mesopotamiasta, Juudeasta ja Kappadokiasta, Pontoksesta ja Aasian maakunnasta,
                10 Frygiasta, Pamfyliasta, Egyptistä ja Libyasta Kyrenen seudulta, meitä on tullut Roomasta,
                11 toiset meistä ovat syntyperäisiä juutalaisia, toiset uskoomme kääntyneitä, meitä on kreetalaisia ja arabialaisia -- ja me kaikki kuulemme heidän julistavan omalla kielellämme Jumalan suuria tekoja." [1. Moos. 11:7]
                12 He eivät tienneet, mitä ajatella. Ihmeissään he kyselivät toinen toiseltaan: "Mitä tämä oikein on?"
                13 Mutta jotkut pilkkasivat: "He ovat juovuksissa, makeaa viiniä täynnä."
                Ap.t.2:1-13

En minä jätä teitä orvoiksi, vaan tulen luoksenne. Joh.14:18

Siunattua Helluntaita!

Kommentti

• Kiitos, aamen, samoin Aksulle!

Kommentti

• 1 Kor 2:2
                    Sillä minä olin päättänyt olla teidän tykönänne
                    tuntematta mitään muuta paitsi Jeesuksen Kristuksen,
                    ja hänet ristiinnaulittuna.
                    http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/1Kor.2.html

Gal 6:14
                    Mutta pois se minusta,
                    että minä muusta kerskaisin
                    kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä,
                    jonka kautta maailma on ristiinnaulittu minulle,
                    ja minä maailmalle!
                    http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Gal.6.html

Fil 3:8
                    Niinpä minä todella luen kaikki tappioksi tuon ylen kalliin,
                    Kristuksen Jeesuksen, minun Herrani, tuntemisen rinnalla,
                    sillä hänen tähtensä minä olen menettänyt kaikki
                    ja pidän sen roskana - että voittaisin omakseni Kristuksen
                    http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Fil.3.html

Kommentti

• Näitä Paavalin sanoja lukiessa ei voi välttyä siitä tuntemuksesta, että Paavali todella kohtasi elävän Kristuksen, joka muutti hänen koko elämänsä,
                      suunnan ja kaikki aikaisemmat elämänarvot. Paavali mistään tinkimättä sydämensä halusta halusi kulkea ristin tietä eteenpäin.

Kuinka suuremmoista onkaan, oman kiireisen kaikkea tavoittelevan elämänrytmin alla pysähtyä ja nöyränä edes pienen pala aika ajoin omistaa tuosta
                      Paavalin valtavasta näystä - Kristus meissä kirkkauden toivo.
                      Sinun voimattomuutesi tarvitsee minun voimaani ja turvasi on siinä, että annat minulle mahdollisuuden taistella puolestasi.

Kommentti

• Siitä syystä minä sinua muistutan virittämään palavaksi Jumalan armolahjan, joka sinussa on minun kätteni päällepanemisen kautta.

Sillä Jumala ei ole antanut meille pelkuruuden henkeä, vaan voiman ja rakkauden ja raittiuden hengen.
                        2. Tim 1:6-7

Kommentti

• Ps.33.

Virittäkää Herralle uusi laulu!

1 Riemuitkaa Herrasta, te vanhurskaat, oikeamieliset, ylistäkää häntä!
                          2 Kiittäkää Herraa lyyran sävelillä, näppäilkää harppujen kymmentä kieltä.
                          3 Virittäkää hänelle uusi laulu, soittakaa kauniisti, huutakaa riemunne julki. [Ps. 40:4, Ps. 96:1, Ps. 98:1; Jes. 42:10; Ilm. 5:9]
                          4 Herran sana on tosi ja varma. Hän on uskollinen ja osoittaa sen teoissaan.
                          5 Hän tahtoo oikeutta ja vanhurskautta, hänen uskollisuutensa täyttää maan.
                          6 Herra on sanallaan luonut taivaat, suunsa henkäyksellä tähtien joukot. [1. Moos. 1:3; Ps. 148:5; Hepr. 11:3; 2. Piet. 3:5]
                          7 Kuin leiliin hän on koonnut merien vedet ja varastoihinsa syvyyden virrat.
                          8 Vaviskoon Herran edessä kaikki maa, koko maanpiiri pelätköön häntä.
                          9 Mitä hän sanoi, se tapahtui, mitä hän käski, se pysyi.
                          10 Herra on kumonnut kansojen päätökset ja tehnyt tyhjiksi ihmisten aikeet.
                          11 Mutta Herran päätökset pysyvät iäti, hänen ajatuksensa polvesta polveen.
                          12 Onnellinen se kansa, jonka jumala on Herra, kansa, jonka Herra on omakseen valinnut. [Ps. 144:15]
                          13 Taivaastaan Herra katsoo meitä, hän näkee kaikki ihmislapset.
                          14 Korkeudestaan hän valvoo maata, kaikkia jotka siinä asuvat,
                          15 joiden sydämen hän itse on luonut, joiden teot hän kaikki tuntee.
                          16 Ei voita kuningas väkensä voimalla, ei sankari selviydy omin avuin. [Ps. 20:8+]
                          17 Pettävä on hevonen pelastajaksi, sen voima ei vie turvaan.
                          18 Mutta Herran silmä on niiden yllä, jotka palvelevat häntä ja luottavat hänen uskollisuuteensa.
                          19 Hän pelastaa heidät kuoleman vaaroista ja auttaa nälkävuosien yli. [Job 5:20+]
                          20 Me odotamme hartaasti Herraa, hän on meidän turvamme ja kilpemme.
                          21 Hän on meidän sydämemme ilo, hänen pyhään nimeensä me luotamme.
                          22 Herra, tue meitä uskollisesti, kun me panemme toivomme sinuun.

Kommentti

• Riittääkö tämä?

Matt 16:24,25
                            Silloin Jeesus sanoi opetuslapsillensa:
                            "Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea,
                            hän kieltäköön itsensä ja ottakoon ristinsä ja seuratkoon minua.
                            Sillä joka tahtoo pelastaa elämänsä, hän kadottaa sen,
                            mutta joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän löytää sen."

Luuk 14:27
                            Ja joka ei kanna ristiänsä ja seuraa minua,
                            se ei voi olla minun opetuslapseni.

Room 1:16
                            Sillä minä en häpeä evankeliumia;
                            sillä se on Jumalan voima, itsekullekin uskovalle pelastukseksi,
                            juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle.

1.Kor:1:18
                            Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat,
                            mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.

1.Kor:1:23
                            me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta,
                            joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus,

1Kor. 2:14
                            Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä,
                            mikä Jumalan Hengen on;
                            sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää,
                            koska se on tutkisteltava hengellisesti.

Sankarit nuo, joista kertoo meille
                            Raamattu, ei olleet loistossa,
                            Ristin koulussahan Herra heille
                            Antoi kasvaa ihmevoimia.
                            Sitten lähetteinä saman Herran
                            Käydä voi he kohden maailmaa.
                            Uskossa, mi kaikki voitti kerran,
                            Nöyrinä he seurail’ Jumalaa.

Sen, ken Herran kunniaksi tahtoo
                            Elää, täytyy nöyräks taipua.
                            Sen, ken kerran suurimmaksi aikoo,
                            Täytyy alas tomuun vaipua.
                            Parhaat ystävänsä Herra laittaa
                            Ihaniksi tuskan kautta vain.
                            Jeesusta ken syvemmälti maistaa,
                            Hän saa oman kuolon tuntee ain!

Sydän parhain kukoistaapi silloin,
                            Maiset riemut kun jo peittää yö,
                            Laiho toiveiden jos palaa milloin,
                            Silloin parhain rukoushetki lyö.
                            Sydänlaulut armaimmat on varmaan
                            Runoeltu tuskan öinä, oi!
                            Aamulauluissapa sitten hiljaa
                            Koetellun syömen rauha soi.

Harpunsäveliä 1925
                            Viimeisin muokkaaja hypomenoo; 11-06-14, 06:49.

Kommentti

• Hypiksen sanasta syttyi sydämeeni laulu:

Vain yksin Jeesus, hän mulle riittävi.
                              Vain hänen luonaan tyyntyy syömmeni.
                              Vain luon ristin hiljaa vartoen,
                              saan kaiken hältä, mä mitä tarvitsen.

Kuin virvatulten tuo liekki häilyvä,
                              on täällä onnekkainkin elämä.
                              Pois rientää hetket onnen päivien.
                              Vain Jeesus antaa voi onnen ainaisen.

Vain Jeesus riittää kun kaiken peittää yö
                              ja sydän tuskan täyttämän lyö.
                              Kun kuljen kautta korven pimennon.
                              Vain Jeesus riittää, hän yksin luonain on.

Vain Jeesus riittää, kun myrsky raivoaa
                              ja aallot uhkaa purren upottaa.
                              Oi auta Herra, huudan tuskassain.
                              Hän tyyntää myrskyn, kun on mun purressain.

On luonain Jeesus, kun silmäin sulkeutuu
                              ja päälyportit mulle avautuu.
                              On luonain hän, kun jätän tämän maan
                              ja Isän kotiin mä muutan ihanaan.

säv./san. Eeva Vaija

Kommentti

• Kiitos Raamatun Sanasta tänään ja kiitos veljes tuosta laulusta, sitä ei voi koskaan itkemättä kuunnella...

Kommentti

Työstää...
                                X