Ilmoitus

Supista
Ei tiedonantoja toistaiseksi.

Sana tälle päivälle

Supista
Tämä on pysyvä viestiketju.
X
X
  • Suodatin
  • Aika
  • Näytä
Tyhjennä kaikki
uudet viestit

• Kiitos Aksu. Näin on. Amen.
    Siunausta sinun elämääsi.

Kommentti

• Päivän Sana 4. helmikuuta 2018Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä; rakkaus ei kadehdi, ei kerskaa, ei pöyhkeile, ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaansa, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa, ei iloitse vääryydestä, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa.1. Kor. 13:4-6 KR33/38

Siunattua sunnuntaita
      Sotilas, palvelee Jeesuksen todistajana

Kommentti

• Aamen

Kommentti

• 1 Kor. 13:4-6
          Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä; rakkaus ei kadehdi, ei kerskaa, ei pöyhkeile, ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaansa, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa, ei iloitse vääryydestä, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa.
          Minun sieluni riippuu sinussa kiinni,
          sinun oikea kätesi tukee minua.
          **Kuulun vapaaseurakuntaan.

Kommentti

• 1 Kor. 6:7
            Teille on jo yleensä vaurioksi, että käräjöitte keskenänne. Miksi ette ennemmin salli tehdä vääryyttä itsellenne? Miksi ette ennemmin anna riistää omaanne?

Kommentti

• 2 Kor. 2:14
              Mutta kiitos olkoon Jumalan, joka aina kuljettaa meitä voittosaatossa Kristuksessa ja meidän kauttamme joka paikassa tuo ilmi hänen tuntemisensa tuoksun!

Kommentti

• Fil. 1:29
                Kristuksen tähden teidän on suotu, ei ainoastaan uskoa häneen vaan myös kärsiä hänen tähtensä.
                RK

Kommentti

• Kol. 3:1-4

Jos te siis olette herätetyt Kristuksen kanssa, niin etsikää sitä, mikä on ylhäällä, jossa Kristus on, istuen Jumalan oikealla puolella.
                  Olkoon mielenne siihen, mikä ylhäällä on, älköön siihen, mikä on maan päällä.
                  Sillä te olette kuolleet, ja teidän elämänne on kätkettynä Kristuksen kanssa Jumalassa;
                  kun Kristus, meidän elämämme, ilmestyy, silloin tekin hänen kanssaan ilmestytte kirkkaudessa.

Novum
                  1. Uskovat oli herätetty Kristuksen kanssa (2:12 ss.). Tämän ylösnousemuksen seurauksena heidät liitettiin uuteen, taivaalliseen todellisuuteen. Heistä tuli sen valtakunnan kansalaisia, jonka hallitsijana on Kristus. Kristuksen elämästä tuli heidän elämänsä. Siksi myös mielenkiinnon kohteiden tuli olla yhteisiä Kristuksen kanssa. "Kristus Jumalan oikealla puolella" on Ut:ssa usein esiintyvä ajatus. Ks. Apt 2:33-34; 5:31; 7:55; Room 8:34; Ef 1:20; Hebr 1:3,13; 8:1; 10:12; 12:2; 1 Piet 3:22. Hallitsijan oikealla puolella sai istua arvokkain kunniavieras. Korkeimman Majesteetin oikealta puolelta käsin Jeesus hallitsee kuninkaana.
                  2. Seurakuntaa varoitetaan kiinnittämästä mieltään maallisiin eli askaroimasta vain tähän maailmaan liittyvien asioiden parissa. Eksyttäjät puhuivat paljon enkeleistä ja »maailman alkeisvoimista» (2:20). mutta Paavali liikkui paljon korkeammalla tasolla. Heidän piti kiinnittää mielensä ja ajatuksensa Kristukseen, joka istuu Isän oikealla puolella.
                  3. Apostoli toteaa kolossalaisten kuolleen silloin. kun Kristus kuoli heidän puolestaan. Room 6:2:ssa hän sanoo uskovien kuolleen pois synnistä.
                  4. Tämä "ilmestyminen" tapahtuu Kristuksen tulemuksessa. Kaikki, mitä Kristus on ollut omilleen heidän ollessaan täällä maailmassa, puhkeaa silloin täydessä kirkkaudessaan esiin. Silloin selviää lopullisesti, mitä Kristus (pää) merkitsee seurakunnalle (ruumiille). Kristus ilmestyy jokaisessa ruumiinsa jäsenessä, siksi hekin ilmestyvät hänen kanssaan. Vrt. 1 Joh 3:2-3. Apostoli, joka todisti, että hänelle elämä oli Kristus (Fil 1:21) ei pitänyt tätä vain häntä itseään koskevana etuisuutena. Kristus on "elämä" kaikille, jotka ovat yhtä hänen kanssaan uskossa ja jotka sen vuoksi ovat hänen ruumiinsa jäseniä. Koska hän on meidän elämämme. hän on myös meidän toivomme (1:5
                  ).

Kommentti

• ”Jaakob, Jumalan ja Herran Jeesuksen Kristuksen palvelija, lähettää tervehdyksen kahdelletoista hajalla asuvalle sukukunnalle. Veljeni, pitäkää pelkkänä ilona, kun joudutte moninaisiin kiusauksiin, tietäen, että teidän uskonne kestäväisyys koetuksissa saa aikaan kärsivällisyyttä. Ja kärsivällisyys tuottakoon täydellisen teon, että te olisitte täydelliset ja eheät ettekä missään puuttuvaiset. Mutta jos joltakin teistä puuttuu viisautta, anokoon sitä Jumalalta, joka antaa kaikille alttiisti ja soimaamatta, niin se hänelle annetaan.”
                    **Jaakob‬ *1:1-5‬ *FINPR‬‬
                    http://bible.com/61/jas.1.1-5.finpr

Kommentti

• ”Opeta meitä laskemaan päivämme oikein, että saisimme viisaan sydämen. Herra, palaa takaisin! Kuinka kauan? Armahda palvelijoitasi. Ravitse meidät aamuisin armollasi, niin me riemuitsemme ja iloitsemme kaikkina päivinämme. Ilahduta meitä yhtä monta päivää kuin olet nöyryyttänyt meitä, yhtä monta vuotta kuin olemme kokeneet pahaa. Saakoot palvelijasi nähdä sinun tekosi ja heidän lapsensa sinun kunniasi. Olkoon yllämme Herran, meidän Jumalamme, suosio. Vahvista kättemme työ, niin, vahvista meidän kättemme työ!”
                      **Psalmit‬ *90:12-17‬ *FINRK‬‬
                      http://bible.com/1745/psa.90.12-17.finrk

Kommentti

• 1 Piet. 1:3-7
                        Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä! Suuressa laupeudessaan hän on Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon,
                        turmeltumattomaan, tahrattomaan ja katoamattomaan perintöön. Se on talletettuna taivaissa teitä varten,
                        ja Jumalan voimasta te varjellutte uskon kautta pelastukseen, joka on valmis saatettavaksi ilmi viimeisenä aikana.

Siksi te riemuitsette, vaikka nyt, jos on tarpeen, vähän aikaa joudutte murehtimaan monenlaisissa koettelemuksissa,
                        jotta teidän uskonne havaittaisiin koetuksissa kestäväksi, paljon kallisarvoisemmaksi kuin katoava kulta, joka sekin koetellaan tulessa, ja koituisi kiitokseksi, ylistykseksi ja kunniaksi Jeesuksen Kristuksen ilmestyessä.
                        RK

Kommentti

• ”Niin kuin sade ja lumi tulevat taivaasta eivätkä sinne palaa vaan kostuttavat maan, tekevät sen hedelmälliseksi ja versovaksi, niin että se antaa kylväjälle siemenen ja syöjälle leivän, niin käy myös sanani, joka minun suustani lähtee: ei se palaa luokseni tyhjin toimin vaan toteuttaa sen, mitä minä haluan, ja saa menestymään sen, mitä varten minä sen lähetin.”
                          **Jesaja‬ *55:10-11‬ *FINRK‬‬
                          http://bible.com/1745/isa.55.10-11.finrk

Kommentti

• Room. 10:17
                            Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.

Kommentti

• Johannes 15:14-15
                              Te olette minun ystäväni, jos teette, mitä minä käsken teidän tehdä.
                              En minä enää sano teitä palvelijoiksi, sillä palvelija ei tiedä, mitä hänen herransa tekee;
                              vaan ystäviksi minä sanon teitä, sillä minä olen ilmoittanut teille kaikki, mitä minä olen kuullut Isältäni.

Hypis ehti ensin, mutta ehkä tämäkin saa olla? Sopii Ystävänpäivään niin hyvin.
                              Kunnia kuuluu Jumalalle.
                              Valo paistaa tunnelin päässä, nyt sinnittelet, pysy kii elämässä

Kommentti

• Hyvin sopii...juuri tuon 15: 15 ystäviksi minä sanon teitä.....kirjoitin ajanvietteelle

Kommentti

Työstää...
                                X