Ilmoitus

Supista
Ei tiedonantoja toistaiseksi.

Tulipa mieleeni hengellinen kysymys tai asia

Supista
Tämä on pysyvä viestiketju.
X
X
  • Suodatin
  • Aika
  • Näytä
Tyhjennä kaikki
uudet viestit

• Ok. Kiitos, kun olet laittanut aikaa ja vaivaa tuon kohdan avaamiseen.
    Kunnia kuuluu Jumalalle.

Kommentti

• Alun perin julkaissut Koala Katso viesti
      Jos nyt ajatellaan oikein hyvää uskovaa, niin hänhän tekee noita oikeasti koko ajan. Mutta sitten ei saisi sanoa noita ääneen kumminkaan.
      Millainen on "oikein hyvä uskova"?

Sellainenko, joka tekee paljon hyviä tekoja?
      Viimeisin muokkaaja Vilja; 13-12-17, 10:31.
      Mutta minä tiedän lunastajani elävän, ja viimeisenä hän on seisova multien päällä.

Kommentti

• Mielestäni oikein hyvä uskova on mahdollisimman sopusoinnussa Raamatun sanan kanssa ja tekee Jumalan ennalta valmistamia tekoja, jotka luonnollisesti ovat hyviä tekoja.
        Kunnia kuuluu Jumalalle.

Kommentti

• Minulle tuo kertoo enempikin Jumalan hyvyydestä ja uskollisuudesta, kuin ihmisen "oikein
          hyvästä uskosta".

Mutta saatan toki olla väärässäkin siinä, että näen omassa elämässäni kaiken hengellisen työn ja
          tapahtuman olevan ainoastaan Jumalan työtä ja aikaansaannosta minussa, en niinkään ihmisen
          hyvänä uskovaisuutena.
          Mutta minä tiedän lunastajani elävän, ja viimeisenä hän on seisova multien päällä.

Kommentti

• Jostain syystä korvaani kalskahtaa ja silmääni iskee ikävästi,
            kun ihmisen uskoa arvioidaan sen perusteella,
            kuinka paljon hän suorittaa hyviä tekoja.

Tiedän ja uskon Raamatun opetukset ihmisen oikeiden valintojen merkityksestä,
            uskon hedelmistä jne.

Mutta onko silti aivan Raamatun mukaista, että
            uskovaisuuden laatua on osoitettava esittelemällä mahdollisimman paljon
            korkealuokkaisia suoritteita?
            Kenelle uskon laadukkuutta pitää todistella,
            toisille uskoville, itselle, maailman ihmisille vai suorastaan Jumalalle?

Nykyaikaan kuuluu menestyminen, omaan osaamiseensa luottaminen ja
            vahvuuksiensa näyttävä esittäminen.
            Nopeat syövät hitaat, jokainen on oman onnensa seppä, vain vahvat pärjäävät,
            sääli on sairautta.
            Mutta sopivatko nämä vaatimukset uskon tiellä vaeltamiseen?

"Golgatan veressä voima on, voima niin siunattu, verraton."

Kommentti

• Entä tämä ?

Jaakobin kirje:
              2:18 Joku ehkä sanoo: "Sinulla on usko, ja minulla on teot"; näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja, niin minä teoistani näytän sinulle uskon.

-Apostoleilla oli tekonsa, he raportoivat toisilleen matkoistaan ja mitä oli tapahtunut.
              -Siis apostoleilla oli sanojen lisäksi teot, varmaan myös ns tunnusteot, ihmeet ja merkit, niilläkin eroa varmaan.
              -Ja laupeus ja auttamisen armolahjakin voi olla jollakulla.
              -Ja toisen uskovan (ihmisen) kunnioittaminen
              -Mielenlaadun merkitys-> asenteet, motiivit ym -> sanat, teot, kätten työt
              -Kielen teot...apostoli kirjoittaa että kielellä on voimassa elämä ja kuolema...ei ole vähämerkityksellistä miten puhumme ja ja millä mielellä, onko mielen-kielen laatu samaa kuin Vapahtajalla ja Herralla Jeesuskella

-Helläsydämisyyttä veljiä (siskoja) kohtaan
              -kaksinkertaisen kunnioituksen antamista heille jotka hyvin seurakuntaa hoitavat ja opettavat Jumalan Sanaa
              -Äidin ja isän kunnioittaminen -> tietenkin jumalan kunnioittaminen
              -Entä siunaava mielenlaatu ja asenne ?
              -Anteeksiantamisen laaja-alainen merkitys ihmissuhteissa ja miksei Jumala-suhteessakin koska siitähän kaikki todellinen hyvä alkaa ja lähtee
              -Harmaapään edessä kumarru, sanoo ja kehoittaa Sana
              -Vaimot kunnioittakoot miestänsä ja miehet rakastakoot vaimojansa
              -vainoojiensa siunaaminen

Roomalaiskirje:
              12:14 Siunatkaa vainoojianne, siunatkaa, älkääkä kirotko

Entä tämä:

1.Pietarin kirje:
              3:9 Älkää kostako pahaa pahalla, älkää herjausta herjauksella, vaan päinvastoin siunatkaa; sillä siihen te olette kutsututkin, että siunauksen perisitte.

-Totuutta salatuimpaan saakka ja silti

Filippiläiskirje:
              4:5 Tulkoon teidän lempeytenne kaikkien ihmisten tietoon. Herra on lähellä.

Laupias on Herra ja pitkämielinen.

Jaakobin kirje:
              3:18 Vanhurskauden hedelmä kylvetään rauhassa rauhan tekijöille.

Onhan onneksi meillä hyvä Vapahtaja ja samalla Herra, joka harteilla on herraus.
              Hänellä on valta ja voima ja kunnia ja hän valtuutti opetuslapsensa (ehkäpä juuri meidätkin ja jopa meidätkin) armolahjoin, hyvinkin erilaisin lahjoin viemään sanomaa eteen päin ensin omassa Jerusalemissa ja sitten vaikka aina maan ääriin asti.
              Ja aina voi rukoilla.
              Paavali kehoittaa rukoilkaa lakkaamatta, eli elämään jatkuvassa rukouksessa, eli olla aina valmiina rukoilemaan.

Työtä kyllä piisaa ja Jumala antaa lahjat kun ihminen "lähtee mukavuusalueeltaan liikeelle, palvelemaan ja kuka mitäkin tekemään ns "Herrassa"
              Viimeisin muokkaaja sinikka; 13-12-17, 14:56.
              .

Kommentti

• Ihan asiaa Sinikka kirjoitat ja sanoohan Raamattu niinkin, että meidän hedelmistämme meidät tunnetaan.

Mutta siinä on se iso MUTTA......

Onko ihmisen usko mitatavissa vain tekojen kautta?

Voiko "oikein hyvä uskovainen" olla vain sellainen, joka kykenee suuriin ja moninaisiin tekoihin?

Voiko "oikein hyvä uskovainen" olla sellainen, jonka teot eivät olekaan ihmisten nähtävissä ja
                kuultavissa, vaan ovatkin vain niitä tekoja, jotka Jumala näkee ja tietää?

Minä uskon, että juuri tuollaiset saavat olla korkealle koroitettuja kerran perillä juuri sen vuoksi,
                etteivät ole saaneet koskaan kiitosta tekemisistään täällä ajassa ja Jumala saattaa jopa salassa
                maksaa heille jo täällä ajassa kaiken sen, minkä ovat salassa Herralle tehneet.

Tämä aika korostaa ulkoista menestystä ja näkyvyyttä ja me uskovatkin lähdemme helposti
                mukaan siihen, ihan kuin huomaamattamme, eli alamme korostamaan vain sitä kaikkea näkyvää
                ja kuuluvaa ja suurta ja ihmeellistä, kun Jumalan maailmoissa saattaakin olla sillä näkymättömällä,
                ihmisten silmissä pienellä ja merkityksettömällä sydämen uskollisuudella suurempi merkitys, kuin
                kaikella näkyvällä.

Kommentti

• Näinkinhän Sana toteaa:

Matteuksen evankeliumi:
                  6:6 Vaan sinä, kun rukoilet, mene kammioosi ja sulje ovesi ja rukoile Isääsi, joka on salassa; ja sinun Isäsi, joka salassa näkee, maksaa sinulle.
                  .

Kommentti

• Alun perin julkaissut sinikka Katso viesti
                    Entä tämä ?

Jaakobin kirje:
                    2:18 Joku ehkä sanoo: "Sinulla on usko, ja minulla on teot"; näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja, niin minä teoistani näytän sinulle uskon.

-Apostoleilla oli tekonsa, he raportoivat toisilleen matkoistaan ja mitä oli tapahtunut.
                    -Siis apostoleilla oli sanojen lisäksi teot, varmaan myös ns tunnusteot, ihmeet ja merkit, niilläkin eroa varmaan.
                    Vain nuo kaksi ensimmäistä kohtaa kirjoituksessasi ovat käsittääkseni uskon tekoja.

Kaikki muu, mitä viestissäsi kerrot, on uudestisyntyneen uskovan arkipäivää,
                    siis armahdettu, armahtava ja rakastava mielenlaaatu, rukous, esirukous jne.
                    Eiväthän ne ole tekojen tekemistä.

Millaista "työtä Herrassa" tarkoitat tällä lauseellasi:
                    "Työtä kyllä piisaa ja Jumala antaa lahjat kun ihminen "lähtee mukavuusalueeltaan liikeelle, palvelemaan ja kuka mitäkin tekemään ns "Herrassa"?
                    Kaikkien ei ole mahdollista suorittaa palvelutehtäviä missään seurakunnassa.

Tietysti jos saa tietoonsa, että jossakin on esim. huonosti liikkuva vanhus,
                    liikuntarajoitteinen tai muuten sairas henkilö, joka on täysin yksin, vanki tms.
                    häntä voi käydä katsomassa.
                    Mutta eikö tuollaista varten ole jo niin monta diakonia- yms. virallista ja epävirallista
                    järjestelmää, että kannattaako yksittäisen ihmisen työntyä kentälle sooloilemaan?

Viimeisin muokkaaja Koala; 13-12-17, 16:49.

Kommentti

• Sinikka kirjoitti jo niin hyvin. Mielestäni ( minun henkilökohtainen näkemykseni siis) hyvä uskovainen on sellainen, joka on sopusoinnussa Raamatun sanan kanssa ja joka vaeltaa niissä ennaltavalmistetuissa hyvissä teoissa, kuten Raamattu kehoittaa.

”Se, joka kuulee sanan mutta ei tee sen mukaan, on kuin mies, joka kuvastimesta katselee omien kasvojensa piirteitä. Hän kyllä tarkastelee itseään, mutta poistuttuaan hän unohtaa saman tien, millainen on Jumala, joka kutsuu jokaista eläväksi jäseneksi omaan seurakuntaruumiiseensa.” (Jaakob 1:22-24)

”Jumala saa teissä aikaan sen, että tahdotte tehdä ja myös teette niin kuin on hänen hyvä tarkoituksensa.” (Fil. 2:13)

Te ette valinneet minua, vaan minä valitsin teidät ja asetin teidät, että te menisitte ja kantaisitte hedelmää ja että teidän hedelmänne pysyisi: että mitä ikinä te anotte Isältä minun nimessäni, hän sen teille antaisi. (Joh. 15:16)

"Minä opetan sinua", sanoo Herra, "minä osoitan sinulle oikean tien. Minä neuvon sinua, katseeni seuraa askeleitasi." (Psalmi 32:8.)
                      Kunnia kuuluu Jumalalle.

Kommentti

• onko Raamatussa jossain kohtaa, jossa sanotaan että ihminen ei voi sovittaa, tai veli ei voi sovittaa toisen syntejä, muistelisin että on, mutta en löydä.

Kommentti

• Alun perin julkaissut kirjoittaja Katso viesti
                          onko Raamatussa jossain kohtaa, jossa sanotaan että ihminen ei voi sovittaa, tai veli ei voi sovittaa toisen syntejä, muistelisin että on, mutta en löydä.
                          "Kukaan ei voi veljeänsä lunastaa eikä hänestä Jumalalle sovitusta maksaa."
                          Ps. 49:8

Kommentti

• Alun perin julkaissut Soltero Katso viesti

"Kukaan ei voi veljeänsä lunastaa eikä hänestä Jumalalle sovitusta maksaa."
                            Ps. 49:8
                            kiitos!...........

Kommentti

• Teille on tänä päivänä syntynyt Vapahtaja, joka on Kristus, Herra.

Nämä Luukkaan evankeliumin sanat on luettu ja vielä luetaan moneen kertaan Herran huoneissa. Saakoon elävä ja voimallinen Jumalan sana uskossa sulautua kuulijoihin, parannuksen armon todeksielämiseen ja uskon saamiseen Jeesukseen.
                              https://www.youtube.com/watch?v=5NCvPeL5GiA
                              Kaikki saavat tulla, Kuusankosken kirkon nuorisokuoro

Kommentti

Työstää...
                              X