Ilmoitus

Supista
Ei tiedonantoja toistaiseksi.

Ilmestyskirjaa iltaisin

Supista
X
  • Suodatin
  • Aika
  • Näytä
Tyhjennä kaikki
uudet viestit

• Ilm. 2
    4. Mutta se minulla on sinua vastaan, että olet hyljännyt ensimmäisen rakkautesi.
    5. Muista siis, mistä olet langennut, ja tee parannus, ja tee niitä ensimmäisiä tekoja;
    mutta jos et, niin minä tulen sinun tykösi ja työnnän sinun lampunjalkasi pois paikaltaan,
    ellet tee parannusta.

Kyllä Raamattu opettaa ensirakkauden hylkäämisestä ja kehoittaa tekemään parannusta siitä
    ja tulikastehan puhuu myöskin juuri parannukseen liittyvästä puhdistavasta tulesta, missä
    Jumala Pyhän Henkensä kautta puhdistaa ihmistä, Pyhän Hengen temppeliä ja polttaa
    Henkensä tulella kuonaa pois.
    Mutta minä tiedän lunastajani elävän, ja viimeisenä hän on seisova multien päällä.

Kommentti

• En muista juuri Raamatun kohtaa jossa puhutaan tulikasteesta?
      Jeesus Kristus on Herra.

Kommentti

• Tässä yksi:

Matt. 3
        11. Minä kastan teidät vedellä parannukseen, mutta se, joka minun jäljessäni tulee,
        on minua väkevämpi, jonka kenkiäkään minä en ole kelvollinen kantamaan; hän kastaa
        teidät Pyhällä Hengellä ja tulella.
        12. Hänellä on viskimensä kädessään, ja hän puhdistaa puimatanterensa ja kokoaa
        nisunsa aittaan, mutta ruumenet hän polttaa sammumattomassa tulessa."
        Mutta minä tiedän lunastajani elävän, ja viimeisenä hän on seisova multien päällä.

Kommentti

• Kiitos...sitä tarkoitettiin...irrallinen sana tulikasteena ei heti avautunut. Asiakokonaisuus on selvää pässinlihaa...sori, sanonta.
          Jeesus Kristus on Herra.

Kommentti

• Alun perin julkaissut Vilja Katso viesti
            Tässä yksi:

Matt. 3
            11. Minä kastan teidät vedellä parannukseen, mutta se, joka minun jäljessäni tulee,
            on minua väkevämpi, jonka kenkiäkään minä en ole kelvollinen kantamaan; hän kastaa
            teidät Pyhällä Hengellä ja tulella.
            12. Hänellä on viskimensä kädessään, ja hän puhdistaa puimatanterensa ja kokoaa
            nisunsa aittaan, mutta ruumenet hän polttaa sammumattomassa tulessa."

Ei tuossa sanota sellaista, että pitäisi toistamiseen rukoilla tulikasteita.
            En ole ikinä nähnyt missään tulta jonkun tullessa uskoon.
            Leirinuotiota ei tässä yhteydessä lasketa.

Kommentti

Ilm. 2
              4. Mutta se minulla on sinua vastaan, että olet hyljännyt ensimmäisen rakkautesi.
              5. Muista siis, mistä olet langennut, ja tee parannus, ja tee niitä ensimmäisiä tekoja;
              mutta jos et, niin minä tulen sinun tykösi ja työnnän sinun lampunjalkasi pois paikaltaan,
              ellet tee parannusta.

Kyllä Raamattu opettaa ensirakkauden hylkäämisestä ja kehoittaa tekemään parannusta siitä
              ja tulikastehan puhuu myöskin juuri parannukseen liittyvästä puhdistavasta tulesta, missä
              Jumala Pyhän Henkensä kautta puhdistaa ihmistä, Pyhän Hengen temppeliä ja polttaa
              Henkensä tulella kuonaa pois.

Juu, parannuksen teko on ihan aiheellista, mutta miksi pitää höpöttää jostain ensirakkauden tulikasteista?

Kommentti

• Alun perin julkaissut Natanaele Katso viesti
                Raamattu ei missään opeta sitä, että pitäisi janota ensi ajan rakkauden Pyhän Hengen tulikastetta. Tulikaste on vertauskuva liittyen siihen, että Jumala asettui Ilmestysmajaan. Ei Jumala asetu montaa kertaa temppeliin.
                No eikös Efeson seurakunnan ensi ajan rakkauden puuttuminen luopumuksessa ole tämänkin pakanoiden ajan loppuhetkissä elävien uskovien suurin puutostauti? Efeson seurakunnassahan oli paljon hyvää, jossa oli vaivannäköä, kestävyyttä eikä siedetty pahoja ihmisiä koetellen niitä, jotka sanovat itseään apostoleiksi. Mutta Jeesus ei hyväksynyt sitä, miten Efeson seurakunta oli luopunut ensi ajan rakkaudesta, ja ellei se tee parannusta, niin Hän siirtää sen lampun paikaltaan. Kun ensi rakkaus Jeesukseen hylätään, niin silloin alkaa luopumus niin seurakunnan kuin yksilöuskovankin kohdalla (1. Kor. 13. luku ; Ilm 2: 1 - 5).

Kun Jeesus pelastaa tämän päivän syntisen ihmisen, niin hänen sydämeensä tulvahti ensi rakkaus Jeesukseen saadessaan syntinsä anteeksi juopuen ilosta ja onnesta saaden Jumalan rauhan sydämeen janoten Pyhän Hengen tulikastetta ylistäen Jeesusta uusin kielin. Tämä ensi rakkaus Jeesukseen pani tekemään ensimmäisiä tekoja, jossa oltiin koko ajan rukouksessa niin työpaikalla kuin seurakunnassa täyttyen jatkuvasti Pyhällä Hengellä sydämessä jatkuva tuska pelastumattomista maailman ihmisistä riistäen saalista saatanalta Pyhän Hengen voimassa ja johdatuksessa. Nämä olivat niitä ensi ajan rakkauden tekoja Pyhän Hengen ilmapiirissä. Ensi ajan rakkaus on sydämen kiintymistä yksin Jeesukseen, jolloin Hän on tärkein, ja kaikki muu on vasta toisella sijalla. Mutta ensi ajan rakkauden kylmeneminen johtaa luopumuksen, jossa Pyhän Hengen nuhteita ei oteta huomioon ja rukous harvenee sekä seurakunnassa suu avautuu vain haukotukseen sekä Jumalan valtakunnan työtäkin tehdään vain oman kunnian takia. Rukouksesta on tullut kuollut rituaali, jossa on loitsun tuoksu ja samat kaavat toistuvat joka päivä, jos edes enää lainkaan rukoillaan, sillä se on vastenmielistä, koska ensi ajan rakkaus on kylmennyt.

Ensi ajan rakkauden kylmetessä ei enää edes jakseta janota Pyhän Hengen täyteyttä, sillä se on jo liian etäinen asia, jolloin Pyhän Hengen janoamista pidetään sielullisena hinkkaamisena, koska sitähän ollaan raitis kristitty. Eikä Jumalan valtakunnan työssäkään viitsi olla mukana, koska ei ole Pyhän Hengen voimaa eikä tulta, ja on menetetty näky saaliin riistämiseen saatanalta turhana vaivannäkönä keskittyen vain omaan pelastumisen varmistamiseen menetettyään ensi rakkauden Jeesukseen. Mutta kiitos Jumalalle, Jeesus seisoo vierellä odottaen parannuksen tekemistä luopumuksesta janoamaan Pyhän Hengen tulikastetta palaamaan tekemään ensi ajan rakkauden tekoja.

Kommentti

Juu, parannuksen teko on ihan aiheellista, mutta miksi pitää höpöttää jostain ensirakkauden tulikasteista?
                  Minusta jokaiselle tulee suoda sananvapaus, jos sanansa eivät ole foorumin sääntöjen vastaisia.

Minä olen tarvinnut itse useankin kerran Pyhän Hengen tulikastetta, joka on puhdistanut ja
                  polttanut poikki sellaisia "helmasyntejä" ja siteitä, jotka eivät ole olleet Jumalan mielen
                  mukaisia.

Tuollaisia ovat olleet mm. asiat, joiden olemassa olon hyvinkin tiedostanut ja pyrkinyt niistä
                  irtikin, mutta itselläni ei ole ollut voimaa tuohon irrottautumiseen.

Eikä kysymys ole ollut välttämättä edes mistään suurista synneistä, mutta kuitenkin jostain
                  sellaisesta, mikä on joko hidastanut matkantekoani tai aiheuttanut siinä turhia mutkia ja
                  ajanhukaa turhanpäiväisten asioiden parissa.

Kommentti

Ei tuossa sanota sellaista, että pitäisi toistamiseen rukoilla tulikasteita.
                    En ole ikinä nähnyt missään tulta jonkun tullessa uskoon.
                    Leirinuotiota ei tässä yhteydessä lasketa.
                    Eipä tuo Jumalan tuli olekaan aina fyysisin silmin nähtävissä, mutta kuka
                    sen on saanut kokea henkilökohtaisessa elämässään tai nähdä hengen
                    silmin, sellainen tietää kyllä sen olemassaolosta ja myöskin voimasta!!

Kommentti

Eipä tuo Jumalan tuli olekaan aina fyysisin silmin nähtävissä, mutta kuka
                      sen on saanut kokea henkilökohtaisessa elämässään tai nähdä hengen
                      silmin, sellainen tietää kyllä sen olemassaolosta ja myöskin voimasta!!
                      Millä perusteella jaotellaan fyysisesti nähtävät ja hengellisesti nähtävät asiat?
                      Olen useasti yrittänyt tarjoilla hengellistä näkökulmaa tämän ketjun otsikon aiheiseen, mutta se ei kelpaa.

Missähän tämä alttari nykyisin on, kun ei ole tuo Jerusalemin temppeli ihan valmis vielä?

Tulta, tulta taivahan alttarille palamaan.

Kommentti

• Alun perin julkaissut antte Katso viesti
                        No eikös Efeson seurakunnan ensi ajan rakkauden puuttuminen luopumuksessa ole tämänkin pakanoiden ajan loppuhetkissä elävien uskovien suurin puutostauti? Efeson seurakunnassahan oli paljon hyvää, jossa oli vaivannäköä, kestävyyttä eikä siedetty pahoja ihmisiä koetellen niitä, jotka sanovat itseään apostoleiksi. Mutta Jeesus ei hyväksynyt sitä, miten Efeson seurakunta oli luopunut ensi ajan rakkaudesta, ja ellei se tee parannusta, niin Hän siirtää sen lampun paikaltaan. Kun ensi rakkaus Jeesukseen hylätään, niin silloin alkaa luopumus niin seurakunnan kuin yksilöuskovankin kohdalla (1. Kor. 13. luku ; Ilm 2: 1 - 5).

Kun Jeesus pelastaa tämän päivän syntisen ihmisen, niin hänen sydämeensä tulvahti ensi rakkaus Jeesukseen saadessaan syntinsä anteeksi juopuen ilosta ja onnesta saaden Jumalan rauhan sydämeen janoten Pyhän Hengen tulikastetta ylistäen Jeesusta uusin kielin. Tämä ensi rakkaus Jeesukseen pani tekemään ensimmäisiä tekoja, jossa oltiin koko ajan rukouksessa niin työpaikalla kuin seurakunnassa täyttyen jatkuvasti Pyhällä Hengellä sydämessä jatkuva tuska pelastumattomista maailman ihmisistä riistäen saalista saatanalta Pyhän Hengen voimassa ja johdatuksessa. Nämä olivat niitä ensi ajan rakkauden tekoja Pyhän Hengen ilmapiirissä. Ensi ajan rakkaus on sydämen kiintymistä yksin Jeesukseen, jolloin Hän on tärkein, ja kaikki muu on vasta toisella sijalla. Mutta ensi ajan rakkauden kylmeneminen johtaa luopumuksen, jossa Pyhän Hengen nuhteita ei oteta huomioon ja rukous harvenee sekä seurakunnassa suu avautuu vain haukotukseen sekä Jumalan valtakunnan työtäkin tehdään vain oman kunnian takia. Rukouksesta on tullut kuollut rituaali, jossa on loitsun tuoksu ja samat kaavat toistuvat joka päivä, jos edes enää lainkaan rukoillaan, sillä se on vastenmielistä, koska ensi ajan rakkaus on kylmennyt.

Ensi ajan rakkauden kylmetessä ei enää edes jakseta janota Pyhän Hengen täyteyttä, sillä se on jo liian etäinen asia, jolloin Pyhän Hengen janoamista pidetään sielullisena hinkkaamisena, koska sitähän ollaan raitis kristitty. Eikä Jumalan valtakunnan työssäkään viitsi olla mukana, koska ei ole Pyhän Hengen voimaa eikä tulta, ja on menetetty näky saaliin riistämiseen saatanalta turhana vaivannäkönä keskittyen vain omaan pelastumisen varmistamiseen menetettyään ensi rakkauden Jeesukseen. Mutta kiitos Jumalalle, Jeesus seisoo vierellä odottaen parannuksen tekemistä luopumuksesta janoamaan Pyhän Hengen tulikastetta palaamaan tekemään ensi ajan rakkauden tekoja.

Milloin olet viimeksi saanut ensi rakkauden Pyhän Hengen tulikasteen?

Miten sinä riistät saalista saatanalta?
                        Mihin perustat sellaisen ajatuksen, että ihminen voisi sen tehdä?
                        Oletko kenties niin paljon saatanaa voimakkaampi, että pystyt sitomaan sen?

Kommentti

• Hengelliset tulee nähdä hengellisesti ja ajalliset ajallisesti, ei siinä sen ihmeellisempää jaottelua tarvita.

On toki asioita ja aiheita, jotka voidaan nähdä sekä hengellisesti / hengellisinä, kuin myöskin ajallisesti / ajallisina
                          ja huomioon on otettava sekin, että esim. uskosta osattomalla ihmisellähän ei ole ollenkaan tuota hengellistä
                          näkökykyä, sillä sen meille antaa vain Jumalan Pyhän Henkensä kautta.

Kommentti

Miten sinä riistät saalista saatanalta?
                            Mihin perustat sellaisen ajatuksen, että ihminen voisi sen tehdä?
                            Oletko kenties niin paljon saatanaa voimakkaampi, että pystyt sitomaan sen?
                            Evankeliumi ja rukous on eräs ase tuossa taistelussa, eikä ihminen toki itsessään
                            mitään voi, mutta Kristus meissä voi paljonkin ja Hänessä mekin voimme.

Jokainen uskova on elävän veden lähde ja jokainen sielu, jonka voimme johdattaa
                            tuolle Elävän veden Alkulähteelle, on ryöstösaalis saatanalta.
                            Viimeisin muokkaaja Vilja; 12-01-18, 13:40.

Kommentti

Hengelliset tulee nähdä hengellisesti ja ajalliset ajallisesti, ei siinä sen ihmeellisempää jaottelua tarvita.

On toki asioita ja aiheita, jotka voidaan nähdä sekä hengellisesti / hengellisinä, kuin myöskin ajallisesti / ajallisina
                              ja huomioon on otettava sekin, että esim. uskosta osattomalla ihmisellähän ei ole ollenkaan tuota hengellistä
                              näkökykyä, sillä sen meille antaa vain Jumalan Pyhän Henkensä kautta.

Ongelma on siinä, että nuo näkemiset lajitellaan sen mukaan sopivatko ne dispensationalismiin vai ei.
                              Tuo ihmistekoinen oppi on syöpynyt Suomessa niin syvälle, ettei moni osaa muunlaista näkökulmaa edes ajatella.

Kommentti

Evankeliumi ja rukous on eräs ase tuossa taistelussa, eikä ihminen toki itsessään
                                mitään voi, mutta Kristus meissä voi paljonkin ja Hänessä mekin voimme.

Jokainen uskova on elävän veden lähde ja jokainen sielu, jonka voimme johdattaa
                                tuolle Elävän veden Alkulähteelle, on ryöstösaalis saatanalta.
                                Antte esittää noissa jutuissaan uskovan sellaisena, joka ryöstää saalista saatanalta.

Kommentti

Työstää...
                                X