Ilmoitus

Supista
Ei tiedonantoja toistaiseksi.

Ilmestyskirjaa iltaisin

Supista
X
  • Suodatin
  • Aika
  • Näytä
Tyhjennä kaikki
uudet viestit

• Enkä sano tuota edelläoleevaa ollenkaan halveeraten ja vitsinä, vaan ihan vakavissani,
    sillä olen sitä mieltä, että aina pitää olla myöskin nöyryyttä koetella itseään ja sitä oppia,
    mitä takana itse seisoo.
    Mutta minä tiedän lunastajani elävän, ja viimeisenä hän on seisova multien päällä.

Kommentti

• Jumala sanoi Jeremialle: ”Eikö minun sanani ole niin kuin tuli?” (Jer.23:29).

David Wilkersonin saarnasta ote:

"Kun kultaa tai hopeaa puhdistetaan tulella, kaikki epäpuhtaudet, metallisekoitukset, huonommat metallit, savi, pienet roskat ja kuona nousevat pintaan. Saatana tulee paikalle, kun olet tässä Jumalan puhdistusprosessissa Hänen punaisena hohtavan Sanansa alla. Kun epäpuhtauksia nousee pintaan ja tuli erottaa salaisen vääryyden, paholainen sanoo: ”Katso astiaan ja kerro, mitä näet. Savea ja kaikenlaista epäpuhtautta. Mitä kuumempi saarna, sitä enemmän savea. Katso itseäsi, kultasepän sulatusastiaa, jossa on savea ja vääryyttä! Et ikinä selviä siitä! Olet ollut Sanan alla vuosikausia, ja sinusta löytyy vain savea!”

Vastaat hänelle: ”Paholainen, katsopa, kuka istuu minun vieressäni. Se on minun Mestarini, kultaseppä. Hän puhaltaa liekkeihin ja Hän se laittoi minut tähän tuleen. Pahuus on minussa vain pintaa. Näe, että koko astia on täynnä kultaa! Herra valmistaa meitä. Näetkö, mitä Hänellä on kädessään? Se on lävikkö. Kun Hän on valmis, Hän kuorii pintaa, kunnes Hän näkee katsoessaan sitä omien kasvojensa heijastuksen, minussa”."
      Viimeisin muokkaaja Koala; 13-01-18, 12:26.
      Kunnia kuuluu Jumalalle.

Kommentti

• Alun perin julkaissut Koala Katso viesti
        Tähän sopinee sekin laulu, jossa lauletaan: Oi Herra tules anna, taas palavaksi tee...niin ensirakkauteni mun taas syttyy uudelleen. Tjsp.
        Onko tämä luopion laulu?
        Ei palavaa nuotiota voi sytyttää.

Miksi lauletaan ja rukoillaan tulen saamista, kun se on jo saatu?
        Niinhän uskoontulossa tapahtuu.

Kommentti

• Alun perin julkaissut RBee Katso viesti

No mutta itsehän otit esiin "tulen". Koska Raamattu käyttää sitä termiä eri merkityksissä, minkäs ihminen sille voi.
          Se oli muuten antte, joka alkoi kirjoittaa ensin palavasta rakennuksesta sitten
          kuonan polttamisesta ja tulessa puhdistetun kullan ostamisesta ja sitten
          tulikasteesta.
          Noihin sekoitettiin VT:n esikuvia laulujen sanojen välityksellä ja siten viimeisteltiin opillinen sekasotku.

Kommentti

• Alun perin julkaissut Vilja Katso viesti

Ei sitä tarvitse Natanaele sen enempää meidän ihmisten selittää, kuin lukea kyseinen luku
            kokonaisuudessaan Raamatusta ja jälleen kerran muistaa, että VT on meille esikuvaa
            UL:sta ja näin ollen pyytää Pyhää Henkeä kirkastamaan ja avaamaan, mitä se puhuu
            meille UL uskoville.

Me emme elä enää VT ja VL aikaa ja siksi emme voi soveltaa VT ja VL suoraan nykypäivään.

Eikä VT ole vain ja ainoastaan historiaa, vaan nimeomaan esikuvaa meille UL eläville.

Jostain syystä oletat Natanaele, että vain Sinulle on avaimet VT ymmärtämiseen ja kaikki muut
            ovat siinä kohtaa harhassa ja väärässä ja minäkin olen valmis uskomaan Sinua, kunhan alan
            ensiksi nähdä hyvää hedelmää noiden Sinun opetustesi pohjalta, sillä Raamattu sanoo, että
            hedelmistä puu tunnetaan.

Noitten esilletuomieni opetusten hedelmää olen jo nähnyt vuosikymmienien ajan ja se on ollut hyvää.
            Höh, juurihan pyysin sinua selittämään tuon Malakian kohdan.

Keitä tarkoitetaan Leevin pojilla?
            Mikä on tuo hänen tulemisesta päivä?
            Meneekö hän rakennukseen vai mihin mennessään temppeliinsä?
            Minkälaisia uhrilahjoja Leevin pojat tuovat sitten, kun heidät on puhdistettu?
            Vahvistetaanko tuossa eläinuhrien oikeellisuus?

Kommentti

Jumala sanoi Jeremialle: ”Eikö minun sanani ole niin kuin tuli?” (Jer.23:29).

Hyvä. Jeremia opettaa, että Jumalan sana on tuli.
              Miten tuo totuus yhdistetään kokonaisuuteen näissä tulta koskevissa kysymyksissä?

Kommentti

• Alun perin julkaissut Natanaele Katso viesti

Onko tämä luopion laulu?
                Ei palavaa nuotiota voi sytyttää.

Miksi lauletaan ja rukoillaan tulen saamista, kun se on jo saatu?
                Niinhän uskoontulossa tapahtuu.

Palavaa nuotiota ei voi sytyttää, mutta se nuotio voi sammua tai palaa hiipuvalla liekillä. 1. Tess. 5:19: Henkeä älkää sammuttako, sen voi antaa sammua, muuten noin ei kehoitettaisi. Eikä kehoitettaisi myöskään roomalaiskirjeessä 12:11. Älkää harrastuksessanne olko veltot; olkaa hengessä palavat, puhumattakaan Ilmestyskirjan palava / penseä -erottelusta.
                Kunnia kuuluu Jumalalle.

Kommentti

Hyvä. Jeremia opettaa, että Jumalan sana on tuli.
                  Miten tuo totuus yhdistetään kokonaisuuteen näissä tulta koskevissa kysymyksissä?
                  Sanan ja Hengen pitää olla yhtä ja toimia sopusoinnussa.

Kunnia kuuluu Jumalalle.

Kommentti

Palavaa nuotiota ei voi sytyttää, mutta se nuotio voi sammua tai palaa hiipuvalla liekillä. 1. Tess. 5:19: Henkeä älkää sammuttako, sen voi antaa sammua, muuten noin ei kehoitettaisi. Eikä kehoitettaisi myöskään roomalaiskirjeessä 12:11. Älkää harrastuksessanne olko veltot; olkaa hengessä palavat, puhumattakaan Ilmestyskirjan palava / penseä -erottelusta.
                    Lähtisin mieluummin liikkeelle tässä asiayhteydessä siitä miten liekkiä voi kohentaa.
                    Sitä ei tehdä tulitikulla eikä tulikasteilla.

Kommentti

Sanan ja Hengen pitää olla yhtä ja toimia sopusoinnussa.
                      Kyllä ja tuo näkyy myös Ilmestysmajassa.

Miten tuo Jumalan sana tulena sovelletaan sinne?

Kommentti

Lähtisin mieluummin liikkeelle tässä asiayhteydessä siitä miten liekkiä voi kohentaa.

Ottaa jonkun Sananpaikan ja alkaa soveltamaan sitä, niin Pyhä henki yhtyy siihen. Alkaa vaikka kiittämään Jumalaa, niin Pyhä henki yhtyy siihen. Jumalan Henki on siellä, missä Jumalan Sanaa noudatetaan käytännössä. Pahat henget on siellä, missä Jumalan sanaa räikeästi rikotaan.
                        Kunnia kuuluu Jumalalle.

Kommentti

Kyllä jokainen ymmärtää, mitä tarkoittaa sytyttäminen, tarkoittaa uutta voitelua.

Tulikaste on tässä:

Minä kastan teidät vedellä parannukseen, mutta se, joka minun jäljessäni tulee, on minua väkevämpi, jonka kenkiäkään minä en ole kelvollinen kantamaan; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella.

Käsittääkseni tulikaste on "herkistymistä". Pyhän Hengen kaste on voimaa ja balsamia, tulikaste on herkistymistä Sanan luotilangan alla. Kävin kerran Martinkirkossa jossa Tulimummo saarnasi. Hänellä oli "hengellinen pistooli", siis itse sen sanoi, ja sanoi ammuskelevansa sillä. Meikäläiseen osui ja tuli oli niin kirvelevää että lähdin lipettiin. Olisiko siinä ollut eräänlainen tulikaste?

Kuulun helluntaiseurakuntaan. Onneksi on Jeesus.

Kommentti

Kyllä jokainen ymmärtää, mitä tarkoittaa sytyttäminen, tarkoittaa uutta voitelua.
                            Uuden voitelun oppi ei perustu Raamattuun. On vain yksi voitelu.
                            1. Joh.2.
                            Joku voi tietenkin innostua uudelleen jostakin ja sanoo sitten saaneensa uuden voitelun. Se ei ole kuitenkaan Raamatun tarkoittama voitelu.

Montako kertaa Aaron tai Aaronin pojat voideltiin?

Tulikaste on tässä:

Minä kastan teidät vedellä parannukseen, mutta se, joka minun jäljessäni tulee, on minua väkevämpi, jonka kenkiäkään minä en ole kelvollinen kantamaan; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella.

Käsittääkseni tulikaste on "herkistymistä". Pyhän Hengen kaste on voimaa ja balsamia, tulikaste on herkistymistä Sanan luotilangan alla. Kävin kerran Martinkirkossa jossa Tulimummo saarnasi. Hänellä oli "hengellinen pistooli", siis itse sen sanoi, ja sanoi ammuskelevansa sillä. Meikäläiseen osui ja tuli oli niin kirvelevää että lähdin lipettiin. Olisiko siinä ollut eräänlainen tulikaste?
                            Tuo Raamatun jae on tietenkin totta.

Tuo tulikaste taitaa nykyisin olla lähinnä jotain uuskarismaattista sekasotkua.
                            Sen taisi laittaa alulle muuan herra Irwin 1800-luvun lopulla.
                            Se liittyi silloin ns. kolmanteen siunaukseen.

Joissain piireissä nykyisinkin opetetaan erillistä tulikastetta.

Jotkut olevinaan toisia pyhemmät opettavat jonkinmoista portaikko-oppia.
                            Ensin uskoontulo, sitten Pyhän Hengen kaste, sitten tulikaste ja sitten kaste kirkkauteen. Tai ei noista opillisiin sekamelskoista aina ihan selvää saa, mutta jotain enemmän pitää saada.
                            Perimmäinen ajatus on, että Jeesuksen risti ei riitä ja Golgatalta pitää päästä johonkin muualle.

Kommentti

• Täällä on paljon kirjoiteltu.... mikähä olisi yhteenveto...
                              Jeesus Kristus on Herra.

Kommentti

Totta ja mm. Timoteuskirje puhuu tuosta:

2 Tim. 1
                                6. Siitä syystä minä sinua muistutan virittämään palavaksi Jumalan armolahjan,
                                joka sinussa on minun kätteni päällepanemisen kautta.

Mutta minä tiedän lunastajani elävän, ja viimeisenä hän on seisova multien päällä.

Kommentti

Työstää...
                                X