Ilmoitus

Supista
Ei tiedonantoja toistaiseksi.

Harhaoppinen kavahtaa Jeesuksen tosi Jumaluutta

Supista
X
  • Suodatin
  • Aika
  • Näytä
Tyhjennä kaikki
uudet viestit

• Harhaoppinen kavahtaa Jeesuksen tosi Jumaluutta

20 Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä.
    21 Lapsukaiset, kavahtakaa epäjumalia.
    "Ennen minä asuisin leijonan ja lohikäärmeen kanssa kuin pahan vaimon kanssa" (Jeesus Siirak 25:16)

näitä ovat selkeästi esim new agelaiset ja ne jotka puhuvat Jeesuksesta Herrana mutta joilla Jeesus ei ole Jumalana omassa elämässään

Jes. 29:13 Ja Herra sanoi: Koska tämä kansa lähestyy minua suullaan ja kunnioittaa minua huulillaan, mutta pitää sydämensä minusta kaukana, ja koska heidän jumalanpelkonsa on vain opittuja ihmiskäskyjä,
    "Ennen minä asuisin leijonan ja lohikäärmeen kanssa kuin pahan vaimon kanssa" (Jeesus Siirak 25:16)

Kommentti

Jeesus on Herra tarkoittaakin että Jeesus on JAHVE ja AINOA HERRA eli se jonka pitää olla JUMALANA elämässä muuten Jeesus on Herra-tunnustus on sanojen lätinää

Kommentti

harhaoppisen tuntee siitä ettei hänellä ole RISTIÄ eikä hän rakasta ristiä omassa elämässään

Fil. 3:8

Niinpä minä todella luen kaikki tappioksi tuon ylen kalliin, Kristuksen Jeesuksen, minun Herrani, tuntemisen rinnalla, sillä hänen tähtensä minä olen menettänyt kaikki ja pidän sen roskana-että voittaisin omakseni Kristuksen

Kommentti

Ihan asiaa J-J kirjoitat!

Tämän ymmärtäminen on eräs perusasia ja kivijalka uskovan elämässä ja jos tuo
          kivijalka on vinossa, kaikki sille rakennettavakin rakentuu vinoon.

On suurta siunausta, jos tuo rakentaminen menee jopa niin pitkälle, että tuolle vinolle
          kivijalalle rakennettu rakennelma kaatuu jossain vaiheessa, mutta sitten on niitäkin
          tapauksia, jotka eivät saa enää kokea tuota kaatumisen ja hajoamisen armoa ja näin
          ollen jatkavat loppuun saakka, kuin Pisan torni konsanaan.
          Mutta minä tiedän lunastajani elävän, ja viimeisenä hän on seisova multien päällä.

Kommentti

Joh. 8:24 Sentähden minä sanoin teille, että te kuolette synteihinne; sillä ellette usko minua siksi, joka minä olen, niin te kuolette synteihinne."

Kommentti

samoin kuin kol 2 sanoo
              Jes. 66:3 Joka teurastaa härän, mutta myös tappaa miehen, joka uhraa lampaan, mutta myös taittaa koiralta niskan, joka uhraa ruokauhrin, mutta myös sian verta, joka polttaa suitsuketta, mutta myös ylistää epäjumalaa: nämä ovat valinneet omat tiensä. Ja niinkuin heidän sielunsa on mielistynyt heidän iljetyksiinsä,

kol 2:
              8 Katsokaa, ettei kukaan saa teitä saaliikseen järkeisopilla ja tyhjällä petoksella, pitäytyen ihmisten perinnäissääntöihin ja maailman alkeisvoimiin eikä Kristukseen.
              9 Sillä hänessä asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti,

23 Tällä kaikella tosin on viisauden maine itsevalitun jumalanpalveluksen takia

Kommentti

on hyvä miettiä tätä

siis jos ihminen on uskossa ja siis TODELLISUUDESSA jokaon USKO niiin
                Gal. 1:16 ilmaista minussa Poikansa, että minä julistaisin evankeliumia hänestä pakanain seassa, niin minä heti alunpitäenkään en kysynyt neuvoa lihalta ja vereltä,
                Gal. 2:20 ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni.
                19 Sillä minä olen lain kautta kuollut pois laista, elääkseni Jumalalle. Minä olen Kristuksen kanssa ristiinnaulittu,

JOS MITÄÄÄN ELÄMÄÄ JA LIIKETTÄ ei noiden sanojen mukaan tapahdu niin on kyse KUOLLEESTA USKOSTA kuten UKKINI sanoi etä on KUOLLUT USKO PÄÄKALLOSSA

Kommentti

psalmi menestysteologeista kirjoitettu jo yli 3000 vuotta sitten

ps 73

1 Aasafin virsi. Totisesti, Jumala on hyvä Israelille, niille, joilla on puhdas sydän.
                  2 Mutta minun jalkani olivat vähällä kompastua, askeleeni olivat aivan liukahtaa.
                  3 Sillä minussa nousi kateus ylvästelijöitä kohtaan, kun minä näin jumalattomien menestyvän.
                  4 Sillä he ovat vaivoista vapaat kuolemaansa asti, he ovat voimakkaat ja lihavat.

KIRJAIMELLISESTI> Heillä on LIHAVAT VATSAT
                  5 Eivät he koe muitten kuolevaisten tuskia, eikä heitä vaivata niinkuin muita ihmisiä.
                  6 Sentähden on ylpeys heillä kaulakoristeena, väkivalta on puku, joka heidät verhoaa.
                  7 Heidän silmänsä pullistuvat ulos heidän lihavuudestaan, heidän sydämensä kuvittelut kulkevat valtoimina.
                  8 He pilkkaavat ja puhuvat väkivallan puheita pahuudessansa, he puhuvat kuin korkeuksista.
                  9 Heidän suunsa tavoittelee taivasta, ja heidän kielensä kulkee pitkin maata.

_- (tarkoittaako tämä sitä että he puhuvat taivaallisia asioita (ja kieliä) mutta kielensä mielistelevät ihmisiä

1. joh 4: 5. He ovat maailmasta; sentähden he puhuvat, niinkuin maailma puhuu, ja maailma kuulee heitä)

10 Sentähden heidän kansansa liittyy heihin ja särpii vettä kyllälti.

voisko tuon kääntää kirjaimellisesti: Täydet vedet tyhjenevät lopppuun saakka?

Psalm 73:10 läkën (yäšîb) [yäšûb] `ammô hálöm ûmê mälë´ yimmäºcû läºmô (Psa 73:10 BHT)

vrt....17. Sellaiset ovat vedettömiä lähteitä ja koko 2. piet 2. luku on ihan samanlainen kuvaus kuin ps 73 muutenkin !!!!
                  11 Ja he sanovat: "Kuinka Jumala sen tietäisi, onko tietoa Korkeimmalla?"
                  12 Katso, nämä ovat jumalattomat; kuitenkin he elävät ainaisessa rauhassa ja rikastuvat yhäti.

Jumalattomat on tässä "rasha" eli

רשע rasha` raw-shaw' 07563
                  Sanan tausta Sanaluokka
                  from 07561 adj.
                  Lukumäärä King James käännökset sanasta
                  263 AV-wicked 249, ungodly 8, wicked man 3, misc 3
                  Merkitys
                  1) wicked, criminal

1a) guilty one, one guilty of crime (subst)

1b) wicked (hostile to God)

1c) wicked, guilty of sin (against God or man)
                  13 Turhaan minä olen pitänyt sydämeni puhtaana ja pessyt käteni viattomuudessa:
                  14 minua vaivataan joka aika, ja minä saan joka aamu kuritusta.
                  15 Jos olisin sanonut: "Noin minäkin puhun", katso, niin minä olisin ollut petollinen koko sinun lastesi sukua kohtaan.
                  16 Minä mietin päästäkseni tästä selvyyteen; mutta se oli minulle ylen vaikeata,
                  17 kunnes minä pääsin sisälle Jumalan pyhiin salaisuuksiin ja käsitin, mikä heidän loppunsa on oleva.
                  18 Totisesti, sinä panet heidät liukkaalle, perikatoon sinä heidät syökset.

tai petokseeen>
                  משואה masshuw'ah mash-shoo-aw' or משאה mashshu'ah mash-shoo-aw'
                  19 Kuinka he joutuvatkaan äkisti turmioon! He hukkuvat, heidän loppunsa on kauhistava.
                  20 Niinkuin unen käy herätessä, niin sinä, Herra, kun heräjät, heidän valhekuvansa hylkäät.
                  21 Kun minun sydämeni katkeroitui ja minun munaskuihini pisti,
                  22 silloin minä olin järjetön enkä mitään älynnyt, olin sinun edessäsi kuin nauta.
                  23 Kuitenkin minä pysyn alati sinun tykönäsi, sinä pidät minua kiinni oikeasta kädestäni.
                  24 Sinä talutat minua neuvosi mukaan ja korjaat minut viimein kunniaan.
                  25 Ketä muuta minulla olisi taivaassa! Ja kun sinä olet minun kanssani, en minä mistään maan päällä huoli.
                  26 Vaikka minun ruumiini ja sieluni nääntyisi, Jumala on minun sydämeni kallio ja minun osani iankaikkisesti.
                  27 Sillä katso, jotka sinusta eriävät, ne hukkuvat, sinä tuhoat kaikki, jotka haureudessa sinusta luopuvat.
                  28 Mutta minun onneni on olla Jumalaa lähellä, minä panen turvani Herraan, Herraan, kertoakseni kaikkia sinun tekojasi.

tämähän on tosiaan ihan kuin lukisi samaa UTssa 2. piet 2. lukua ja katsoisi toronto-ihmisiä
                  1 Mutta myös valheprofeettoja oli kansan seassa, niinkuin teidänkin keskuudessanne on oleva valheenopettajia, jotka salaa kuljettavat sisään turmiollisia harhaoppeja, kieltävätpä Herrankin, joka on heidät ostanut, ja tuottavat itselleen äkillisen perikadon.
                  2 Ja moni on seuraava heidän irstauksiaan, ja heidän tähtensä totuuden tie tulee häväistyksi;
                  3 ja ahneudessaan he valheellisilla sanoilla kiskovat teistä hyötyä; mutta jo ammoisista ajoista heidän tuomionsa valvoo, eikä heidän perikatonsa torku.
                  4 Sillä ei Jumala säästänyt enkeleitä, jotka syntiä tekivät, vaan syöksi heidät syvyyteen, pimeyden kuiluihin, ja hylkäsi heidät tuomiota varten säilytettäviksi.
                  5 Eikä hän säästänyt muinaista maailmaa, vaikka varjelikin Nooan, vanhurskauden saarnaajan, ynnä seitsemän muuta, vaan antoi vedenpaisumuksen tulla jumalattomain maailman päälle.
                  6 Ja hän poltti poroksi Sodoman ja Gomorran kaupungit ja tuomitsi ne häviöön, asettaen ne varoitukseksi niille, jotka vastedes jumalattomasti elävät.
                  7 Kuitenkin hän pelasti hurskaan Lootin, jota rietasten vaellus irstaudessa vaivasi;
                  8 sillä asuessaan heidän keskuudessansa tuo hurskas mies kiusaantui hurskaassa sielussaan joka päivä heidän pahain tekojensa tähden, joita hänen täytyi nähdä ja kuulla.
                  9 Näin Herra tietää pelastaa jumaliset kiusauksesta, mutta tuomion päivään säilyttää rangaistuksen alaisina väärät,
                  10 ja varsinkin ne, jotka lihan jäljessä kulkevat saastaisissa himoissa ja ylenkatsovat herrauden. Nuo uhkarohkeat, itserakkaat eivät kammo herjata henkivaltoja,
                  11 vaikka enkelitkään, jotka väkevyydeltään ja voimaltaan ovat suuremmat, eivät lausu heitä vastaan herjaavaa tuomiota Herran edessä.
                  12 Mutta niinkuin järjettömät, luonnostaan pyydystettäviksi ja häviämään syntyneet eläimet, niin joutuvat myös nämä, kun herjaavat sitä, mitä eivät tunne, häviämään omaan turmelukseensa,
                  13 saaden vääryyden palkan; he pitävät nautintonaan elää päivänsä hekumassa; he ovat tahra-ja häpeäpilkkuja; he herkuttelevat petoksissaan, kemuillessaan teidän kanssanne;
                  14 heidän silmänsä ovat täynnä haureutta eivätkä saa kylläänsä synnistä; he viekoittelevat horjuvia sieluja, heillä on ahneuteen harjaantunut sydän; he ovat kirouksen lapsia.
                  15 He ovat hyljänneet suoran tien, ovat eksyneet ja seuranneet Bileamin, Beorin pojan, tietä, hänen, joka rakasti vääryyden palkkaa,
                  16 mutta sai rikkomuksestaan ojennuksen: mykkä juhta puhui ihmisen äänellä ja esti profeetan mielettömyyden.
                  17 Sellaiset ovat vedettömiä lähteitä ja myrskytuulen ajamia hattaroita, ja pimeyden synkeys on heille varattu.
                  18 Sillä he puhuvat pöyhkeitä turhuuden sanoja ja viekoittelevat lihan himoissa irstauksilla niitä, jotka tuskin ovat päässeet eksyksissä vaeltavia pakoon,
                  19 ja lupaavat heille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia; sillä kenen voittama joku on, sen orja hän on.
                  20 Sillä jos he meidän Herramme ja Vapahtajan Jeesuksen Kristuksen tuntemisen kautta ovat päässeetkin maailman saastutuksia pakoon, mutta niihin taas kietoutuvat ja tulevat voitetuiksi, niin on viimeinen tullut heille ensimmäistä pahemmaksi.
                  21 Parempi olisi heille ollut, etteivät olisi tulleet tuntemaan vanhurskauden tietä, kuin että sen tunnettuaan kääntyvät pois heille annetusta pyhästä käskystä.
                  22 Heille on tapahtunut, mitä tosi sananlasku sanoo: "Koira palaa oksennukselleen", ja: "Pesty sika rypee rapakossa".

Kommentti

tuosta psalmista paras opetus onkin "Luo minulel puhdas sydän", jos sydän ei etsi Jumalan tarkoituksia vaan jotain muuta, se on jjo harhassa
                    1 Aasafin virsi. Totisesti, Jumala on hyvä Israelille, niille, joilla on puhdas sydän.

ja tietysti se että harhaoppisilla on lihavat vatsat!
                    Viimeisin muokkaaja Jerusalem-Jeremy; 09-01-18, 11:43.

Kommentti

Uudestisyntymätön kavahtaa todella Jeesuksen tosi jumaluutta ja herrautta.
                      .

Kommentti

tämä on jännä kohta, Paavali ei oikeastaan tarkkaan kuvaile mitä väärät proeetat tai apostolit ovat luonteeltaan, tai teoissaan tai opetuksessaan ja toiseksi se jäi mietityttämään että väärät apostolit tosiaan esiintyvät vanhurskauden saarnaajina, eli opettavat kaikkea Raamatun mukaista, myös kaiketi parannusta. Ilmeisesti Paavali tajusi vain hengessään eron , kuka on tosissaan Jeesuksen palvelija ja kuka ei, kestihän vähän aikaa Tyatirassakin ennenkuin Paavali erotti valheen hengen (tietäjähenki = kreikaksi Python)
                        16 Ja tapahtui meidän mennessämme rukouspaikkaan, että meitä vastaan tuli eräs palvelijatar, jossa oli tietäjähenki ja joka tuotti paljon tuloja isännilleen ennustamisellaan.
                        17 Hän seurasi Paavalia ja meitä ja huusi sanoen: "Nämä miehet ovat korkeimman Jumalan palvelijoita, jotka julistavat teille pelastuksen tien".
                        18 Ja tätä hän teki monta päivää. Mutta se vaivasi Paavalia, ja hän kääntyi ja sanoi hengelle: "Jeesuksen Kristuksen nimessä minä käsken sinun lähteä hänestä". Ja se lähti sillä hetkellä.

Korintossa:
                        13 Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
                        14 Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
                        15 Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.

Thatira lienee ollut aikamoinen noitakeskus
                        Ilm. 2:24 Mutta teille muille Tyatirassa oleville, kaikille, joilla ei ole tätä oppia, teille, jotka ette ole tulleet tuntemaan, niinkuin ne sanovat, saatanan syvyyksiä, minä sanon: en minä pane teidän päällenne muuta kuormaa;
                        Viimeisin muokkaaja Jerusalem-Jeremy; 15-01-18, 13:42.

Kommentti

paavolalla tässä hyvä kirjoitus

http://www.kotipetripaavola.com/Jeesus_on_Jumala.html

room 9 5 heidän ovat isät, ja heistä on Kristus lihan puolesta, hän, joka on yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti, amen

jännä muuten tää sananlaskut 8:22

vaikka 1933 sanoo että Herra LOI MINUT, on verbi kuitenkin QANAH eli omistaa, sitä en tiedä emanaaatuiko Isä alussa kolminaisuudeksi vai oliko kolminaisuus alusta saakka, onhan sekin mahdollista että alussa olisi ollutkim vain Isä, mutta emme voi tietää

sananl 8: 22 "Jumala OMISTI minut tiensä alussa"

Verbi on QANAH (omistaa), Luoda on eri verbi (bara), esin genesiksen alussa

1933 22 Herra loi minut töittensä esikoiseksi, ensimmäiseksi teoistaan, ennen aikojen alkua.

King James The LORD possessed me in the beginning of his way, before his works of old.
                          Biblia:
                          before his works of old.

22 Minä olen ollut Herran oma hänen teidensä alussa: ennenkuin mitään tehty oli, olin minä.

RK: Herra omisti minut tiensä alussa

ja

sananl 8 30 silloin minä hänen sivullansa hoidokkina olin, ihastuksissani olin päivästä päivään ja leikitsin hänen edessänsä kaikin ajoin;

jännä tuokin, sana "hoidokki" on Rk:ssa "uskottu" ja hebreaksi AMON = arkkitehti, mestarirakentaja, käsityöläinen

kol 1: 15 ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa.
                          Kol. 1:16 Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen,

oliko sekää sattumaa että Jeesus oli mahdollisesti kirvesmies vielä joskus nuoruudessaan, Joosef ainakin oli?

Kommentti

paavolalla tässä hyvä kirjoitus

google: "koti petri paavola Jeesus on Jumala"

room 9 5 heidän ovat isät, ja heistä on Kristus lihan puolesta, hän, joka on yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti, amen

en voinut linkittää paavolan tekstiä mutta siinä mm sanottiin että westcott ja hort raamatunkääntäjät olivat okkultisteja ja jättivät jotain pois raamatusta, siitä en tiedä, mutta

jännä muuten tää sananlaskut 8:22

vaikka 1933 sanoo että Herra LOI MINUT, on verbi kuitenkin QANAH eli omistaa, sitä en tiedä emanaaatuiko Isä alussa kolminaisuudeksi vai oliko kolminaisuus alusta saakka, onhan sekin mahdollista että alussa olisi ollutkim vain Isä, mutta emme voi tietää

sananl 8: 22 "Jumala OMISTI minut tiensä alussa"

Verbi on QANAH (omistaa), Luoda on eri verbi (bara), esin genesiksen alussa

1933 22 Herra loi minut töittensä esikoiseksi, ensimmäiseksi teoistaan, ennen aikojen alkua.

King James The LORD possessed me in the beginning of his way, before his works of old.
                            Biblia:
                            before his works of old.

22 Minä olen ollut Herran oma hänen teidensä alussa: ennenkuin mitään tehty oli, olin minä.

RK: Herra omisti minut tiensä alussa

ja

sananl 8 30 silloin minä hänen sivullansa hoidokkina olin, ihastuksissani olin päivästä päivään ja leikitsin hänen edessänsä kaikin ajoin;

jännä tuokin, sana "hoidokki" on Rk:ssa "uskottu" ja hebreaksi AMON = arkkitehti, mestarirakentaja, käsityöläinen

kol 1: 15 ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa.
                            Kol. 1:16 Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen,

oliko sekää sattumaa että Jeesus oli mahdollisesti kirvesmies vielä joskus nuoruudessaan, Joosef ainakin oli?
                            Viimeisin muokkaaja Jerusalem-Jeremy; 16-01-18, 14:48.

Kommentti

toisaalta tämä kohta voisi antaa ymmärtää että Jeesus on luotu Isän rinnalle Iankaikkisuudessa

23 Iankaikkisuudesta minä olen asetettu olemaan, alusta asti, hamasta maan ikiajoista.

asettaa
                              נסך nacak naw-sak' 05258
                              Sanan tausta Sanaluokka
                              a primitive root verb
                              Lukumäärä King James käännökset sanasta
                              25 AV-pour out 12, pour 4, cover 3, offer 2, melteth 1, molten 1, set 1, set up 1
                              Merkitys
                              1) to pour out, pour, offer, cast

1a) (Qal)

1a1) to pour out

1a2) to cast metal images

1a3) to anoint (a king)

1b) (Niphal) to be anointed

1c) (Piel) to pour out (as a libation)

1d) (Hiphil) to pour out libations

1e) (Hophal) to be poured out

2) to set, install

2a) (Qal) to install

2b) (Niphal) to be installed

juuri tuo nifal muoto kyseess', bibleeworksin mukaan tarkoittaa myös "tulla kudotuksi, muotoutua"

yTik.S;nI: be woven, formed

Kommentti

Työstää...
                              X