Ilmoitus

Supista
Ei tiedonantoja toistaiseksi.

Opetusta mm. Israelin erityisasemasta ja sille kuuluvista lupauksista

Supista
X
  • Suodatin
  • Aika
  • Näytä
Tyhjennä kaikki
uudet viestit

• Opetusta mm. Israelin erityisasemasta ja sille kuuluvista lupauksista

Löysin omasta mielestäni Aarreaitan, joten päätin tehdä siitä kokonaan oman ketjunsa.

Elämme nimittäin ajassa, missä Israel on enempi, kuin koskaan, eräänlaisessa "keskipisteessä"
    ja näissä Matti Villikan raamattutunneissa minusta todella hyvää opetusta aiheesta.
    Job 42:2. "Minä tiedän, että sinä (Herra) voit kaikki ja ettei mikään päätöksesi ole sinulle mahdoton toteuttaa.

http://www.saarnatuoli.net/?page_id=37

VALTAKUNTA
    Valtakunta – 01 – Yleiskatsaus Valtakuntaan
    Valtakunta – 02 – Israelin Erikoisasema
    Valtakunta – 03 – Israelin Tehtävä
    Job 42:2. "Minä tiedän, että sinä (Herra) voit kaikki ja ettei mikään päätöksesi ole sinulle mahdoton toteuttaa.

Kommentti

Valtakunta – 04 – Israelin Kärsimyshistoria
      Valtakunta – 05 – Seurakunnan Aika
      Valtakunta – 06 – Israelin Paluu

Kommentti

Valtakunta – 07 – Kristuksen Päivä ja Herran Päivä
        Valtakunta – 08 – Mitä On Valtakunnan Evankeliumi
        Valtakunta – 09 – Valtakunnan Tulo

Kommentti

Valtakunta – 10 – Valtakunnan Toteutuminen
          Valtakunta – 11 – Valtakunta Kukoistuksessaan

Kommentti

Kiitos avauksesta, tuossa on nyt niin paljon kuunneltavaa että vie aikaa jos kaiken käy läpi.
            Kuulun helluntaiseurakuntaan. Onneksi on Jeesus.

Kommentti

Helluntailaisia kommentteja em. saarnoja pitävän henkilön lopunaikaopeista.
              Käytännössä se näkyy siinä ketä V. puolustaa.

http://jullepartanen.blogspot.fi/201...la_19.html?m=1

Kannattaa lukea myös tekstin linkit.

Kommentti

Kuuntelin ensimmäisen Villikan raamattutunneista.
                Oikein mielenkiintoinen yhteenveto siitä, mitä valtakunnalla Raamatussa tarkoitetaan,
                ja muutenkin selkiyttävää opetusta.
                Huomenna jatkan seuraavalla osalla.
                "Golgatan veressä voima on, voima niin siunattu, verraton."

Kommentti

Alun perin julkaissut RBee Katso viesti
                  Kiitos avauksesta, tuossa on nyt niin paljon kuunneltavaa että vie aikaa jos kaiken käy läpi.
                  Totta ja varsinkin niillä, jotka eivät ole samassa elämäntilanteessa, kuin meikäläinen,
                  enkä itsekkään ole vielä, kuin läpikahlaten kuunnellut läpi.

Ajelimme sunnuntaina kotiinpäin ja Patmos radion avatessamme totesimme, että onpa
                  selkeää ja hyvää opetusta aiheesta ja sen innoittamana lähdin sitten katsomaan
                  ohjelmatiedoista, että kuka ja mikä.

Ja tuon etsinnän kautta sitten johdatuin löytämään nämä ja olin kyllä aika innoissani.

Kommentti

Israel on polttopisteessä.
                    Vilja on nähnyt vaivaa ja laittanut meille kuunneltavaa. Kiitos!

Kommentti

Valtakunta – 05 – Seurakunnan Aika

Room. 9
                      30. Mitä me siis sanomme? Että pakanat, jotka eivät tavoitelleet vanhurskautta, ovat
                      saavuttaneet vanhurskauden, mutta sen vanhurskauden, joka tulee uskosta;
                      31. mutta Israel, joka tavoitteli vanhurskauden lakia, ei ole sitä lakia saavuttanut.
                      32. Minkätähden? Sentähden, ettei se tapahtunut uskosta, vaan ikäänkuin teoista;
                      sillä he loukkautuivat loukkauskiveen,
                      33. niinkuin kirjoitettu on: "Katso, minä panen Siioniin loukkauskiven ja kompastuksen
                      kallion, ja joka häneen uskoo, se ei häpeään joudu".

Pakanat ~~ Israel
                      Seurakunta ~~ Israel

Kommentti

20. Ja Esaias on rohkea ja sanoo: "Minut ovat löytäneet ne, jotka eivät minua etsineet; minä olen ilmestynyt niille, jotka eivät minua kysyneet".
                        21. Mutta Israelista hän sanoo: "Koko päivän minä olen ojentanut käsiäni tottelematonta ja uppiniskaista kansaa kohden".

Pakanat ~~ Israel
                        Seurakunta ~~ Israel

Kommentti

22 Sillä Mooses on sanonut: 'Profeetan, minun kaltaiseni, Herra Jumala on teille herättävä veljienne joukosta; häntä kuulkaa kaikessa, mitä hän teille puhuu.
                          23 Ja on tapahtuva, että jokainen, joka ei sitä profeettaa kuule, hävitetään kansasta.'
                          24 Ja kaikki profeetat Samuelista alkaen ja kaikki järjestään, jotka puhuneet ovat, ovat myös ennustaneet näitä päiviä.
                          25 Te olette profeettain ja sen liiton lapsia, jonka Jumala teki meidän isiemme kanssa sanoen Aabrahamille: 'Ja sinun siemenessäsi tulevat siunatuiksi kaikki maan sukukunnat'.

Kommentti

Raamatun mukaan on ongelmallista puhua Juutalaisista Jumalan erityisenä kansana tällä hetkellä.

Kommentti

Alun perin julkaissut pasikookoo Katso viesti
                              Raamatun mukaan on ongelmallista puhua Juutalaisista Jumalan erityisenä kansana tällä hetkellä.
                              Yksinkertaistahan se ei ole mutta kuitenkin mahdollista:

Room. 11
                              11 Minä siis sanon: eivät kaiketi he ole sitä varten kompastuneet, että lankeaisivat? Pois se! Vaan heidän lankeemuksensa kautta tuli pelastus pakanoille, että he itse syttyisivät kiivauteen.
                              12 Mutta jos heidän lankeemuksensa on maailmalle rikkaudeksi ja heidän vajautensa pakanoille rikkaudeksi, kuinka paljoa enemmän heidän täyteytensä!
                              13 Teille, pakanoille, minä sanon: Koska olen pakanain apostoli, pidän minä virkaani kunniassa,
                              14 sytyttääkseni, jos mahdollista, kiivauteen niitä, jotka ovat minun heimolaisiani, ja pelastaakseni edes muutamia heistä.
                              15 Sillä jos heidän hylkäämisensä on maailmalle sovitukseksi, mitä heidän armoihin-ottamisensa on muuta kuin elämä kuolleista?

28 Evankeliumin kannalta he kyllä ovat vihollisia teidän tähtenne, mutta valinnan kannalta he ovat rakastettuja isien tähden.
                              -------------------------------------------

On väärin ajatella että uskomaton juutalainen rinnastetaan uskovaiseen, ei siitä ole kyse. Jumalan suunnitelmasta on kyse ja siinä on mukana myös uskomattomia. Esim Jeesusta ei olisi voitu ristiinnaulita jos ei olisi ollut uskomattomia juutalaisia. Me emme voi olla tuomareina näissä asioissa, emme tiedä ja ymmärrä kuinka Jumala aivoittelee historian kulkua. Uskon että Jumala on istuttanut uskovien sydämeen rakkauden juutalaisia kohtaan nyt lopunaikana, koska "armoihin-ottamisen aika" on lähellä ja silloin Jumala tekee maailman vihamieliseksi mutta seurakunnan rakastavaksi juutalaisia kohtaan. Pimeys on luotaantyöntävää, rakkaus on luoksevetävää. Seurakunta on erikoisessa tehtävässä, ainut ihmisryhmä joka auttaa juutalaisia. Jos yksi pakanakansa joutuisi koko maailman vihattavaksi syyttä, kyllä sitäkin uskovat auttaisi.
                              Kuulun helluntaiseurakuntaan. Onneksi on Jeesus.

Kommentti

Työstää...
                              X