Ilmoitus

Supista
Ei tiedonantoja toistaiseksi.

Opetusta mm. Israelin erityisasemasta ja sille kuuluvista lupauksista

Supista
X
  • Suodatin
  • Aika
  • Näytä
Tyhjennä kaikki
uudet viestit

Alun perin julkaissut japu Katso viesti
    Jos Jeesusta ei olisi uhrattu ei yksikään ihminen olisi pelastunut. Lunastushinta olisi jäänyt ikuisesti suorittamatta.

Mitään sellaista skenariota ei voi olla olemassa jossa Jeesus olisi jäänyt henkiin. Jeesuksen uhraaminen on koko Raamatun keskeisin totuus. Oikeastaan ainoa totuus.

Israelin tehtäviin pappiskansana kuului uhraaminen. Ja tämä suurin uhri olikin sovelias heidän toimitettavakseen.
    Se skenaario taitaa olla siinä että Jeesus jätti sen hämäräksi arvoitukseksi. Hän ei voinut kertoa juutalaisille että siihen on vielä 2000 vuotta. Koska ei kertonut, ei tehnyt väärin, ei salaaminen ole väärin. Juutalaiset oli vaan Raamatun varassa eikä se kerro tarkkoja aikoja joten he joutuivat tyytymään siihen.

Kuulun helluntaiseurakuntaan. Onneksi on Jeesus.

Kommentti

Jeesus tuli paaduttamaan kansansa. Niin että he katsoisivat mutta eivät näkisi. Kuulisivat mutta eivät ymmärtäisi. Ja ettei Herra heitä parantaisi.

"Mene ja sano tälle kansalle: 'Kuulemalla kuulkaa, älkääkä ymmärtäkö, näkemällä nähkää, älkääkä käsittäkö.'
      Paaduta tämän kansan sydän, koveta sen korvat, sokaise sen silmät, ettei se näkisi silmillään, ei kuulisi korvillaan, ei ymmärtäisi sydämellään eikä kääntyisi ja parannetuksi tulisi."
      Mutta minä sanoin: "Kuinka kauaksi aikaa, Herra?" Hän vastasi: "Siihen asti, kunnes kaupungit tulevat autioiksi, asumattomiksi, ja talot tyhjiksi ihmisistä ja pellot on hävitetty erämaaksi; kunnes Herra on karkoittanut ihmiset kauas ja suuri autius tullut keskelle maata.
      Ja jos siellä on jäljellä kymmenes osa, niin hävitetään vielä sekin. Mutta niinkuin tammesta ja rautatammesta jää kaadettaessa kanto, niin siitäkin: se kanto on pyhä siemen."
      Juudas, ei se Iskariot, sanoi hänelle: "Herra, mistä syystä sinä aiot ilmoittaa itsesi meille etkä maailmalle?"
      Hän sanoi heille: "Teille on annettu Jumalan valtakunnan salaisuus, mutta noille ulkopuolella oleville kaikki tulee vertauksissa, että he näkemällä näkisivät, eivätkä huomaisi, ja kuulemalla kuulisivat, eivätkä ymmärtäisi, niin etteivät kääntyisi ja saisi anteeksi."
      Jeesus tuli sekä armoksi ja laupeudeksi että tuomioksi ja rangaistukseksi.

Jumalan viisaus sanookin: 'Minä lähetän heille profeettoja ja apostoleja, ja muutamat niistä he tappavat ja toisia vainoavat, että tältä sukukunnalta vaadittaisiin kaikkien profeettain veri, mikä on vuodatettu maailman perustamisesta asti, hamasta Aabelin verestä Sakariaan vereen saakka, hänen, joka surmattiin alttarin ja temppelin välillä.' Niin, minä sanon teille, se pitää tältä sukukunnalta vaadittaman.
      Sentähden Isä minua rakastaa, koska minä annan henkeni, että minä sen jälleen ottaisin. Ei kukaan sitä minulta ota, vaan minä annan sen itsestäni. Minulla on valta antaa se, ja minulla on valta ottaa se jälleen; sen käskyn minä olen saanut Isältäni."

Niin syntyi taas erimielisyys juutalaisten kesken näiden sanain tähden. Ja useat heistä sanoivat: "Hänessä on riivaaja, ja hän on järjiltään; mitä te häntä kuuntelette?"
      Toiset sanoivat: "Nämä eivät ole riivatun sanoja; eihän riivaaja voi avata sokeain silmiä?"

Niin juutalaiset ympäröivät hänet ja sanoivat hänelle: "Kuinka kauan sinä pidät meidän mieltämme kiihdyksissä? Jos sinä olet Kristus, niin sano se meille suoraan." Jeesus vastasi heille: "Minä olen sanonut sen teille, ja te ette usko. Ne teot, joita minä teen Isäni nimessä, ne todistavat minusta.

Minä ja Isä olemme yhtä." Niin juutalaiset ottivat taas kiviä maasta kivittääksensä hänet.
      Jeesus vastasi heille: "Minä olen näyttänyt teille monta hyvää tekoa, jotka ovat Isästä; mikä niistä on se, jonka tähden te tahdotte minut kivittää?"
      Juutalaiset vastasivat hänelle: "Hyvän teon tähden me emme sinua kivitä, vaan jumalanpilkan tähden, ja koska sinä, joka olet ihminen, teet itsesi Jumalaksi."

kuinka te sanotte sille, jonka Isä on pyhittänyt ja lähettänyt maailmaan: 'Sinä pilkkaat Jumalaa', sentähden että minä sanoin: 'Minä olen Jumalan Poika'? Jos minä en tee Isäni tekoja, älkää uskoko minua. Mutta jos minä niitä teen, niin, vaikka ette uskoisikaan minua, uskokaa minun tekojani, että tulisitte tuntemaan ja ymmärtäisitte Isän olevan minussa ja minun olevan Isässä."
      Onkin mielenkiintoista kuinka Jeesus paljasti itsestään juuri sen verran että toiset rakastuivat Häneen palavasti ja toiset täyttyivät leimuavalla vihalla. Ja aina kun aukes tilaisuus tehdä vastaansanomaton merkki Jumalaluudesta Hän ei tehnyt mitään, sanoi jotain raivostuttavaa tai vetäytyi pois.

Ja edelleen löytyy ihmisiä jotka menevät vanhaan vipuun ja luulevat että Jeesus oli suuri mies jolla oli oiva opetus.

Ei ollut. Hän On Herra Jumala Kaikkivaltias.

Mutta pian lähtee peite juutalaisten silmiltä. Ja vielä pikemmin Jeesus tempaa seurakunnan ylös.
      "Kamelikurjen siipi lepattaa iloisesti
      hukkaan menee sen vaiva, mutta ei se sitä pelkää
      Kun se kiitää ilmaa piesten, nauraa se hevoselle ja ratsumiehelle."

Kommentti

Työstää...
      X