Ilmoitus

Supista
Ei tiedonantoja toistaiseksi.

Onko tosi Jeesuksen seuraajilla oikeasti mitään omaa elämää?

Supista
X
  • Suodatin
  • Aika
  • Näytä
Tyhjennä kaikki
uudet viestit

• Onko tosi Jeesuksen seuraajilla oikeasti mitään omaa elämää?

gal 2
    18 Sillä jos minä uudestaan rakennan sen, minkä olen hajottanut maahan, osoitan minä olevani lain rikkoja.
    19 Sillä minä olen lain kautta kuollut pois laista, elääkseni Jumalalle. Minä olen Kristuksen kanssa ristiinnaulittu,
    20 ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni.
    21 En minä tee mitättömäksi Jumalan armoa, sillä jos vanhurskaus on saatavissa lain kautta, silloinhan Kristus on turhaan kuollut

1. Kor. 7:22 Sillä joka orjana on kutsuttu Herrassa, on Herran vapaa; samoin vapaana kutsuttu on Kristuksen orja.

Siirsin ketjun Uskonosioon. Olkaa hyvät.
    Että teidän lempeytenne tulisi kaikkien ihmisten tietoon..

Kommentti

Alun perin julkaissut Jerusalem-Jeremy Katso viesti
      21 En minä tee mitättömäksi Jumalan armoa, sillä jos vanhurskaus on saatavissa lain kautta, silloinhan Kristus on turhaan kuollut
      Vanhurskaus tulee armosta, synnit saadaan anteeksi armosta, näin vanhurskaus järjestyy kuntoon. Eli Jeesuksen Golgatalla tekemän uhrauksen vuoksi ihminen saa lahjaksi vanhurskauden. Tämä ei kuitenkaan anna lupaa armon väärinkäyttöön. Siksi tulee ahkeroida Fil. 2:12
      Siis, rakkaani, samoin kuin aina olette olleet kuuliaiset, niin ahkeroikaa, ei ainoastaan niinkuin silloin, kun minä olin teidän tykönänne, vaan paljoa enemmän nyt, kun olen poissa, pelolla ja vavistuksella, että pelastuisitte;

Paavali sanoo sen tuossa, siis että uskovan on syytä tehdä asioita. Lepo on siinä tietoisuudessa ettei tarvitse stressata vaan saa säädellä työtahtiaan sopivaksi. Hitaasti kiiruhtaminen on hyve, mutta sitä ei saa käyttää kauppatavarana jolla ostetaan armoa.

Otsikon onko Jeesuksen seuraajilla omaa elämää, sanoisin että pakko olla jos meinaa pysyä kunnossa. Lepoa tarvitaan, samoin lomaa.
      Kuulun helluntaiseurakuntaan. Onneksi on Jeesus.

Kommentti

mitä mun pitäs tehdä = puhua kielillä kaikki päivät ja paastotoa ja maata sängyllä?

kun kuitenkin hlan nostaa punttia ja soittaa kitaraa, mutta töihin en halua mennä enkä srkntaan koska se on lapsellistta humpuuia
        Viimeisin muokkaaja RBee; 12-02-18, 23:09. Syy: poistettu offtopicia

Kommentti

Alun perin julkaissut Jerusalem-Jeremy Katso viesti
          mitä mun pitäs tehdä = puhua kielillä kaikki päivät ja paastotoa ja maata sängyllä?

kun kuitenkin hlan nostaa punttia ja soittaa kitaraa, mutta töihin en halua mennä enkä srkntaan koska se on lapsellistta humpuuia
          Jos vaan pääset alkosta eroon, huomisella on omat murheensa.

Kommentti

Alun perin julkaissut RBee Katso viesti

Jos vaan pääset alkosta eroon, huomisella on omat murheensa.
            sitä voidaan rukoilla ihan yhteisrukouksella ja sopiuksella, en halua jädä tänne kun tempaus apahtuu yhden kaljapullon takia tai toisen

Kommentti

Hyvä, muistetaan rukouksin.

Kommentti

Tuun mukaan rukoukseen!
                Job 42:2. "Minä tiedän, että sinä (Herra) voit kaikki ja ettei mikään päätöksesi ole sinulle mahdoton toteuttaa.

Kommentti

Jere olen muistanut sinua vanhalta forkalta asti..... näyttää, että tarvitset jonkun sinua tukevan tukiverkoston, AA nyt esimerkiksi. Ja sen että otat vastuun elämästäsi, jos jaksat? Sinusta on kysymys ja sinun elämästäsi.

Kommentti

Olen rukoillut kauan ja jatkan rukousta kanssanne...
                    Minun sieluni riippuu sinussa kiinni,
                    sinun oikea kätesi tukee minua.
                    **Kuulun vapaaseurakuntaan.

Kommentti

Sama aihe tuolla suljetulla rukousaiheissa.....

Kommentti

Jeremylla on aina hyviä kysymyksiä.

Onhan se niin, että kaikki mitä meillä on, on Jumalan omaisuutta, Jumala omistaa kaiken. Joten voisi kai sanoa, että ei ole omaa elämää.

Mutta se, että on Jeesuksen seuraaja, niin se on Paavalin mukaan sellaista elämää, joka ei ole edes verrattavissa mihinkään muuhun.

31 Mutta tavoitelkaa kaikkein arvokkaimpia armolahjoja! Nyt minä osoitan teille tien, joka on verrattomasti muita parempi.
                        1.Kor.12

Joskus tutkin että mitä tuo oikein tarkoittaa, niin se on "oikeammin" käännettynä: tie joka ei ole edes verrattavissa muihin teihin. Se on parasta elämää ihmiselle, mitä voi olla.

Siunausta viikonloppuun itsekullekin.

Kommentti

Alun perin julkaissut Roope Katso viesti
                          Jeremylla on aina hyviä kysymyksiä.

Onhan se niin, että kaikki mitä meillä on, on Jumalan omaisuutta, Jumala omistaa kaiken. Joten voisi kai sanoa, että ei ole omaa elämää.

Mutta se, että on Jeesuksen seuraaja, niin se on Paavalin mukaan sellaista elämää, joka ei ole edes verrattavissa mihinkään muuhun.

31 Mutta tavoitelkaa kaikkein arvokkaimpia armolahjoja! Nyt minä osoitan teille tien, joka on verrattomasti muita parempi.
                          1.Kor.12

Joskus tutkin että mitä tuo oikein tarkoittaa, niin se on "oikeammin" käännettynä: tie joka ei ole edes verrattavissa muihin teihin. Se on parasta elämää ihmiselle, mitä voi olla.

Siunausta viikonloppuun itsekullekin.
                          Sanonta että "Jeesus on Herra" sisältää saman ajatuksen. Eli sen että Hän saa ohjata elämää. Ohjaamiseen kuuluu myös loma, Jeesus siunaa loman ja lepopäivät, Hän haluaa että ihminen voi hyvin. Se ettei aina voida hyvin, on sallimusta, ei tahtoa. Tai pitäisikö sanoa: sallimustahtoa.

Kommentti

Työstää...
                          X