Ilmoitus

Supista
Ei tiedonantoja toistaiseksi.

Uusi nimi valkoisessa kivessä

Supista
X
  • Suodatin
  • Aika
  • Näytä
Tyhjennä kaikki
uudet viestit

• Uusi nimi valkoisessa kivessä

Mitä ajatuksia sinulla herättää tämä Raamatun kohta?

Ilm. 2
    17. Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo.
    Sille, joka voittaa, minä annan salattua mannaa ja annan hänelle valkoisen kiven ja
    siihen kiveen kirjoitetun uuden nimen, jota ei tiedä kukaan muu kuin sen saaja.

Oletko koskaan miettinyt, mihin tuo uusi nimi perustuu tai mitä se saajalleen kertoo / puhuu?

Voisiko se olla esim. omalla kohdallani tyyliin: "Heikko olit, mutta nipin napin perille kostuit"?

Tai jonkun toisen kohdalla: "Jumalan sotasankari".

Ja miksi tuon nimen tietää vain sen saaja?
    Job 42:2. "Minä tiedän, että sinä (Herra) voit kaikki ja ettei mikään päätöksesi ole sinulle mahdoton toteuttaa.

Tiijättäkös, mistä nämä ajatukseni lähtivät liikkeelle?

Katsoin ohjelman "Arman Pohjantähden alla" ja siitä jakson, joka seurasi Hurstien laupeudentyötä
    ja tuossa jaksossa tuli esille, että joukoissa on jopa sellaisia, jotka ovat olleet 20-30 vuotta mukana
    tekemässä tuota työtä ja siinä nousi mieleeni nämä sanat ja sen myötä tämä nimiasiakin:

Matt. 25
    Hänen herransa sanoi hänelle: Hyvä on, sinä hyvä ja uskollinen palvelija. Vähässä sinä olet ollut
    uskollinen, minä panen sinut paljon haltijaksi.

Ja samalla itselleni nousi mielen kysymys, olenko ollut edes vähässä uskollinen?

Onko elämässäni mitään sellaista, josta Jumala voisi sanoa, että olen ollut edes vähässä määrin
    uskollinen, vai lukeeko kivessäni juurikin tuo: "Heikko olit, mutta nipin napin perille kostuit"?

Tiedän toki, ettei perille "kostumiseni" ole kiinni siitä, mitä minä olen tai olen ollut tai mitä olen
    tehnyt, vaan se on täydellisesti Jumalan armoa, mutta haluan tuolla nyt lähinnä tuoda esille vain
    näitä mietteitäni, mitä mieleeni nousi sen myötä, kun näin ja katselin noita uskollisia tekijöitä, jotka
    hekin pääsevät perille kuitenkin vain armosta, mutta heillä on myöskin hyviä tekoja, eikä niitäkään
    pidä väheksyä.

Mulla ei nimittäin oo mittään, vaikka näinkin kauan olen saanut kokea Jumalan armoa ja rakkautta
    ja joskus sitä sitten tekeekin tiliä näistä asioista omalla kohdallaan ja kysyy, että onko kaikki ollut
    turhaan heitettyä aikaa ja olenko tuhlannut ne mahdollisuudet, mitkä Jumala on kohdalleni antanut?
    Viimeisin muokkaaja Vilja; 03-05-18, 15:55.
    Job 42:2. "Minä tiedän, että sinä (Herra) voit kaikki ja ettei mikään päätöksesi ole sinulle mahdoton toteuttaa.

Kommentti

Alun perin julkaissut Vilja Katso viesti
      Mitä ajatuksia sinulla herättää tämä Raamatun kohta?

Ilm. 2
      17. Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo.
      Sille, joka voittaa, minä annan salattua mannaa ja annan hänelle valkoisen kiven ja
      siihen kiveen kirjoitetun uuden nimen, jota ei tiedä kukaan muu kuin sen saaja.

Oletko koskaan miettinyt, mihin tuo uusi nimi perustuu tai mitä se saajalleen kertoo / puhuu?

Voisiko se olla esim. omalla kohdallani tyyliin: "Heikko olit, mutta nipin napin perille kostuit"?

Tai jonkun toisen kohdalla: "Jumalan sotasankari".

Ja miksi tuon nimen tietää vain sen saaja?
      Tuo Valkoinen Kivi samoinkuin muutkin lupaukset,
      jotka kuuluvat seitsemälle seurakunnalle
      annettujen viestien loppuhuipennukseen
      "mitä Henki seurakunnille sanoo",
      on kaikille Jeesuksen tähden pelastetuiksi tulleille kuuluva asia.

Siis kaikki Jeesuksessa pelastetut
      - saavat käyskennellä Jumalan Paratiisissa
      - kuuluvat joukkoon, jota ei toinen kuolema vahingoita
      - saavat Valkoisen Kiven
      - saavat Kointähden
      - puetaan Valkeisiin vaatteisiin
      - tehdään pylvääksi Jumalan temppeliin
      - istuvat Valtaistuimella

Valkoinen kivi on ilmaisu, joka liittyy tuomarointiin.
      Tuomari laitti äänestyksessä uurnaan
      Valkoisen Kiven vapauttavan tuomion merkiksi.
      Musta kivi merkitsi päinvastaista.
      Jokainen Jeesuksen tähden Pelastuva
      tulee saamaan vapauttavan tuomion.

Myös urheilukilpailuihin liittyvässä tuomaroinnissa
      voittajlle annettiin valkoinen kivi,
      joka sitten oikeutti joihinkin etuisuuksiin.

Myös ystävyyden ja uskollisuuden sinettinä käytettiin valkoista kiveä.
      Valkoinen kivi jaettiin kahtia,
      ja kumpikin kirjoitti puolikkaaseen nimensä.
      Ja sitten kivet vaihdettiin.
      Ja näin vain tuo ystävä tiesi ystävänsä nimen.
      καλαμος yksi ruoko suuressa kaislameressä, jota Tuuli huojuttaa.

Kommentti

Alun perin julkaissut kalamos Katso viesti

Siis kaikki Jeesuksessa pelastetut
        - saavat käyskennellä Jumalan Paratiisissa
        - kuuluvat joukkoon, jota ei toinen kuolema vahingoita
        - saavat Valkoisen Kiven
        - saavat Kointähden
        - puetaan Valkeisiin vaatteisiin
        - tehdään pylvääksi Jumalan temppeliin
        - istuvat Valtaistuimella

Valkoinen kivi on ilmaisu, joka liittyy tuomarointiin.
        Tuomari laitti äänestyksessä uurnaan
        Valkoisen Kiven vapauttavan tuomion merkiksi.
        Musta kivi merkitsi päinvastaista.
        Jokainen Jeesuksen tähden Pelastuva
        tulee saamaan vapauttavan tuomion.

Myös urheilukilpailuihin liittyvässä tuomaroinnissa
        voittajlle annettiin valkoinen kivi,
        joka sitten oikeutti joihinkin etuisuuksiin.

Myös ystävyyden ja uskollisuuden sinettinä käytettiin valkoista kiveä.
        Valkoinen kivi jaettiin kahtia,
        ja kumpikin kirjoitti puolikkaaseen nimensä.
        Ja sitten kivet vaihdettiin.
        Ja näin vain tuo ystävä tiesi ystävänsä nimen.

Juuri näin.. ja kuva valk. kivestä tulee aikakauden 'armahtavasta kivestä'.. UUsi nimi viittaa uuteen taivaalliseen olemukseen, jonka tietää Jumalan ohella vain pelastunut itse
        .. Voi olla että kyse on enemmästäkin kuin vain älyperäisestä tietämisestä, eli hlökohtaisesta tuntemisesta/kokemisesta, siinä elämisestä: jokainen pelastettu saa hlökoht. ja ainutlaatuisen uuden olemuksen, jota ei kukaan muu jaa.
        Viimeisin muokkaaja jusaari; 03-05-18, 17:25.
        Totuuden ja iankaikkisuuden puolesta, Raamattu suunnan antajana, vapaaseurakunnassa.

Kommentti

Ehkä siinä kivessä lukee, minä rakastan sinua..tavalla jonka saaja ymmärtää, liityen johonkin elämässä tai kuolemassa, sovituksessa, rakkaudessa.
          Että teidän lempeytenne tulisi kaikkien ihmisten tietoon..

Kommentti

Aivan ihania vastauksia!!

Kiitos Ystävät!!

Kalamoksen mainitsemasta ystävyyden sinetistä....

Huomasin aikanaan, että äitini haudalle alkoi ilmestymään valkoisia kiviä, jotka oli
            selvästikin tuotu siihen muualta, eli erosivat muusta haudan ympäristöstä ja ensiksi
            pidin sitä hiukan outona ilmiönä, että kuka ja miksi.....

Kunnes sitten jossain törmäsin tuohon tietoon, että sitä on käytetty merkkinä
            ystävyydestä ja tajusin, että haudalla käy joku henkilö, joka on ollut läheinen ystävä
            äitini kanssa ja haluaa tuolla tavalla kertoa tuosta ystävyydestä ja jostain sellaisesta,
            mitä heidän välillään on ollut ja mistä ei ehkä kukaan muu ole tietoinen ja koskettavaa
            oli myöskin se, että erään ajanjakson kohdalla huomasin, etteivät valkoiset kivet enää
            lisääntyneet.....
            Oliko Jumala korjannut jälleen kypsää viljaa... ja ystävät olivat yhdessä odottamassa
            jälleennäkemistä.

Jostain syystä Jumala nostaa mieleeni silloin tällöin jotain tällaisia ajatuksia, joiden
            tarkoitus vähitellen aukeaa ja aikanaan saa jopa jonkinlaisen päätepisteensäkin ja
            koen, että Jumala on jälleen kerran opettamassa ja puhumassa jotain tämän
            "valkoisen kiven" kautta ja on ihana saada muilta uskovilta pureskeltavaa näissä
            tilanteissa ja tämä on mielestäni eräs tällaisten foorumeiden rikkaus.

Kommentti

Työstää...
            X