Ilmoitus

Supista
Ei tiedonantoja toistaiseksi.

Johdatusta vai jotain ihan muuta?

Supista
X
  • Suodatin
  • Aika
  • Näytä
Tyhjennä kaikki
uudet viestit

• Johdatusta vai jotain ihan muuta?

Minulla on jonkin aikaa, ehkä pari vuotta, ollut tapana hakea ratkaisua/johdatusta arkielämän asioihin kamalimman ja tuomitsevimmaksi tietämäni numerosarjan kautta (666). Luku on myös epätavallinen, joten ehkä myös siksi juuri se. Esim. jotain päätöstä tehdessä ajattelen, että jos seuraavan vastaan ajavan auton rekkarissa tulee nämä numerot, minun tulee toimia tietyllä tavalla. Pelkään tuota lukua ja ahdistavinta tässä on, että monesti törmään siihen silloin, kun mielessäni käy: ”jos luku osuu nyt silmiin toimin niin tai näin”. Sieltä se sitten tulee tietyllä hetkellä vastaan ja säikähdän. Saattaapa toisinaan esim. vastaantulevan auton rekkarissa olla suuntaa hakevan ajatuksen aikana 999. Joskus käy mielessä myös ajatus tyyliin ”Minulla ei ole enää toivoa jos nyt törmään lukuun 666”. Ja tämä luku voi osua sillä hetkellä silmiin vaikka lattialla olevien lasten leikkipaikoiden numeroissa.

Aihe on arka ja koen myös ahdistusta aiheen tiimoilta. Mitä tämä on?
    Viimeisin muokkaaja Etsi; 11-05-18, 20:04.

Ihanko totta, vastaan tulee auto, jonka rekisterikilvessä komeilee luku 666? Minä en muista nähneeni milloinkaan sellaista lukua rekisterinumerossa.

Toimintatapasi tuo mieleen "villoja kalliolle".
    Tuomarien kirja:
    6:36 Silloin Gideon sanoi Jumalalle: "Jos sinä aiot vapauttaa Israelin minun kädelläni, niinkuin olet puhunut,
    6:37 niin katso, minä panen nämä kerityt villat puimatantereelle: jos kastetta tulee ainoastaan villoihin ja kaikki maa muuten jää kuivaksi, niin minä siitä tiedän, että sinä minun kädelläni vapautat Israelin, niinkuin olet puhunut."
    6:38 Ja tapahtui niin. Sillä kun hän varhain seuraavana päivänä nousi ja puristi villoja, pusersi hän kastetta villoista koko vesimaljan täyden

Me elämme nyt kuitenkin jo uuden liiton aikaa. Minä itse myös mietin usein, jotta mitenkä minun tulisi jossain asiassa toimia ja mitä tehdä. Sellainen tuli mieleeni, jotta useampikin ihminen on tainnut kertoa Jumalan valtakunnan työhön lähtemisestään ja kutsustaan siihen tällaista, että he itse eivät ole sen kummemmin asiaa kyselleet, mutta useampi ihminen heidän lähipiiristään on tullut sanomaan heille siten. Tämä näyttää sellaiselta tavalta toimia, että mitään ei erityisesti haeta ratkaisuksi tai mitään ajoitusta ratkaisun tapahtumiselle ei ole. Se tieto vain tulee. Ymmärrän toki, että elämme aikataulutetussa maailmassa ja sanotaan, että "nopeat syövät hitaat". Esim. jos on joku mukava työpaikka avoimena, niin pitäähän sitä määräaikaan mennessä hakea eikä vaan jäädä miettimään, jotta hakisiko. Siis arkielämän asioissa voi käyttää ihan omaa järkeään, ehkä ne "villat" pitäisi unohtaa, fakta on kuitenkin aina luotettavampi - eikös joo.

Kommentti

Hei Etsi! Raamattu kuvaa uskovan ja Jumalan suhdetta lapsen ja isän väliseksi suhteeksi. Mietin minkälainen isä olisi sellainen, joka opastaa ja ohjaa lastaan elämässä eteenpäin salaperäisten ja epämääräisten, ahdistusta ja pelkoa ylläpitävien vihjeiden kautta. Jumala on vielä mittaamattomasti parempi kuin paraskaan isä maan päällä. Kehoittaisin unohtamaan kokonaan tuon kaiken ja luottamaan Raamatun yksinkertaiseen sanomaan siitä, että Jumala johdattaa niitä jotka vain Hänen puoleen ehyestä sydämestä kääntyvät. Meidän ei tarvitse tietää tai itse yrittää jollakin konsteilla arvuutella mikä Jumalan tahto milloinkin on, Hän on voimallinen sen ilmaisemaan tavalla jolla juuri itse kukin meistä sen pystyy käsittämään, tai tavalla tai toisella vain johdattamaan asiat elämässämme Hänen tahtonsa mukaisesti.

Kommentti

Rukoilen samalla tätä kirjoittaessani, että Jeesuksen nimessä sinun elämääsi tulee erityisesti tämän asian suhteen vapaus kaikesta mikä ei ole Jumalasta lähtöisin, ja Herra saa täyttää sinut uskolla, luottamuksella ja levolla.

Kommentti

Kiitos rukouksessa muistamisesta ja rohkaisevista sanoista. Kaipaan todella niitä ja rauhaa tässä asiassa.

Viimeksi tänään ajatuksissani halusin vahvistuksen arkielämään liittyen, niinkin pieneen, että pitääkö minun asiakaspalauttaa tekemäni ostos. Ajattelin, että jos nyt tulee, niin sitten pitää. Sitten tuli samassa taas 666-rekkarillinen auto vastaan. Nämä "suunnan pyytämiset" ovat osa suurempia asioita ja osa ihan arkisia. Muistuttavat ehkä myös pakkoajatuksia, sillä en haluaisi törmätä tuohon lukuun yhtään missään. Luku tuomitsee aikomukseni: jos en luvun vahvistuksen tultua toimi niin kuin pitäisi, koen, että Jumala hylkää minut.

Luvun koen myös uhkaavana ja tuomisevana. Erään suuren myönteisen elämäntapahtuman tapahduttua luku vilahti vaikka missä yhteydessä: rekkareissa, henkilötunnuksessa, auton mittarissa jne. Pelkäsin silloin tätä merkkinä siitä, että minulla ei ole enää mitään mahdollisuutta pelastua tms.
          Viimeisin muokkaaja Etsi; 12-05-18, 06:27.

Kommentti

Kyllähän Jumala puhuu vaikka Raamatusta otettujen peukalopaikkojen kautta toisinaan. Mutta ei Hän aina puhu, siis rema-sanoja. Puhuminen varmaan rippuu siitä onko Hänellä asiaa ja omasta kääntymisestä Hänen puoleen. Jos odottaa että Herra puhuu, silloin todennäköisemmin puhuu, jos on kiire, ehkä ei puhu.
            Kuulun helluntaiseurakuntaan. Onneksi on Jeesus.

Kommentti

Etsi, kertomasi ajatuksista muistuttaa ystävääni, hänellä tietyn asian näkeminen ohjaa käyttäytymistä ja olemme hänen kanssaan aiheesta useasti jutelleet. Hän on turvautunut kohdallaan myös lääkärin apuun. Isän sydämen kaipaus on, että hänen lapsensa hakisi turvaa/ohjautua hänestä, hänessä pysymällä. Mikään ei voi meitä erottaa hänen rakkaudestaan. Sinä olet hänen omansa aina ja Jeesus on se suunta, johon sana neuvoo kaikissa asioissa kohdistamaan katseen. Hän rakastaa sinua nyt ja aina, ja tarjoaa lahjaksi mm. vapauden, jossa saat jättää huomiotta kaikki numerosarjat, sillä ne eivät elämääsi mitenkään vaikuta (puhelinnumerosi on hyvä muistaa) sillä Jumala on kaikkia voimia ja valtoja voimakkaampi.

Kommentti

Itse ajattelen niin, että kun Jumala puhuu ja ilmoittaa meille jotain, Hänen ilmoituksensa
                tuo aina rauhan ja levon sydämeemme, eli Hän ei luo pelkoa ja sekasortoa, joten jos
                jonkin kokeminen / näkeminen aiheuttaa sisimmässä pelkoa ja rauhattomuutta, tokko
                se on silloin Jumalasta.

Ja tuskin Jumala ilmaisisi tahtoaan ns. pedon merkillä, eli minusta jo se kertoo, ettei
                tuollainen numeroilmoitus voi olla Jumalalta tuleva ilmoistus.
                Jumalalla on konstit ilmoittaa tahtonsa muullakin tavoin, kuin sellaisilla numeroilla, jotka
                puhuvat meille ihmisille pedosta ja aikaansaavat meissä pelkoa, sillä pelkoa ei
                Jumalan rakkaudessa ole, sillä täydellinen rakkaus karkoittaa pelon.

Seuraavan kerran, kun tuollainen numeroilmoitustilanne tulee "Etsi" eteesi, anna noille
                ajatuksille lähtökäsky Jeesuksen nimessä ja veressä.
                Job 42:2. "Minä tiedän, että sinä (Herra) voit kaikki ja ettei mikään päätöksesi ole sinulle mahdoton toteuttaa.

Kommentti

Alun perin julkaissut Etsi Katso viesti
                  Minulla on jonkin aikaa, ehkä pari vuotta, ollut tapana hakea ratkaisua/johdatusta arkielämän asioihin kamalimman ja tuomitsevimmaksi tietämäni numerosarjan kautta (666). Luku on myös epätavallinen, joten ehkä myös siksi juuri se. Esim. jotain päätöstä tehdessä ajattelen, että jos seuraavan vastaan ajavan auton rekkarissa tulee nämä numerot, minun tulee toimia tietyllä tavalla. Pelkään tuota lukua ja ahdistavinta tässä on, että monesti törmään siihen silloin, kun mielessäni käy: ”jos luku osuu nyt silmiin toimin niin tai näin”. Sieltä se sitten tulee tietyllä hetkellä vastaan ja säikähdän. Saattaapa toisinaan esim. vastaantulevan auton rekkarissa olla suuntaa hakevan ajatuksen aikana 999. Joskus käy mielessä myös ajatus tyyliin ”Minulla ei ole enää toivoa jos nyt törmään lukuun 666”. Ja tämä luku voi osua sillä hetkellä silmiin vaikka lattialla olevien lasten leikkipaikoiden numeroissa.

Aihe on arka ja koen myös ahdistusta aiheen tiimoilta. Mitä tämä on?
                  Minun mielestäni tuo ajatuskuviosi saada johdatus tuolla tavalla viittää sinun mielesi epätasapainoon.
                  Että teidän lempeytenne tulisi kaikkien ihmisten tietoon..

Kommentti

Vielä ajatuksia Jumalan johdatuksesta.

Olen samaa mieltä, kuin tuolla edellä kirjoittavatkin ovat olleet, että jokapäiväisessä
                    arjessamme meidän tulee elää luottaen siihen, että minkä Jumala avaa, sitä ei kukaan
                    sulje ja minkä Jumala sulkee, sitä ei kukaan avaa, eli ts. kuljemme elämässämme vain
                    eteenpäin, luottaen siihen, että jos olemme antaneet Jumalalle luvan, että Hän saa
                    johdattaa elämäämme, Hän sen myöskin tekee, sulkemalla meidän edestämme ne
                    ovet, mistä meidän ei tule käydä ja avaamalle ne ovet, mistä me saamme Häneen
                    luottaen käydä.

Mutta kyllä omassa elämässäni on ollut niitäkin tilanteita, jolloin edessä on ollut kaksi
                    tietä ja olen joutunut ihan erityisesti pyytämään Jumalalta apua siihen, että osaisin
                    valita oikein ja tunnustan, että silloin olen käyttänyt tuota Anniinan esille ottamaa
                    "villoja kasteeseen" systeemiä / eli pyytänyt merkkiä Jumalalta, miten tulee toimia.

En toki ole koskaan vienyt lampaan villoja yöksi ulos kasteeseen mutta olen laittanut
                    jonkin muun merkin Jumalalle ja Jumala on kyllä vastannut niihin ja usein olen saanut
                    sitten jälkikäteen vasta nähdä Jumalan johdatuksen ja ymmärtää, miksi kaikki meni,
                    niin kuin pitikin mennä.

Ehkä tuollaisetkin tilanteet on annettu meille siksi, että oppisimme silloinkin olemmaan
                    uskollisia sille, mitä olemme Jumalalle luvanneet ja Häneltä pyytäneet, kun ja jos "villat"
                    kostuvat toisin, kuin on ollut meidän oma inhimillinen toiveemme?

Eli en pidä tuotakaan johdatuksen pyytämistapaa epäkristillisenä tai vääränä, mutta
                    kyllä meidän täytyy uskaltaa jokapäiväisessä arjessamme mennä eteenpäin ihan sen
                    pohjalta, että johdatus toimiia ja pelaa, vaikka emme jokaisen maitopurkin kohdalla
                    kysykään, että tulisko ottaa sinistä vai punaista maitoa, Valion vai Juustoportin maitoa
                    jne. jne.
                    Viimeisin muokkaaja Vilja; 12-05-18, 09:40.
                    Job 42:2. "Minä tiedän, että sinä (Herra) voit kaikki ja ettei mikään päätöksesi ole sinulle mahdoton toteuttaa.

Kommentti

Yleensäkin uskova voi luottaa siihen että Herra johdattaa meitä, sitä on hyvä pyytää ja vaikka emme muistaisikaan pyytää uskon että kaikesta huolimatta hän johdattaa ja auttaa. Ihminen jos saisi johdattaa Jumalaa johdattamaan meitä vetäisi itsensä lopulta solmuun. Ja järjenkäyttö asioissa on hyvin suotavaa.

Että teidän lempeytenne tulisi kaikkien ihmisten tietoon..

Kommentti

Samaa mieltä kuin kaikki muutkin. Hyvin kirjoititte

Kunnia kuuluu Jumalalle.
                        Valo paistaa tunnelin päässä, nyt sinnittelet, pysy kii elämässä

Kommentti

Menee hiukan ot:ksi ketjun aloituksesta, mutta usein johdatuksesta puhuttaessa
                          mieleeni nousee tapaus Joosef ja se, mitähän hänen mielessään liikkui niiden
                          vuosien aikana. jotka alkoivat siitä, kun veljet myivät hänet orjaksi.

Jumala oli ensiksi puhunut ja ilmestynyt hänelle unien kautta ja sitten elämä
                          lähtikin menenään sellaisille raiteille, josta ainakin meikäläinen ajattelisi, että
                          ei ollenkaan sitä, mistä koin Jumalan minulle puhuneen ja alkaa kyselyvaihe,
                          eikö se ollutkaan Jumalan puhetta...... luulinko ja ymmärsinkö omiani.... olenko
                          itse astunutkin jossain vaiheessa väärälle tielle... jne. jne. ja siinä sitä sitten
                          kuluttaa voimia ja energioitaan kyselemiseen, kun pitäisi vain olla rauhassa ja
                          luottaa siihen, että kaikki on Hänen kädessään ja että Jumalan kello kyllä käy,
                          vaikka viisarin liikettä ei minulle näy.

Joosef oli kuitenkin uskollinen koko odotusaikansa ajan ja sai eräänä päivänä
                          huomata, kun kokonaisuus tuli näkyviin, miten Jumalan johdatus kulki juuri
                          oikeita reittejä ja aikatauluja noudataen.

Kommentti

Uskon myös siihen että joskus Pyhä Henki voi johdattaa toimimaan erityistä merkkiä pyytäen. Mutta on juurikin ymmärrettävä että se on poikkeuksellista, Raamatusta löydämme aniharvoin tällaisen mallin, melkein aina johdatus tulee niin että vain avoimin sydämin ja mielin odotetaan Herraa ja Hän omalla tavallansa toimii. En halua pelotella tai ahdistaa, mutta on kuitenkin syytä ymmärtää että perustamalla johdatuksen tai kokemuksen uskonelämästä ulkoisten merkkien tarkkailuun, on suuri mahdollisuus että vieraat henget pääsevät vaikuttamaan. Monet muut uskomusjärjestelmät perustuvat juuri tällaiseen, ja niissä kyllä koetaan yliluonnollista johdatusta. Puhun henkilökohtaisesta kokemuksesta, ennen uskoontuloa olin tällaisissa mukana ja koin todella paljon johdatusta ulkoisten merkkien ja tapahtumien kautta. Mutta se ei ollut Jumala joka minua johdatti. Uskoontullessani aloin ymmärtämään miten Jumala johdattaa, ja koin kuinka Pyhä Henki vaikutti minussa niin että en enää etsi tai edes kiinnitä huomiota tuollaisiin merkkeihin. Välillä toki Jumala puhuu ja johdattaa erilaisten merkkienkin kautta, mutta sen kyllä huomaa ja kokee silloin erityisellä tavalla, ja ne ovat vain vahvistuksia sille minkä jo sisimmässään kokee.

Kommentti

Minusta aloittajan ongelma vaikuttaa pakko-oireiselta häiriöltä (OCD)

Kommentti

Työstää...
                              X