Ilmoitus

Supista
Ei tiedonantoja toistaiseksi.

Millaisisa tilanteissa olet harkinnut uskosta luopumista?

Supista
X
  • Suodatin
  • Aika
  • Näytä
Tyhjennä kaikki
uudet viestit

• Millaisisa tilanteissa olet harkinnut uskosta luopumista?

Lyhyesti sanottuna mulla on plakkarissa muutama pätevä syy miksi jeesustelu ei kiinnosta.

Jumalaan uskottelu sai aikaan sen ettei todellisiin elämän ongelmiini saanut apua.
    Näitä pahoja ongelmia oli sosiaalisten tilanteiden pelko, kyvyttömyys syödä julkisella paikalla tukehtumisen pelon johdosta, nukkumisvaikeudet demonisen pimeän pelon takia.

Kaksi jälkimmäistä hävisivät aivan xxxxxxx nopeasti kun luovuin uskosta jumaluuteen ja jumalallisen voiman väliintulon odottamiseen. Sanoin eräänä yönä en usko Sinuun Jumala, ja pimeän pelko kaikkosi. Tukehtumisen pelko hellitti kun olin armeijassa ja oli loputon nälkä, jolloin tein sitä mitä ihminen eläimen tavoin nälkäisenä tekee.
    39
    Toisinaan hyvinkin paljon
    23.08%
    9
    Harvemmin
    7.69%
    3
    En ollenkaan viime aikoina
    66.67%
    26
    En osaa sanoa
    2.56%
    1
    Viimeisin muokkaaja Siivetön; 07-04-12, 09:25. Syy: Asiattomien sanojen korjaus, sekä isojen alkukirjaimien korjaus sinne, minne ne kuuluvat!

No, nyt sitten herää kysymys, jos haluaisin saada paremman osan tuonpuoleisessa ja lisää löydetyn absoluuttisen totuuden mukaista rauhaa elämään niin miksi valitsisin kaikista maailman uskomuksista joita on luultavasti toista sataa juuri kristinuskon?

En halua raamatunlauseita nyt lukea, olen aikoinaan lukenut raamattuni ja tiedän aivan hyvin että Jeesus rakasti juuri minua ja muita syntisiä niin paljon että meni ristille syntieni tähden.

Elämä on liian lyhyt tuhlattavaksi vain kahlatakseen uskonnosta A uskontoon Ö. Aikaa ei juuri jäisi muuhuin kuin vältellä tai morjenstella ulos mennessään entisiä uskon tovereitaan.
    Viimeisin muokkaaja RBee; 07-04-12, 00:30.

Kommentti

Minulla on paljon hyviä syitä miksi Jeesus kiinnostaa - Niin paljon olen häneltä saanut. Jumala on usein lähes kädestä pitäen johdattanut elämääni pienissä ihmeissä eteenpäin. Ja tärkentä lienee se, että yksi on kantanut syntini ja syyllisyyteni, jotta minä voisi olla vapaa, onnellinen ja luottavainen ei ainoastaan tässä elämässä, vaan silloinkin kun elämä täällä päättyy !
      *** Perushelluntalainen "lähes syntymästään asti". Tarkemmin itsestäni profiilikuvauksessani ***

Kommentti

Hmmm. otsikossa lukee jumaluus? Ei Jumala.

Kommentti

Mitä yrität sanoa arvon flieger?

Kommentti

Alun perin julkaissut baal1984 Katso viesti
            No, nyt sitten herää kysymys, jos haluaisin saada paremman osan tuonpuoleisessa ja lisää löydetyn absoluuttisen totuuden mukaista rauhaa elämään niin miksi valitsisin kaikista maailman uskomuksista joita on luultavasti toista sataa juuri kristinuskon?

En halua raamatunlauseita nyt lukea, olen aikoinaan lukenut raamattuni ja tiedän aivan -tanan hyvin että jeesus rakasti juuri minua ja muita syntisiä niin paljon että meni ristille syntieni tähden.

Elämä on liian lyhyt tuhlattavaksi vain kahlatakseen uskonnosta A uskontoon Ö. Aikaa ei juuri jäisi muuhuin kuin vältellä tai morjenstella ulos mennessään entisiä uskon tovereitaan.
            Eikö se ole hyvä, että saat tehdä juuri niinkuin itse haluat. Saat nauttia elämästä vapaana ilman "tunnontuskia" ja sydän ei kaipaa sen syvempää Jumalayhteyttä. Olet päässyt eroon monista ikävistä kokemuksista. Jumala oli siinä viisas, että antoi meille valinnan vapauden. Jos joskus tahdot palata takaisin, niin siihenkin on mahdollisuus. Ja uskon ettei Jumala tahdo sinulle tai minulle painavaa reppua selkään laittaa kannettavaksi, vaan reppu on jo kannettu puolestamme.

Yksi asia minua mietityttää l. se miksi vielä pohdit taivaallisia asioita jos olet niistä eroon päässyt? Olen saanut nähdä ja kuulla palasen siitä tuskasta ja ahdistuksesta jonka keskellä ihmiset vaeltaa perjantai yönä ravintolasta toiseen tai kokevat syvää yksinäisyyttä ja tyhjyyttä omassa elämässään. Moni tullut vierelleni ja pyytänyt kun muut eivät näe "rukoile minun puolestani". Toiset ovat kertoneet tuskaisan tarninansa elämästään ja toiset vain näyttäneet pahan olonsa jollain muulla keinolla. Aika harva yökulija on ollut syvimmiltään iloa täynnä, vaan usein haavoja mustelmia kokerneita yksinäisiä matkustajia elämän keskellä, jotka ovat seurassa muuta kahdestaan jutellessa. On ollut hieno asia kun on saanut kertoa toivosta ja rakkaudesta joka voi eheyttää elämän.

Joskus käy myös niin, että ihminen sulkee Jumalan elämänsä ulkopuolelle ja vaeltaa elämäänsä oman voimansa tunnossa. Mutta kun ihmistä aletaan riisumaan omasta voimasta syystä tai toisesta, niin usein taivas asiat nousevat viimeistään silloin mieleen muistuttamaan että ehkä on toivoa ja rakkautta johon voi elämänsä turvan laittaa.
            Viimeisin muokkaaja tehia; 06-04-12, 21:13.
            *** Perushelluntalainen "lähes syntymästään asti". Tarkemmin itsestäni profiilikuvauksessani ***

Kommentti

Mitä yrität sanoa arvon flieger?
              Mitä tarkoitetaan jumaluudella?

Kommentti

Koitan hillitä kiukkuani, sainhan kaksi varoitusta moderaattoreilta.
                Pyrin objektiivisuuteen. Siksi en halua ateistina määritellä mikä on oikea jumala. Kristinuskon jumalakäsitykseen kuuluu Isä, Poika ja Pyhähenki. Jumaluudella tarkoitan kaikkia mahdollisia hengellisiä traditioita...

Kommentti

En ole missään tilanteessa harkinnut uskostani luopumista.
                  Ei ole mitään asiaa taivaan alla mikä voisi erottaa Jumalan rakkaudesta.
                  Omalla päätöksellä tietenkin voi kääntää selkänsä Jumalalle , mutta minä ainakaan en halua sitä tehdä.
                  Omat heikkoudet ovatkin sitten aivan eri asia.

Kommentti

Alun perin julkaissut tehia Katso viesti
                    Eikö se ole hyvä, että saat tehdä juuri niinkuin itse haluat. Saat nauttia elämästä vapaana ilman "tunnontuskia" ja sydän ei kaipaa sen syvempää Jumalayhteyttä. Olet päässyt eroon monista ikävistä kokemuksista. Jumala oli siinä viisas, että antoi meille valinnan vapauden. Jos joskus tahdot palata takaisin, niin siihenkin on mahdollisuus. Ja uskon ettei Jumala tahdo sinulle tai minulle painavaa reppua selkään laittaa kannettavaksi, vaan reppu on jo kannettu puolestamme.

Yksi asia minua mietityttää l. se miksi vielä pohdit taivaallisia asioita jos olet niistä eroon päässyt? Olen saanut nähdä ja kuulla palasen siitä tuskasta ja ahdistuksesta jonka keskellä ihmiset vaeltaa perjantai yönä ravintolasta toiseen tai kokevat syvää yksinäisyyttä ja tyhjyyttä omassa elämässään. Moni tullut vierelleni ja pyytänyt kun muut eivät näe "rukoile minun puolestani". Toiset ovat kertoneet tuskaisan tarninansa elämästään ja toiset vain näyttäneet pahan olonsa jollain muulla keinolla. Aika harva yökulija on ollut syvimmiltään iloa täynnä, vaan usein haavoja mustelmia kokerneita yksinäisiä matkustajia elämän keskellä, jotka ovat seurassa muuta kahdestaan jutellessa. On ollut hieno asia kun on saanut kertoa toivosta ja rakkaudesta joka voi eheyttää elämän.

Joskus käy myös niin, että ihminen sulkee Jumalan elämänsä ulkopuolelle ja vaeltaa elämäänsä oman voimansa tunnossa. Mutta kun ihmistä aletaan riisumaan omasta voimasta syystä tai toisesta, niin usein taivas asiat nousevat viimeistään silloin mieleen muistuttamaan että ehkä on toivoa ja rakkautta johon voi elämänsä turvan laittaa.
                    Syvä aamen tähän.

Kommentti

En ole koskaan epäillyt Jumalan olemassaoloa.
                      Sellaista vaihtoehtoa ei ollut, miksi? En voi vastata gallupiin rehelliseti. Pitäisi laatia kysely edes pikkuisen objektiivisemmin..

Kommentti

kyllä Jumala kestää vajavaisen ihmisen epäilyt ja epäuskot, ei uskosta niin vaan luovuta ja päätetä että enpä enää usko piste, se on paljon syvemmällä eikä sitä ota kerran uskoon tulleelta mikään pois, edes ihminen itse!
                        Yhdistyksiin sitoutumaton uskova

Kommentti

Rolli kiteytti minunkin ajatukseni, justiisakkin noin............

Kommentti

Alun perin julkaissut Rölli Katso viesti
                            kyllä Jumala kestää vajavaisen ihmisen epäilyt ja epäuskot, ei uskosta niin vaan luovuta ja päätetä että enpä enää usko piste, se on paljon syvemmällä eikä sitä ota kerran uskoon tulleelta mikään pois, edes ihminen itse!
                            Minä olin uskossa ennen kuin tajusin ettei tuolla ketään ole patsastelemassa ja tarkkaitelmassa meidän elämää.
                            Rukoilin vainoojieni sekä pelastumattomien sukulaisteni puolesta. Puhuin kielillä. Koin jopa minulla olevan profetoimisen armolahjan. Toisinaan koin voivani kertoa tai ennakoida mitä minulle vieraille ihmiskohtaloissa on tapahtunut tai tulee tapahtumaan, pelottavan tarkasti. Luin lähes joka päivä Raamattua. Tämän lisäksi minulla oli pimeän pelon ja tukehtumisen pelon armolahja.

Onneksi kun luovuin uskosta ts. toivotin Jumalan sinne missä pippuri kasvaa helpottui elämäni sen osalta ettei enää ollut ristiriitoja sen välillä mihin uskoi ja miten itse sisimmässään olisi halunnut elää.

Rölli väittää että jänniä asioitia. Joten en ymmärrä miksi Rölli ei muista kylväjä vertausta? Luuk 8:4-18 Sen mukaan 50% tapauksissa taimi alkoi kasvaa mutta kova maaperä ja loiskasvit tukahduttivat kasvun. Siis vaihtoehtoja on loogisesti kaksi.

A) Kerran pelastunut ei koskaan luovu uskostaan. Rölli on oikeassa. Baal1984 on palvonut saatanaa helluntaiseurakunnassa. Hän on elänyt kärsien uskovien kokemaa pilkkaa noudattaessaan kristillistä moraalia ollen kuitenkin samanakaisesti saatanapalvoja.
                            B) Kerrran pelastunut voi luopua jossain vaiheessa uskostaan. Baal1984 oikeassa. Baal1984:lla on ollut Pyhä Henki sisimmässään ja hänellä on ollut seurakuntayhteys. Häne on elänyt kärsien uskovien kokemaa pilkaa noudattaessaan kristillistä moraalia ollen Jeesuksen oma.

Jotenkin tuntuu siltä että vaihtoehto A olisi vähän hullunkurisempi kuin jälkimmäinen.
                            Viimeisin muokkaaja Siivetön; 07-04-12, 09:32. Syy: Baali1984 tiedoksi, että Jumala, Jeesus ja Pyhä Henkki ovat nimiä, jotka kirjoitetaan AINA isolla!

Kommentti

Lyhyesti sanottuna mulla on plakkarissa muutama pätevä syy miksi jeesustelu ei kiinnosta.

Jumalaan uskottelu sai aikaan sen ettei todellisiin elämän ongelmiini saanut apua.
                              Näitä pahoja ongelmia oli sosiaalisten tilanteiden pelko, kyvyttömyys syödä julkisella paikalla tukehtumisen pelon johdosta, nukkumisvaikeudet demonisen pimeän pelon takia.

Kaksi jälkimmäistä hävisivät aivan helvetin nopeasti kun luovuin uskosta jumaluuteen ja jumalallisen voiman väliintulon odottamiseen. Sanoin eräänä yönä en usko sinuun jumala, ja pimeän pelko kaikkosi. Tukehtumisen pelko hellitti kun olin armeijassa ja oli loputon nälkä, jolloin tein sitä mitä ihminen eläimen tavoin nälkäisenä tekee.

Olen iloinen, että olet päässyt noista kahdesta vaivasta. Tuo vaiva, sosiaalinen pelko, ei sekään synti ole. Me voimme silti rukoilla, että pääset siitäkin.

Jeesuksen tarjous on ottaa pois syntisi.

Kommentti

Työstää...
                              X