Ilmoitus

Supista
Ei tiedonantoja toistaiseksi.

Uskoon tulosta ja uskomisesta

Supista
X
  • Suodatin
  • Aika
  • Näytä
Tyhjennä kaikki
uudet viestit

• Uskoon tulosta ja uskomisesta

.................
    Viimeisin muokkaaja urhok; 16-10-16, 03:47.

Hei urhok! Tunnistan kirjoituksestasi joitakin samoja pohdintoja, mitä itsellänikin on meneillään. Itseäni mietityttää eniten erilaisten tulkintojen kirjo, mitä eri liikkeet ja kristinuskon suuntaukset edustavat. Suurin osa viittaa pysyvänsä Raamatussa, mutta kuinka näkemyserot voivat olla niin suuria! Varsinkin, mitä kasteeseen ja monergismi/synergismi -asetteluun tulee. Kysytkin, "mistä erotan, kuka on oikealla asialla?", siinäpä vasta tuttu kysymys. Olen itsekin miettinyt, kuka loppujen lopuksi uskoo "oikein".

Pohdiskelujen myötä päädyn aina voimattomana toteamaan, että onneksi saan turvautua Jeesukseen. Välillä kun täälläkin lukee keskusteluja, tulee sellainen ole, että mistä tiedän, milloin olen tehnyt tarpeeksi ollakseni Jeesuksen opetuslapsi. Vastausta en löydä omia mielensopukoita ja keskusteluja kaivelemalla. Ainoastaan Herra tietää.

Mitä luterilaisuuteen tulee, en koe itse tarvetta erota kirkosta ainakaan tällä hetkellä. Tutkiskelevasti suhtaudun muiden liikkeiden ja suuntausten näkemyksiin. Olen kyllä samaa mieltä siinä, että paljon on epäkohtia löydettävissä ev.lut -kirkon toiminnasta. Mutta niitä epäkohtia löytyy varmasti myös muistakin piireistä. Luotan siihen, että Jumala kyllä herättelee, jos eroaminen kirkosta tulee ajankohtaiseksi.

Siunausta etsintöihisi!

Kommentti

..................
      Viimeisin muokkaaja urhok; 16-10-16, 03:47.

Kommentti

Hei urhok; tervetuloa foorumille! Kirjoitit uskovasi Jumalaan ja Raamattuun. Se jo kertoo että olet uskossa. Kerroit että tunnet välillä valtavaa halua lukea Raamattua, mutta toisinaan se sinulta jää pitemmäksikin aikaa. Tuo on tuttu tunne minullekin. Kun kipuilin oman uskoontuloni kanssa koin välillä suorastaan pakottavaa tarvetta avata Raamattu. Luin sitä itsekseni sekä rukoilin päivittäin, kunnes eräänä päivänä tuli hetki jolloin pyysin Jeesusta elämääni. Siitä alkoi tämä suhteellisen tuore uskontieni. Halusin mennä tutustumaan mm. helluntaiseurakunnan jumalanpalvelukseen, mutta yksin en vaan tohtinut mennä. Minullakin oli ennakkoluuloja, ja mietin joudunko jonkinlaisen aivopesun kohteeksi tai hyökkääkö seurakunnan väki heti kimppuuni ja vaatii minua testamenttaamaan rahani heille. Voi kuinka väärässä olinkaan!! Laitoin sähköpostia seurakunnan evankelistalle, ja pyysin josko hän voisi olla seuranani ensimmäisellä tutustumiskerrallani, ja hän suostui. Hän istui vieressäni koko jumalanpalveluksen ajan ja selitti mitä siellä milloinkin tapahtuu. Tilaisuuden jälkeen hän rukoili puolestani ja joimme vielä yhdessä kirkkokahvit. Kun erosimme hän toivotti minut tervetulleeksi uudestaan seurakunnan eri tapahtumiin. Pelkoni oli siis täysin turha! Ei tuputusta, ei määräyksiä, ei ehtoja. Vain lämmin ilmapiiri joka sai minut tuntemaan kuin olisin kotiini tullut. Ei tarvinne sanoakaan, että olen sen jälkeen uskaltautunut menemään myös yksin eri tilaisuuksiin, ja aina olen kyllä viihtynyt !

Jos sinustakin tuntuu ettet tohdi yksin tilaisuuksiin mennä, niin laita viestiä jollekin seurakunnan jäsenelle ja pyydä häntä olemaan kanssasi yhden tilaisuuden ajan. Sitten sinulla on ainakin ihan oman käden tietoa siitä minkälainen seurakunta on kyseessä, ja viihdytkö siellä vai et. Kun tutustut seurakuntalaisiin, niin silloin saat ystäviä joiden kanssa voit uskonasioista keskustella. Ja onhan sinulla nyt tämä iso uskova foorumiperhe; meidän kanssamme voit aina keskustella mielin määrin ja rohkeasti. Vielä kerran: lämpimästi tervetuloa ja Jumalan siunausta sinulle!!
        Jumalan vetämänä uskoon tullut ja Vapahtajan ovea kolkuttanut syntinen.

Kommentti

............
          Viimeisin muokkaaja urhok; 16-10-16, 03:48.

Kommentti

Alun perin julkaissut urhok Katso viesti
            Sitten minua mietityttää sellainen seikka, josta sinäkin kirjoituksessasi mainitsit. Eli kun tosi moni kristitty korostaa Jeesuksen astumista elämäänsä. Ikäänkuin nostaisitte Jeesuksen Jumalaa tärkeämmäksi uskossanne? En kysy todellakaan arvostellakseni, vaan uteliaisuuttani. Jotenkin tuntuu, että Jeesusta markkinoidaan jonkinlaisena syntien anteeksiantamisen automaattina. Kuitenkin olen siinä käsityksessä että vaikka Jeesus oli Jumalan poika, hän oli silti vain ihminen, lihaa ja verta. Kaikki mitä hänellä oli, oli lähtöisin Jumalasta, ihan niinkuin meillä muillakin ihmisillä. Mm. Siinä mahdollisuus muutokseen kampanjan julkaisussa annettiin ymmärtää että Jeesus on yhtä kuin Jumala.

Ja antakaa anteeksi jos tyhmiä kyselen
            Hei, hienoa kun tulit foorumille, täällä saa olla ja mennä vapaasti

Toki Jeesuksen merkitys voi mietityttää kun ei tunne jujua miksi Hän on niin tärkeä. Syy on siis se että ilman Jeesusta syntinen ihminen ei voisi olla Jumalan kanssa. Jeesus on siis mahdollistaja pelastukselle. Ilman mahdollistajaa pyhä ja epäpyhä ei voi elää samassa paikassa.

Nyt voit kysyä miksi epäpyhä ihminen voisi sitten kohdata Jeesuksen jos Hän on Jumala. Toki voi koska Jeesus kutsuu ihmisiä luokseen mutta se ei ole uskovan perustila siis se että mennään ohi ristin Jeesuksen luo. Eli ensin on hyvä hiljentyä miettimään, mitä väärää on tullut tehtyä ja tunnustetaan se Jeesukselle, mennään "ristin juurelle". Nyt tunnustuksen ja parannuksen jälkeen saadaan synnit anteeksi. Näin on mahdollista olla yhteydessä sekä Jeesukseen että Isään.

Juju on siinä että ilman Golgatan työtä, kukaan ihminen ei voisi saada syntejään anteeksi ja siksi Jeesus on niin tärkeä. Tai juutalaiset voisi jos vanha liitto olisi voimassa mutta se ei meitä pakanoita paljoa lohduttaisi. Ilman Golgatan työtä kaikki ihmiset olisi ilman toivoa, siis Jumala olisi vain kaukainen hahmo joka ei voisi tarjota jatkuvuutta elämälle.
            Kuulun helluntaiseurakuntaan. Onneksi on Jeesus.

Kommentti

Hei urhok! Jeesus on itse sanonut: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani." (Joh 14:6). Jumala itse tahtoo, että hyväksymme ja vastaanotamme Jeesuksen henkilökohtaisena Vapahtajanamme. Jeesuksen ristillä kokeman uhrauksen vuoksi meillä on mahdollisuus saada syntimme anteeksi sekä päästä sen ajan tullen Jumalan ja Jeesuksen luokse iänkaikkiseen elämään. Kannattaa lukea tuo Johanneksen evankeliumi kokonaisuudessaan; ainakin itselleni se antoi paljon selvyyttä tähän samaan asiaan jota itse nyt pohdit. Äläkä turhaan pelkää että uskovat eivät jättäisi sinua rauhaan käytyäsi kerran tutustumassa seurakuntaan. Kukaan ei sinua "vainoa" käyntisi jälkeen. Ymmärrän täysin huolesi, sillä itse pelkäsin tätäkin asiaa ennen ensimmäistä käyntiäni seurakunnassa. Ajattelin että uskovat ravaavat sen jälkeen ovellani harva se päivä . Olin todella väärässä tässäkin asiassa; minut vain toivotettiin tervetulleeksi uudemmankin kerran. Jos joku tuli tervehtimään minua niin kerroin heti aluksi että olin vain tullut tutustumaan tähän seurakuntaan joten kaikki tiesivät jo heti aluksi mikä oli tilanne. Eikä yksikään uskova ottanut minuun yhteyttä, vaan omasta halustani vierailin siellä uudelleenkin. Kun toisella käynnilläni näin evankelistan, hänkin sanoi vain että sähköpostini oli vielä tallella hänen koneellaan, mutta hän ei halunnut ottaa minuun yhteyttä etten koe mitään tuputusta.

Äläkä pelkää suotta ettet kelpaisi uskovaksi uskovien joukkoon! Kukaan meistä, ei siis yksikään, ole täysin synnittömästi elävä ihminen. Sillä sitähän me ol

Kommentti

No niin; onpa jotakin ongelmaa foorumissa kun ei anna vastata viestiin. Ensin ei antanut vastata viestiin ollenkaan vaikka olin kirjautuneena, ruutu väitti vain että "Ihmiseksi todentamisen tiedot puuttuvat." Ja nyt kun sain vihdoin urhok:lle vastattua, niin nyt osa viestistäni jäi näköjään näkymättömiin. No; loppu viestistäni piti oleman: Sillä sitähän me olemme, ihmisiä. Onneksi voimme rukoilla sydämemme pohjasta syntejämme anteeksi. Jumala kyllä tietää että meidän ihmisten kulku tällä uskontiellä käy hitaasti ja kompastellen!

Kommentti

Alun perin julkaissut Andromeda Katso viesti
                  Ensin ei antanut vastata viestiin ollenkaan vaikka olin kirjautuneena, ruutu väitti vain että "Ihmiseksi todentamisen tiedot puuttuvat."
                  Jos olit kirjautunut mutta ilman ruksausta (se ruutu kirjautumissivulla), silloin kirjautuminen on vaan tietty aika ja automaattisesti kirjautuu ulos.

Tai sitten foorumissa oli tekninen häikkä, sekin on aika tavallista.

Kuulun helluntaiseurakuntaan. Onneksi on Jeesus.

Kommentti

..............
                    Viimeisin muokkaaja urhok; 16-10-16, 03:48.

Kommentti

Vain Jeesus on tie Jumalan luokse.

Ainahan voit rukoilla, Jeesus tule minun sydämeeni ja Herrakseni.
                      Että teidän lempeytenne tulisi kaikkien ihmisten tietoon..

Kommentti

........................
                        Viimeisin muokkaaja urhok; 16-10-16, 03:49.

Kommentti

Jeesus sanoo:
                          Joh. 10:30 Minä ja Isä olemme yhtä."
                          Joh. 14:10 Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen.
                          Joh. 14:11 Uskokaa minua, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa; mutta jos ette, niin uskokaa itse tekojen tähden.
                          .

Kommentti

Joh. 17:21 että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt.
                            .

Kommentti

Myös Totuuden Henki, toinen puolustaja on yhtä Isän ja Pojan kanssa.

Joh. 16:14
                              Hän on minut kirkastava, sillä hän ottaa minun omastani ja julistaa teille.Joh. 16:15
                              Kaikki, mitä Isällä on, on minun; sentähden minä sanoin, että hän ottaa minun omastani ja julistaa teille.

-Pyhä Henki on siis myös jumaluuden kolmas persoona jonka voi saattaa murheelliseksi, Pyhä Henki tuntee.
                              Ef. 4:30 Älkääkä saattako murheelliseksi Jumalan Pyhää Henkeä, joka on teille annettu sinetiksi lunastuksen päivään saakka.
                              .

Kommentti

Työstää...
                              X