Ilmoitus

Supista
Ei tiedonantoja toistaiseksi.

Uskoon tulosta ja uskomisesta

Supista
X
  • Suodatin
  • Aika
  • Näytä
Tyhjennä kaikki
uudet viestit

sinikka tuossa jo laittoikin asiaa selkeyttävät jakeet Raamatusta. Minä rukoilen puolestasi urhok, että Jumala avaisi sinun sydämeesi tätä asiaa. Siunausta sinulle
    Jumalan vetämänä uskoon tullut ja Vapahtajan ovea kolkuttanut syntinen.

Kommentti

Rukoillaan yhdessä.
      .

Kommentti

Hienoa sinikka; näin me tehdään!

Kommentti

Heippa taas urhok! Ajattelen, että hämmennys on tuttua monelle etsijälle. Itseäni on auttanut hieman lapsenomainen havainnollistaminen kolminaisuudesta ajatus siitä, että Isä, Poika ja Pyhä Henki ovat saman Jumalan eri "persoonia" helpottaa hieman.

Kommentti

................
            Viimeisin muokkaaja urhok; 16-10-16, 03:49.

Kommentti

Alun perin julkaissut urhok Katso viesti
              Luin uudestaan tuon Johanneksen evankeliumin. Olen kyllä huomannut aiemminkin ristiriitoja raamatussa. Tuokin Johannes palautui hyvin mieleeni. Muistan ihmettelleeni aiemminkin sitä tekstiä, kuinka se on ristiriidassa.. Matteuksen ja Markuksen evankeliumeissa käsketään rakastamaan Jumalaa yli kaiken.
              Tosiaan, Johanneksessa sanotaan Jeesuksen=Jumala. Toisaalta taas samassa evankeliumissa tunnustetaan että Jeesus tekee vain Jumalan tahtoa.
              Jos väittää, että Jeesus on Jumala, rikkoo kymmentä käskyä vastaan. Kirjat luetaan alusta loppuun eikä päinvastoin.
              En tajua mikä ristiriita evankeliumeissa on. Immanuel muuten tarkoittaa "Jumala meidän kanssamme" Ja Jeesus on Immanuel Jumalan toinen persoona.
              Matt.1:23 "Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan, ja tälle on annettava nimi Immanuel", mikä käännettynä on: Jumala meidän kanssamme.
              Viimeisin muokkaaja RBee; 14-10-16, 22:50.
              Kuulun helluntaiseurakuntaan. Onneksi on Jeesus.

Kommentti

................
                Viimeisin muokkaaja urhok; 16-10-16, 03:49.

Kommentti

Kysy rohkeasti rukouksessa Jeesuksen mielipidettä.
                  Hän kyllä ilmestyy elämääsi.
                  Ja hänen seurassaan ei eksy.
                  .

Kommentti

Hei urhok! Hienoa, että jaksat pysyä foorumilla ja keskustella kanssamme! Olet ihan ihan oikeassa siinä, että Raamattua pitää lukea kokonaisuutena. Raamattu on kuitenkin myös Jumalan ensiapupakkaus, jolloin sieltä voi lukea jakeita esimerkiksi niihin tilanteisiin kun jokin asia pelottaa tai ahdistaa. Samoin sieltä voi lukea jakeita silloin, kun synti nostaa päätään ja haluaa saada itsensä taas ojennukseen. Sieltä löytyy jakeita joista paljastuu miten käy niille, jotka eivät usko. Raamattu on täynnä risuja ja ruusuja meille ihmisille; se sisältää sekä rakkautta, armoa että kuritusta. Totta puhut; Raamatusta voi löytää jakeita oikeuttaakseen itselleen melkein mitä vain. Kuitenkin, jos ihminen on rehellinen itselleen ja Jumalalle hän tietää että Raamattu on myös täynnä asioita jotka eivät oikeuta ihmistä ihan kaikkeen. Paljon on maailmanhistoriassa käyty uskonsotia joissa Jumalan sanaa on käytetty oikeuttamaan rikkauksien anastaminen toisilta ihmisiltä.

Jos tämä yhtään sinua auttaa, niin kerron oman suhtautumiseni Jeesukseen ja Jumalaan. Kerroit tuossa aikaisemmin että sinua mietityttää se, miksi uskovat nostavat Jeesuksen ikäänkuin etusijalle, ennen Jumalaa. Itse pohdin todella kauan tuota ihan samaa asiaa ennenkuin tulin uskoon. Pikkuhiljaa asia kuitenkin minullekin selkeytyi kun jatkoin Raamatun lukemista sekä pyysin rukouksessa ymmärrystä tähän asiaan.

Nykyään kun rukoilen, rukoilen erikseen sekä Jeesukselle että Jumalalle, minusta se tuntuu oikealta. Rukoilen esim. näin: "Kiitos Jeesus, että täytit Isämme tahdon, ja kuolit meidän ihmisten puolesta ristillä. Kiitos, että kuolit minunkin puolestani jotta minäkin sain syntini anteeksi ja pääsin Isämme läheisyyteen. Kiitos Jeesus siitä, että tulit minun Vapahtajakseni kun Sinua elämääni pyysin. En voi koskaan kiittää Sinua kylliksi siitä mitä puolestani teit. Kärsit hirvittävät kivut ja ihmisten julmuuden, vain jotta me pienet ihmiset saisimme itsellemme kuoleman sijasta vapauden ja ikuisen elämän Sinun ja Taivaan Isän luona. Kiitos Jeesus Kristus."

Tämän jälkeen (tai joskus tätä ennen), rukoilen suurinpiirtein näin: "Kiitos Jumala, että uhrasit Poikasi Jeesuksen. Halusit näin sovittaa kuilun ihmisen, synnin ja kuoleman välillä. Sinä olisit voinut pyyhkäistä ihmiskunnan pois tältä planeetalta syntiemme tähden, mutta silti annoit meille mahdollisuuden Poikasi Jeesuksen kuoleman kautta. Kiitos Jumala, että saan nyt olla läheisessä suhteessa Sinuun. Pyydän että annat minulle lisää ymmärrystä, kun luen Sanaasi. Pyydän Sinulta taaskin myös tätä asiaa; jos minä joskus loittonisinkin Sinusta, niin ole kiltti äläkä Sinä koskaan päästä minusta irti! Kiitos Jumala. Amen."

Rukoilen päivittäin myös muitakin rukouksia. Pyydän siunausta läheisille, rukoilen ihmisten puolesta joilla on vaikea elämäntilanne, rukoilen tämän foorumin ihmisten puolesta. Joinakin päivinä rukoilen vankilassa olevien puolesta: "Jos joku vankilassa oleva tänään mielessään miettii onko Jumala olemassa, niin pyydän Herra; anna sellaiselle ihmiselle tieto siitä että Sinä todellakin olet hänen kanssaan. Kiitos Herra!" Joskus pyydän siunausta nuorisokodeille, vanhustenhoitoyksikköihin, poliiseille, palomiehille jne jne jne.. kohteita on vaikka kuinka paljon . Ei olen syntiä pyytää rukouksessa asioita myös itselleen; minä pyydän usein apua ongelmaan tai huoleen, aina kuitenkin kiittäen jo siitä kaikesta hyvästä mitä olen jo saanut.

Tästä tuli aika pitkä selostus; toivottavasti kuitenkin ymmärrät tästä miten minä henkilökohtaisesti suhteen Jumalaan ja Jeesukseen koen. Jeesusta on todellakin kiittäminen siitä mitä hän teki, sekä siitä että Hän kulkee vierelläni jokaikisenä elämäni hetkenä. Hän kuitenkin teki Isänsä tahdon mukaan, täytti Isänsä antaman käskyn, joten minulle Jumala on "suurempi". Jeesus kyllä sanoi että Hän on Isässä ja Isä on Hänessä, mutta henkilökohtaisesti minusta itsestäni on oikein rukoilla ja kiittää Jeesusta ja Jumalaa niin, että osoitan sanani heille kummallekin erikseen.

Siunausta kaikille foorumilaisille
                    -Andromeda

Kommentti

...............
                      Viimeisin muokkaaja urhok; 16-10-16, 03:50.

Kommentti

Sitä se juuri oli; Jeesuksen Kristuksen, meidän Vapahtajamme työtä sinussa!! Tuossa ongelmaisessa tilanteessa sinä et jäänyt murehtimaan ja pähkäilemään asiaa itseksesi, vaan teit sen mihin kaikki uskovat eivät pysty. Sinä ensin rukoilit Jumalaa, mutta myös Jeesusta ja jätit asian TÄYSIN heidän ratkaistavakseen. Ja sait pian rukousvastauksen: lukko aukesi monia, monia kertoja ilman ongelmaa!!

Moni meistä kyllä rukoilee kun meillä on ongelmia taikka rankkoja huolia, mutta monikaan meistä ei osaa jättää asioita rukouksien jälkeen Herran käsiin, vaan jatkamme edelleen murehtimista ja pähkäilyä itseksemme. Vaikka kuinka tietäisimme että asia on sellainen johon itse emme paljonkaan pysty vaikuttamaan, me silti jatkamme murehtimista. Itse olen huomannut tehneeni tätä samaa. Nyt olen uskon lahjana saanut täydellisen luottamuksen siihen, että Jumala kuulee rukoukseni, ja niin kuulee Jeesuskin, ja olen jo monta kertaa saanut rukousvastauksia joita moni pitäisi pieninä ihmeinä. Mutta minä tiedän, että ne ovat vastauksia taivaasta .

Tuo lämmin "virtaus" jonka koit, se on Jeesuksen ja Pyhän Hengen tuloa sisimpääsi asumaan. Sen moni tuntee silloin kun tulee uskoon ja vastaanottaa Jeesuksen. Sinä vastaanotit Jeesuksen tuossa tilanteessa kun rukoilit. Hän tuli auttamaan vaikka et varsinaisesti olisikaan käyttänyt sanoja joilla olisit pyytänyt Hänet elämääsi. Jeesus kyllä tietää sanattomatkin huokaukset!! Tästä huomaa myös että esirukoukset puolestasi ovat auttaneet. Jumala kuulee, ja niin kuulee Jeesuskin!!

Sinulla on varmaan tällä hetkellä olo kuin olisit keventynyt tuhansia kiloja, jotenkin sellainen olo kuin sisimpäsi olisi avartunut. Olet varmasti samalla kertaa sekä mykistynyt että iloinen tästä tunteesta. Näin tunsin itse kun koin saman. Olin jo sanallisesti pyytänyt Jeesusta Vapahtajakseni, mutta tuon saman hyytelömäisen virtauksen koin vasta hieman myöhemmin. Minäkin olin silloin tilanteessa jossa pyysin apua sekä Jumalalta että Jeesukselta. Apu saapui pian, kuin ihmeen kautta. Myöhemmin illalla koin yhtäkkiä tuon saman järisyttävän tunteen. Kokemus oli niin voimakas, että muistan sen lopun elämääni.

Kiitos Jeesus, ja Kiitos Jumala siitä, että autoitte urhok:ta! Kiitos Jeesus että saavuit hänen luokseen!!

Siunausta sinulle, urhok

Kommentti

Mutta minä jäin miettimään sitä, että jos kerta koki, että Jumala auttoi tuossa tilanteessa, niin miksi laskuttaa
                          asiakkaalta muhkean summan???????

Ja kyllä...... olen itsekin ollut yrittäjä ja tiedän, ettei ne kilometrit ole yrittäjällekkään ilmaisia, mutta minulla tuli
                          vain mieleen, että kävikö nyt niin, kuin muinoin Raamatun aikanakin, että sai oman velkansa anteeksi, mutta
                          ei suostunut armahtamaan sitä, joka oli itselle velkaa.

Tosin... jostain syystä minusta tuntuu, että eihän näissä ole kysymys nyt vain trollauksesta??
                          Pyydän anteeksi, jos olen väärässä, mutta tämä nyt vain näyttää siltä...........
                          Job 42:2. "Minä tiedän, että sinä (Herra) voit kaikki ja ettei mikään päätöksesi ole sinulle mahdoton toteuttaa.

Kommentti

Minä en usko kyseessä olevan trollauksen. Miksi ihminen ensin kyselisi täällä neuvoa mietintöihinsä uskon suhteen, ja sen jälkeen kirjoittaisi saaneensa rukousvastauksen? Trolleilla kun on tapana näyttää todellinen karvansa pian, he eivät jaksa kauaa näytellä jotain muuta kuin mitä todellisuudessa ovat. Minä olen todella iloinen siitä että uusi ihminen löytää uskontien. Jos minulle olisi joku sanonut vuosi sitten että vuonna 2016 olen uskova kristitty, olisin luultavasti nauranut päin naamaa! En naura enää.. Tiedän satavarmasti nyt itsekin että rukouksiimme vastataan, oikeasti! Anova saa, ja kolkuttavalle avataan.

Uskoontulostani asti olen pyrkinyt olemaan uskova, joka näyttää esimerkkiä muille ihmisille omasta uskostaan. En aio alkaa uskovaksi joka hakkaa uskottomia Raamatulla päähän. En halua myöskään olla epäilevä Tuomas, vaan haluan olla uskova, joka vilpittömästi iloitsee siitä että kanssaihminen pelastuu iänkaikkiseen elämään Jumalan ja Jeesuksen löytäneenä. Siksi haluan myös olla sellainen uskova, joka väittelyn, epäilyn, kinastelun ja jopa suoranaisen riitelyn sijaan rakentaa lempeästi ja kannustavasti tätä foorumia eteenpäin omalta pieneltä osaltaan.

Siunausta Vilja sinullekin !

Post Scriptum; jos urhok sinusta joskus tuntuu siltä että haluat keskustella uskosta yksityisemmin, niin laita toki yksityisviestiä.

Siunaten.
                            Andromeda

Kommentti

Heräsin pohdiskelemaan ja tajusin että minulta oli virhe tulla tänne.

Minulle tuli voimakas tunne, että sanojani aletaan käyttää minua vastaan.

En oikein osaa muuta sanoa tällä hetkellä.
                              Viimeisin muokkaaja urhok; 16-10-16, 04:15.

Kommentti

Alun perin julkaissut urhok Katso viesti
                                Heräsin pohdiskelemaan ja tajusin että minulta oli virhe tulla tänne.

Minulle tuli voimakas tunne, että sanojani aletaan käyttää minua vastaan.

En oikein osaa muuta sanoa tällä hetkellä.
                                Älä säikähdä. Kyllä sinulla on paikka täällä kuten meillä muillakin.
                                Rukoilen puolestasi.

Kommentti

Työstää...
                                X