Ilmoitus

Supista
Ei tiedonantoja toistaiseksi.

Uskoon tulosta ja uskomisesta

Supista
X
  • Suodatin
  • Aika
  • Näytä
Tyhjennä kaikki
uudet viestit

Alun perin julkaissut Andromeda Katso viesti
    Minä en usko kyseessä olevan trollauksen. Miksi ihminen ensin kyselisi täällä neuvoa mietintöihinsä uskon suhteen, ja sen jälkeen kirjoittaisi saaneensa rukousvastauksen? Trolleilla kun on tapana näyttää todellinen karvansa pian, he eivät jaksa kauaa näytellä jotain muuta kuin mitä todellisuudessa ovat. Minä olen todella iloinen siitä että uusi ihminen löytää uskontien. Jos minulle olisi joku sanonut vuosi sitten että vuonna 2016 olen uskova kristitty, olisin luultavasti nauranut päin naamaa! En naura enää.. Tiedän satavarmasti nyt itsekin että rukouksiimme vastataan, oikeasti! Anova saa, ja kolkuttavalle avataan.

Uskoontulostani asti olen pyrkinyt olemaan uskova, joka näyttää esimerkkiä muille ihmisille omasta uskostaan. En aio alkaa uskovaksi joka hakkaa uskottomia Raamatulla päähän. En halua myöskään olla epäilevä Tuomas, vaan haluan olla uskova, joka vilpittömästi iloitsee siitä että kanssaihminen pelastuu iänkaikkiseen elämään Jumalan ja Jeesuksen löytäneenä. Siksi haluan myös olla sellainen uskova, joka väittelyn, epäilyn, kinastelun ja jopa suoranaisen riitelyn sijaan rakentaa lempeästi ja kannustavasti tätä foorumia eteenpäin omalta pieneltä osaltaan.

Siunausta Vilja sinullekin !

Post Scriptum; jos urhok sinusta joskus tuntuu siltä että haluat keskustella uskosta yksityisemmin, niin laita toki yksityisviestiä.

Siunaten.
    Andromeda
    Entäs jos sinä oletkin Andromedalta tullut trollo!?

Kommentti

Andromeda, kirjoitit näin: rukoilen erikseen sekä Jeesukselle että Jumalalle, minusta se tuntuu oikealta. Uuden liiton kirjoituksissa on yksi jae, jossa "rukoillaan Jeesusta". Tarkastetaanpa kreikankielisestä, mitä siellä oikein sitten lukeekaan. Hetki... *odotusmusiikkia* Kyseessä on siis Luukas 4 ja 38 eli verbi siellä oli erotaoo, ja Strong'sin mukaan 'pyytää..... rukoilla' mutta ei siis ole se rukoilla-verbi, jota yleensä kreikankielisissä UL:n teksteissä käytetään.

Paavalikaan ei koskaan rukoillut Jeshuaa, vaan aina Jumalaa.

Mutta toivottavasti löydät ja uskon, jos haluat, että löydät sen, mikä on totta tässäkin asiassa. Siunaten
      Viimeisin muokkaaja DuffeWorks; 16-10-16, 11:50.

Kommentti

Älä anna periksi, urhok! Sinua vain vedetään nyt kahteen suuntaan. Jumala haluaa sinut lähelleen, mutta vastapuoli yrittää kyllä parhaansa jotta loittonisit Taivaan Isästä ja pysyisit maallisen maailman syövereissä. Kukaan täällä ei tahdo sinulle pahaa. Tällä foorumilla me uskovat olemme kaikki samanarvoisia, kukaan ei ole toistaan parempi.

Täydellisiä uskovia ei ole olemassakaan, joten sinä turhaan pelkäät ettet kelpaa uskovana uskovien joukkoon. Me kaikki olemme ihmisiä, ja ihmiset tekevät virheitä ja syntiä. Joskus syntiä tehdään tietoisesti, joskus taas sitä tulee tehtyä ennenkuin itse huomaakaan, sillä vanhat ajattelumallit ja tavat istuvat sitkeässä, usko pois! Siksi juuri uskontiellä kulkeminen on kompastelua ja parannuksentekoa täynnä koko meidän elämämme ajan.

Esimerkkinä minä itse: Jeesus sanoi selvästi: Älkää tuomitko ettei teitä tuomittaisi. Tuossa kohtaa minä jo teen syntiä harva se päivä, ja yleensä niin etten ehdi edes ajatella asiaa kuin vasta jälkikäteen. Kun näen täysin rappiolla olevan alkoholistin kadulla, mitä teen? Siunaanko häntä mielessäni ja rukoilen Jumalaa vetämään häntä puoleensa? Ei, ei ja ei. Sen sijaan minä katson häntä paheksuen ja mietin vain että menisi tuokin johonkin muualle juomaan, mitä tuokin tuossa ihmisten ilmoilla hortoilee. Jatkan matkaani itsekseni tuhisten, ja sen jälkeen vasta tajuan että syntiä tuli taas tehtyä. Ei kun rukoilemaan ja pyytämään viisautta muuttaa suhtautumistani. Sen jälkeen pyydän siunausta alkoholistille ja ymmärrän, etten voi tietää miten hän on elämäntilanteeseensa joutunut, minä kun en pysty hänen mokkasiineillaan kulkemaan.

Kateus. Se se vasta on metka synti. Naapuri ostaa uuden auton, juuri sellaisen kuin itse ostaisi. Niin sitä vaan huomaa miettivänsä miksi naapuri sen osti, minä haluan myös. Ei se naapuri sitä olisi oikeasti tarvinnut, sillä oli jo ennestään ihan hyvä auto. Joo; taas tuli synti sydämeen. Rukoilen ja pyydän syntiäni anteeksi, pyydän naapurille siunausta ja Jumalan vetoa luokseen. Samalla yritän jatkossa tarkata itseäni etten enää samaa syntiä tekisi. Totuus on etten ehkä näitä kahta syntiä teekään vähään aikaan, sillä olen tarkkana itseni kanssa. Mutta ennenpitkää tarkkaavaisuus herpaantuu sillä kuten sanoin, vanhat tavat istuvat sitkeässä. Jos en muutamaan päivään teekään näitä syntejä, niin muita ihan varmasti. Raamattua lukiessa tuntuu sitten pistoja sydämessä. Pyhästä Hengestä on minulle hyvin tärkeä apu taistelussa itseni muuttamisessa. Nykyään alkaa yhä useammin tapahtua niin, että Pyhä Henki antaa minulle tiedon onko tekemäni asia hyvää vai pahaa. Näissä tilanteissa ehdin pysähtyä ja miettiä asiaa uudestaan. Kiitänkin päivittäin rukouksessa Pyhän Hengen ohjauksesta!

Moni myös peilaa itseään muihin uskoviin, ja kokee silloin ettei itse ole tarpeeksi hyvä. Näinhän tapahtuu jatkuvasti myös uskottomille. Toinen ihminen on aina kauniimpi, viisaampi, rikkaampi, laihempi jne. Minä usein itsekin mietin, miten kaikki muut uskovat ovat paaaaljon parempia kuin minä. Joskus kun pääsen käymään seurakunnassa, katson muita uskovia ja he kaikki ovat minusta parempia uskovia kuin minä. Tiedän että jotkut uskovat käyvät jokaikisessä jumalanpalveluksessa. Minä käyn vain kerran kuukaudessa, joten he ovat siis parempia kuin minä. Tässä asiassa minun pitäisi oikeasti olla armollisempi itseäni kohtaan, sillä totuus on etten pääse jumalanpalveluksiin yksinkertaisesti työni takia kuin vain yhtenä sunnuntaina.

Monet uskovat käyvät Raamattupiireissä ja rukousilloissa. Minä haluaisin käydä myös säännöllisesti, mutta palkkatyöt jälleen estävät. On varmaan tässä maailmassa niinkin tosiuskovia, jotka sanoisivat minulle että minun täytyy luopua tuollaisesta työstä jotta Jumala pääsisi olemaan elämässäni numero 1. Heillä on tietysti oikeus mielipiteeseensä. Mutta tiedän myös sen, ettei Jumalaa kiittääkseen tarvitse osallistua jokaiseen seurakunnan tapahtumaan. Voin ylistää ja kiittää Jumalaa ihan missä ja milloin vain, kotona, töissä, työmatkalla, kaupassa, koiralenkillä jne. Pidän myös työstäni, sillä siinä saan auttaa, tukea ja rohkaista ihmistä ja hänen läheisiään, ja joskus kuljen heidän rinnallaan elämän loppumiseen saakka. Työni auttaa minua myös usein ottamaan puheeksi uskon, ja aina silloin tällöin käy niin että ihminen pyytää Jeesusta Vapahtajakseen. En tosiaankaan luopuisi työstä jossa saan konkreettisesti auttaa muita!

Ehkä meidän kaikkien, myös minun itseni, olisi opittava olemaan armollisia ja lempeitä toisiamme kohtaan. Me uskovat olemme yhtä suurta perhettä, niin täällä foorumilla kuin maailmanlaajuisesti. Tällä planeetalla on paljon kristittyjä joita emme koskaan edes tapaa, mutta silti me kaikki olemme Jumalan lapsia. Jumala ei tee eroa meidän välillämme, me olemme kaikki IHAN YHTÄ RAKKAITA Hänelle ja Jeesukselle! Ja me kaikki kompastelemme ja erehdymme tällä uskontiellä, sillä kukaan meistä ei ole virheetön. Siksihän Jeesuskin sanoi että se joka ei ole syntiä tehnyt, se heittäköön ensimmäisen kiven. Kiviä ei lentänyt sitten ainuttakaan..

Hyvä urhok; jatka puhumista Jeesuksen ja Jumalan kanssa. He auttavat, tukevat ja rohkaisevat sinua. Ja me teemme samoin täällä foorumilla. Rukoilen puolestasi!

Siunausta sinulle ja ihan jokaiselle tällä foorumilla!!

Andromeda
        Jumalan vetämänä uskoon tullut ja Vapahtajan ovea kolkuttanut syntinen.

Kommentti

Kokeilu, joka ei onnistunut

Kommentti

Hei Duffeworks!

Kiitos kommenteistasi ! Ihan ensimmäiseksi: minä en ole trolli. En edes kauniilta Andromedan galaksilta. Voin ihan rehellisesti kertoa sinulle ja muillekin, että olen Kotkassa asuva 48 vuotta täyttänyt naisihminen, en muukalainen avaruudesta . Työkseni hoidan ihmisiä. Lapsuudessani olen läpikäynyt "maallisen helvetin" äidin alkoholismin, koko kouluiän jatkuneen julman koulukiusaamisen sekä sukulaismiehen harjoittaman insestin. Minä tiedän sydänjuuriani myöten miltä tuntuu, kun ihmistä satutetaan niin henkisesti kuin fyysisestikin, joten mieleeni ei tulisi IKINÄ satuttaa muita ihmisiä, ei fyysisesti saati sitten henkisesti!! Joten olen pahoillani, Duffeworks, mutta kun vihdoin löysin uskovien yhteyden edes näin tietokoneen kautta, niin minä aion täällä pysyä ja rakentua tällä uskontielläni, toivottavasti muita uskovia ja myös Jumalaa etsiviä auttaen.

Toiseksi, rakas uskova perheenjäseneni tässä suuressa kristittyjen perheessä: olet aivan varmasti oikeassa. Minulla on todellakin paljon oppimista niin Jumalasta, Jeesuksesta kuin Heidän Sanastaankin. Sitähän tämä uskontien kulkeminen on: jatkuvaa opettelua. Minä vain olen kokenut tuon rukoilemisen niinkin, että minusta on jotenkin paljon kunnioittavampaa rukoilla kumpaakin erikseen, niin Jeesusta kuin Jumalaakin. Kumpaakin kunnioitan todella paljon, sillä niin paljon apua olen heiltä saanut, heidän avullaan koen nyt vihdoinkin, aikuisena, eheytyväni lapsuuden jättämistä arvista. Nyt vasta uskallan alkaa elää, kun annoin elämäni Jumalan käsiin ja pyysin Jeesusta elämääni! Enkä usko, että Jumala ja Jeesus katsovat sitä minulle synniksi että rukoilen ja kiitän Heitä kumpaakin kaikesta heidän avustaan ja siunauksistaan. He kumpikin ovat ansainneet sen, enkä koskaan voi kiittää Heitä tarpeeksi edes siitä että olen vielä elossa, saati siitä, että olen päässyt kulkemaan Heidän seurassaan!

Oikein paljon siunausta sinunkin päivääsi, Duffeworks

-Andromeda

Kommentti

Voi hyvä ihminen. ÄLÄ ole pahoillasi. Luetko muuten Kirjoituksia? Sieltä nimittäin selviää moni asia. Ja eikös siellä Kotkasa ole mitään toimivaa uskovien yhteyttä sitten, jossa voisi vaikka ihan fyysisesti käydä, jos vaan ylipäänsä siihen sitten on varautunut .... meinaan ihmisten kasvokkain kohtaamiseen. Kiitti ja riitti tukistus

Kommentti

En tukista enää, en ! On täällä seurakunta toki, ja sitä kautta uskovia näkee kasvotustenkin. Tarkoitin lähinnä sitä, että työni puolesta en pääse säännöllisesti käymään esim. Raamattupiirissä, vaan olen yleensä aina senkin aikana töissä. Kun pääsee käymään harvemmin seurakunnassa, varsinkin näin uutena uskoontulleena, niin niitä fyysisiä uskovia ystäviä en ole vielä saanut, kun en ole kehenkään vielä ehtinyt oikein tutustua. Onneksi pääsen eri tilaisuuksiin edes tämänkin verran, joten varmaan aikanaan niitä ystäviäkin sitten siunaantuu.

Jos satuin tukistamaan sinua niin kovasti että hiuksesi menivät sekaisin niin pyydän anteeksi, ja ojennan sinulle heti virtuaalikamman tilanteen korjaamiseksi !

Kommentti

, Duffeworks, mutta kun vihdoin löysin uskovien yhteyden edes näin tietokoneen kautta, niin minä aion täällä pysyä ja rakentua tällä uskontielläni, toivottavasti muita uskovia ja myös Jumalaa etsiviä auttaen.

-Andromeda
                  Kiitos Andromeda, hienoa kun olet mukana. Sinulla on rakentavia viestejä

Kuulun helluntaiseurakuntaan. Onneksi on Jeesus.

Kommentti

Kiitos RBee; on mukavaa kun saa kuulua näin hienoon kristittyjen perheeseen! Siunausta alkavaan viikkoon sinulle ja kaikille muillekin !

Kommentti

En tukista enää, en ! On täällä seurakunta toki, ja sitä kautta uskovia näkee kasvotustenkin. Tarkoitin lähinnä sitä, että työni puolesta en pääse säännöllisesti käymään esim. Raamattupiirissä, vaan olen yleensä aina senkin aikana töissä. Kun pääsee käymään harvemmin seurakunnassa, varsinkin näin uutena uskoontulleena, niin niitä fyysisiä uskovia ystäviä en ole vielä saanut, kun en ole kehenkään vielä ehtinyt oikein tutustua. Onneksi pääsen eri tilaisuuksiin edes tämänkin verran, joten varmaan aikanaan niitä ystäviäkin sitten siunaantuu.

Jos satuin tukistamaan sinua niin kovasti että hiuksesi menivät sekaisin niin pyydän anteeksi, ja ojennan sinulle heti virtuaalikamman tilanteen korjaamiseksi !
                      Tukistus tekee hyvää. Ei ookaan fyys. tuk:ta ollut, en muista koska. Kampa on kyllä ihan hyvä. Jos se vaikka ihan virt:sti kampaakin, ettei takut -------tulleet ilman tukistuksia , ota kipiää.

Kommentti

Hei Duffeworks!

Kiitos kommenteistasi ! Ihan ensimmäiseksi: minä en ole trolli. En edes kauniilta Andromedan galaksilta. Voin ihan rehellisesti kertoa sinulle ja muillekin, että olen Kotkassa asuva 48 vuotta täyttänyt naisihminen, en muukalainen avaruudesta . Työkseni hoidan ihmisiä. Lapsuudessani olen läpikäynyt "maallisen helvetin" äidin alkoholismin, koko kouluiän jatkuneen julman koulukiusaamisen sekä sukulaismiehen harjoittaman insestin. Minä tiedän sydänjuuriani myöten miltä tuntuu, kun ihmistä satutetaan niin henkisesti kuin fyysisestikin, joten mieleeni ei tulisi IKINÄ satuttaa muita ihmisiä, ei fyysisesti saati sitten henkisesti!! Joten olen pahoillani, Duffeworks, mutta kun vihdoin löysin uskovien yhteyden edes näin tietokoneen kautta, niin minä aion täällä pysyä ja rakentua tällä uskontielläni, toivottavasti muita uskovia ja myös Jumalaa etsiviä auttaen.

Toiseksi, rakas uskova perheenjäseneni tässä suuressa kristittyjen perheessä: olet aivan varmasti oikeassa. Minulla on todellakin paljon oppimista niin Jumalasta, Jeesuksesta kuin Heidän Sanastaankin. Sitähän tämä uskontien kulkeminen on: jatkuvaa opettelua. Minä vain olen kokenut tuon rukoilemisen niinkin, että minusta on jotenkin paljon kunnioittavampaa rukoilla kumpaakin erikseen, niin Jeesusta kuin Jumalaakin. Kumpaakin kunnioitan todella paljon, sillä niin paljon apua olen heiltä saanut, heidän avullaan koen nyt vihdoinkin, aikuisena, eheytyväni lapsuuden jättämistä arvista. Nyt vasta uskallan alkaa elää, kun annoin elämäni Jumalan käsiin ja pyysin Jeesusta elämääni! Enkä usko, että Jumala ja Jeesus katsovat sitä minulle synniksi että rukoilen ja kiitän Heitä kumpaakin kaikesta heidän avustaan ja siunauksistaan. He kumpikin ovat ansainneet sen, enkä koskaan voi kiittää Heitä tarpeeksi edes siitä että olen vielä elossa, saati siitä, että olen päässyt kulkemaan Heidän seurassaan!

Oikein paljon siunausta sinunkin päivääsi, Duffeworks

-Andromeda
                        Iloitsen sinusta Andromedia, ihanauskon tuoreus ja herkkyys näkyy sydämessäsi!
                        Herra on uskollinen, hän vastaa yli rukouksiemme!
                        Sinun voimattomuutesi tarvitsee minun voimaani ja turvasi on siinä, että annat minulle mahdollisuuden taistella puolestasi.

Kommentti

Kiitos veljes! On ihanaa olla Jumalan käsissä ja oppia tuntemaan miten kulkea oikein ja muita auttaen tällä uskontiellä. Siunausta sinulle ja kaikille muillekin foorumilaisille! Me ollaan kaikki Jumalalle rakkaita !

Kommentti

Minakin tervehdin Andromedaa ja iloitsen yhteisesta uskosta

Kommentti

ja se on?

Kommentti

Alun perin julkaissut Knuut II Pitkä Katso viesti
                                ja se on?
                                Se minkä Pyhä Henki lahjoittaa

Kommentti

Työstää...
                                X