Ilmoitus

Supista
Ei tiedonantoja toistaiseksi.

Voiko uskoon tulla enempi?

Supista
X
  • Suodatin
  • Aika
  • Näytä
Tyhjennä kaikki
uudet viestit

• Voiko uskoon tulla enempi?

Uskoontulo.... sinäänsä jännä että en koe itse että olisin tullut uskoon ikiä. Vaan aivan kuin se olisi ollut aina minussa. Pienestä asti. Vanhempani ei ole erityisen uskovaisia. Mutta itse olen rukoillut ainakin melkein aina. Kaverit ei ole uskovaisia. Oikeastaan paras kaverini on ateisti. Avovaimo ei ole uskovainen. En tosin osaa itsekkään yhtään rukousta ulkoa. Mutta olen aina rukoillut omin sanoin. Ja uskonut jumalaan. En ole noudattanu täydellisesti raamatun oppeja. Enkä käynyt kirkossa kuin "pakollliset" sukulaisten häät riparit jne.
    Kirkossa käynti kyllä kiinnostaisi. Olisi mukava nähdä tai oppia tuntemaan muita ketkä uskovat. Tuntuu että nykyään kulttuuri menee siihen suuntaan että jos kertoo uskovansa, niin on jotenkin outo ihminen. Aivan kuin pitäisi olla "kaapissa uskossa". Omat ystävät ei pahaksi pistäisi. Yhdelle olen kertonut ja oli mahtava huomata miten reagointi.ei ollutkaan se heti lyttäävä. Vaan asiasta pysty keskustelemaan aivan normaalisti.
    Jotenkin haluaisin todistaa että uskon Jumalaan ja jeesukseen. Jotenkin näyttää se ikään kuin herralle itselleenkin että minä uskon. Koko sydämmelläni. Aivain kuin haluaisin tulla uskoon enempi. Se tosin tuntuu hankalalta. Ja myös oma porukka varmaan vaikuttaa siihen.
    Raamatun opit... En ole elänyt niiden mukaan. Mutta en kuitenkaan täysin toisesta päästäkään ole. Esimerkiksi avovaimo? Onko sellaista edes olemassa? Teenkö nyt syntiä kun se ei ole aviovaimo? Olen varastanut. Olen ajatellut pahaa lähimmäisitäni. Pitäisikö parantaa tavat ja mennä naimisiin?

No nämä oli nyt tämmösiä mietteitä uskoon tulemisesta enempi.

Ykköskysymys on: haluatko lähteä Jeesus-tielle, muut jutut kyllä selviää myöhemmin. Oletkin jo lähtenyt seuraamaan Häntä mutta tietoa puuttuu. Kannattaa mennä käymään eri seurakunnissa, vaikkapa sunnuntaikokouksissa niin että vaihtaa seurakuntaa seuravana sunnuntaina ja saa kuvan monesta seurakunnasta mitä paikkakunnallasi vaikuttaa. Kun sopiva löytyy, saat sieltä perusopetusta ja paikalliseurakuntayhteyden. Yhteys on hyvä koska siellä saa rukoustukea ja Herra puhuu saarnojen ja laulujen kautta. Kyllä, laulujenkin sanat voi olla profeetallisia.
    Ja täällä foorumilla on kanssa paljon arvokasta asiaa, kannattaa olla mukana jos vaan tuntuu kiinnostavalta. Kaikkihan täällä ei ole uskossa joten siksi jutut välillä on erimielisiä, mutta jos uskoo Jeesukseen, löytää aina uutta ja Raamatun isot linjat alkaa hahmottua. Siunausta elämääsi
    Kuulun helluntaiseurakuntaan. Onneksi on Jeesus.

Kommentti

Uskoontuloon ja uskoon liittyy myös parannuksen teko oleellisena asiana. Pelkkä asioiden totena pitäminen ei ole pelastavaa uskoa, totena voi pitää kuka vaan, riivajatkin(Jaakob 2:19), mutta rakkaussuhde pitäisi olla Jeesukseen.

Joh. 15:10
      Jos te pidätte minun käskyni, niin te pysytte minun rakkaudessani, niinkuin minä olen pitänyt Isäni käskyt ja pysyn hänen rakkaudessaan.

Kommentti

Uskovahan on Jumalan lapsi. Voiko joku olla enempi ja joku toinen taas vähemmän Jumalan lapsi?
        Nimikristitty eli harrastelija

Kommentti

Alun perin julkaissut Ben Matlock Katso viesti
          Uskovahan on Jumalan lapsi. Voiko joku olla enempi ja joku toinen taas vähemmän Jumalan lapsi?
          Voi, jos uskoo vahvasti Jeesuksen sanan voimaan.

"Sano vain sana, ja palvelijani paranee."
          (Matt. 8. 8)

"Tämän kuullessaan Jeesus hämmästyi ja sanoi niille, jotka häntä seurasivat: "Totisesti: näin vahvaa uskoa en ole tavannut yhdelläkään israelilaisella. Minä sanon teille, että niin idästä kuin lännestä tulee monia, jotka taivasten valtakunnassa käyvät aterialle yhdessä Abrahamin, Iisakin ja Jaakobin kanssa. Mutta ne, joiden oli määrä periä valtakunta, heitetään ulos pimeyteen. Siellä itketään ja kiristellään hampaita." Sitten Jeesus sanoi sadanpäällikölle: "Mene. Tapahtukoon niin kuin uskot." Sillä hetkellä palvelija parani."
          (Matt. 8: 10-13)

Kommentti

Alun perin julkaissut Ben Matlock Katso viesti
            Ei varmaankaan.
            Jumalan lapsissa on myös heikkouskoisia.
            "Heikkouskoista hoivatkaa, rupeamatta väittelemään mielipiteistä.
            Toinen uskoo saavansa syödä kaikkea, mutta toinen, joka on heikko, syö vihanneksia.
            Joka syö, älköön halveksiko sitä, joka ei syö; ja joka ei syö, älköön tuomitko sitä, joka syö, sillä Jumala on ottanut hänet hoivaansa."
            (Room. 14: 1-3)
            "Golgatan veressä voima on, voima niin siunattu, verraton."

Kommentti

Kyllä minun uskoni on ainakin kasvanut Jumalan toimenpiteiden ja Hänen
              osoittamansa huolenpidon myötä, sillä matka kanssaan on opettanut sitäkin,
              että Häneen voi todellakin luotta kaikissa elämän tilanteissa.

Silloinkin, kun emme itse ole luottamuksen arvoisia!!
              Job 42:2. "Minä tiedän, että sinä (Herra) voit kaikki ja ettei mikään päätöksesi ole sinulle mahdoton toteuttaa.

Kommentti

Uskossa varmaan joko on tai ei ole, ajattelen että se on vakio. Jos olen Jumalan lapsi kokonaan tai en ollenkaan. Uskon määrä ja luottamus Jumalan apuun ja voimaan
                voi tietenkin kasvaa. Perusasema ei silti muutu, enkä saa lisäpisteitä vahvemmasta uskomisestani. Se on aarre saviastiassa, usko joka on armosta.

Eli uskoon en voi tulla enempää, uskoa voin saada enemmän.

Kommentti

Kyllä minä olen matkan varrella ollut välillä tosi epäuskoinenkin, mutta ehkäpä
                  en sitten ole koskaan edes ollutkaan ihan oikeassa uskossa.

No leikki leikkinä!!

Ts, Mutta mitä usko ja uskominen sitten meille kullekin on?

Minulle usko on luja luottamus siihen, mitä toivotaan ja ojentautumista sen mukaan,
                  mikä ei näy ja joudun tunnustamaan, että välillä niin usko, toivo, kuin ojentautuminenkin
                  ovat olleet hyvin heikoilla, mutta silloinkin Hän on ollut uskollinen.
                  Job 42:2. "Minä tiedän, että sinä (Herra) voit kaikki ja ettei mikään päätöksesi ole sinulle mahdoton toteuttaa.

Kommentti

Yritän vaan sanoa että jos Jumala on ottanut minut lapsekseen, olen Hänen lapsensa ellen irtisanoudu Hänen yhteydestään ja kiellä Häntä. Toisaalta, Pietari jopa kielsi ja siltikin
                    Herra piti hänet omanaan.
                    Ehkä epäuskokaan ei itsessään tipauta minua Jumalan kämmeneltä... Hän pitää kiinni silloinkin kun en itse jaksa uskoa, rukoilla, palvella... Minun toivoni on tuossa.

Kommentti

Niin, mää yritin vain pohtia sitä, että voiko uskossa olla enempi tai
                      vähempi ja perustella omaa näkemystäni, miksi minusta voi.

Jokaisella saa tuostakin asiasta olla oma näkemyksensä, en yritä
                      sitä millään muotoa kumota tai kieltää.

Halusin myöskin noilla Sinun sanomisillasi punnita ja peilata omia
                      ajatuksiani ja samalla avoimesti keskustella aiheesta ja kertoa,
                      mihin tulokseen noissa peilaamisissani ja punnituksissani tulin.

Jos meillä on eri näkemys asiasta, niin en usko, että sekään niin
                      kovin vaarallista lienee, kunhan kumpikin mummeli vain elää omaa
                      uskoaan todeksi, se riittänee.

Kommentti

Mietin edelleenkin, mitä uskossa olemisella kukin tarkoittaa ja mitä se meille itsekullekin on
                        ja voiko sitä olla enempi tai vähempi?

On ihmisiä, jotka uskovat Jumalan olemassaoloon ja sanovat, että ovat uskoneet aina ja
                        näinollen he ovat ainakin omasta mielestään uskovaisia.

Sitten on niitä, jotka ovat myöskin uskoneet aina Jumalaan, mutta ovat jossain vaiheessa
                        elämäänsä kokeneet tietoisen uskoontulon, parannuksen teon synneistään ja ovat
                        uudestisyntyneet ja sanovat tulleensa näin elävään uskoon Jeesukseen ja Hänen
                        seuraajikseen.

Sitten on niitä, jotka sanovat, että ovat aina uskoneet Jumalaan, mutta eivät ole koskaan
                        olleet ns. uskovaisia, niin kuin he sen ymmärtävät, eivätkä edes tiedä, tarvitaanko tämän
                        kummempaa uskoa.

Ja niitäkin on, jotka suureen ääneen julistavat omaa vanhurskauttaan ja uskonsa hyvyyttä
                        ja aitoutta ja sitä, miten he uskovat ja luottavat Jumalaan ja ovat aina uskoneet ja luottaneet,
                        mutta jostain syystä tuosta uskosta ei ole mitään muuta merkkiä heidän elämässään, kuin
                        heidän sanansa, mutta he puolustavat itseään mm. sillä, että suun tunnustuksella pelastutaan.
                        Noh... sanohaan Raamattu toki noinkin....

Sitten on niitä, jotka tunnustavat heikon ja vajavaisen uskonsa ja sydämestään laulavat:
                        "Lisää uskoani, rakas Jeesukseni, sulta pyydän sen varmasti teet, sillä tunnethan tien,
                        jota, minua viet, oothan kulkenut kiusojen veet" ja niine kaikkinensa jättävät itsensä
                        Jumalan käsiin ja luottavat siihen, että oli uskoni sitten pientä tahi suurta, vähäistä tahi
                        runsasta, Kristuksen lunastustyö on se, joka avaat ovet kerran perille iankaikkiseen
                        elämään.

Ja näitä kaikkia pohdiskelen, kun mietin, mitä meistä kukin tarkoittaa uskolla ja
                        uskovaisuudella.

Kommentti

Alun perin julkaissut Pienimiesvain Katso viesti
                          Jotenkin haluaisin todistaa että uskon Jumalaan ja jeesukseen. Jotenkin näyttää se ikään kuin herralle itselleenkin että minä uskon. Koko sydämmelläni. Aivain kuin haluaisin tulla uskoon enempi. Se tosin tuntuu hankalalta. Ja myös oma porukka varmaan vaikuttaa siihen.
                          Mua kosketti tämä kohta todella syvältä aloittajan viestissä.

Ja haluankin sanoa:

4. He harhailivat erämaassa, autiossa, tiettömässä maassa, löytämättä asuttua kaupunkia.
                          5. Heidän oli nälkä ja jano, heidän sielunsa nääntyi heissä.
                          6. Mutta hädässänsä he huusivat Herraa, ja hän pelasti heidät heidän ahdistuksistaan.
                          7. Ja hän ohjasi heidät oikealle tielle,
                          niin että he pääsivät asuttuun kaupunkiin.
                          8. Kiittäkööt he Herraa hänen armostansa, hänen ihmeellisistä teoistaan ihmislapsia kohtaan.
                          9. Sillä hän ravitsee nääntyvän sielun ja täyttää nälkäisen sielun hyvyydellä.

Pyydä Jumalalta apua, voimaa, viisautta ja ymmärrystä ja Hän on luvannut täyttää kaiki janoavat
                          Hengellään.

Herra näkee kyllä uskosi ja luottamuksesi Häneen ja jo tuo on eräänlainen rukous Hänen puoleensa,
                          kun tuossa tekstissäsi kerrot, että haluat näyttää Hänellekin uskosi.
                          Hän on kuulut tuon toiveesi, hän näkee kaikki ajatuksesikin ja Hän varmasti vastaa Sinulle.

Muistan rukouksin!

Kommentti

Työstää...
                          X