Ilmoitus

Supista
Ei tiedonantoja toistaiseksi.

Ei koskaan pelastusvarmuutta

Supista
X
  • Suodatin
  • Aika
  • Näytä
Tyhjennä kaikki
uudet viestit

Alun perin julkaissut Lasisiipi Katso viesti
    Ongelma on se, ettei mulla silti ole koskaan ollut sellaista pelastusvarmuutta, vaikka oisin tehnyt mitä ja kuinka yrittänyt ja rukoillut. Koen, etten saa mitään vastausta ja oon täysin ulkopuolinen, ettei pelastus ole mulle.
    Kristinuskossa pelastuksen perusta on Kristuksen risti. Jos olisi olemassa niin hyviä uskovia, että he pelastuisivat ilman Kristuksen ristiä, niin silloin Kristuksen risti olisi turha. Tämä tarkoittaa sitä, että on olemassa vain yhden sortin uskovia: sellaisia, jota tarvitsevat pelastuakseen Kristuksen ristiä.

Kun pelastuksen perusta on Kristuksen risti, niin pelastusvarmuuskin tulee siitä. Oletko riittävän huono, että tarvitset pelastuaksesti Kristuksen ristiä? Jos vastaat myöntävästi, pelastusvarmuutesti on siinä. Pelastusvarmuus ei tule omista kokemuksista tai tuntemuksista. Se tulee Kristuksen rististä.

Nimikristitty eli harrastelija

Kommentti

Alun perin julkaissut sirri Katso viesti
      vanha, uskollinen ja hyvin ja koko sydämestään elämänsä Herran työssä palvellut ystävä sairauden ja vanhuuden murtamana
      kokee ja hokee ettei ole mitään, ei ole turvaa, ei ole lohdutusta?
      Minulle on tullut sellainen kuva, että taitaa olla niin, että viimeisinä hetkinä ennen poimuuttoa tulee monille kovat koettelemukset.
      Oliko uskoni sittenkin vain mielikuvituksen tuotetta?
      Ehkä en uskonutkaan oikein?
      Entä, jos ....? Jne.

Paavo Ruotsalaisella oli viimeisinä hetkinä kovat taistelut, ymmärtääkseni myös Roseniuksella.
      Puhumattakaan monista niistä Herran palvelijoista, joiden nimet eivät ole jääneet julkisuuteen.

Kommentti

Avaan tätä termiä "pelastusvarmuus", eli mitä sillä tässä keskustelussa ja yleensäkin tällä foorumilla tarkoitetaan.
        "Pelastusvarmuus" ei tarkoita sitä, että olen varma, että tulen pelastumaan vaan se on varmuutta siitä, että jos juuri nyt kuolen tai tulee tempaus, niin pelastun.
        Se on nyt-hetken varmuutta, ei tulevaisuuden varmuutta.

Kommentti

Raamattu puhuu paljon pelastuksen toivosta, mutta täyttä varmuutta ei kenelläkään vielä ruumiissa
          elävällä voi olla.
          Toivo on varma ankkuri:
          "me, jotka olemme paenneet pitämään kiinni edessämme olevasta toivosta.
          Se toivo meille on ikäänkuin sielun ankkuri, varma ja luja, joka ulottuu esiripun sisäpuolelle asti,
          jonne Jeesus edelläjuoksijana meidän puolestamme on mennyt"
          (Hepr. 6: 18-20)
          "Golgatan veressä voima on, voima niin siunattu, verraton."

Kommentti

Alun perin julkaissut KyöstiK Katso viesti

Minulle on tullut sellainen kuva, että taitaa olla niin, että viimeisinä hetkinä ennen poimuuttoa tulee monille kovat koettelemukset.
            Oliko uskoni sittenkin vain mielikuvituksen tuotetta?
            Ehkä en uskonutkaan oikein?
            Entä, jos ....? Jne.

Paavo Ruotsalaisella oli viimeisinä hetkinä kovat taistelut, ymmärtääkseni myös Roseniuksella.
            Puhumattakaan monista niistä Herran palvelijoista, joiden nimet eivät ole jääneet julkisuuteen.
            Noin se näyttää olevan. Ja se on hyvä ottaa huomioon voimien, vahvojen kokemusten, tunteiden ja pelastusvarmuudenkin kokemusten päivinä. Ja jättää kaikessa itsensä jo silloin
            Kaikkivaltiaan käsiin ja luottaa että Hän nostaa, kantaa ja pelastaa, vielä silloinkin, kun itsellä ei tuota tuntumaa ole.

Kommentti

Työstää...
            X