Ilmoitus

Supista
Ei tiedonantoja toistaiseksi.

Uskoontulosta, pelastuksesta, ilmestyskirjasta..

Supista
X
  • Suodatin
  • Aika
  • Näytä
Tyhjennä kaikki
uudet viestit

• Uskoontulosta, pelastuksesta, ilmestyskirjasta..

Hei vaan kaikille, olen uusi tulokas tällä foorumilla!

Kiinnostuin ensimmäistä kertaa elämässäni uskon kysymyksistä ja asioista nuoruudessani. Vain pienen hetken jaksoin pysyä hyvällä tiellä, kunnes kaaduin, enkä enää osannut palata isän luo, vaan maailma vei minut hetkessä mennessään.

Monien dramaattisten vaiheiden (lapsen syntymä, avioero jne) jälkeen, kutsuin herraa avukseni, tai en edes kutsunut, tuntui ikäänkuin hän olisi tullut luokseni.. Nyt olen parisen vuotta kulkenut polkuani, ja siellä ei ole päivääkään välissä, etten olisi Jeesusta ja Jumalaa mielessäni pitänyt.

Kävin hetken vapaa kirkossa, mutta nyt en ole päässyt/uskaltautunut käymään. Mutta viimeisiä kertoja, kun kävin, eräs takanani istuva nainen, kirjoitti minulle paperille lohdutuksen sanoja, joita hän koki Herran sydämelleen laskeneen, minua varten. Hän kirjoitti minulle erään raamatun paikan (jes 54), johon olen tukeutunut monet kerrat arjen keskellä, ja myös omaa avioeroa prosessoidessani.

Mutta nyt tärkeimpään asiaan. Noin kuukausi sitten, heräsin herätyskelloni soittoon, klo 7.00. Siinä hetkessä, kuulin sanat "Herra on julma". Säikähdin. Ja jäin hieman pelon valtaan. Nyt parisen yötä sitten, unessa minua kehotettiin lukemaan ilmestyskirjaa. Heti aamusta kahmaisin koko ilmestyskirjan läpi, ja minua pelotti, vielä enemmän.

Olen rukoillut Luojaani, ja Jeesusta, auttamaan minua tämän läpi. En ymmärrä mitä minulle tapahtuu. Tuntuu, että olen jonkinnäköisen kamppailun keskellä. Voisiko joku valoittaa minua nyt näissä asioissa? Mikä on ilmestyskirjan sanoma? Mitä pelastumisen eteen tarvitsee tehdä? Minua pelottaa.

Terkuin, Sarza

Jaa-a, enpä muista, enkä pikaisella raamattuhaullakaan löytänyt Raamatusta mainintaa, että Jumalaa kuvattaisiin julmaksi. Kiivaaksi Jumalaa kutsutaa Raamatussa useammankin kerran, nimenomaan syntiä kohtaan; synti herättää Jumalan kiivauden ja Hän on kiivas sitä vastaan taistellessaan.
    "Vielä minä sanon: älköön kukaan luulko minua mielettömäksi; mutta vaikka olisinkin, ottakaa minut mieletönnäkin vastaan, että minäkin saisin hiukan kerskata."
    2.Kor.11:16

Kommentti

Kiitos vastauksestasi!

Itsekin yritin löytää vastauksia "julmuuteen", niitä löytämättä.. Kun kuulin nämä sanat, heräsi minulla pelko siitä, että ketä kohtaan Herra on julma... Itse olen mielestäni kohdannut ihan jo tarpeeksi julmuuksia, olen elänyt traumaattisen lapsuuden ja sitä myötä elämäni on ollutkin yhtä sekasortoa. Vasta viimeisen kahden vuoden aikana, lapseni syntymän jälkeen, olen alkanut hahmottaa kuinka lapsuuteni on vaikuttanut myöhempään elämääni, ja asioiden tiedostaminen on ollut todella raskasta. En siis kaipaisi yhtään enempää julmuuksia elämääni..

Kommentti

"Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä." (Joh. 3:16)
        "Herra on vanhurskas kaikissa teissään ja armollinen kaikissa teoissaan.
        Herra on lähellä kaikkia, jotka häntä avuksensa huutavat, kaikkia, jotka totuudessa häntä avuksensa huutavat.
        Hän tekee, mitä häntä pelkääväiset halajavat, hän kuulee heidän huutonsa ja auttaa heitä.
        Herra varjelee kaikkia, jotka häntä rakastavat, mutta kaikki jumalattomat hän hukuttaa."
        (Psalmi 145: 17-20)
        "Golgatan veressä voima on, voima niin siunattu, verraton."

Kommentti

Kiitos, Soltero!

Huudan, ja olen huutanut. Olenko Herran oma, vai jumalaton? Mistä tämän tietää, tunnen itseni turvattomaksi :/

Kommentti

Jeesus sanoo, sitä joka minun tyköni tulee minä en heitä ulos. Eli saa tunnustaa Jumalalle että olen syntinen ja tarvitsen Jeesusta elämääni pesemään minut puhtaaksi kaikesta menneestä jolloin elin ilman Jumalaa Se on niin yksinkertaista, Jumala kuulee rukouksen ja siinä hetkessä saa syntyä Jumalan lapseksi. Sitten vain etsimään uskovien yhteyttä. Toki kannattaa vielä keskustella pastorin tai jonkun uskovan kanssa joka voi kanssasi rukoilla.
            Että teidän lempeytenne tulisi kaikkien ihmisten tietoon..

Kommentti

Alun perin julkaissut Sarza Katso viesti
              Kiitos, Soltero!

Huudan, ja olen huutanut. Olenko Herran oma, vai jumalaton? Mistä tämän tietää, tunnen itseni turvattomaksi :/

"Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä."
              (Joh. 1:12)

"Pelkoa ei rakkaudessa ole, vaan täydellinen rakkaus karkoittaa pelon, sillä pelossa on rangaistusta; ja joka pelkää, se ei ole päässyt täydelliseksi rakkaudessa." (1. Joh. 4:18)

"Älä pelkää, usko ainoastaan."
              (Mark. 5:36)

"Jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu."
              (Ap.t. 2:21)
              Ja Herran nimi on Jeesus Kristus.
              "Golgatan veressä voima on, voima niin siunattu, verraton."

Kommentti

Kiitoksia vastanneille

Kommentti

Muistan tilanteen, jossa jotenkin mielessäni huudahdin, että minähän olen täysin jumalaton ihminen. Siis käytin nimenomaan ajatuksissani tuota sanaa jumalaton, vaikka se ei muuten mitenkään kuulu jokapäiväiseen sanavarastooni. Mutta tuossa tilanteessa se vain spontaanisti ponnahti mieleeni ilmaisemaan sitä, millaiseksi koin tilani. Yhtä spontaanisti seuraavassa sekunnissa mieleeni ponnahti Room.4:5 "mutta joka ei töitä tee,vaan uskoo häneen, joka vanhurskauttaa jumalattoman, sille luetaan hänen uskonsa vanhurskaudeksi." En osaa selittää, miten tuo jae pyyhkäisi kertalaakista pois sen ahdistuksen, jota olin kokenut hetkeä aiemmin, mutta niin siinä kävi. Joskus yhdellä raamatunjakeella voi olla tuollainen vaikutus, joskus taas voi joutua pitkään kipuilemaan jonkun kysymyksen kanssa. Mutta yhtä kaikki tuo jae pitää paikkansa jokaisen kohdalla, joka turvautuu itsensä sijasta Jumalan vanhurskauteen, joka Jeesuksen tähden on jokaisen ihmisen omistettavissa.
                  "Vielä minä sanon: älköön kukaan luulko minua mielettömäksi; mutta vaikka olisinkin, ottakaa minut mieletönnäkin vastaan, että minäkin saisin hiukan kerskata."
                  2.Kor.11:16

Kommentti

Osaisiko joku valottaa tuota ilmestyskirjan sanomaa? Olen itsekin etsinyt vastauksia, mutta hyvin ristiriitaiselta vaikuttaa.. mitä olette mieltä?

Kommentti

En osaa käyttää lainausta, mutta Sinttu sinulle, minulla kävi tänään aivan sama juttu!! Tai eräälle tuttavalleni sanoin, että minulla on ihan jumalaton flunssa. Itsekkään en todellakaan käytä sanaa jumalaton, ja tämän jälkeen jäinkin miettimään, mistä moinen ilmaus edes tuli...

Kommentti

Seurakunnassamme tuli viime kokouksessa profetia jossa ihmistä, jota tunteet ja kokemukset riepottelevat eri suuntiin, kehotettiin näiden sysivien ja harhauttavien ajatusten edessä sanomaan ääneen että:

Herra on hyvä, ja Hänen tiensä ovat oikeat.

Mitä ilmestyskirjaan tulee niin kaikkea mitä kolmannen luvun jälkeen tapahtuu pitää peilata kolmen viimeisen luvun sanomaan.

Eikä haittaa että uskossa lausuu tuon profetian tunnustuksen aina kun epäilyksiä jokin nostattaa mieleen.
                        "Kamelikurjen siipi lepattaa iloisesti
                        hukkaan menee sen vaiva, mutta ei se sitä pelkää
                        Kun se kiitää ilmaa piesten, nauraa se hevoselle ja ratsumiehelle."

Kommentti

Kiitos japu! Herra on hyvä, ja Hänen tiensä ovat oikeat.

Anteeksi, en ymmärrä tuota mitä tarkoitat ilmestyskirjasta, että kaikki mitä tapahtuu kolmannen luvun jälkeen, pitää peilata kolmen viimeisen luvun sanomaan..? Voitko selventää tuota?

Nämä on tosi innostavia asioita!

Kommentti

Niin ja onko tuolla raamatun kohdalla jes 54, hylätty vaimo, joka saa armon, mitään yhteyksiä ilmestyskirjaan?

Varmastikin ihan höpsöjä kysymyksiä, mutta kiinnostaa paljon!

Kommentti

Niin tuo ilmestyskirjaneuvo lähinnä vastine tuolle harhauttavalle neuvolle minkä kuulit. Että siis Jumala olisi julma ja todisteet siihen muka löytyisi ilmestyskirjasta.Tuo on selkeästi vihollisen neuvo ja siksi on sitä kirjaa lukiessa huomioitava se, että Jeesus (Karitsa) on teurastettu että jokaisella ihmisellä olisi pääsy tuohon kirkkauden valtakuntaan missä jokainen kyynel tullaan pyyhkimään Jumalan kädellä pois.
                              "Kamelikurjen siipi lepattaa iloisesti
                              hukkaan menee sen vaiva, mutta ei se sitä pelkää
                              Kun se kiitää ilmaa piesten, nauraa se hevoselle ja ratsumiehelle."

Kommentti

Työstää...
                              X