Ilmoitus

Supista
Ei tiedonantoja toistaiseksi.

Uskoontulosta, pelastuksesta, ilmestyskirjasta..

Supista
X
  • Suodatin
  • Aika
  • Näytä
Tyhjennä kaikki
uudet viestit

Alun perin julkaissut Vilja Katso viesti

Sori...... olen niin sakea tapaus, etten oikein tiedä, mitä tarkoitat sillä ja ehkä niin arkakin
    olettelemaan mitään, etten uskalla, enkä edes halua tehdä omia tulkintojani Sinun
    tarkoituksistasi vain tuon Raamatun kohdan pohjalta, sillä se saattaa puhua meille
    itse kullekin eri merkityksistä, mutta ei haittaa....... jollet halua tuon tarkemmin avata
    asiaa.

Just nyt en kerkeä.
    "Vielä minä sanon: älköön kukaan luulko minua mielettömäksi; mutta vaikka olisinkin, ottakaa minut mieletönnäkin vastaan, että minäkin saisin hiukan kerskata."
    2.Kor.11:16

Kommentti

Kiitoksia kaikille vastanneille, jälleen kerran

Ehtoollisesta, omakohtainen kokemukseni/ajatteluni, on ainakin ollut, etten ole siihen kelpuutettu. Muistan kirkossa ollessani, kuinka pastori minun kohdalle pysähtyi, ja sanoi, että tämä on sinuakin varten, mutta nopeasti vaan halusin laittaa sitä leipä ja viinitarjotinta eteenpäin. Hetken päästä, jostain syystä, purskahdin itkuun. Eli itse haluan ainakin käydä ehtoollisella sitten, kun koen siihen olevani kelpuutettu, en vain tavan vuoksi . Toivottavasti en loukkaa nyt ketään, nää on vaan minun ajatuksia.

Roope: Kyllä, juosta tahtoisin mutta tiedostan kuitenkin, et varmaan minun kohdalla on kyse ensin ryömimään opettelusta, ei edes kävelyn

Tänään aionkin paneutua tuohon Raamatun ihmeelliseen maailmaan

Kommentti

Aloittaja halusi saada selvyyttä Ilmestyskirjaan.
        Tästä linkistä saa ainakin erään näkökulman ko. Raamatun osaan:
        http://rovasti.fi/node/108

"Golgatan veressä voima on, voima niin siunattu, verraton."

Kommentti

Kiitos Soltero

"Kristuksen tulemus hallitsee kaikkea, se on uskovalle myönteinen ja riemastuttava tulevaisuuden näky. Siksi meille maailman tulevaisuus on valoisa. Tummat varjot ovat kuin hetken kestävä paha uni, kuin pimeä tunneli, jonka läpi nopeasti mennään. Siihen ei pidä kiinnittää päähuomiota. Se mikä on lopullista, on ratkaisevaa. Ja tärkeintä on se, kenellä on todellinen valta."

Toisinaan tuntuu, et oon tuolla pimeässä tunnelissa.

Tuo teksti oli kaiken kaikkiaan hyvin avaava!

Oon tosi kiitollinen siitä, et saan täällä kirjoitella kanssanne. Lapsuuden perheeni oli hyvin rikkinäinen, ja oma lapsuuteni oli särjetty. Siirryinkin tänne kirjoittelemaan ihan toisenlaiselta foorumilta.

Olkaa siunattuja jokainen

Kommentti

Alun perin julkaissut Sarza Katso viesti
            Kiitoksia kaikille vastanneille, jälleen kerran

Ehtoollisesta, omakohtainen kokemukseni/ajatteluni, on ainakin ollut, etten ole siihen kelpuutettu. Muistan kirkossa ollessani, kuinka pastori minun kohdalle pysähtyi, ja sanoi, että tämä on sinuakin varten, mutta nopeasti vaan halusin laittaa sitä leipä ja viinitarjotinta eteenpäin. Hetken päästä, jostain syystä, purskahdin itkuun. Eli itse haluan ainakin käydä ehtoollisella sitten, kun koen siihen olevani kelpuutettu, en vain tavan vuoksi . Toivottavasti en loukkaa nyt ketään, nää on vaan minun ajatuksia.

Roope: Kyllä, juosta tahtoisin mutta tiedostan kuitenkin, et varmaan minun kohdalla on kyse ensin ryömimään opettelusta, ei edes kävelyn

Tänään aionkin paneutua tuohon Raamatun ihmeelliseen maailmaan

On aika yleistä, että uskon alkutaipaleella koetaan arkuutta osallistua ehtoolliselle, ja sen tähden siihen usein halutaan rohkaista, niinkuin tuo pastorikin teki. Mutta minkäänlaista painostusta ei tietenkään saa olla, eikä itse tarvitse ottaa paineita myöskään.

Viittasin tuohon farsiseus ja publikaani - vertaukseen, koska siinäkin tulee esille tuo, kuka on kelvollinen. Tuossa vertauksessa kelvollinen ei suinkaan ollut fariseus, joka luetteli ansioitaan, ja piti itseään hyvin kelvollisena, vaan publikaani, joka ei tohtinut edes päätään nostaa, vaan löi rintaansa huudahtaen vain "Herra armahda minua! "( näin vapaasti muisteltuna tuo vertaus)
            "Vielä minä sanon: älköön kukaan luulko minua mielettömäksi; mutta vaikka olisinkin, ottakaa minut mieletönnäkin vastaan, että minäkin saisin hiukan kerskata."
            2.Kor.11:16

Kommentti

Fariseus ja publikaani

9 Muutamille, jotka olivat varmoja omasta vanhurskaudestaan ja väheksyivät muita, Jeesus esitti tämän kertomuksen:

10 "Kaksi miestä meni temppeliin rukoilemaan. Toinen oli fariseus, toinen publikaani. 11 Fariseus asettui paikalleen seisomaan ja rukoili itsekseen: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten ole sellainen kuin muut ihmiset, rosvot, huijarit, huorintekijät tai vaikkapa tuo publikaani.12 Minä paastoan kahdesti viikossa ja maksan kymmenykset kaikesta, siitäkin mitä ostan.' 13Publikaani seisoi taempana. Hän ei tohtinut edes kohottaa katsettaan taivasta kohti vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen!'

14 [i] "Minä sanon teille: hän lähti kotiinsa vanhurskaana, tuo toinen ei.* Jokainen, joka itsensä korottaa, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se korotetaan."​​​

Minä ymmärsin kyllä, Sinttu ihana raamatun paikka ja näitä fariseuksiahan tässä maailmassa riittää, ja varmaan seurakunnan sisälläkin? Eikös me kaikki niinkuin olla syntisiä, ei ole toinen toistaan parempi Isän silmien alla?

Kommentti

Niin, mitä on olla syntinen?

Tästä aiheesta on täällä keskusteltu monen monituisissa ketjuissa ja koska huomaamme,
                että siitä on monia erilaisia käsityksiä, toivoisin, että jos puhutaan syntisestä niinkin tärkeän
                aiheen yhteydessä, kuin ehtoollinen, silloin olisi hyvä tuoda esiin, mitä "syntisyyttä" tarkoitetaan,
                mutta tämäkin on jälleen vain minun näkemykseni.

Kun ihminen on tullut Jumalan lapseksi uudestisyntymän kautta, hän on saanut kaikki syntinsä
                anteeksi ja päässyt sisälle armoon ja anteeksiantamukseen, hän on kelvollinen ehtoolliselle.

Ehtoollinen ei siis ole synnistä puhdistumista, vaan se tapahtuu uudestisyntymän myötä, vaan
                sen työn muostelemista, jonka Jeesus on puolestamme tehnyt, että olemme päässeet Jumalan
                lapsen ASEMAAN, jolloin emme ole enää asemaltamme syntisiä. koska emme enää elä
                synnissä.

Mutta ja jos.... ihminen ei ole ottanut Jeesusta Kristusta vastaan Pelastajanaan ja Vapahtajanaan,
                vaan elää synnissä ja jos tällainen uudestisyntymätön ihminen menee nauttimaan ehtoollista, hän
                nauttii sitä "turmioksensa".

Ja tätä eroa hain noilla kysymyksilläni.
                Mutta minä tiedän lunastajani elävän, ja viimeisenä hän on seisova multien päällä.

Kommentti

Kenenkään ei kuitenkaan tarvitse jäädä syntielämään, vaan jokaisella on mahdollisuus:

Rene Laulajainen

Toisenlainen päivä:

https://www.youtube.com/watch?v=W7go...&feature=share

Olen itsekin tätä mieltä:

"Kapakan sameassa ilmassa onnistuu syntiseltä itku paremmin, kuin kivisydämisten
                  jumalisten paleltavassa seurassa."

Tämä edelläoleva on Tuomenoksan käsialaa, jonka jatkoksi sopii hyvin tämä vuodelta
                  1928 oleva tuntemattoman sotilspojan teksti:

"Älä tuomitse polkuja eksyneen, älä tekoja syntisen raukan.
                  Vaan ymmärrä eloa kärsineen, joka kynsiin on joutunut haukan.
                  Sillä kerran voi langeta jokainen, mutta harvat vain jaksavat nousta.
                  Hän joka ymmärtää elämää ihmisen, ei jännitä tuomion jousta."
                  Mutta minä tiedän lunastajani elävän, ja viimeisenä hän on seisova multien päällä.

Kommentti

Osuvia ajatuksia, Vilja, ja kaunis kappale!

​​Tuleepa vaan mieleeni yksikin tilanne, ev.lut. kirkossa käydessäni. Siellä eräs nainen, itki vuolaasti ehtoollisen jälkeen. Silloin mietin, että tuolla naisella täytyy olla jokin syvempi ymmärrys ehtoollisen merkityksestä, varmaankin, että olen saanut anteeksi, ja paljon. Näillä pohdinnoillani en jälleenkään tarkoita mitään pahaa, kuka itkee, kuka ei, ei sillä ole merkitystä. Kai sitä uutena tulokkaana vaan pohtii enemmän...

​​​​​Ihana oli myös vapaakirkon pastori. Hän sanoi jämäkästi, ettei halua pitää enää yhden ainoaa rukous kokousta, jossa ihmiset tulee vaan kiillottamaan omaa kilpeään. Sanoi, että, helpompi on murtautua kapakkaan, siellä on synti selvästi esillä! Aivan vallattoman rehellistä puhetta häneltä

Onneksi on Jeesus

Kommentti

Nyt jo vähän sivuan aihetta, enkä ihan vähän, mutta oisko teillä tietoa/linkkejä "menevämpään ylistysmusiikkiin"? Olen itsekkin yrittänyt etsiä, mutta jostain syystä en löydä..

Tässä yksi lemppareistani, iloinen ja letkeä:
                      https://youtu.be/CF50jsGSk8c

Koska eikös siellä Raamatussa myöskin sanota, että "Ilo Herrassa on väkevyyteni" tai jotenkin sinnepäin?

Kommentti

https://www.youtube.com/watch?v=ywkiy5dkVRw

https://www.youtube.com/watch?v=2LHzFe2hV0U

https://www.youtube.com/watch?v=DPIbEc8k4Tg
                        Viimeisin muokkaaja Roope; 11-11-17, 11:38.

Kommentti

Kiitos Roope Noihin kipaleisiin en ole aiemmin törmännytkään edes!

Kommentti

Työstää...
                          X