Ilmoitus

Supista
Ei tiedonantoja toistaiseksi.

Windows 10 pakkopäivitys

Supista
X
  • Suodatin
  • Aika
  • Näytä
Tyhjennä kaikki
uudet viestit

Alun perin julkaissut jusaari Katso viesti
    Nuo windun 'suojaus ja ylläpito'-jutut eivät ole tärkeitä kun latailee ja asentaa tuttuja ohjelmia. Wind vain ylireagoi niihin koska se on käskytetty tekemään niin liki kaikkeen ulkopuolelta tulevaan.. Tietty hyvänkin ohjelman kylkiäisenä mukaan pyrkivät turhat ohjelmat, jotka saattavat muuttaa selaimen hakukoneita yms., on syytä kitkeä pois jo asennusvaiheessa. Poistamalla jokunen ruksi tai valitsemalla decline tai 'ei kiitos' asennusvaiheen avainkohdissa (eli katsomalla aina asennusvaiheen eri ikkunat ja valitsemalla järkevät vaihtoehdot).

Jos selaimen hakukone on muuttunut tai selaimeen on asentunut turhia mainos- tai palvelukilkkeitä, eli lisäosia, ne saa helpoiten pois chromessa menemällä oikean yläkulman asetuksiin (kolme pistettä).

Sieltä siis asetukset -> rullaa sivun alimpaan reunaan -> lisäasetukset auki -> rullaa jälleen alimpaan reunaan, jossa on 'palauta kaikki asetukset alkuperäisiksi'

Silloin chromesta poistuu yleensä väärät hakukoneet ja kilkkeet , mutta pikahakulinkit ja tallennetut nettisivujen salasanat säilyy ennallaan
    Kiitos sinulle jusaari!

Jatketaan tuonnempana tarvittaessa.
    Minun sieluni riippuu sinussa kiinni,
    sinun oikea kätesi tukee minua.
    **Kuulun vapaaseurakuntaan.

Kommentti

Järjestelmän palautus palautuspisteisiin löytyy laittamalla suurennuslasihakuun: palauttaminen

Sitten valitaan 'avaa järjestelmän palauttaminen' -> sieltä edetään palautuspisteisiin joita wind on luonut

Onnetonta on silloin jos palautustoiminto ei ole ollut päällä syystä tai toisesta: silloin tulee ilmoitus että ei voi palauttaa tai palautuspisteitä ei ole.
      Osalla koneista tämä toiminto ei syystä tai toisesta ole mennyt päälle tai se on kytketty pois päältä.
      Se voidaan panna päälle laittamalla hakukenttään: palauttaminen
      -> määritä järjestelmän palauttaminen -> napsauttamalla 'paikallinen levy c..'-rivi siniseksi ja avaamalla 'määritä', jolloin palkkia liikuttamalla voi palautuspisteiden tilaksi valita esim. 8% kovalevyn tilasta ja lopuksi painaa 'käytä' ja ok

Valitettavasti win10 asetusten 'palautus', osiossa 'päivittäminen ja suojaus', vie vain järjestelmän uudelleenasennuksiin jne, ei siis varsinaisiin palautuspisteisiin.. mutta ne saa tosiaan em. haulla esille. Win7 ohjauspaneelista ne löyty vielä suoraan.

Viimeisin muokkaaja jusaari; 05-02-18, 12:04.
      Totuuden ja iankaikkisuuden puolesta, Raamattu suunnan antajana, vapaaseurakunnassa.

Kommentti

Ihmettä!
        Tänään on ilmestynyt suojaus ja ylläpitoon tietoja alkaen 3.2.. ...että semmosta... Voisko vai ei.

Kommentti

Huomasinkin, etteivät windows defenderin kuvauspäivitykset tulekaan suojaus ja ylläpitoon näkyviin. Toimii tietty, mutta ne ei näy tietona.

Kommentti

Jusaari, tänään ensimmäisen kerran tuli ne normaalit Windows päivitykset näkyviin Suojaus ja ylläpito puolelle sekä kuvauspäivitykset. Hieno asia, mutta en käsitä miten se nyt toimii tuosta vaan.

Kommentti

Pääsin pitkästä aikaa katselemaan tänne.. nuo wind. oikenevat solmut on välillä 'henkimaailman' asioita, mutta joku korjausliike tai päivittyminen wind. on varmaan tapahtunut. Hyvä kun toimii.
              Totuuden ja iankaikkisuuden puolesta, Raamattu suunnan antajana, vapaaseurakunnassa.

Kommentti

Järjestelmän palautus palautuspisteisiin löytyy laittamalla suurennuslasihakuun: palauttaminen

Sitten valitaan 'avaa järjestelmän palauttaminen' -> sieltä edetään palautuspisteisiin joita wind on luonut

Onnetonta on silloin jos palautustoiminto ei ole ollut päällä syystä tai toisesta: silloin tulee ilmoitus että ei voi palauttaa tai palautuspisteitä ei ole.
                Osalla koneista tämä toiminto ei syystä tai toisesta ole mennyt päälle tai se on kytketty pois päältä.
                -> määritä järjestelmän palauttaminen -> napsauttamalla 'paikallinen levy c..'-rivi siniseksi ja avaamalla 'määritä', jolloin palkkia liikuttamalla voi palautuspisteiden tilaksi valita esim. 8% kovalevyn tilasta ja lopuksi painaa 'käytä' ja ok

Valitettavasti win10 asetusten 'palautus', osiossa 'päivittäminen ja suojaus', vie vain järjestelmän uudelleenasennuksiin jne, ei siis varsinaisiin palautuspisteisiin.. mutta ne saa tosiaan em. haulla esille. Win7 ohjauspaneelista ne löyty vielä suoraan.

En mainninnut, että palautuspisteiden tilaksi laitoin enemmän kuin ehdotettu 8%. Onhan se saattanut tehdä jotain korjausta, mene tiedä. Ainakin opin uuden asian. Toivottavasti osaan soveltaa tarvittaessa.

Kommentti

juu voi laittaa vaikka 10-15 pros. kovalevyn tilasta, varsinkin jos kovalevyllä on muuten tilaa

Kommentti

juu voi laittaa vaikka 10-15 pros. kovalevyn tilasta, varsinkin jos kovalevyllä on muuten tilaa
                    Mitä tarkoitat? Tuliko kovalevylle nyt pysyvästi enemmän gigatavuja? Eli vapaata tilaa onkin nyt vähemmän?

Kommentti

Juuri näin.. palautuspisteet vievät tilaa kovalevyltä. Yleisesti käytetään 5-10%. Mitä enemmän sitä pidemmälle menneisyteen palautuspisteitä on. Ja vanhimmasta päästä niitä pyyhkiytyy pois.. Aina voi pros. uudelleensäätää, ei siis mitään peruuttamatonta säätöä..

Kommentti

Tapahtuuko se uudelleensäätäminen samalla tavalla kuin tässä viestissäsi olet neuvonut.

Annat kyllä selkeät ohjeet, mutta silti kysyn olenko ymmärtänyt oikein.
                        Viimeisin muokkaaja hypomenoo; 21-02-18, 10:18.

Kommentti

Juu, juuri tuolla tavoin säädetään palautuspisteille varattavaa tilaa kovalevyllä. Aina voit muuttaa sitä uusiksi.. 10% on hyvä arvo, silloin on menneisyyttä mistä ammentaa pahana päivänä.

Kommentti

Kiitos!

Kommentti

Katsoin äskenNäytä luotettavuuden historiasta 1. sovellusten määrittämiset uudelleen ja 2. päivitykset.
                              Huomasin jo kuin monennen kerran, että toiminta keskeytyi Dell Data Vault Data Collector Servicen kohdalla. Miten tuon osaisin korjata?

Kommentti

Ei ole merkittävää tai tärkeätä, koska on kyse Dellin omasta sisäisestä tietojenkeruuohjelmasta tietokoneellasi.. Ei siis Windowsille merkityksellinen prosessi.. On toki aiheuttanut maailmanlaajuisesti tuollaisia ilmoituksia että prosessin oma toiminta ei ole mennyt ns. putkeen. Neuvovat keskustelupalstoilla koko toiminnon sulkemistakin koska ei ole mitenkään hyödyksi itse käyttöjärjestelmälle so. Wind.

Miten se sitten tehdäänkin, on hankalampi juttu koska Dell Data Vault toiminto on kytketty joidenkin Dellin palveluohjelmien yhteyteen. Ne pitäisi kaikki poistaa ja harrastelijat antavat neuvoja myös käynnistysprosessien sulkemisesta menemättä yksityiskohtiin.

Erityisesti wind10 päivitysten myötä tullut noita ilmoituksia lisääntyvässä määrin.. joten ilmeisesti kyse tuon Delljelman epäyhteensopivuudesta uusien win10-versioiden kanssa. Tai ohjelman päivitystason jälkeenjääneisyydestä: on myös neuvottu Dellin palveluohjelmien päivittämisiä ohjelmien sisältä käsin, laittaen niiden päivitysten hakuja päälle.

The genuine DellDataVault.exe file is a software component of Dell Support Center by Dell.
                                Dell Data Vault is a part of the Dell Support Center that collects information on system health, performance, and environment concerning applications designed by Dell. DellDataVault.exe runs the Dell Data Vault program. This is not an essential Windows process and can be disabled if known to create problems.

1) jos se on vain ilmoitus jossain joka ei juurikaan häiritse tai pompi silmille, jätä sikseen

2) jos datavault-prosessi/palvelu syö koneen voimavaroja tarpeettomasti (keskustelupalstoilla usein valitettu ilmiö), sitä voi yrittää sulkea wind. oman käynnistyssäädön avulla,
                                mutta ensin siis katsot viekö koneen resursseja tarpeettomasti avaamalla tehtävien hallinnan työpöytätilassa:

- vie kursori työpöydän tumman alapalkin päälle -> hiiren oikealla kliks, valitse tehtävienhallinta
                                -> pidä kone lepotilassa, eli sulje selaimet ja käyttöohj, virustutka saa olla päällä
                                -> katso taulukosta mihin prosenttitasolle suoritin asettuu: pitäisi jäädä alle 10% lepotilassa, tsekkaa myös muistin käyttöaste: usein korkeintaan n. 30% tai alle lepotilassa, jos keskusmuistia vähint. 4gt

Eli jos noi arvot saavutetaan DellVault ei käyttäydy kiusankappaleena ja ryöstä koneen prosessointitehoa, ja kaikki hyvin.

Katsotaan jatkotoimia tarpeen vaatiessa.

Kommentti

Työstää...
                                X