Ilmoitus

Supista
Ei tiedonantoja toistaiseksi.

Mitä tietoturvaa suosittelette ja käytätte??

Supista
X
  • Suodatin
  • Aika
  • Näytä
Tyhjennä kaikki
uudet viestit

• Mitä tietoturvaa suosittelette ja käytätte??

Voisitteko kertoa? Kiitos.

Siis tarkoitatko virustorjuntaohjemia?

Itse mäkkimiehenä käytän Kaspersky Internet Security 2013 ohjelmaa. Siinä on kaikki tarpeellinen. Vaikka eipä noita viruksia mac-maailmassa niin paljoa olekaan. Mutta mulla kun on iMac-issäni myös Windows 7, jota pystyn ajamaan samanaikaisesti MacOS X:n kanssa.

Kommentti

Palomuurina Windows 7:ssa Windowsin oma palomuuri.

Virustorjuntaohjelmana samassa käyttöjärjestelmässä Avira Antivir tai Microsoft Security Essentials. Kummatkin ilmaisia. Ensimmäinen on tosin ilmaisversiona melko ärsyttävä, koska se lätkii jatkuvasti mainoksia ruutuun, mutta toimii muuten.

Näiden lisäksi Firefoxissa tietoturvaa lisääviä lisäosia.

Lisäksi käytän järkeäni netissä liikkuessani.

Kommentti

Käyttöjärjestelmää, jossa ei tarvitse ajella mitään aktiivista virustorjuntaa lainkaan. Ainoa milloin tarkastan viruksia on, kun lataan jotain ja haluan tarkastaa sen viruksista ennenkuin se menee johonkin Windows koneeseen.
        Kyllä tarkastan windows viruksia yms. linuxissa (jotka eivät toimi linuxissa) vaikka olen immuuni. Parempi näin ettei immuunina levittele niitä

Mikään ei ole niin ärsyttävää, kuin resursseja kuluttava virustorjunta / palomuurihässäkkä. Naurattaa, kun katsoo miten paljon windowsin kyseiset roskat vievät tilaa (latauspaketti netistä) ja joutuvat sitten ajaa kaikenlaista prosessia päällä. No kyllähän nykyään koneissa tehoa on ja ytimiä mutta miksi haaskata niitä raskaisiin roskiin
        Monet virustorjuntasovellukset vaativat jotain 100-200mb asennuspaketteja niin aikamoisia roskaläjiä ovat. Huonosti koodattuja jne.

Oikeasti kevyt virustorjunta on f-prot (windowsille jne.)
        http://www.f-prot.com/download/home_user/

Kommentti

Millainen on Avast Free Antivirusohjelma? Onko se kaiken kattava suoja koneelle?

Kommentti

Itselläni on tällä hetkellä Avast. Palomuurina oli aiemmin Comodo, koneen päivityksen myötä siirryin XPstä Win7:aan ja siinä vaiheessa totesin Windowsin oman muurin olevan riittävä. Suosittelen melkeinpä mitä tahansa muita virustorjuntoja ja palomuureja paitsi F-Securea(raskas) sekä Nortonin tuotteita(vielä raskaampi ja hitaampi). Ei kannata maksaa turhasta, kun ilmaisenakin saa. En tiedä saavatko operaattorit hyvän siivun myymistään lisensseistä maksullisiin virustorjuntapaketteihin vai mikä siinä on, kun niitä täytyy tuputtaa jokaiselle konetta ostavalle.

Sitä kuinka tehokkaita ne on, ei pysty juuri kuin arvuuttelemaan. Riippuen sivustosta tai lehdestä mitä luet, tulokset heittelevät villisti. Yleistä kuitenkin on, että ilmaiset pärjäävät ainakin yhtä hyvin hyökkäyksiä vastaan kuin maksullisetkin.

Kommentti

Avast ! Internet Security. Oon tyytyväinen. Tekee virustorjuntaohjelman päivittäin. Ilmainen !

Kommentti

Minulla on F-Secure.
                Kiitos olkoon Jumalalle, Karitsalle, olen armoliitossa. -luterilainen

Kommentti

Windows 8:ssa ei tarvitse mitään erillistä palomuuria eikä virustorjuntaohjelmaa. Windowsin oma palomuuri riittää, ja virustorjunnasta pitää huolta Windowsin oma virustorjunta, Windows Defender (sama kuin Microsoft Security Essentials Win 7:ssa). Windows Defender on valmiina Windows 8:ssa.

Kommentti

avast! Antivirus
                    Comodo Firewall (sandbox ja hips päällä)
                    SpywareBlaster
                    Malwarebytes Anti-malware
                    Uskon Kristuksen inkarnaatioon, ristinkuolemaan ja ylösnousemukseen. En kuulu kirkkokuntaan.

Kommentti

Hei, kiitos paljon vastauksista.
                      Windows vista käyttöjärjestelmä ja F-Secure ollut käytössä.
                      Mietin voisinko ottaa Avast Free Antivirusohjelman?
                      Olisiko riittävä?

Kommentti

Noin vuosi sitten käytin Windows XP:tä ilman virustorjuntaa, enkä saanut viruksia. Suurin uhka tietokoneelle on käyttäjä itse.

Stepahanie, avast on hyvä ilmainen virustorjunta. Sen pitäisi riittää.
                        Uskon Kristuksen inkarnaatioon, ristinkuolemaan ja ylösnousemukseen. En kuulu kirkkokuntaan.

Kommentti

Kiitos, Drontti.
                          Lataan avastin.

Kommentti

Juu ja Avast on täysin Suomenkielinen ja yksinkertainen käyttää.

Kommentti

Alun perin julkaissut Drontti Katso viesti
                              Noin vuosi sitten käytin Windows XP:tä ilman virustorjuntaa, enkä saanut viruksia. Suurin uhka tietokoneelle on käyttäjä itse.

Stepahanie, avast on hyvä ilmainen virustorjunta. Sen pitäisi riittää.
                              Kannattaa muistaa, että WinXP ja vanhemmat windowsit ei kuulu missään tilanteessa edes minuutiksi internet yhteyteen ellei ole vähintään jonkinlaista palomuuria.
                              Ne saastuvat sekuneissa ilman palomuuria, jos nettiin kytketään.
                              Tämä ihan faktana.

Tosin en menis vakuuttamaan, että uudemmatkaan selviävät ilman tartuntaa ilman... No se on suljetulla lähdekoodilla & kaupallisen käyttöjärjestelmän ongelmia myös
                              Mutta eihän windowsia enää nykyään tarvita mihinkään. Pelaaminen on monille ollut se vaatimus ennen tosin nykyään sekin onnistuu aikas hienosti ilman wintööttiä

Kommentti

Työstää...
                              X