Ilmoitus

Supista
Ei tiedonantoja toistaiseksi.

Seurustelu ei-uskovaisen kanssa

Supista
X
  • Suodatin
  • Aika
  • Näytä
Tyhjennä kaikki
uudet viestit

• Siksi on tosi kummallista että uskovatkin eroavat.

Kommentti

• Alun perin julkaissut rexona Katso viesti
      Siksi on tosi kummallista että uskovatkin eroavat.
      Ei ole kummallista ei millin vertaa, kun tietää varsinkin länsimaisen uskovien keskimääräisen uskon laadun joka on jo varsin liberaali penseä ja maallistunut.
      Kun Raamatulle varsinkin uskovien ero on koko lailla mahdotonta, kun jos me valkeudessa vaellamme meillä on yhteys keskenämme ja Jumalan Pojan veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä
      Elävän uskon puolesta=Foorumin lammas

Kommentti

• Lisään vielä, että minun Raamatuntulkintaani ei vaikuta ollenkaan myös lukuisat hyvätkään esimerkit joita tiedän, eli hyvin ja onnellisesti päättyneet suhteet, kun uskova on mennyt yhteen ei uskovan kanssa ja avioituneet tosin en heistä puhu jotka elävät yhä esiaviollisessa suhteessa tai niinsanotussa avoliitossa jolla ei enää ole sitten mitään tekemistä Jumalan tahdon kanssa se, kun on täydellinen oman tahdon valinta.

Kun minä en halua antautua järjen päätelmiin jotka sotivat Jumalan Raamatussa ilmoittamaa tahtoa vastaan, vaikka se tänään on yleisempää, kuin jumalan tahdon seuraaminen.

Toinen kor 10

3. Vaikka me vaellammekin lihassa, emme kuitenkaan lihan mukaan sodi;
        4. sillä meidän sota-aseemme eivät ole lihalliset, vaan ne ovat voimalliset Jumalan edessä hajottamaan maahan linnoituksia.
        5. Me hajotamme maahan järjen päätelmät ja jokaisen varustuksen, joka nostetaan Jumalan tuntemista vastaan, ja vangitsemme jokaisen ajatuksen kuuliaiseksi Kristukselle TOIVOTTAVASTI VAIKKA SE ON VAIKEAA

Kommentti

• Minua vain tulee lukea oikein ilman ennakko asenteita ja vailla ahdasmillisyyden tunnetta aivan, kuin olisin livenäkin joku kukkahattu setä kaikkia aina moralisoimassa, kun se nyt on vaan niin kaukana minusta, mutta sen tunnustan koen kovan halun puolustaa Jumalan Sanan totuuksia vaikka jäisin yksin, eli en tarvitse välttämättä puolustajia siis tiedän tässä kutsumukseni ja en ole täällä ihmissuosion tähden tosin myönnän, että kivahan olisi se jos joku muukin ymmärtäisi ajatuksen mille sydämeni sykkii

Kommentti

• Tavallinen, en missään mielessä halua mitätöidä sanojesi arvoa, tuohan on kaikki asiallista ja oikein. Ymmärrän kuitenkin nyt paremmin mitrn pystyt olemaan aikalailla ehdoton noissa mirlipiteissäsi. Voii verrata vaikkapa siihen että lapsettomat ovat parhaita lastenlasvattajia, niin kauan kun/jos ilmaantuu omia lapsia.

Kun elää yksin, (en väheksy yksinäisyyttä, luonnollista tarvetta olla joku jollekin jne) ei tarvitse kokea pettymystä kun uskova puoliso onkin ihan jotain muuta kuin antoi ymmärtää..kun avioelämä on melkein pelkkää ristiriitaa, lapset joutuvat todistamaan repiviä riitoja, jotka sitten voivat olla jatkumona heidän omissa liitoissaan, tulee eroja lasten elämään...Ja pahinta että toteat että ne ihanteet, joita itse halusit tavoitella, hengellisyyttä arjessa, anteeksiantavaisuutta, nöyryyttä, kunnioitusta ym.. ovat kaukana itsestäkin.

Näiden(kin) kanssa on elettävä ja silloin tulee tutuksi tuo Paavalin ajatus minusta viheliäisenä ihmisenä ja silloin ei enää niin helposti luettelekaan Raamatusta toisille absoluuttisina totuuksina (niitähän ne tietenkin ovat, mutta tuleekin tekijä x joka on käytännön tasolla usein vesittämässä ehdottomuuksia) heidän täytettäväkseen.

Eli kovasti armoa ja anteeksiantamusta ainakin tarvitaan ja ehkäpä joskus se armokin kirkastuu koko kauneudessaan kun tajuaa että muuten on aika toivotonta.
            -Jeesus on lauluni aihe-

Kommentti

• En ajattele sinua kukkahattusetänä..Tavallinen
              -Jeesus on lauluni aihe-

Kommentti

• Alun perin julkaissut sinikka Katso viesti
                Ja kun tässä ihan taannoin syntyi ensimmäinen lapsenlapseni niin olimme sairaalassa katsomassa toisena iltana synnytyksestä yhdessä ex-mieheni, hänen uusi vaimonsa ja minä. Hassua, mutta silti sanon...kuin yhtä suurta perhettä. Aika tosiaan tekee tehtäväänsä...joskus ajattelen ex-miehestä että on nykyään kuin isoveli ja vaimonsa kuin sisko. En olisi aluksi osannut kuvitella, että vuodet vierii ja tuntemukset muuttuu. En osaisi edes ajatella enää yhteiseloa hänen kanssaan...varmaan he sopivat yhteen paremmin kuin "me aikoinamme"...

Tyttö joskus sanoo, että sä äiti olit ihan lapsi kun iskän kanssa aloit seurustella...ja tottahan se onkin, olin vain 15 vuotias silloin kun tapasimme ja aloimme seurustelun. Silloin toki "tunsin" itseni "muka aikuisemmaksi" kuin olinkaan.

No, kolme yhteistä lasta ja nyt sitten yksi yhteinen lapsenlapsi.
                Elämän kiemuroita, niin moninaisia.
                Koettuja ja paljon pohdittujakin, ainakin jälikiäteen.

Aika aikaa, kutakin...kaiketi sitten.

Voi miten toivon ja rukoilen, että yksi tyttäristäni pääsisi joskus tuohon pisteeseen, vaikka jaksaakin jo jotenkin mutta.. Toinen on jo, pystyy käymään exänsä ja tämän uuden puolison luona kahvilla.. Mutta hänellä itsellläänkin on jo uusi puoliso ja lie kuinka väärin, iloitsen siitä.
                -Jeesus on lauluni aihe-

Kommentti

• Kun puhutaan uskovien avioliitoista tarkoitus ei ole tuomita ketään jo tehdyistä vääristä valinnoista jotka eivät ole Jumalan tahdon mukaisia vaan miten tästä eteenpäin on viisastatehdä ja pysyä Raamatun linjalla kenellä asiat ovat vielä edessä tai vain muuten yleisesti jutustellaan.
                  Viimeisin muokkaaja Abditus; 05-05-15, 23:10.
                  Jos vetten läpi kuljet, olen minä sinun kanssasi, jos virtojen läpi, eivät ne sinua upota; jos tulen läpi käyt, et sinä kärvenny, eikä liekki sinua polta.
                  Sillä minä olen Herra, sinun Jumalasi, Israelin Pyhä, sinun vapahtajasi..

Kommentti

• Alun perin julkaissut sirri Katso viesti
                    Voi miten toivon ja rukoilen, että yksi tyttäristäni pääsisi joskus tuohon pisteeseen, vaikka jaksaakin jo jotenkin mutta.. Toinen on jo, pystyy käymään exänsä ja tämän uuden puolison luona kahvilla.. Mutta hänellä itsellläänkin on jo uusi puoliso ja lie kuinka väärin, iloitsen siitä.
                    Olen kuullut näistä tällaisista kahvitteluista exän luona, minusta se on ihan pimeetä. Itse en koskaan lähtisi sellaiseen, ei ole tarvetta. Ei koskaan.
                    Olen joutunut kantamaan surua ja tuskaa, jota kipuilen vieläkin. Henkemme on ollut uhattuna, ihmisarvo viety, niin paljon kyyneliä,
                    kaikkea en voi tähän kirjoittaa, mitä olen kokenut....elämä on niin epäoikeuden mukaista...elämä on niin pimeää, arvotonta.
                    Huuda minua avuksesi, niin minä vastaan sinulle ja ilmoitan
                    sinulle suuria ja salattuja asioita, joita sinä et tiedä. Jer. 33:3

Kommentti

• Uskovalla on aina Jeesus, hän joka ei ikinä hylkää, ei koskaan. Rakastaa ja antaa synnit anteeksi ja vie kerran suureen loppumattomaan iloon.
                      Jos vetten läpi kuljet, olen minä sinun kanssasi, jos virtojen läpi, eivät ne sinua upota; jos tulen läpi käyt, et sinä kärvenny, eikä liekki sinua polta.
                      Sillä minä olen Herra, sinun Jumalasi, Israelin Pyhä, sinun vapahtajasi..

Kommentti

• Alun perin julkaissut sirri Katso viesti
                        En ajattele sinua kukkahattusetänä..Tavallinen
                        Kiitos näen, että olet rehellinen ja tunnustan rehellisesti Jumalan tahdon ja et puolustele tai aamenna herkästi Raamatun vastaisille elämän ohjeille vaikka oma valinta joskus onkin kenties ollut väärä ei silti kannata muiden kanssa alkaa Pyhiä elämän arvoja ja Jumalan varjeluksen Samaa myymään, eli luopumaan totuudesta, vaikka itse olisi oman tahdon valinnan tehnyt epäraamatullisin syin.

Raamattu kehottaa ostamaan kaiken aikaa totuutta eikä lainkaan myymään sitä, vaikka kaikki myös Paavali koko lihansa heikkouden tähden tilanteensa tässä toivottomaksi, niin Hengessä saatu toteutus toi kuitenkin voiman ja voiton, kun kiitos olkoon Herran Jeesuksen Kristuksen kautta voitto tulee joten itsekin ajattelen näin lukuisista omista epäonnistumisistani huolimatta katson tai haluan katsoa Kristukseen ja siitä en luovu, vaikka hiukan itse kärsisin eikä edes hiukankaan oman lihani heikkouden laittaessa hanttiin kaikessa mitä tulee Raamatullisuuteen ja Hengellisyyteen ja Hengessä vaeltamiseen ja käskyjen pitämiseen sun muuhun Pyhään arvokkaaseen ja rakkauteen.

En ole paha ihminen näen vaan tärkeäksi nousta valtavirtaa vastaan, kun helppoa liian helppoa olisi liukua koskea pitkin alaspäin ison joukon mukana se, kun olisi niin humaania ja inhimillistäkin ja ystäviä ja myötätuntoa riittämiin, mutta onko Jeesus valtavirran mukana siunaamassa kaiken omien valintojen väärät seuraukset? On hyvä miettiä, mutta oma käsitys on, että tietty syyn ja seurauksen laki jatkuu väärien valintojen johdosta jotka usein on syntiäkin ja osa synnin seurauksien kiroista pitää kärsiä, vaikka Jumala onkin armollinen ja sitä Hän on ollut minuakin kohtaan joka en myöskään ole varjeltunut lihani heikkoudelta enkä ole onnistunut vaeltamaan synnittä.....

Siksi en korkealta pysty puhumaan, eli arvoni tässä on uskon puhtaat vaikka kaikki ei tätä usko

Kommentti

• Alun perin julkaissut rexona Katso viesti
                          Siksi on tosi kummallista että uskovatkin eroavat.
                          Eiköhän noista uskovien avioeroista ole yhdeksänkymmentäyhdeksän prosenttia pelkkää lihan tuotetta ja himoa, vaikka Raamatussa apostoli Paavali oikein käskemällä käskee uskovaa naulitsemaan ristille kaikki lihansa himot ja halut. Käsittääkseni helluntailiikkeen piirissä avioero tapauskohtaisesti on ollut joissakin seurakunnissa seurakunnasta erottamisen peruste.

Kommentti

• Alun perin julkaissut HelenaM Katso viesti
                            Anniinan kertomuksesta nousi mieleen. Tiedän myös kolme uskovaa naista, jotka seurustelivat ei-uskovan miehen kanssa. Nämä siskot tekivät jo alunalkaen selväksi toiselle osapuolelle, että eivät mene avioon, jos mies ei halua löytää pelastusta Jeesuksessa. Nämä kaikki tapaukset olivat sellaisia, että mies oli itsekseen rukoillut uskovaa vaimoa, vaikka eivät uskossa olleetkaan. Ja kaikissa tapauksissa miehet alkoivat käydä seurakunnassa ja omien prosessiensa jälkeen antoivat elämänsä Herralle. Tätä kirjoittaessa muistui mieleen kaksi tapausta lisää, joista yhdessä oli kyse uskovan miehen seurustelusta ei-uskovan naisen kanssa. Nämä kaikki uskovat olivat Jumalan johdatuksessa ja saivat olla tulevan puolisonsa apuna ja rinnalla heidän pelastuksen etsinnässään. Kukaties tällaisia onnellisia tapauksia on paljonkin.
                            Mutta ajatellaanko helluntailiikkessä yleisesti noin kuten Helena ylläolevassa viestissään kirjoittaa?

Mielestäni naisten Eevan tyttärinä on ehkä naiseutensa ja seksuaalisuutensa vaikutuksesta helpompaa taipua järjenpäätelmiin, epäuskoon ja suvaitsevaisuuteen seurustelusta ja avioliitosta suruttomien maailman ihmisten kanssa vastoin apostoli Paavalin kieltoa. Siksiköhän apostoli Paavali rajoittaa paimenen viran ainoastaan miehille, koska miehen rakenteeseen kuuluu tietty lujuus ja taipumattomuus ketjun otsikon teemassa. Alkuseurakunnassa/kirkossa uskovalle naiselle kuului riviuskovan, palvelijan ja aviovaimon rooli. Ainoa naisen seurakunnallinen virka oli lesken tehtävä. Seurakunnissa lesket suorittivat palvelustehtäviä tehden hyväntekeväisyyttä viettäen hyveellistä elämää. Naimisissa olevan naisen tuli vetäytyä kaikessa taka-alalle kuunnellen hiljaa kuuliaisena opetusta ja hoitaa kotiansa mukautuen aviomiehensä tahtoon.
                            Viimeisin muokkaaja antte; 03-05-15, 14:15.

Kommentti

• Alun perin julkaissut Abditus Katso viesti
                              Jumalan Henki yhdistää uskovat ja missä se suuremmin voisi näkyä kuin avioliitossa. Ja mikä voi enemmän eroittaa kuin se että ollaan eri hengessä. siinä on taistelu eri voimien välillä. Kannattaa miettiä tarkkaan mitä haluaa avioliitostaan.
                              Lyhyesti sanottu oleellinen.
                              Jeesus: koska minä elän, tekin saatte elää.
                              Kuulun vapaaseurakuntaan.

Kommentti

• Ymmärrän täysin jos todella on kyse tuosta, eli rukoilee ja haluaa johdattaa ei uskovan uskoon, mutta en anna periksi siitä, että Jumalan tahto on johdattaa puoliso ehdokas uskoon ennen avioliittoa ja seksiä ja perheen perustamista.
                                Helenan tapauksessakin uskosin, että näin olisi pystytty jo ennen papin aamenta tapahtumaan joten ei olisi pakko uhmata ollenkaan Raamatun elämän ohjetta noiltakaan osin mistä ennen olen kertonut.

Kommentti

Työstää...
                                X