Ilmoitus

Supista
Ei tiedonantoja toistaiseksi.

Tuntuuko jo siltä et oot vanha????????????

Supista
X
  • Suodatin
  • Aika
  • Näytä
Tyhjennä kaikki
uudet viestit

• Alun perin julkaissut kapsukka Katso viesti
    En tunne itseäni vanhaksi, mut oman syntymäajan muistaminen herättää tajuamaan, että vanha mikä vanha. Ei mikään kiva ajatus se.
    No justihinsa näin......
    Ja turha on itseään pyrkiä huijaamaan, vaan tunnustaa rehellisesti tosiasiat....
    Job 42:2. "Minä tiedän, että sinä (Herra) voit kaikki ja ettei mikään päätöksesi ole sinulle mahdoton toteuttaa.

Kommentti

• Alun perin julkaissut kapsukka Katso viesti
      En tunne itseäni vanhaksi, mut oman syntymäajan muistaminen herättää tajuamaan, että vanha mikä vanha. Ei mikään kiva ajatus se.
      Ookkonä tullunna takasin kapsukkainen???

Kommentti

• Alun perin julkaissut sirri Katso viesti

Ookkonä tullunna takasin kapsukkainen???
        Siltä vaikuttaa

Kiva juttu

Kommentti

• Alun perin julkaissut hopealanka Katso viesti

Siltä vaikuttaa

Kiva juttu
          Niin on! ( Muuten, yritin taas sinulle hopealanka yv, siihen tulee ilmoitus että hopealanka ei ota yv vastaan. Mikähän mättää?)

Kommentti

• Alun perin julkaissut sirri Katso viesti

Niin on! ( Muuten, yritin taas sinulle hopealanka yv, siihen tulee ilmoitus että hopealanka ei ota yv vastaan. Mikähän mättää?)
            Kyllä on merkillistä

Kommentti

• Voitko kokeilla nyt, sirri?

Kommentti

• Alun perin julkaissut hopealanka Katso viesti
                Voitko kokeilla nyt, sirri?
                Kokeilin, eli pari viestiä pitäisi olla sinulle tullut.. Modelle laitoin juuri kanssa, meni ja tuli vastauskin

Kommentti

• Yksi viesti tuli

Kommentti

• Uusi juttu tämä minulle on: mutta kyllä minä olen nyt astunut vanhuuden kynnykselle, sitä olen juuri nyt ylittämässä. Mihin olen matkalla? Millaista siellä sisällä on? Minulta ei edes kysytä, jotta haluanko tai uskallanko minä tulla sisään. Onko minun astuttava yksin sisälle vai tuleeko kukaan saattamaan?
                    Ottaako siellä sisällä joku minut vastaan -onko minulle tutoria siellä? Kantaako kukaan näitä taakkojani kanssani: epätietoisuutta siitä saanko elää terveenä ja montako vuotta vielä ja riittävätkö säästöni, eläkkeeni kun tulee olemaan pelkkä kolehtikolikko. Jos sen kolehtikolikkoni joskus yhteiskunnan päätöksien viidakosta saan lunastetuksi. Ei sen puoleen -nuukuus on aina ollut elämäntapani. Uskallanko toivoa pientä ilonhäivää: saisinko nyt viimeinkin sitä, mitä olen vuosikausia kaivannut: omaa rauhaa ja omaa aikaa.

Kommentti

• Alun perin julkaissut anniina Katso viesti
                      Uusi juttu tämä minulle on: mutta kyllä minä olen nyt astunut vanhuuden kynnykselle, sitä olen juuri nyt ylittämässä. Mihin olen matkalla? Millaista siellä sisällä on? Minulta ei edes kysytä, jotta haluanko tai uskallanko minä tulla sisään. Onko minun astuttava yksin sisälle vai tuleeko kukaan saattamaan?
                      Ottaako siellä sisällä joku minut vastaan -onko minulle tutoria siellä? Kantaako kukaan näitä taakkojani kanssani: epätietoisuutta siitä saanko elää terveenä ja montako vuotta vielä ja riittävätkö säästöni, eläkkeeni kun tulee olemaan pelkkä kolehtikolikko. Jos sen kolehtikolikkoni joskus yhteiskunnan päätöksien viidakosta saan lunastetuksi. Ei sen puoleen -nuukuus on aina ollut elämäntapani. Uskallanko toivoa pientä ilonhäivää: saisinko nyt viimeinkin sitä, mitä olen vuosikausia kaivannut: omaa rauhaa ja omaa aikaa.
                      Anniina kulta, missä kohtaa katsot vanhuuden alkavan? 65-vuotias alkaa saada kansaneläkettä. 75-vuotias saa täällä kotiinsa terveyspiirin henkilöitä, jotka tsekkaavat olisiko jotain avuntarvetta.

Varmaan paljon vaikuttaa saako olla terveenä ja hoidella asiansa, liikkua ym, milloin alkaa tuntea itsensä vanhaksi.

Anniina tarjoan käsivarteni ja kumppanuuden tehdä yhteistä matkaa rukouksin sellaisena kuin elämäsi etenee. Toivon sinulle Jumalan kaikkinaista hyvyyttä. Hän rakkaudessaan täyttäköön tarpeesi Jeesuksessa Kristuksessa

Kommentti

• Kiitos Hopealanka! Olet ihana ihminen.

Jaa, jotta milloin eli missä iässä vanhuus alkaa? No, se taitaa olla yksilöllistä: jos katsomme vaikka Aira Samulinia, joka on syntynyt vuonna 1927, niin hänen kohdallaan ei ole vanhuudesta tietoakaan. Samoin työelämässäni tiedän useita 80-90 vuotiaita, joilla ei ole mitään vanhuuden aiheuttamia hidastumia, vaan he esim. käyttävät tietotekniikkaa ja älypuhelimia yhtä hyvin kuin itseään paljon nuoremmat ja ajavat hyvin autoa. Tänne foorumillekin kirjoittelee varmaan moni, joka ei vanhuudesta vielä mitään tiedä, vaikka ikää vuosissa mitaten on kertynyt. Ihanaa sellainen. No, entä minä - olen vaan väsynyt ja olen tehnyt päätökseni jäädä muutamiksi vuosiksi ennen virallista eläkeikääni omalle vapaalleni. Elatuksestani on suunnitellut selviäväni omin voimin.

Kommentti

• Joo, jokainen on just niin vanha miten itsensä kokee.

Kommentti

• Olen ollut aina vanha ja aina nuori.
                            Minun sieluni riippuu sinussa kiinni,
                            sinun oikea kätesi tukee minua.
                            **Kuulun vapaaseurakuntaan.

Kommentti

• Italialainen Emma Morano on viimeinen 1800-luvulla syntynyt elossa oleva ihminen. Morano syntyi 29. marraskuuta 1899.

http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/a...004885806.html

https://www.youtube.com/watch?v=T6xaaUQH9zU

Videon sisältö: World's Oldest Person Turns 117 Crediting Raw Eggs and Steak To Longevity
                              Viimeisin muokkaaja antte; 11-12-16, 19:21.

Kommentti

• Alun perin julkaissut antte Katso viesti
                                Italialainen Emma Morano on viimeinen 1800-luvulla syntynyt elossa oleva ihminen. Morano syntyi 29. marraskuuta 1899.

http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/a...004885806.html

https://www.youtube.com/watch?v=T6xaaUQH9zU

Videon sisältö: World's Oldest Person Turns 117 Crediting Raw Eggs and Steak To Longevity
                                Ei muuta kuin 3 kananmunan syöntiin päivässä vaan itsekukin...

Kommentti

Työstää...
                                X