Ilmoitus

Supista
Ei tiedonantoja toistaiseksi.

Jos autettava on tylsä ihminen?

Supista
X
  • Suodatin
  • Aika
  • Näytä
Tyhjennä kaikki
uudet viestit

• Jos autettava on tylsä ihminen?

Moi te jotka teette työtä esim evankelioinnissa tai tukemassa yksittäisiä ihmisiä muuten, niin miten olette ratkaisseet ongelman jos on kyseessä ihminen joka on yksinäinen juuri sen takia ku kukaan ei viihdy hänen kanssaan? Esim joskus kauan sitten tapasin usein erästä alkoholistia jolla on avioero takana ja ystävätkin kaikonneet. Hirveän yksinäinen. Tapasin häntä välillä useinkin, välillä meinasin nukahtaa kesken kun tää kaveri puhuu ja puhuu loputtomiin aiheista jotka ei ole mielenkiintoisia. Se on sääli, tiedän että Jeesus rakastaa näitäkin ja he tarvitsevat rakastavaa seuraa ihmisiltä. Uskon että tämä on laajempikin ongelma. Esim pastoreilla ja sielunhoitajilla. Tiedän kyllä että kaikista ihmisistä ei voi tykätä mutta mitäs sitten kun on ihmisiä joille ei tunnu löytyvän ihmistä joka oikeasti viihtyy tämän kanssa?

Aika useinkin jollakin tavalla avun tarpeessa olevat ihmiset tuntuvat jollakin tapaa vaikeilta tai raskailta. Ihminen ei ole useinkaan kaikkein hurmaavimmillaan silloin, kun on jollain tavalla vaikeuksissa.

Minusta sen, joka apua tarjoaa, kannattaa myöntää itselleen ne negatiiviset tunteet, jota avun tarvitsija mahdollisesti herättää ja miettiä realistisesti, mikä on se määrä apua, mitä pystyy tarjoamaan niin, ettei ala purkaa niitä tunteitaan avun tarvitsijaan. Voi sitten yrittää löytää tälle ihmiselle laajempaa auttajien verkostoa, jos sellaiselle on tarvetta.
    "Vielä minä sanon: älköön kukaan luulko minua mielettömäksi; mutta vaikka olisinkin, ottakaa minut mieletönnäkin vastaan, että minäkin saisin hiukan kerskata."
    2.Kor.11:16

Kommentti

Mielestäni siitä on huolehdittava kuinka paljon jaksaa ajallisesti olla tukemassa. Olen törmännyt vähän vastaavaan asiaan tässä taannoin. Omien taakkojensa ja luonteensa vuoksi joku voi viedä mehut auttajasta ja ystävästä lyhyessäkin ajassa.

Kommentti

Työstää...
      X