Ilmoitus

Supista
Ei tiedonantoja toistaiseksi.

Älä himoitse

Supista
X
  • Suodatin
  • Aika
  • Näytä
Tyhjennä kaikki
uudet viestit

• Älä himoitse

Jeesus sanoi, että joka katsoo naista himoiten on jo sydämessään tehnyt aviorikoksen tämän kanssa. Eli naista ei saa katsoa himoiten. Mutta saako mies katsoa omaa vaimoaan himoiten? Vai onko himo avioliitossakin syntiä?

Onko väärin haluta vaimoa siksi että haluaisi katsoa naista ilman että se olisi syntiä? Ei tämä tietyskään ainut syy voi olla mutta yksi pieni osa monien muiden syiden joukossa. Mutta onko ajatus seksistä täysin syntiä?

Miksi Jumala loi naisen sellaiseksi kun loi jos naisen katsominen on syntiä? Minusta tämä on niin raskaa taakka että se tekee elämästä aivan liian raskasta että jaksaisi elää.

Alun perin julkaissut Daniel Katso viesti
    Jeesus sanoi, että joka katsoo naista himoiten on jo sydämessään tehnyt aviorikoksen tämän kanssa. Eli naista ei saa katsoa himoiten. Mutta saako mies katsoa omaa vaimoaan himoiten? Vai onko himo avioliitossakin syntiä?

Onko väärin haluta vaimoa siksi että haluaisi katsoa naista ilman että se olisi syntiä? Ei tämä tietyskään ainut syy voi olla mutta yksi pieni osa monien muiden syiden joukossa. Mutta onko ajatus seksistä täysin syntiä?

Miksi Jumala loi naisen sellaiseksi kun loi jos naisen katsominen on syntiä? Minusta tämä on niin raskaa taakka että se tekee elämästä aivan liian raskasta että jaksaisi elää.
    Ymmärrän niin, että avioliitossa elävä mies ei saa katsella himoiten muita naisia kuin omaansa.
    Eikä naimatonkaan mies saa himoita toisen miehen vaimoa.

Mutta jos naimaton mies ei saisi himoita ketään naista
    eli kokea seksuaalista kiinnostusta naimattomista naisista,
    silloin ei muodostuisi avioliittojakaan.

Ja jos mies ei saisi olla seksuaalisesti kiinnostunut vaimostaan,
    yhtään vauvaa ei syntyisi.
    "Golgatan veressä voima on, voima niin siunattu, verraton."

Kommentti

1.Tess. 4:3-5
      3.
      Sillä tämä on Jumalan tahto, teidän pyhityksenne, että kartatte haureutta,
      4.
      että kukin teistä tietää ottaa oman vaimon pyhyydessä ja kunniassa,
      5.
      ei himon kiihkossa niinkuin pakanat, jotka eivät Jumalaa tunne;
      Viimeisin muokkaaja sandia; 27-12-17, 15:53.

Kommentti

Eli himoitseminen on myös avioliitossa. Miksi ihmeessä Jumala sitten loi naisen sellaiseksi että mies himoitsee häntä? Onko itsemurha ainoa ulospääsy pimeydestä? Tai taitaapa se syvemmälle pimeyteen. Missä sitten apu? Jeesus ei ole auttanut vaikka jatkuvasti pyydän apua. Miksi hän on riistänyt ilon ja kaiken?

Kommentti

Joo seksuaalinen turhautuneisuus kyllä taitaa olla ihan tosiasia.
          Tunnen monia fiksuja Asperger ihmisiä, joille se on tosi kova paikka. He tiedostavat syvästi että ihmiskontaktin luominen on heille tosi haastavaa ellei mahdotonta. Se aiheuttaa syvää turhautumista ja surua.

Eivätkä he varmaan ole ainoita ihmisiä.

Mutta jos elämää itse jotenkin pelkää ja jää sivusta katsojaksi, niin silloin tulee katkeruus. Kun olin nuori, pelkäsin kovasti että jotenkin jää elämästä sivuun ja koen juuri tuollaista katkeruutta.

Kommentti

Eli himoitseminen on myös avioliitossa. Miksi ihmeessä Jumala sitten loi naisen sellaiseksi että mies himoitsee häntä? Onko itsemurha ainoa ulospääsy pimeydestä? Tai taitaapa se syvemmälle pimeyteen. Missä sitten apu? Jeesus ei ole auttanut vaikka jatkuvasti pyydän apua. Miksi hän on riistänyt ilon ja kaiken?
            Kun muutin USAhan törmäsi kummastuksekseni toiseen ajatteluun kuin mihin olin oppinut Suomessa.
            Täällä ajatellaan, että jos on jotenkin elämä jumissa, olisi hyvä tehdä asian eteen muutakin, kuin ehkä vain kehitellä melankolisia ajatuksia.
            Kysymys: what are you going to do about it?

Eli suomeksi: mitä sä aiot tehdä asian hyväksi?

Surullisen runon kirjoittaminen ja itsemurha eivät ole ratkaisuja.

Missään ei ole kirjoitettua tai edes kirjoittamatonta sääntöä että omaan elämään ei saa vaikuttaa mitenkään, pitää vaan odottaa.

Kommentti

Mutta miksi Jeesus ei auta jos hän kerran on Jumala?

Kommentti

Mutta miksi Jeesus ei auta jos hän kerran on Jumala?
                Kyllä mä uskon että Jeesus auttaa.
                Mutta sä oot niin sulki ja kiinni ja täysin määräät mitä Jeesuksen pitäisi ekaks tehdä.
                Rukoilen että Herra johdattaa sut jotenkin vähän avoimempaan paikkaan ja näet elämässä paaljon enemmän mahdollisuuksia.

Ei Jeesusta voi pomotella. Voi yrittää mutta ei se onnistu. Ethän sä edes luota häneen.

Peloittaa puhua näin paljon ihmiselle jota en tunne!! Anteeksi. Mutta Jeesus tuntee sut ja uskon että hän voi avata sinut tuosta solmusta minkä sä oot kehitellyt.

Kommentti

Herra pyydämme että kosketat Danielia rakkaudellasi!! Herra anna hänelle toivo, täytä hänen sydämensä kaipaus! Jeesuksen nimessä pyydämme tätä.

Kommentti

No eniten minua ahdistaa se jos Jeesus tahtoo antaa minulle sellaisen vaimon mitä en ole pyytänyt. Minä kyllä tunnen itseni ja tiedän etten kerta kaikkian voi saada itseäni pitämään kestään josta en pidä. Ja olen niin vanha että pelkään että Herra tahtoo antaa minulle jonkin vamhemman vaimonkin. Eli koko nuoruus on mennyt hukkaan. Tunnen monia ihmisiä joita ikä ei lainkaan haittaa ja on miehiä jotla naivat itseään paljon vanhemman vaimon. Minä kuitenkin pidän vain itseäni paljon nuoremmista ja epäilen välillä että Jumala ei tahdo minulle sellaista antaa.

Kommentti

Kumpa vain osaisin luottaa Herraan.

Kommentti

No eniten minua ahdistaa se jos Jeesus tahtoo antaa minulle sellaisen vaimon mitä en ole pyytänyt. Minä kyllä tunnen itseni ja tiedän etten kerta kaikkian voi saada itseäni pitämään kestään josta en pidä. Ja olen niin vanha että pelkään että Herra tahtoo antaa minulle jonkin vamhemman vaimonkin. Eli koko nuoruus on mennyt hukkaan. Tunnen monia ihmisiä joita ikä ei lainkaan haittaa ja on miehiä jotla naivat itseään paljon vanhemman vaimon. Minä kuitenkin pidän vain itseäni paljon nuoremmista ja epäilen välillä että Jumala ei tahdo minulle sellaista antaa.
                        Heh, sulla on samanlaisia pelkoja kun mulla oli teini ikäisenä ja sen jälkeenkin. Pelkäsin kuollakseni että mun "pitää" mennä naimisiin erään kotikaupungin uskovan pojan kanssa, joka oli hyvin kunnollinen, hiljainen, hieman jäykkä olemukseltaan. Pelkäsin että Jeesus laittaa minut johonkin uskovan raamiin, missä en koe olevani minä. Olin ihan ahdistunut siitä. Hän sitten johdatti juuri sinä iltana nuorten ryhmässä erään tytön rukoilemaan kanssani. Hän sanoi että hänelle tulee vaan rukouksia minusta sydämelleni. Hän EI TIENNYT MITÄÄN ajatuksistani. Mutta hän sai rukouksessa: sulle tulee olemaan hieno elämä! Hän koki että hänen piti toistaa tuota: sinulla tulee olemaan hieno elämä !

Ei Herra laittanut minua tuohon peloittavaan sovinnaisuusmuottiin, mitä pelkäsin ihan kauheesti

Kai sä tajuut että noi sun pelot ei oo mitenkään realiteeteilla perusteltavia?

Kommentti

Hei osaatsä englantia miten hyvin? Laittaisin tähän yhden kivan youtubin mutta se on englanniksi, ilmeisesti australian englantia.

Kommentti

Niin näinpä se varmasti on. Turhaa pelkään. Juu kyllä jonkun verran ymmärrän englantia.

Kommentti

https://www.youtube.com/watch?v=iXWiKDZw1OM

Varmaan joku nuori australialainen psykologi. Thinking Errors.

Kommentti

Työstää...
                              X