Ilmoitus

Supista
Ei tiedonantoja toistaiseksi.

Älä himoitse

Supista
X
  • Suodatin
  • Aika
  • Näytä
Tyhjennä kaikki
uudet viestit

Alun perin julkaissut Daniel Katso viesti
    Mutta mitäs Purtta ajattelet siitö kun Raamatun mukaan hyvä vaimo tulee Jumalalta?
    Miten kuvailisit sitä mekanismia tai prosessia, että miten vaimo tulee Jumalalta? Mitä siinä ihan konkreettisesti tapahtuu, sinkkuuden ja naimisiinmenon välissä?

Kommentti

Sinä Purtta ilmeisesti olet sitä mieltä että ihminen on itsensä varassa kaikessa?
      Olen sitä mieltä, että ihmissuhteita luovat ihmiset

Kommentti

No esim. Jumala voi johdattaa naimattoman kristityn kohtaamaan naisen josta hän pitää ja hän voi laittaa rakkauden heidän välilleen. Sitten he omasta tahdostaan menevät naimisiin. Jumala on luonut meidät tietynlaisiksi ja hänen vaikutustaan on sekin etyä mistä pidämme. Toinen pitä urheilusta ja toista kiinnostaa matematiikka. Tämäkin on Jumalan vaikutusta eikä suinkaan sattumaa. Toinen pitää vaaleista ja toinen tummista naisista. Tämäkin on Jumalan vaikutusta. Hän on luoja. Siksi hän voi johdattaa kaksi ihmistä yhteem jotka pitävät toisistaan. Jumala tuntee kaikki maailman ihmiset. Hän voi yhdistää ne jotka toisilleen sopivat.

Kommentti

Jos asia olisi nöin kuin sanot että ihmissuhteissa olemme täysin itsemme varassa niin silloin ei todellakaan itsellämäni olisi paljoakaan mahdollisuuksia. Kun katson peiliin niin ei varmaan kukaan haluaisi tälläistä kaljupäätä. Luonteessni ei muuten mitään vikaa ole, mutta olen melko ujo ja hiljainen. Mutta toivoni on siinä että Jumala kykenee vaikuttamaan jossain tytössä että hän pitäisi minusta sellaisena kuin olen.

Kommentti

Ja mitä tarkoittaa sitten se että Jumala antaa sen mitä tarvitsemme? Miten konkreettisesti Jumala pitää huolen uskovan vaatetuksesta ja ruuasta kun Jeesus sanoi, että Jumala antaa nämä sille joka etsii ensin hänen valtakuntaansa?

Kommentti

Tietysti Jumala johdattaa, mutta valinnanvapaus olla ihmisellä itsellään, ei ihan kaikkea kannata ulkoistaa kun meille on annettu vapaa tahto.
              Että teidän lempeytenne tulisi kaikkien ihmisten tietoon..

Kommentti

Mutta toivoni on siinä että Jumala kykenee vaikuttamaan jossain tytössä että hän pitäisi minusta sellaisena kuin olen.
                Nyt taas tosi pahasti pielessä.

Kommentti

Purtta sinun tulisi perustella väitteesi, sillä ei ole mitään järkeä vain sanoa väittämyksiä ilman mitään perusteita. Seuraavaksi varmaan sanot, että Jeesus ei ole kuollut ristillä ilman mitään perusteita. Mitä väärää tuossa on mitä sanoin, että toivoni on se, että Jumala vaikuttaisi jonkin naisen pitävän minusta sellaisena kuin olen?

Kommentti

Saatana kyllä yrittää masentaaa minua ja sanoi ettei Jumala puutu asiaan vaan minun tulee luottaa itseeni. Ja tietysti jos minun tulee luottaa itseeni, minun tulisi ottaa uskosta osaton nainen koska niitä kyllä on tarjolla

Kommentti

Purtta sinun tulisi perustella väitteesi, sillä ei ole mitään järkeä vain sanoa väittämyksiä ilman mitään perusteita. Seuraavaksi varmaan sanot, että Jeesus ei ole kuollut ristillä ilman mitään perusteita. Mitä väärää tuossa on mitä sanoin, että toivoni on se, että Jumala vaikuttaisi jonkin naisen pitävän minusta sellaisena kuin olen?
                      Se kuulostaa siltä, että lähtökohtaisesti se nainen ei ole kiinnostunut, mutta Jumala aivopesee hänet pitämään sinusta. Kyllä meidän tulee ihan omana itsenämme tehdä muihin se vaikutus jonka teemme. Ei ole tarkoitus sinua masentaa eikä loukatakaan.

Kommentti

Saatana kyllä yrittää masentaaa minua ja sanoi ettei Jumala puutu asiaan vaan minun tulee luottaa itseeni. Ja tietysti jos minun tulee luottaa itseeni, minun tulisi ottaa uskosta osaton nainen koska niitä kyllä on tarjolla
                        Eikö se nyt ole jo hieman kummaa, jos saatana kehottaa sinua luottamaan itseesi..

Kommentti

Miten nii kummaa Purtta? Eikö saatana juuri tahdo ihmisen luottavan itseensä eikä Jumalaan? Eihän ihminen voi luottaa yhtäaikaa itseensä ja Jumalaan? Monien ihmisten ongelma o juuri se että he luottavat itseensä eivätkä siksi tahdo uskoa Jeesukseen. Ei Raamatusa kehoteta missään luottamaan omaan itseen. En tiedä elämän katsomusopasta olet lukenut tai mihin filosofian uskot, mutta et taida paljoa antaa arvoa Raamatun opetukselle? Ja en minäkään tahdo sinua loukata mutta kirjoituksistasi saa sen kuvan ettet paljoa usko Raamatun opetuksiin. Jos olen väärässä niin korjaa minua.

Kommentti

Nyt te yritätte sanoa, että minun tulisi ottaa joku vaimo josta en pidä. Ja tietysti tämän vaimok tulisi ottaa joku josta ei pidä. Rumatkin tykkäävät kauniista mutta eivät voi sitä saada. Eli ruman miehen tulee ottaa nainen josta ei tykkää. Ja ruman naisen tulee ottaa mies josta ei tykkää. Eli rumien aviopuolisoiden välillä ei ole todellista rakkautta. Mutta komeat ja kauniit saavat sen mistä tykkäävät ja jota rakastavat. Eli hyvän näköisten välillä on todellinen aito rakkaus ja kiintymys, mutta rumat joutuvat ottamaan vain jonkun että hekin saisivat seksiä.

Kommentti

Tiedän ainakin pari tapausta, joissa viehättävät, suorastaan kauniit naiset ovat avioliitossa
                              rumien äijänkutaleiden kanssa.
                              Toisella on naamakin aivan kuin kamelilla.
                              Varmaan ko. rouvat itse ovat toista mieltä puolisoistaan.

Ja yhdessä tapauksessa mielestäni oikein komean miehen vaimo on tosi
                              kolkonnäköinen ruipelo.

Nämä valinnat ovat varmaan rakastumisen seurausta.
                              Henkilöt ovat rakastuneet koko ihmiseen, eivätkä vain kasvoihin ja
                              vartaloon.
                              "Golgatan veressä voima on, voima niin siunattu, verraton."

Kommentti

Alun perin julkaissut Soltero Katso viesti
                                Tiedän ainakin pari tapausta, joissa viehättävät, suorastaan kauniit naiset ovat avioliitossa
                                rumien äijänkutaleiden kanssa.
                                Toisella on naamakin aivan kuin kamelilla.
                                Varmaan ko. rouvat itse ovat toista mieltä puolisoistaan.

Ja yhdessä tapauksessa mielestäni oikein komean miehen vaimo on tosi
                                kolkonnäköinen ruipelo.

Nämä valinnat ovat varmaan rakastumisen seurausta.
                                Henkilöt ovat rakastuneet koko ihmiseen, eivätkä vain kasvoihin ja
                                vartaloon.
                                Näin minäkin ajattelen. Ja kuten on sanottu kauneus on katsojan silmissä. Moni yleisesti rumakin on jonkun mielestä kaunis. Ja moni yleisesti kaunis on joidenkin mielestä epäviehättävä. Tästä syystä Jumala voi antaa kelle vain sopivan puolison, jos ihminen vain luottaa Jumalaan ja sitä Häneltä anoo.

Kommentti

Työstää...
                                X