Ilmoitus

Supista
Ei tiedonantoja toistaiseksi.

Onko Islam rauhan uskonto?

Supista
X
  • Suodatin
  • Aika
  • Näytä
Tyhjennä kaikki
uudet viestit

• Ketjun varsinaiseen otsikkoon liittyen kannattaa lukaista tämän päivän iltalehdestä turkulaisen muslimivaikuttajan haastattelu. Aika korutonta kertomaa jos paikkansa pit
    Viimeisin muokkaaja sirri; 26-08-17, 08:35.

Kommentti

• Miten radikaali islamilaisuus ja radikaali kristillisyys eroavat toisistaan? Toisessa joukossa heilutellaan miekkoja tappamis aikeissa ja toisessa joukossa heilutellaan Hengen miekkaa ihmisen eläväksi tekemisen tarkoituksessa.
      Syntinsä anteeksi saanut syntinen eli armosta pelastettu.

Kommentti

• ^Olen tuota myös miettinyt, että varmaan jotain samankaltaisuutta noissa radikalisoitumisprosesseissa on, oli kyseessä sitten kristinusko tai islam. Ja sotaan liittyvää terminologiaa on myös kristillisissä piireissä, minkä joku ääri-ihminen tai ulkopuoliset voi ymmärtää väärin. Radikalisoitumisen tulos on ehkä kuitenkin erilaista - kristinuskon piiristä ei ole tainnut nousta terrorismia samalla tavalla. Breivikin yhteydessä taidettiin kyllä puhua, että hänen ajatteluunsa liittyi myös jotain kristinuskosta ammennettua. Ja äärioikeistolaisuuteen - natsismiin ylipäätään näitä elementtejä sisältyy.
        "Vielä minä sanon: älköön kukaan luulko minua mielettömäksi; mutta vaikka olisinkin, ottakaa minut mieletönnäkin vastaan, että minäkin saisin hiukan kerskata."
        2.Kor.11:16

Kommentti

• http://www.nykysuomi.com/index.php/2...in-teologiaan/

Tutkimuksen mukaan ääriajatteluun taipuvaiset ovat syvästi uskonnollisia muslemeja. Eli rauhanomaista islamilaisuutta ei siis ole olemassakaan.
          Syntinsä anteeksi saanut syntinen eli armosta pelastettu.

Kommentti

• Rauhanomainen islam on yhtä kuin maallistunut islam. Koraanille uskollinen islam ei voi olla rauhanomainen.
            Turistikirkon työntekijä

Kommentti

• Surffatessa tuli vastaan minulle uusi sivusto - en tunne taustoja, enkä osaa vielä arvioida uutisten luotettavuutta/värittyneisyyttä.

Melkoista meininkiä naapurimaassa, jos tuo pitää paikkaansa.
              https://pt-media.org/2017/08/26/mona...hanta-kohtaan/
              riippumaton ajattelija

Kommentti

• Tuo juuri vahvistaa sen, mistä edellisessä viestisäni kirjoitin. Islamia ei saa - ainakaan ulkopuolinen tai siitä luopunut - arvostella. Ilmeisesti sekin on kohtalokasta, jos kritisoija on nainen. Tällöin oikeaoppisen muslimin suoranainen velvollisuus on puolustaa islamia sharia -lain keinoin siitä piittaamatta, mitä vääräuskoiset ovat omissa laeissaan säätäneet.

Islam ei ole rauhanuskonto eikä perusteellisesti nahkaansa luomatta voi sellaiseksi tullakaan. Ja silloin se ei enää ole islam.
                Turistikirkon työntekijä

Kommentti

• Islam on rauhan uskonto.
                  Islam velvoittaa suorastaan tappamaan jos väität muuta .
                  Tässä se kiteytyy.....

Kommentti

• Naulankantaan.
                    Turistikirkon työntekijä

Kommentti

• Vaikka islamin kädet ovat maailman uskontojen joukossa eniten veriset, osataan sitä muuallakin. Oheinen artikkeli muistuttaa ainakin minua siitä, että Jeesuksen mainitsema rauhan tekeminen on aktiivista rauhan osoittamista sekä kärjistävistä lausunnoista - ja tietenkin suoranaisesta väkivallasta - pidättäytymistä.
                      Tämä olisi hyvä pitää mielessä silloinkin kun rauhanomaisia vastaan hyökätään. Samoin esim. vaaleissa yhtä hyvin pienessä Suomessa kuin suuremmassa maailmassa.

https://yle.fi/uutiset/3-9820503
                      Turistikirkon työntekijä

Kommentti

• ^Hyvä artikkeli.
                        "Vielä minä sanon: älköön kukaan luulko minua mielettömäksi; mutta vaikka olisinkin, ottakaa minut mieletönnäkin vastaan, että minäkin saisin hiukan kerskata."
                        2.Kor.11:16

Kommentti

• Mahdi on antikristus ja nousee pian johtamaan allaheita sotaan voi olla että asuu Mekassa ja kaaban kivellä
                          "Ennen minä asuisin leijonan ja lohikäärmeen kanssa kuin pahan vaimon kanssa" (Jeesus Siirak 25:16)

Kommentti

• Alun perin julkaissut Jerusalem-Jeremy Katso viesti
                            Mahdi on antikristus ja nousee pian johtamaan allaheita sotaan voi olla että asuu Mekassa ja kaaban kivellä
                            Uskonto Islam on itsessään antikristus. Islam korostaa ettei Jumalalla ole poikaa, Jeesus on islamilaisissa teksteissä vain profeetta. Raamattu kertoi jo ennen kuin islam kehittyi että antikristuksen henki tunnetaan siitä ettei se tunnusta Poikaa. Anti=sijaan tullut.

Johanneksen kirje: 22 Kuka sitten on valehtelija, ellei se, joka kieltää Jeesuksen olevan Kristus? Sellainen ihminen on antikristus, niin Isän kuin Pojan kieltäjä.
                            Viimeisin muokkaaja Pienviljelijä; 13-09-17, 12:53. Syy: Raamatunkohta lisätty
                            Kotiseurakuntani on luterilainen

Kommentti

• Tuo oli erittäin tarpeellinen huomio ja koskee enemmän tai vähemmän kaikkia uskontoja - myös suuressa määrin judaismia. Jeesus ei tarjoa ihmiselle uskontoa vaan juuri pelastusta uskonnoista.
                              Turistikirkon työntekijä

Kommentti

• Tuo oli hyvä pointti,uskonnot ovat pääasiassa hallinanvälineitä.

Kommentti

Työstää...
                                X