Ilmoitus

Supista
Ei tiedonantoja toistaiseksi.

Syvä toivottomuus

Supista
X
  • Suodatin
  • Aika
  • Näytä
Tyhjennä kaikki
uudet viestit

• Syvä toivottomuus

Sanotaan että pahin asia mitä voi olla on se, että ei ole toivoa. Jos ei ole tpivoa niin sitten ei todellakaan ole mitään. Minä en ole ihan täysin menettänyt toivoani, uskon että Jumala pystyy vielä auttamaan jos tahtoo. Mutta lähes kuitenkin olen menettänyt sen. Toivottomuuteni on aiheuttanut se kun olen luottanut Jumalan pitävän huolta elämän asioista, niin että minun tulisi etsiä vain hänen valtakuntaansa. Mutta suureksi pettymykseksi olen havahtunut siihen että jo hyvin vanha ja ettei Herra auttanutkaan niin kuin olin luullut. Eipä tässä kyllä ihmisetkään voi auttaa mutta ihmettelen kun Raamatussa sanotaan että Jumala on uskollinen, sillä hän ei voi kieltää itseään...nyt kuitenkin näyttää että minun kohdallani hän on pettänyt....onhan toki Raamatussa esimerkkejä ihmisistä jotka ovat saaneet kauan odottaa Jumalan lupausten toteutumista, mutta ei ole ainuttakaan esimerkkiä siitä, että joku ei olisi saanut puolisoa vaikka olisi sitä pyynnyt. Päin vastoin Daavidillakin oli montakin vaimoa. Mutta eihän Jumala voi olla valehtelija. Jumala on luotettava. Mutta silti minun elämäni on valunut täysin hukkaan.

Minä en usko, etteikö Jumala olisi pitänyt huolta Sinun elämäsi asioista, mutta ei
    Jumalaan luottaminen ole sitä, että me heittäydymme vain itse makkoilemaan
    selällemme sängynpäälle ja syljeksimään aikamme kuluksi kattoon ja pidämme
    sitten Jumalaa meidän palvelijanamme, joka tuo sinne sänkyyn meille kaiken
    valmiina, kuin Manulle illallisen.

Ihmisen osa on tehdä kaiken voitavansa niissä askelissa, mitkä Jumala on meille
    valmistanut ja siinä Jumala auttaa meitä, mutta meidän on hoidettava oma osamme,
    joka meille kuuluu.

Jumala on todellakin uskollinen ja jos sitä epäilemme vain sen vuoksi, ettei kaikki ole
    elämässämme mennyt siten, kuin me itse olisimme tahtoneet, niin silloin täytyy kysyä
    itseltään, että kunpaa minä oikeastaan rakastan, Jumala itseäänkö, vaiko vain niitä
    lahjoja, joita Hän meille antaa.

Lähäre ny hyvä miäs liikkeelle ehtimähän ja valittemahan sitä emääntää ittelles, eläkä
    oota sielä vaan käret ristis.
    Mutta minä tiedän lunastajani elävän, ja viimeisenä hän on seisova multien päällä.

Kommentti

Juu kyllä nuo neuvot on ihan tosia ja niin itsekin ajattelen. Olen tehnytkin kaiken voitavani, mutta silti ei ole asia luonnistunut. Sitä paitsi monet sanovat ettei sitä voi etsiä vaan se kohdalle kun tulee. Ja eikös Herra itse sanonut että pitäisi etsiä Jumalan valtakuntaa. Minä olenkin yrittänyt etsiä vain Jumalan aa ja hänen tähtensä en ole ottanut uskosta osattomia vaimoja vaikka olisi ollut monia hyviä mahdollisuuksia. Ja Herra sanoi että joka kadottaa elämänsä niin se löytää sen. No miten on mahdollista etten ole löytänyt? Eihän Raamattu voi olla valetta jos se on Jumalan sanaa. Tai sitten minä olen niin erossa Jumalasta ettei hänen lupauksensa kosketa minua. Ja kyllä minä nykyään synteihim lankeankin aina vähä väliä. Mutta sekin johtuu lähinnä siitä että en osaaa enää aina luottaa Jumalaan. Pitäisi toki osata niin kaikki olisi kai hyvin jos vain luottaisi ja toivoisi vaikkei toivoa ole. Niinhän Aabrahamikin teki. Mutta lapsen saaminen vanhana on paljon helpompaa kun vaimon saaminen. Tytöilläkin kun on omat vapaat tahtonsa eikä Jumala varmaan ketään voi pakottaa kellekkään ja ihmettelen miten kukaan näin vanhaa enää miehekseen huolia. No onhan sekin toki mahdollista olihan aabrahamkin 10 vuotta saaraa vamhempi ja on niitä suurempiakin ikä eroja. Pitäisi vain ystyä uskomaan on turha mitään Jumalalta pyytääkään kuten Jaakob kirjoitti.

Kommentti

Ohjeistus kuuluu:

"Toimita tehtäväsi ulkona ja tee valmista pellollasi; sitten perusta itsellesi perhe."

Nykypäivänä siis ensin opiskelut ja sitten töihin.

Kommentti

Aivan ilmeisesti et ole tyytyväinen nykyiseen elämääsi.
          Mutta millä perusteella oletat, että avioliitto muuttaisi asiat
          parempaan suuntaan?
          Vaikka monet asiat tietysti muuttuvat perheen perustamisen jälkeen,
          ne saattavat muuttua
          entistä huonommiksi.

Rinnakkaisesimerkki on asuinympäristön vaihtaminen.
          Joku voi olla kaikkeen tyytymätön, ja muuttaa sitten johonkin toiseen maahan,
          jotta saisi uudenlaisen elämän.
          Yleensä tulos on vain tilapäisesti myönteinen, ja osoittautuu pian huonoksi ratkaisuksi.

Ihminen joutuu aina viemään itsensä koko persoonana mukanaan,
          kun vaihtaa siviilisäätyä, ammattia, asuntoa, asuinmaata tms.
          Olosuhteiden ja ihmissuhteiden muutokset eivät anna ihmiselle
          pitkäaikaista iloa ja onnea,
          ellei hän muutu sisäisesti.
          Ja persoonana muuttuminen on hidasta, vaikeaa ja usein mahdotonta.
          "Golgatan veressä voima on, voima niin siunattu, verraton."

Kommentti

Kyllä se nyt on Danielin näin joulun kunniaksi välipäivinä mentävä vaikka karaokebaariin etsimään itselleen muija, ihka oikea pyhä neitsyt.

Kommentti

No jos nyt menisin opiskelemaan ja sitten töihin niin sitten en ainakaan voisi naimisiin moneen vuoteen. Ja minä olen jo nyt liian vanha. Ja olen minä koulutuksen käynytkin nimittäin raamattukoulun ja Herran valtakunnan työtäkin olen yrittänyt tehdä mutta melko raskasta se on kun ei ole vaimoa lainkaan monesti lankean syntiinkin kun ei oikeaa naista ole...

En usko että baareista löytyy kunnollista naista, mutta neitsyttä Jumalalta todellakin pyydän. Jos joku ei ole enää neitsyt niin se jo kertoo siitä, ettei sillä naisella ole ihan moraali kohdillaan eikä hän enää ole tyttökään eikä arvokkuuttakaan. Ellei sitten ole syntielämästään parannusta. Mutta en siltikään haluaisi ketään naista joka jollekin toiselle olisi antautunut. Ei olisi hyvä pohja avioliitolle.

Kommentti

Ja Natanael olen kyllä muuten tyytyväimen elämääni mutta aika iso osa elämästä puuttuu kun ei ole vaimoa. Avioliittoa sanotaan ihmiselämän yhdeksi suurimmista päätöksistä...minä en ole sitä ainakaan vielä tehnytkään...

Kommentti

Klips.....
                  Viimeisin muokkaaja Natanaele; 26-12-17, 15:47.

Kommentti

Herra on siunannut sinua Natanael kun olet saanut on vaimon. Minä olen kuitenkin jo muutamia yli 30 ja matkustelen paljon Suomen ulkopuolella. Tästä syystä en voi aloittaa opiskelua Suomessa. Toki opiskelen asioita itsenöisesti, mutta se ei tuskin auta vaimon saantiin. Mielestäni olen tehnyt kaiken voitavani ja odotan että Herra antaisi tilaisuuden tutustua johonkin kristittyyn tyttöön. Ongelma on kyllä siinäkin, että en todellakaan ole kovin komea vaan melko ruma eikä rahaakaan ole, kun en ole rahaa millään tavalla ruvennut keräämään, koska Herra sanoi, että myykää mitä teillä on ja antakaa köyhille. Eli mistä löytyisi nuori kaunis uskova tyttö joka haluasi avioitua itseään vamhemman uskovan miehen kanssa jolla ei ole rahaa?

Kommentti

No eikös sen tulisi olla neitsytkin.

Kommentti

Jos mies kulkee jatkuvasti ulkomaita, mahdollisuudet rajautuvat huomattavasti. Eiköhän aika moni nainen halua turvallisen tuntuista elämää.
                        Siihen kuuluu myös riittävä toimeentulo.

Jos ajatellaan evankeliumin asiaa, niin suomalaiset ovat entistä enemmän koulutetumpia. Jos pastori ei ymmärrä kuulijoidensa elämää ja ajatuksenjuoksua, kuulijat karkkoavat.

Kommentti

Juu kyllä tulisi olla neitsytkin. Ja kyllä minä ymmärrän suomalaisten ajatuksen juoksua vaikka en olisikaan korkeasti kouluttautunut. On moni vähemmänkin kouluttautunut naimisissa. Kyllä minä uskon että Jumalan täytyy vastata rukouksiin eihän hän voi valehdella, mutta ihmeen kauan on jo nyt minun kohallani kestänyt. Ainakin inhimilliseltä näkökannalta sovelias aika on ohi jo aikoja sitten.

Kommentti

Kaikkein ahdistavinta on oikeastaan se että näen monilla uskosta osattomilla olevan juuri sen mitä itsekin pyydän Jumalalta. Jos saatana ja maailma antaa niin eikö paljo ennemmin Jumala anna? Mutta en tiedä kuinka vanhana Jumala haluaa minulle vastata. Minulla ei ehkä ole inhimillisiä mahdollisuuksia koska en ole komea enkä pitkä enkä rikas niin kuin monet muut. Mutta ei kai Jumalalle ole mikään mahdotonta...

Kommentti

Minusta tuntuu että tämä on kauhea maailma ja täynnä epäoikeudenmukaisuutta. Eikä Jumala tunnu puuttuvan epäoikeudenmukaisuuteen. Itseasiassa näyttää että hän itse on luonut maailman epäoikeudenmukaiseksi. Hänhän on luonut toisen rumaksi toisen kauniiksi. Ruman elämä on helvettiä ja kauniin taivasta, näin lähtökohtaisesti ainakin. Voi kun Herra auttaisi myös tässä elämässä vai onko vain odotettava ja kärsittävä odottaen kuolemaa että sitten voisi saada paremmat mahdollisuudet?

Kommentti

Työstää...
                              X