Ilmoitus

Supista
Ei tiedonantoja toistaiseksi.

Jouko Pihon uudenvuodenpuhe 2.1.2018

Supista
X
  • Suodatin
  • Aika
  • Näytä
Tyhjennä kaikki
uudet viestit

• Jouko Pihon uudenvuodenpuhe 2.1.2018

Tein 2.1.2018 kotonani Loviisassa uudenvuodenpuhevideon. Tässä linkki Youtube-videooni: https://www.youtube.com/watch?v=D3Oc...ature=youtu.be .

Hyvät suomalaiset

Presidentti Sauli Niinistö piti eilen perinteisen uudenvuodenpuheensa. Presidentti Niinistön uudenvuodenpuheessa oli paljon hyviä, mutta myös vähemmän hyviä kohtia. Arvio riippuu tietysti siitä, onko samaa mieltä Niinistön kanssa politiikan eri kysymyksistä.

Minä olen eri linjoilla seuraavissa asioissa. Niinistö sanoi, että Suomen kehitys 100 vuoden aikana on ollut onnistunutta. Paljolti on ollutkin, mutta viime vuosikymmenien EU-suuntaus ja Nato-lähentyminen eivät ole olleet Suomelle onneksi.

Myöskään liiallinen ja osin hallitsematon maahanmuutto eivät ole olleet Suomelle hyväksi, vaan enemmänkin taloudelliseksi taakaksi samalla kun myös turvallisuus on oleellisesti heikentynyt.

Niinistö hehkutti myös ilmastonmuutosta ja Pariisin ilmastosopimuksen tärkeyttä. Minä en voi olla samaa mieltä, koska pidän monia ilmastomuutokseen liittyviä väitteitä väärinä
    ja pelkkänä rahastuksena. Ilmasto kyllä muuttuu, mutta ei niinkään ihmisen toimien vaan auringon lisääntyneen aktiviteetin takia. Kannatankin siksi sitä, että Suomi seuraa Yhdysvaltain esimerkkiä ja irtautuu Pariisin ilmastosopimuksesta, joka on pelkkää globalistien huijausta.

Lopuksi olen eri mieltä Niinistön lausumasta, että YK on korvaamaton. Mikään ihmisten järjestö ei ole korvaamaton. Ei sitä ollut YK:n edeltäjä Kansainliittokaan, joka lopetti toimintansa v. 1946. YK on hyvin byrokraattinen, tuhlaileva ja puolueellinen järjestö. Varsinkin YK:n vuodesta toiseen jatkuvat Israelin tuomitsemiset ovat tekopyhyydessään pöyristyttäviä. Olenkin sitä mieltä, että Suomen on parasta erota YK:sta ja sen jäsenjärjestöistä, kuten Unescosta.

Suomessa pidetään vajaan neljän viikon päästä presidentinvaalit. On tärkeää, että jo niissä voitaisiin Suomen suuntaa muuttaa. Vain kaksi ehdokasta tulee tällöin kyseeseen: Laura Huhtasaari ja Paavo Väyrynen. Kaikki muut ovat nykyisen, Suomen kannalta huonon, linjan jatkamisen kannalla.

Näistä kahdesta kannatan itse Paavo Väyrystä presidentiksi hänen pitkän ja mittavan kokemuksensa vuoksi.

Kävi vaaleissa miten tahansa, niin joka tapauksessa on hyvä asia, että kansallismieliset ehdokkaat, Huhtasaari ja Väyrynen, voivat tuoda eri tenteissä ja tilaisuuksissa esille vaihtoehtoista politiikkaansa, joka on minun mielestäni paljon parempaa Suomelle ja suomalaisille kuin viime vuosikymmeninä harjoitettu liian avointen ovien politiikka, jossa kansainväliset suuryritykset ovat päässeet ostamaan liian paljon Suomen kansallisomaisuutta maksamatta kuitenkaan veroja Suomeen. Suomen infrastruktuuri pitäisi olla kokonaan suomalaisten käsissä ja esim. terveydenhuolto pääosin Suomen julkisen vallan, ei ulkolaisten rahastus- ja veronkiertofirmojen, hallussa.

Suomen ovet ovat olleet myös aivan liian auki tänne kuulumattomien niin sanottujen pakolaisten vyörylle. Yhtenä suurimpana houkutuksena kylmään Pohjolaan tulolle ovat liian korkeat sosiaalituet. Sen tähden voidaan puhua perustellusti elintasopakolaisista. Olen sitä mieltä, että sosiaalitukia ei pitäisi maksaa tänne tulleille turvapaikanhakijoille ollenkaan, vaan heille tarjotaan ruoka ja katto pään päälle eli vähimmäisturva.

Suomen päättäjien tulee pitää ensisijaisesti huolta omista kansalaisistaan. On väärin, että Suomeen tulevat nuoret miehet saavat monenlaisia etuja ja ilmaishoitoja, joita kantasuomalaiset eivät saa.

Haluan lopuksi vielä mainita yhden ihmisryhmän, joka odottaa oikeudenmukaisuutta. Tarkoitan 1990-luvun alun pankkikriisin yhteydessä väärin kohdeltuja kymmeniä tuhansia yrittäjiä, joiden elämä ja työ tuhottiin pankkien hyväksi tehtyjen päätösten vuoksi. Tämä onneton ratkaisu, ns. Koiviston konklaavi, jonka tekemisessä myös Sauli Niinistö oli mukana, on avattava oikeudelliselle tutkimukselle ja valtavia menetyksiä kärsineille ihmisille on maksettava kunnon korvaukset, siis niille, jotka ovat elossa. Tämän lähihistorian hirveimmän poliittisen erehdyksen takiahan 14500 yrittäjää teki epätoivoissaan itsemurhan. Jo heidän muistonsa takia tämä huutava vääryys on korjattava.

Odotan, että tänä vuonna 2018 Suomessa alkaa puhdistus eri elämänalueilla. Kaikki pahuus ja epäoikeudenmukaisuus on perattava pois. Isossa kirjassa sanotaan: ”Vanhurskaus kansan korottaa, mutta synti on kansakuntien häpeä.”

Odotan myös, että Suomi siirtyy yhä enemmän kohti itsenäisyyttä, mikä merkitsee jossain vaiheessa sitä, että Suomi eroaa eurosta ja EU:sta.

Uskon, että myös sellainen epäoikeudenmukaisuus tullaan tulevaisuudessa korjaamaan, että Suomi saa takaisin meiltä vääryydellä viedyt alueet eli Petsamon, Sallan, Karjalan ja neljä Suomenlahden saarta.

Tänä vuonna 2018 on kulunut 100 vuotta Sisällissodasta, jossa punaiset ja valkoiset suomalaiset taistelivat toisiaan vastaan. Sata vuotta myöhemmin voidaan todeta, että loppujen lopuksi kaikki voittivat: Suomi säilyi itsenäisenä ja sodan jälkeen Suomessa tehtiin mittavia sosiaalisia uudistuksia, joiden pohjalta luotiin suomalainen hyvinvointiyhteiskunta, yksi maailman suurimmista menestystarinoista.

Jatkukoon Suomen menestyskertomus edelleenkin!

Toivotan kaikille suomalaisille hyvää uutta vuotta ja Jumalan siunausta!

Jouko Piho
    Viimeisin muokkaaja Piho; 03-01-18, 00:48.

Ugh! Jouko Piho on puhunut.
    Miksi et pitänyt puhettasi ennen Niinistöä, niin hän olisi ehtinyt ottaa omassaan huomioon viisaat ja valtiomiehen kokemuksella esittämäsi asiat?

Kommentti

Tervehdys Amigo. Ilo nähdä
      Jeesus Kristus on Herra.

Kommentti

Alun perin julkaissut Amigo Katso viesti
        Ugh! Jouko Piho on puhunut.
        Miksi et pitänyt puhettasi ennen Niinistöä, niin hän olisi ehtinyt ottaa omassaan huomioon viisaat ja valtiomiehen kokemuksella esittämäsi asiat?
        Tietenkin tasavallan presidentti puhuu ensin.

Kommentti

Pari asiaa joista oon Pihon kanssa eri mieltä: Ensinnäkin, Syomen kannalta olisi hyvä liittyä natoon.
          Toiseksi: Väyrystä ei ikinä pressaksi, Huhtasaari sen sijaan on ainut vaihtoehto, ei oo muita.....
          Yk:sta en osaa sanoa mitään, ei juurikaan kosketa mua.....
          EU on vähän kaksipiippuinen juttu, erotessa korot nousee taas 16-20%, ja se tuo varmasti
          itsariaallon velkaantuneille, ei hyvä....Vapaa matkustelu taasen on hyvä juttu..........
          Ei mulla muuta, jatketaan...........

Kommentti

Alun perin julkaissut epäilevä Katso viesti
            Pari asiaa joista oon Pihon kanssa eri mieltä: Ensinnäkin, Syomen kannalta olisi hyvä liittyä natoon.
            Toiseksi: Väyrystä ei ikinä pressaksi, Huhtasaari sen sijaan on ainut vaihtoehto, ei oo muita.....
            Jos ja toivottavasti kun Perussuomalaiset menee hallitukseen seuraavissa vaaleissa, niin uskon että Lauraa tarvitaan enemmän siellä.

Kommentti

Työstää...
            X