Ilmoitus

Supista
Ei tiedonantoja toistaiseksi.

Monien kohtalona helvetti?

Supista
X
  • Suodatin
  • Aika
  • Näytä
Tyhjennä kaikki
uudet viestit

Mistä te keksitte tuollaista, että 99 % ihmisistä tai miljardeja joutuu helvettiin? Kukaan ei voi tietää lukuja eikä prosentteja eikä edes toisen ikuisuuskohtaloa, koska Jumala päättää sen.

Itse pidän täysin mahdollisena, että ihmiset, jotka eivät koskaan ole kuulleetkaan Jeesuksesta, armahdetaan. Samoin pienet lapset, vammaiset ym.

Eivät kaikki taivaaseen pääsevät ole uudestisyntyneitä, kuten vauvoina kuolleet tai vaikeasti kehitysvammaiset. Ei heillä ole tämän elämän aikana ollut mahdollisuutta edes ymmärtää, mitä uudestisyntyminen tarkoittaa.

Kommentti

Ihan sivuhuomautuksena:

Olipas mielenkiintoinen kommenti Leadmelta, joka laittaa todellakin pohtimaan,
      mitä uudestisyntyminen on ja voiko ilman sitä periä Jumalan valtakuntaa?

Joh. 3
      4. Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä?
      Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"
      5. Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny
      vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
      6. Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
      7. Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.

8. Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä
      se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."
      Mutta minä tiedän lunastajani elävän, ja viimeisenä hän on seisova multien päällä.

Kommentti

Eli tuon pohjalta voisi näin yhen äkin todeta, että eihän nyt tokikaan voi!

Mutta: Mikä on sitten se tila, mikä vastasyntyneellä lapsella on?
        Jokainen meistä kun kaiketi kuitenkin uskoo, että hän on taivaskelponen?

Eli erittäin mielenkiitoinen aihe minusta ja mua ainaa innostaa ja haastaa,
        kun eteen tulee jotain sellaista, mitä ei ole aiemmin pohtinut ja selvittänyt
        Raamatun pohjalta, eli etsinyt selkänojaa jollekin ns. itsestäänselvyydelle.
        Mutta minä tiedän lunastajani elävän, ja viimeisenä hän on seisova multien päällä.

Kommentti

Toisaalta, on juuri tuontapaisia ihmisryhmiä, joiden kohtaloa meidän on turha ryhtyä arvuuttelemaan. Se on Jumalan tehtävä. Kansanomainen nyrkkisääntö kertonee jotakin: jokainen on vastuullinen sen valon verran, mitä on saanut.

Meitä pitäisi kiinnostaa enemmänkin sellainen tilanne, missä joku ihminen olisi Jumalan suunnitelmissa ollut juuri sen valon tarpeessa, jota pidättäydyimme hänelle antamasta..

Kommentti

Alun perin julkaissut Abditus Katso viesti
            Mitään sen pahempaa ei voi ihminen koskaan kohdata kuin että joutuu helvettiin, jolla ei ole mitään määräaikaa, ikuisuus...miljoona vuotta on vasta alkusoittoa.
            Mikä sinut saa uskomaan tuohon pahuuteen? Tutki itseäsi ja hullutustasi.

Kommentti

Alun perin julkaissut Purtta Katso viesti

Mikä sinut saa uskomaan tuohon pahuuteen? Tutki itseäsi ja hullutustasi.
              Raamattu on Jumalan ilmoitus ihmisille, siinä on evankeliumi, Jeesus on kantanut ihmiskunnan synnit, se pitää ottaa vastaan että pelastuu helvetiltä.
              Puhut minun hullutuksestani, tosin Raamattu sanoo että sana rististä on hullutusta niille jotka menevät kadotukseen.
              Että teidän lempeytenne tulisi kaikkien ihmisten tietoon..

Kommentti

Olen aika yllättynyt että täällä foorumilla on ihmisiä jotka eivät usko helvettiin. Eihän kenenkään ole mahdolista olla kristitty - Kristuksen seuraaja - ellei usko Kristuksen sanoja. Jeesus puhui paljon helvetistä. Juuri luin paikan jossa Kristus sanoi, viimeisenä päivänä hän kokoaa toiset oikealla puolelleen ja toiset vasemmalla. Oikealla puolella olivat vanhurskaat jotka menivät ikuiseen elämään ja vasemmalla puolella syntiset, jotka menevät kadotukseen.

Jeesus sanoi, että monet kulkevat laveaa tietä joka vie kadotukseen. Ja hän sanoi, että monet yrittävät päästä sisällä ahtaasta portista mutta eivät voi. On olemassa kristitttyjä jotka kärsivät kidutusta ja kuolevat Kristuksen tähden. Jos heidän hyvien kristittyjen on näin vaikea pelastua, niin miten tavalliset syntiset voisivat välttyä helvetiltä ihan noin vain?

Minusta on järjetöntä uskoa Raamattuun jos uskoo vain sellaisiin asioihin mitkä voo itse ymmärtää ja jotka itsell tuntuu mukavilta. Sehän täyttä tyhmyyttä ja epetosta. Jos Raamattu on totta niin sitten helvetti on totta. Itse uskon että se on totta.

Joku kysyi että mistä nuo luvut 99% tulee..no ne oli summittaisia heittoja mutta selväähän on, varmaan 90% koko maailman väestöstä on ei uudesti syntynetä Kristittyjä. Miten he siis voisivat pelastua? Ja sitten esim. muslimimaita joissa on noin 99% ihmisistä muslimeita.

Jeesus sanoi, ettei kukaan voi edes nähdä taivasten valtakuntaa ellei synny uudesti. Miten sitten uudestisyntymättömät ihmiset jotka eivät usko tai eivät edes tiedä Kristuksesta voisivat pelastua? Jotkut seurakunnat kovat että myös vauvojen on uudestisynnyttävä ja siksi he kastavat heidätkin. Toiset uskovat että vauvat ovat syyttömiä koska eivät ole vielä tehneet pahaa.

Kommentti

Raamattu on Jumalan ilmoitus ihmisille, siinä on evankeliumi, Jeesus on kantanut ihmiskunnan synnit, se pitää ottaa vastaan että pelastuu helvetiltä.
                  Puhut minun hullutuksestani, tosin Raamattu sanoo että sana rististä on hullutusta niille jotka menevät kadotukseen.
                  Mutta mikä saa sinut uskomaan tuohon pahuuteen?

Kommentti

Alun perin julkaissut Purtta Katso viesti

Mutta mikä saa sinut uskomaan tuohon pahuuteen?
                    Minä uskon että Raamattu on totta ja sieltä löytyy ilosanoma. Uskovilla on suuri vastuu kertoa ihmisille miten voidaan pelastua helvetiltä, tosin harvat halauat sitä kuulla ja vielä harvemmat ottavat sen vastaan.
                    Uskon että Jumala on oikeudenmukainen niille jotka koskaan eivät ole kuulleet Jeesuksen sovitustyöstä.
                    Että teidän lempeytenne tulisi kaikkien ihmisten tietoon..

Kommentti

Minä uskon että Raamattu on totta ja sieltä löytyy ilosanoma. Uskovilla on suuri vastuu kertoa ihmisille miten voidaan pelastua helvetiltä, tosin harvat halauat sitä kuulla ja vielä harvemmat ottavat sen vastaan.
                      Uskon että Jumala on oikeudenmukainen niille jotka koskaan eivät ole kuulleet Jeesuksen sovitustyöstä.
                      Moneen kertaan kuultuja tyhjiä sanoja, joista paistaa ymmärrys helvettiuskon hulluutta kohtaan.

Kommentti

Millä lailla oikeudenmukainen? Pelastuuko joku eristyksissä elävän viidakkokansan asukki sillä, että auttaa muita heimon jäseniä ja on kiltti ihminen? Antaa antiloopinlihaa kaverille jolla ei ole ensinkään?

Kommentti

Purtta onko se pahuutta sinun mielestäsi että maallisessa oikeudessa rikollinen tuomitaan vankeuteen? Jos ei olisi oikeuslaitosta eikä rikoksista tulisi mitään rangaistusta niin se olisi toki rikollisten mielestä hieno asia mutta uhrien kaaos. Jos Jumala tuomitsee syylliset niin se pahuutta? Pitäisikö sinun mielestäsi kaikkien päästä taivaaseen? Siellä olisi apostolit jotka kärsivät uskonsa tähden. Siellä olisi kiinalaiset uskovat jotka kärsivät uskonsa tähden. Siellä olisi marttyyrit. Siellä olisivat pyhät jotka ovat auttaneey monia ihmisiä. Sitten siellä olisi haureelliset, raiskaajat, rikolliset, koulukiusaajat, tappajat, vihaajat, ahneet, jumalanpilkkaajat ja kaikki. Tulisiko kaikkien sinusta päästä taivaaseen? Silloinhan taivas olisi täynnä syntiä ja se olisi taas yksi kärsimyksen paikka niin kuin tämäkin maailma.

Kommentti

monii uskova joutuu helvetttiin
                            "Ennen minä asuisin leijonan ja lohikäärmeen kanssa kuin pahan vaimon kanssa" (Jeesus Siirak 25:16)

Kommentti

Alun perin julkaissut Daniel Katso viesti
                              Purtta onko se pahuutta sinun mielestäsi että maallisessa oikeudessa rikollinen tuomitaan vankeuteen? Jos ei olisi oikeuslaitosta eikä rikoksista tulisi mitään rangaistusta niin se olisi toki rikollisten mielestä hieno asia mutta uhrien kaaos. Jos Jumala tuomitsee syylliset niin se pahuutta? Pitäisikö sinun mielestäsi kaikkien päästä taivaaseen? Siellä olisi apostolit jotka kärsivät uskonsa tähden. Siellä olisi kiinalaiset uskovat jotka kärsivät uskonsa tähden. Siellä olisi marttyyrit. Siellä olisivat pyhät jotka ovat auttaneey monia ihmisiä. Sitten siellä olisi haureelliset, raiskaajat, rikolliset, koulukiusaajat, tappajat, vihaajat, ahneet, jumalanpilkkaajat ja kaikki. Tulisiko kaikkien sinusta päästä taivaaseen? Silloinhan taivas olisi täynnä syntiä ja se olisi taas yksi kärsimyksen paikka niin kuin tämäkin maailma.
                              Aika maallinen kylmä ja kova näkemys...Asian voi kääntää toisinpäin murhaaja ja raiskaaja katuu ja tulee uskoon pääsee taivaseen.Hänen urhinsa joka ei ole uskossa mutta on elänyt ihan hyvää elämää,auttanut lähimmäistä jne.. on esim.ollut lesbosuhteessa toisen naisen kanssa murhahetkellä niin helvettiin vain?
                              Minä uskon että Jumala on oikeudemukainen.

Kommentti

Alun perin julkaissut SPES Katso viesti

Aika maallinen kylmä ja kova näkemys...Asian voi kääntää toisinpäin murhaaja ja raiskaaja katuu ja tulee uskoon pääsee taivaseen.Hänen urhinsa joka ei ole uskossa mutta on elänyt ihan hyvää elämää,auttanut lähimmäistä jne.. on esim.ollut lesbosuhteessa toisen naisen kanssa murhahetkellä niin helvettiin vain?
                                Minä uskon että Jumala on oikeudemukainen.
                                Jumala on oikeudenmukainen.
                                Siksi Hän kutsuu jokaista ihmistä luokseen armoon, parannukseen ja uskoon.
                                Jokaisella on mahdollisuus valita Hänen opettamansa elämän ja pelastuksen tie,
                                josta Raamattu kertoo.

Kaikki evankeliumin kuulleet ovat itse vastuussa siitä,
                                miten vastaavat Jumalan kutsuun.

Murhaajalla ja raiskaajalla on oikeus katua syntejään Herran edessä, pyytää armoa,
                                tehdä parannus ja aloittaa uusi elämä.
                                Sama koskee lesbosuhteessa elävää naista.
                                Hänkin saa lähestyä Jumalaa, ottaa uskon lahja vastaan ja tehdä parannus syntielämästään.
                                "Golgatan veressä voima on, voima niin siunattu, verraton."

Kommentti

Työstää...
                                X