Ilmoitus

Supista
Ei tiedonantoja toistaiseksi.

Netanyahu haluaa Länsirannan juutalaissiirtokunnat liitettäviksi osaksi Israelia

Supista
X
  • Suodatin
  • Aika
  • Näytä
Tyhjennä kaikki
uudet viestit

• Netanyahu haluaa Länsirannan juutalaissiirtokunnat liitettäviksi osaksi Israelia

Netanyahu haluaa Länsirannan juutalaissiirtokunnat liitettäviksi osaksi Israelia

World Israel Newsin mukaan Israelin pääministeri Benjamin Netanyahu on keskustellut jo jonkin aikaa presidentti Trumpin kanssa Israelin suvereenisuudesta Juudeassa ja Samariassa eli Länsirannalla olevissa juutalaisten uudisasutuksissa.

Netanyahu pitää tärkeänä, että hänellä olisi asiassa amerikkalaisten tuki. Netanyahu korostaa myös sitä, että kyseessä täytyy olla hallituksen eikä yksityisten ihmisten aloite, koska kyseessä on historiallinen muutos.

Tämä olisi hyvä alku, että Länsirannalla olevat juutalaisasutukset anneksoitaisiin eli liitettäisiin virallisesti osaksi Israelin valtiota. Olen kuitenkin sitä mieltä ja aion kirjoittaa siitä Netanyahulle, että olisi vielä parempi tehdä kertarysäyksellä kunnon historiallinen ratkaisu ja liittää koko Länsiranta Israeliin ja lopettaa kaikki puheet mistään palestiinalaisvaltiosta, koska Länsiranta on ikivanhaa juutalaisten ja israelilaisten historiallista, vain heille luvattua Raamatun sydänmaata. Arabit ovat olleet ja ovat alueella myöhemmin tulleita vierailevia vuokralaisia, ei maan laillisia omistajia. Jumala on antanut koko Israelin perintömaaksi ikuisiksi ajoiksi Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin jälkeläisille, ei Ismaelin jälkeläisille.

Lähde:

https://worldisraelnews.com/netanyah...ea+and+Samaria

Alun perin julkaissut Piho Katso viesti

World Israel Newsin mukaan Israelin pääministeri Benjamin Netanyahu on keskustellut jo jonkin aikaa presidentti Trumpin kanssa Israelin suvereenisuudesta Juudeassa ja Samariassa eli Länsirannalla olevissa juutalaisten uudisasutuksissa.

Netanyahu pitää tärkeänä, että hänellä olisi asiassa amerikkalaisten tuki. Netanyahu korostaa myös sitä, että kyseessä täytyy olla hallituksen eikä yksityisten ihmisten aloite, koska kyseessä on historiallinen muutos.

Tämä olisi hyvä alku, että Länsirannalla olevat juutalaisasutukset anneksoitaisiin eli liitettäisiin virallisesti osaksi Israelin valtiota. Olen kuitenkin sitä mieltä ja aion kirjoittaa siitä Netanyahulle, että olisi vielä parempi tehdä kertarysäyksellä kunnon historiallinen ratkaisu ja liittää koko Länsiranta Israeliin ja lopettaa kaikki puheet mistään palestiinalaisvaltiosta, koska Länsiranta on ikivanhaa juutalaisten ja israelilaisten historiallista, vain heille luvattua Raamatun sydänmaata. Arabit ovat olleet ja ovat alueella myöhemmin tulleita vierailevia vuokralaisia, ei maan laillisia omistajia. Jumala on antanut koko Israelin perintömaaksi ikuisiksi ajoiksi Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin jälkeläisille, ei Ismaelin jälkeläisille.

Lähde:

https://worldisraelnews.com/netanyah...ea+and+Samaria
    Aamen! Aihe on tärkeä, sillä viikunapuu on puhjennut lehteen ja me odotamme pasuunan kajahtamista Yljän saapuessa noutamaan puhtaan ja tahrattoman neitsytmorsiamensa Karitsan häihin.

Kun Jeesus saapuu, niin pilvihin,
    Hän uskovaiset, vie kotihin,
    ja siellä alkaa, häät Karitsan,
    ja uskovaiset siellä kruunataan.

Uskossa nostan katseen ylös pilviin,
    kotimaani siellä nähdä saan,
    sieltä välkkyy näky Hengen silmiin,
    ja levon siellä pyhät kerran saa.

Kun Jeesus saapuu, me muutumme,
    ja saamme ruumiin, kirkastuneen,
    se veren hinta on Jeesuksen,
    Hän osti meidät kerran omakseen.

Uskossa nostan ....

Kun Jeesus saapuu, niin kuolleetkin,
    saa kuulla kutsun, hääjuhlihin,
    he kerran uskoi Vapahtajaan,
    nyt usko heille siellä palkitaan.

Uskossa nostan....

Kun Jeesus saapuu, halleluja!
    Me saamme laulaa, halleluja!
    Taivaassa alkaa, halleluja!
    Karitsan juhlat, halleluja!

Uskossa nostan katseen ylös pilviin,
    kotimaani siellä nähdä saan,
    sieltä välkkyy näky Hengen silmiin,
    ja levon siellä pyhät kerran saa.

https://www.youtube.com/watch?v=aM5BV5y730U

Videon sisältö: Ossi Hämäläinen - Kun Jeesus saapuu.

Kommentti

Alun perin julkaissut Piho Katso viesti
      Olen kuitenkin sitä mieltä ja aion kirjoittaa siitä Netanyahulle, että olisi vielä parempi tehdä kertarysäyksellä kunnon historiallinen ratkaisu ja liittää koko Länsiranta Israeliin ja lopettaa kaikki puheet mistään palestiinalaisvaltiosta, koska Länsiranta on ikivanhaa juutalaisten ja israelilaisten historiallista, vain heille luvattua Raamatun sydänmaata. Arabit ovat olleet ja ovat alueella myöhemmin tulleita vierailevia vuokralaisia, ei maan laillisia omistajia. Jumala on antanut koko Israelin perintömaaksi ikuisiksi ajoiksi Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin jälkeläisille, ei Ismaelin jälkeläisille.
      En ole Palestiinan valtion kannalla, mutta eikös siellä ole ollut niitä kanaanilaisia myös, silloin kun Israel sinne meni ja ei kerran tappanut kaikkia niitä kansoja, jotka olisi Herran mukaan pitänyt hävittää heidän tieltä?

Tuo Länsirannan liittäminen Israeliin, niin miten ratkaisisit palestiinalaisten kysymyksen? Pitäisikö heille antaa Israelin kansalaisuus? Se olisi kyllä muuten hyvä asia, mutta saattaisi ehkä johtaa sisällissotaan?

Kommentti

Raamatun profetiat toteutuvat silmimme edessä Netanyahun halutessa liittää Länsirannan juutalaissiirtokunnat liitettäväksi Israeliin, sillä Jumalan liitto Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin kanssa on iankaikkinen liitto halki ikuisuuden. Jumala on aina ollut ihmeitten Jumala ja on aina kansansa mukana koko Israelin kuuluessa ainoastaan juutalaisille palestiinalaisten ja muukalaisten muuttaessa jonnekin muualle. Israel tulee vielä ulottamaan rajansa Eufrat - virralle ahdistuksen ajan alkutapahtumissa, jolloin sodan enkelit lasketaan irti lähellä Israelia Eufrat-virralla. Silloin Israel ottaa itselleen Aabrahamille annetun lupauksen ottaa lisää maata Eufrat- virralle asti. Sen vuoksi Suomen tulee tukea Israelia lopettaen välittömästi kannattamasta kahden valtion ratkaisua, sillä Israel on erikoisasemassa muihin kansoihin nähden (1.Moos. 12: 3 , 1. Moos. 15: 18 ; 4. Moos. 6:22 - 27 ; 5. Moos.28: 64-67 ; Jer. 30: 3 ; Jes. 40 : 1 ; Jes. 60: 9 ; Matt. 24: 32 - 34 ; Luuk. 21: 29 - 32 ; Luuk. 21: 24).

Kommentti

Israelille ei ole luvattu maata Eufratiin asti.

Jumala teki lupauksen Abramille ja hänen jälkeläisilleen.

Aabrahamin vaimot olivat Saara ja Ketura. Sivuvaimo oli Haagar.

Kaikkien noiden lapset olivat lupauksen kohteita.

Kommentti

Alun perin julkaissut Natanaele Katso viesti
            Israelille ei ole luvattu maata Eufratiin asti.

Jumala teki lupauksen Abramille ja hänen jälkeläisilleen.

Aabrahamin vaimot olivat Saara ja Ketura. Sivuvaimo oli Haagar.

Kaikkien noiden lapset olivat lupauksen kohteita.
            Patriarkka Aabraham on yhtä paljon Iisakin, eli juutalaisten kantaisän kuin Ismaelinkin isä. Israel on siis arabikansojen veli, mutta arabit ovat kuin villiaasi vastakkain kaikkien veljiensä kanssa, kuten Herran enkeli profetoi. Arabit ahnehtivatkin Uudenmaan läänin kokoista maata, joka on alunperin luvattu juutalaisille eikä arabeille. Joosuan kirjan luvuissa 15 - 20 Israelin ja Juudan sukukuntien perintömaan rajoiksi Jumala määritteli etelässä Kuollut meri ja Egyptin rajapuro, lännessä Välimeri, idässä Kuollut meri ja Jordan sekä pohjoisessa Hamat. Samanlainen Jumalan lupaus Israelin valtion rajoista aikojen lopulla toistetaan Hesekielin kirjan 47. luvun 13-21 jakeissa.

"Poikasi on oleva kuin villiaasi, hänen kätensä on kaikkia vastaan, ja kaikkien käsi on häntä vastaan, aina hän on oleva vastakkain kaikkien veljiensä kanssa."
            (1.Moos. 16: 12)

"Sinä päivänä Herra teki Abramin kanssa liiton ja lupasi hänelle: "Sinun jälkeläisillesi minä annan tämän maan Egyptin rajapurosta Eufratin suureen virtaan saakka."
            (1. Moos. 15: 18)

Kommentti

Alun perin julkaissut antte Katso viesti

Patriarkka Aabraham on yhtä paljon Iisakin, eli juutalaisten kantaisän kuin Ismaelinkin isä. Israel on siis arabikansojen veli, mutta arabit ovat kuin villiaasi vastakkain kaikkien veljiensä kanssa, kuten Herran enkeli profetoi. Arabit ahnehtivatkin Uudenmaan läänin kokoista maata, joka on alunperin luvattu juutalaisille eikä arabeille. Joosuan kirjan luvuissa 15 - 20 Israelin ja Juudan sukukuntien perintömaan rajoiksi Jumala määritteli etelässä Kuollut meri ja Egyptin rajapuro, lännessä Välimeri, idässä Kuollut meri ja Jordan sekä pohjoisessa Hamat. Samanlainen Jumalan lupaus Israelin valtion rajoista aikojen lopulla toistetaan Hesekielin kirjan 47. luvun 13-21 jakeissa.

"Poikasi on oleva kuin villiaasi, hänen kätensä on kaikkia vastaan, ja kaikkien käsi on häntä vastaan, aina hän on oleva vastakkain kaikkien veljiensä kanssa."
              (1.Moos. 16: 12)

"Sinä päivänä Herra teki Abramin kanssa liiton ja lupasi hänelle: "Sinun jälkeläisillesi minä annan tämän maan Egyptin rajapurosta Eufratin suureen virtaan saakka."
              (1. Moos. 15: 18)
              Miksi kirjoitit aiemmin, että "Israel tulee vielä ulottamaan rajansa Eufrat - virralle", vaikka Raamattu ei sellaista lupaa?

Kommentti

Kyllä lupaa.

Mooseksen kautta sanottiin Jaakobin suvulle:

28. Ja minä lähetän herhiläisiä sinun edelläsi karkoittamaan hivviläiset, kanaanilaiset ja heettiläiset sinun tieltäsi. 29. Mutta minä en karkoita heitä sinun tieltäsi yhtenä vuotena, ettei maa tulisi autioksi eivätkä metsän pedot lisääntyisi sinun vahingoksesi; 30. vähitellen minä karkoitan heidät sinun tieltäsi, kunnes olet tullut kyllin lukuisaksi ottamaan haltuusi maan. 31. Ja minä asetan sinun rajasi Kaislamerestä filistealaisten mereen ja erämaasta Eufrat-virtaan asti; sillä minä annan maan asukkaat teidän valtaanne, ja sinä karkoitat heidät tieltäsi. 32. Älä tee liittoa heidän äläkä heidän jumaliensa kanssa. 33. Älkööt he jääkö asumaan sinun maahasi, etteivät saattaisi sinua tekemään syntiä minua vastaan; sillä jos sinä palvelet heidän jumaliansa, on se sinulle paulaksi."
                Ja Joosualle:

3. Jokaisen paikan, johon te jalkanne astutte, minä annan teille, niinkuin olen Moosekselle puhunut. 4. Maa erämaasta ja tuolta Libanonista aina suureen virtaan, Eufrat-virtaan, saakka - koko heettiläisten maa - ja aina Suureen mereen asti, auringonlaskuun päin, on oleva teidän aluettanne. 5. Ei kukaan kestä sinun edessäsi kaikkena elinaikanasi. Niinkuin minä olin Mooseksen kanssa, niin minä olen sinunkin kanssasi; minä en jätä sinua enkä hylkää sinua. 6. Ole luja ja rohkea; sillä sinä jaat tälle kansalle perinnöksi sen maan, jonka minä heidän isillensä vannotulla valalla olen luvannut antaa heille.
                Ja vielä löytyy lisää jos tarvitaan.
                "Kamelikurjen siipi lepattaa iloisesti
                hukkaan menee sen vaiva, mutta ei se sitä pelkää
                Kun se kiitää ilmaa piesten, nauraa se hevoselle ja ratsumiehelle."

Kommentti

Entäpä nämä karkotetut kaanalaiset ynnä muut eikö olisi ollut heille reilua järjestää uusi maa, Jumalahan ole oikeudenmukainen kaikille?

Kommentti

Jos vilkaiset karttaa niin huomaat melkoisia tyhjiä alueita joita jostain (poliittisesta) syystä ei anneta arabiveljille. Siitä huolimatta että Jumala antoi Ismaelille maailman rikkaimmat ja avarimmat alueet.

Raamatun mukaan Jumala on jakanut kansoille alueet alkaen Jerusalemista. Siitä sitten laajenevalla kehällä maailman ääriin asti.

Minä en ketään karkoita mistään. Varoitanpahan vain että joka Israelin alueen jakaa, tulee itse repimään pahoin itsensä. Tulokset ovat nähtävissä ja aavikon hiekka juo jälleen verta.
                    "Kamelikurjen siipi lepattaa iloisesti
                    hukkaan menee sen vaiva, mutta ei se sitä pelkää
                    Kun se kiitää ilmaa piesten, nauraa se hevoselle ja ratsumiehelle."

Kommentti

Alun perin julkaissut SPES Katso viesti
                      Entäpä nämä karkotetut kaanalaiset ynnä muut eikö olisi ollut heille reilua järjestää uusi maa, Jumalahan ole oikeudenmukainen kaikille?
                      Jumalan oikeudenmukaisuuteen sisältyy viha syntiä kohtaan.
                      Hän sanoi juutalaisille, kun he olivat vielä Jordanin itäpuolella, menossa valloittamaan
                      Luvattua maata:

"Kuule, Israel! Sinä menet nyt Jordanin yli laskeaksesi valtasi alle kansoja, jotka ovat sinua suuremmat ja väkevämmät, ja suuria, taivaan tasalle varustettuja kaupunkeja."

"Niin tiedä nyt, että Herra, sinun Jumalasi, käy sinun edelläsi niinkuin kuluttava tuli; hän hävittää heidät ja nöyryyttää heidät sinun edessäsi, ja sinä karkoitat heidät ja hukutat heidät nopeasti, niinkuin Herra on sinulle puhunut."

"Kun Herra, sinun Jumalasi, työntää heidät sinun tieltäsi, niin älä ajattele sydämessäsi näin: 'Minun vanhurskauteni tähden Herra on tuonut minut ottamaan tämän maan omakseni'. Sillä näiden kansojen jumalattomuuden tähden Herra karkoittaa heidät sinun tieltäsi.."
                      (5. Moos. 9: 1, 3-4)

Karkoitettavien kansojen jumalattomuudesta Jumala kertoo tässä:
                      "Älä makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan; se on kauhistus.
                      Älä sekaannu mihinkään eläimeen, ettet siten itseäsi saastuttaisi. Älköönkä nainen tarjoutuko eläimelle pariutuaksensa sen kanssa; se on iljettävyys.
                      Älkää saastuttako itseänne millään näistä, sillä näillä kaikilla ovat itsensä saastuttaneet ne kansat, jotka minä karkoitan teidän tieltänne.
                      Ja maa tuli saastaiseksi, ja minä kostin sille sen pahat teot, niin että maa oksensi ulos asujamensa.
                      Sentähden noudattakaa minun käskyjäni ja säädöksiäni älkääkä mitään näistä kauhistuksista tehkö, älköön maassa syntynyt älköönkä muukalainen, joka asuu teidän keskellänne-
                      sillä kaikkia näitä kauhistuksia ovat tehneet tämän maan asukkaat, jotka olivat ennen teitä, niin että maa tuli saastaiseksi-
                      ettei maa teitäkin oksentaisi, jos te sen saastutatte, niinkuin se on oksentanut ulos sen kansan, joka oli ennen teitä.
                      Sillä jokainen, joka tekee minkä tahansa näistä kauhistuksista, hävitettäköön kansastansa, kaikki, jotka semmoista tekevät.
                      Sentähden noudattakaa minun määräyksiäni, ettette seuraisi niitä kauhistavia tapoja, joita on seurattu ennen teitä, ettekä saastuttaisi itseänne niillä. Minä olen Herra, teidän Jumalanne." (3. Moos. 18: 22-30)
                      Saastaisten kansojen synneiksi mainitaan aikaisemmissa jakeissa homouden lisäksi
                      myös veren syöminen, insesti, aviorikos ja muu haureus.
                      Herra siis rankaisi pakanakansoja niiden synneistä sillä tavalla, että otti heiltä pois heidän asuinalueensa
                      ja lahjoitti ne omalle kansalleen, juutalaisille.
                      Hän ei suinkaan palkinnut syntisiä kansoja antamalla niille uudet alueet,
                      vaan antoi heidät Israelin valtaan, tuhottavaksi ja karkotettavaksi.

Kaikkivaltiaalla on oikeus tehdä luomistöilleen mitä haluaa, olivat nämä sitten yksilöitä, kansoja tai maa-alueita.
                      Kiivaan ja vanhurskaan Jumalan edessä kannattaa meidänkin nöyrästi polvistua
                      ja anoa armoa ja varjelusta.
                      "Golgatan veressä voima on, voima niin siunattu, verraton."

Kommentti

Juuri nyt ahdingossa oleva paljon kärsinyt Israel tarvitsee meidän siionistikristittyjen siunaamista, lohdutusta ja esirukousta, jotta evankeliumi Jeesuksesta kirkastuisi heille peitteen raosta sukupolvemme ollessa poikkeusasemassa aiempiin sukupolviin nähden, sillä aikamme tapahtumat vahvistavat Raamatun profetioiden toteutumisen aivan silmiemme edessä.
                        Viimeisin muokkaaja antte; 14-02-18, 11:49.

Kommentti

Alun perin julkaissut japu Katso viesti
                          Kyllä lupaa.

Mooseksen kautta sanottiin Jaakobin suvulle:

Ja Joosualle:

Ja vielä löytyy lisää jos tarvitaan.

Lauseessani olisi pitänyt olla sana "vain". Tai no, katsotaanpa tarvitaanko sitäkään..

(Nyt haittaa leipätyö pahasti foorumikirjoittelua.)

Kun ennätän, jatkan keskustelua ehkä enemmälti.

Missä kohtaa Raamattua on Jumala on sanonut, että lupaukset eivät koskisi Haagarin ja Keturan jälkeläisiä?
                          Miksi Jumala lupasi Haagarille paljon jälkeläisiä, jos heille ei olisi paikkaa elää?

1.Moos.16
                          7 Ja Herran enkeli tapasi hänet vesilähteeltä erämaassa, sen lähteen luota, joka on Suurin tien varressa.
                          8 Ja hän sanoi: "Haagar, Saarain orjatar, mistä tulet ja mihin menet?" Hän vastasi: "Olen paossa emäntääni Saaraita".
                          9 Ja Herran enkeli sanoi hänelle: "Palaa emäntäsi tykö ja nöyrry hänen kätensä alle".
                          10 Ja Herran enkeli sanoi hänelle: "Minä teen sinun jälkeläistesi luvun niin suureksi, ettei heitä voida lukea heidän paljoutensa tähden".

Missä kohtaa Raamattua sanotaan, että israelilaisten pitäisi tappaa kaikki Haagarin ja Keturan jälkeläiset?
                          Missä kohtaa Raamattua sanotaan, että israelilaisten pitäisi hävittää kaikki Eesaun jälkeläiset?

Eesau on Edom.

5.Moos.23
                          7 Edomilaista älä inhoa, sillä hän on sinun veljesi. Älä inhoa egyptiläistä, sillä sinä olet asunut muukalaisena hänen maassaan.

Edomilaiset asuivat ymmärtääkseni nyky-Israelin eteläosassa ja samoilla kohdalla Jordanian puolella.

Edellä lainasit tämän jakeen "Ja minä lähetän herhiläisiä sinun edelläsi karkoittamaan hivviläiset, kanaanilaiset ja heettiläiset sinun tieltäsi"
                          Eihän nuo ole Aabrahamin jälkeläisiä.

Mille sukukunnalle annettiin maa-alue Eufratin luota?
                          https://fi.wikipedia.org/wiki/Israelin_heimot

Juutalaisuus periytyy äidiltä. Ainakin nykykäsityksen mukaan.

Kuka oli Joosefin puoliso?
                          "Ja farao nimitti Joosefin Saafenat-Paneahiksi ja antoi hänelle puolisoksi Aasenatin, Oonin papin Poti-Feran tyttären."

Joosefin pojat olivat Efraim ja Manasse. Egyptiläisen poikia siis.

Mitä kansaa Leea ja Raakel olivat tai heidän orjattarensa?

Kommentti

Alun perin julkaissut Natanaele Katso viesti
                            Missä kohtaa Raamattua sanotaan, että israelilaisten pitäisi tappaa kaikki Haagarin ja Keturan jälkeläiset?
                            Missä kohtaa Raamattua sanotaan, että israelilaisten pitäisi hävittää kaikki Eesaun jälkeläiset?
                            Kuka sellaista on väittänyt?

Kuulun helluntaiseurakuntaan. Onneksi on Jeesus.

Kommentti

Alun perin julkaissut RBee Katso viesti

Kuka sellaista on väittänyt?
                              Kun Jaakob ja perhe lähti Egyptiin, maa ei jäänyt tyhjäksi.
                              Sinne jäi suuri joukko Aabrahamin muita jälkeläisiä.
                              Ja myös niitä kansoja, jotka piti hävittää.

Nyt ollaan itse asiassa taas suuren hengellisen kysymyksen äärellä, jota ei voi ymmärtää, jos lukee Raamattua vain kirjaimellisesti.

Oli kansoja, jotka piti hävittää.
                              On kansoja, jotka Jumala jätti koettelemaan Israelia.
                              Sitten vielä kansoja, jotka kertovat olemassaolollaan Jumalan sallimuksesta, mutta ei Jumalan ensisijaisesta tahdosta.
                              Viimeisin muokkaaja Natanaele; 14-02-18, 20:56.

Kommentti

Työstää...
                              X