Sivu 16 of 21 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 61415161718 ... ViimeisinViimeisin
Tulokset 151 to 160 of 202

Viestiketju: Seurustelu ei-uskovaisen kanssa

Eikö ihmisen perustarpeisiin kuulu olla onnellinen, rakastettu, hyväksytty. Kyllä se vetää hiljaiseksi kun on ihmisarvo viety. Elämässä olen
    joutunut tekemään kompromissin ja joutunut jättämään kodin ja aloittamaan alusta...Joskus olen niin väsynyt, vihainen ja katkera elämälle.
    Jer. 33:3 Huuda minua avuksesi, niin minä vastaan sinulle
    ja ilmoitan sinulle suuria ja salattuja asioita, joita sinä et tiedä.

Ymmärrän kyllä täysin Millan pohdinnat ja mietin samoja asioita. Jos tämän elämän ainoa tarkoitus olisi iankaikkisuus, miksi meidän on tarvinnut syntyä koko maailmaan? Ja jos ja kun Jumala on laittanut tuon ihmisen ikävän sisällemme, ja ellei ihminen itse koe noita RBeen
    siteeraamia Matteuksen evankeliumin pointteja itseensä sovellettaviksi, millä perusteella häneltä on kielletty ottamasta itselleen sopivaa puolisoa, jopa sellaista joka ei jaa juuri nyt samaa vakaumusta? Avioliitto(kin) on vain tätä aikaa varten.

Varsinkin, jos itse tosiaan on onnistunut saamaan uskovan puolison (tuokin todentuu oikeaksi vasta matkan varrella, onko kyseessä aito sydämen usko vai kädennoston tuoma pelastus -anteeksi mahd.kyynisyys- ), on oikeastaan aikalailla jäävi panemaan ehtoja toisen aikuisen ihmisen elämänvalinnoille.

Ammattilainen Erakko's Avatar
    Sijainti
    España
    Tulee näistä elämänvalinta asioista keskustellessa mieleen, joka alkoi jo ihmiselon alussa, paratiisissa: ''Onko Jumala sanonut''?

Ja sitten jos tapahtuu jotain ikävää, niin millä me itseämme sitten puolustelemme, (viholiaisen syytöksissä) jos olemme menneet jo aloituksessa harhaan?

Hiljaiseksi vetää,,,,,,,,,
    Ole kärsivällinen, Jumalan työ minussa on vielä kesken.

Ammattilainen KalaÖljy's Avatar
    Sijainti
    Henki Taivaassa, keho Suomessa ja sielu siinä välissä
    Lainaus Alunperin julkaissut suvituuli Katso viesti
    Eikö ihmisen perustarpeisiin kuulu olla onnellinen, rakastettu, hyväksytty. Kyllä se vetää hiljaiseksi kun on ihmisarvo viety. Elämässä olen
    joutunut tekemään kompromissin ja joutunut jättämään kodin ja aloittamaan alusta...Joskus olen niin väsynyt, vihainen ja katkera elämälle.
    Kun olet vihainen elämälle, niin onko "elämä" salanimi paholaiselle vai Jumalalle?

Isä hyväksyy sinut, rakastaa ja antaa onnen, johon ei ihminen eikä asiat pysty!

Mene usein Hänen lähelleen ja kuuntele Hänen sydämensä sykintää, kun "painat pääsi häntä vasten".

Siinä on Rakkaus, Hän ensin rakasti sinua, jotta sinäkin voisit rakastaa Häntä - ja olla onnellinen!
    Joskus Jäitä Hattuun - ja Hattuun Tuoretta Kalaa, mutta parasta on
    Elävät Kalat Elävässä Vedessä ja Öljyssä! - kotisrk on C+

Minä vaan en vieläkään ole vakuuttunut siitä että eikkarin kanssa naimisiin meno olisi syntiä. Kaikki ihmiset kuitenkin opettavat eri tavoin. Ketä uskoa? Ja loppujenlopuksi uskon vain Jumalaan. Siksi asia onkin niin hankala.

Mutta ihan valtavan helpottavana koen sen ettei tässäkään asiassa tarvitse olla yksin. Uskon, että jos rukoilee Herralta vastausta vilpittömästi hän sen antaa. Ei asian kanssa tarvitse olla yksin. Ja lisäksi minä ainakin rukoilen, ettei Jumala antaisi minun haluta sellaista mitä en voi saada. Jos minun ei ole tarkoitus saada puolisoa, niin näyttäkööt toisen tien ja toisen tarkoituksen, toisen sisällön elämälle. Niin, että haluan sitä mikä on mahdollista saavuttaa. Jumala tietää kuitenkin parhaiten, näkee kokonaiskuvan. Joskushan sitä rukoilee sellaisiakin asioitakin joita vain luulee haluavansa. Jumala kuitenkin tietää mitä todellisuudessa on parhaaksi. Todella vapauttavaa, helpottavaa ja ihanaa on minusta vain rukoilla "tapahtukoot sinun tahtosi". Sillä se tahto on paras.

Nyt on vaan niin hyvä fiilis! Ihan vaan siksi kun meillä on niin mahtava Jumala! Fiilismusaa: https://www.youtube.com/watch?v=_C4XwH7UitU https://www.youtube.com/watch?v=aaU6EMR37NA

Ammattilainen Erakko's Avatar
    Sijainti
    España
    Lainaus Alunperin julkaissut tiuku Katso viesti
    Todella vapauttavaa, helpottavaa ja ihanaa on minusta vain rukoilla "tapahtukoot sinun tahtosi". Sillä se tahto on paras.
    Tässähän se tärkein.
    Ole kärsivällinen, Jumalan työ minussa on vielä kesken.

Banned
    Lainaus Alunperin julkaissut RBee Katso viesti
    Jos ajatellaan että kun on tarpeeksi suuri määrä sinkkuja vaatimassa oikeutta puolisoon, niin sitten Raamattu ei voikaan olla oikeassa kun se sanoo että uskovan puolison tulee kanssa olla uskova. Mielestäni Raamattu on Jumalalta tullut ilmoitus ja näin se ei voi olla väärässä, joten kaikki uskovat jotka saavat johdatuksen avioliittoon, saavat johdatuksena puolison.
    Tätä yhtälöä on ihan turha hengellistää ja tehdä yksinkertaisesta asiasta vaikea. Uskovia miehiä on vähemmän kuin uskovia naisia. Tästä EI seuraa se, että naimisiin haluavien ukisnaisien lukumäärä on sama kuin naimisiin haluavien uskismiesten lukumäärä. Uskovaisuus on asia, joka näyttäisi vievän naiset helpommin mukanaan kuin miehet. Tästä johtuu epäsuhta ja tästä syystä uskisnaiset joutuvat parisuhdemarkkinoilla ei-uskovia miehiä. Yksinkertaisia asioita ei kannata tehdä vaikeiksi yrittämällä suodattaa niitä joidenkin raamatunjakeiden läpi.

Oletko RBee siis sitä mieltä, että ne ihmiset, jotka jäävät ilman puolisoa eivät vain automaattisesti sovellu avioliittoon? Näinkö Jumala on mielestäsi säätänyt? On hyvin yleistä varsinkin naisten keskuudessa, että esimerkiksi ilman puolisoa jääneet naiset adoptoivat lapsen, käyvät töissä, toimivat seurakunnassa ja elävät muuten täysipainoista elämää. Jos kyseiset ihmiset soveltuvat vanhemmiksi, työelämään ja seurakunnan palvelustehtäviin, niin mikä kyseisissä ihmisissä on sellaista jonka vuoksi he eivät soveltuisi aviopuolisoksi? Yleisestikkin ottaen, toivon todella, että et kyseisellä Raamatunjakeilla vastaa kenellekkään, jos joku sinulle tällaisesta asiasta kertoo . On nimittäin aika julmaa sanoa ihmiselle, joka oikeasti toivoo puolisoa, on ehkä jo toivonut vuosia ja rukoillut, ja vastaus on "sinä et vaan nyt vaan sovellu puolisoksi kenellekkään, näin se vaan nyt on kun Raamatusta löytyi tällainen jae." Kun se nyt vain on täysin fakta, että niitä uskovaisia ei ole tasaista sukupuolijakaumaa seurakunnissa niin kaikille ei riitä sitä uskovaista puolisoa. Aivan kuten Honsson asian ilmaisi, kyseistä asiaa on turha hengellistää. Ja kun me kuitenkin joudumme tekemään kompromisseja monessa asiassa, emme elä missään ihannemaailmassa, missä uskon takia ei joudu tekemään minkäänlaisia kompromissesja, niin miksi puolisoasiassa ei voi tehdä kompromisseja?

Ymmärrän kyllä hyvin tuon "Tapahtukoon sinun tahtosi"-rukouksenkin tässä asiassa, mutta oikeastaan kyseinen rukous on mielestäni pelottavaa. Loppujen lopuksi sitä kun ei aina tiedä mikä on Jumalan tahto. Jos ihminen esimerkiksi kokee, että se ei-uskovainen puoliso on hänelle tarkoitettu, niin tekeekö siinä väärin? Jos vilpittömästi kokee, että se ei-uskovainen on sinulle tarkoitettu? Entäpä jos esimerkiksi kyseisen ei-uskovaisen vanhemmat ovat uskovaisia ja rukoilleet lapselleen uskovaista puolisoa? Jumala myös kasvattaa ja kouluttaa ihmisiä vaikeuksien kautta, voisiko tämä olla yksi mahdollisuus kasvattaa ihmisessä jotain tiettyä Jumalan valtakunnan työhön tarvittavaa ominaisuutta?

Ja pohdin tässä myös, että minkälainen suhtautuminen tähän ei-uskovaisen kanssa seurusteluun tai avioitumiseen olisi, jos tilanne olisikin niin päin, että miehiä olisi seurakunnissa enemmän kuin naisia ja uskovaisia naisia ei riittäisi uskovaisille miehille? Olisiko ei-uskovaisen kanssa solmittu liitto silloin hyväksyttävämpää? Minä veikkaan, että olisi. En osaa sanoa missä määrin se olisi hyväksyttävämpää, mutta arvelen, että se ei olisikaan enää niin helppoa todeta, että ei-uskovaisen kanssa solmittu liitto olisi väärin. Jos esimerkiksi miettii helluntaiherätyksen johtoa ja niitä ihmisiä, jotka helluntaiherätyksessä vastaavat opetuksesta, niin kyseinen joukko koostuu suurimmaksi osaksi miehistä, ja en usko, että sieltä kovin montaa miestä löytyy, joka olisi vastoin omaa tahtoaan jäänyt ilman puolisoa. On niin helppoa todeta jonkun asian olevan väärin, kun ei itse joudu kyseisestä asiasta kärsimään, ja toivooko joku oikeasti lähimmäiselleen tilannetta, että ihminen joutuu vastoin tahtoaan elämään yksin kun uskovaista puolisoa ei löydy, jos sieltä ei-uskovaisten piiristä löytyisi se hyvä puoliso? Kyllä minä ainakin soisin kaikille mahdollisuuden avioliittoon, jos kyseiset ihmiset kokevat, että on mahdollista elää toisen kanssa riippumatta puolison uskonnollisesta vakaumuksesta.

Banned
    Lainaus Alunperin julkaissut KalaÖljy Katso viesti

Mene usein Hänen lähelleen ja kuuntele Hänen sydämensä sykintää, kun "painat pääsi häntä vasten".

Siinä on Rakkaus, Hän ensin rakasti sinua, jotta sinäkin voisit rakastaa Häntä - ja olla onnellinen!
    Täytyy tunnustaa, että tunnen syvää myötähäpeää lukiessani tällaista tekstiä.

Lainaus Alunperin julkaissut KalaÖljy Katso viesti
    Kun olet vihainen elämälle, niin onko "elämä" salanimi paholaiselle vai Jumalalle?

Tätäkö sanotaan myötätunnoksi kun asiat hengellistetään. Olen todella surullinen tästä...
    Last edited by suvituuli; 24-03-14 at 14:52.
    Jer. 33:3 Huuda minua avuksesi, niin minä vastaan sinulle
    ja ilmoitan sinulle suuria ja salattuja asioita, joita sinä et tiedä.

Julkaisuoikeudet

• Sinä et voi julkaista uusia viestiketjuja
  • Sinä et voi julkaista vastauksia
  • Sinä et voi julkaista liitteitä
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •